Nick neved vagy email címed:
Már regisztrált tag vagy?
Klikk ide ha szeretnél új jelszót !
  • Bejelentkezés / Regisztráció


    Oldal: 1 / 5 1 2 3 ... UtolsóUtolsó
    Eredmény: 1 - 7 (29) összesen

    Téma: Ferrari

    1. #1
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Ferrari

      Ferrari-ról Cikkek,rások.

    2. #2
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Ferrari

      Az első mindig emlékezetes

      Ferrari 355 Spider

      Kettőszáznyolcvannal hajtani egy orosz MIG-eknek épült reptéri kifutópályán egy Ferrarival, és fizetést kapni érte, ez aztán arcátlanság a javából. Hahaha.

      Persze kell hozzá valaki, akinek már van, és eléggé őszinte autóbolond ahhoz, hogy odaadja kipróbálni, csupa szeretetből. Amg ilyen emberek élnek a földön, addig talán megbocsátom a jóistennek az esős reggeleket is.
      http://totalcar.index.hu/im............csak tagoknak! Regisztráció itt
      

      Az anonimitást kérő tulajjal egy benzinkútnál találkozunk, de ekkor még népes stábunk (hiszen kamerástól érkeztünk) egyetlen tagja sem meri őszintén elhinni, hogy tényleg az jön, ami. Nem is az jön, hanem egy telefon: az akksi lemerült, a Ferrari késik, de jön. Lemerült az akksi, ez is csak egy autó, he? Ekkor még nem tudtam, hogy egy akkucseréhez le kell szerelni a jobb első kereket, mert hozzáférni csak a kerékdobon át lehet. Szerencsére a töltés ennél egyszerűbben is megoldható: menni kell vele. És tényleg, tz perc fagyoskodás után térdmagasságban megjelent egy piros autó, elképesztően morgó alapjárattal. Nyilván nem kéne egy 3,5 literes V8-asnak okvetlenül 1300 körül üresjárni, de akkor nem történne az a közelben állók alsóneműjével, ami.

      http://totalcar.index.hu/im............csak tagoknak! Regisztráció itt
      


      Beszálltam. Ehhez át kell lépni egy két vasalódeszkányi, Ferrari feliratos - semmi króm, szigorúan fekete műanyag - küszöböt, és leesni a farkcsonttal egy kicsit alacsonyabbra, mint a járdán maradt láb bokája. Finom. í¢??, és persze előbb ki kell nyitni az ajtót. Na hol? Igen, az ajtó felső légbeömlőjének alsó részén, belül elrejtett, tökéletesen láthatatlan kilinccsel. Vagy simán beugrani fentről.

      http://totalcar.index.hu/im............csak tagoknak! Regisztráció itt
      

      Az ajtó becsukásakor egészen elképesztő tompasággal puffan, ilyen merevséggel átlagautó viszonylatban nem találkozik az ember. A vázszerkezet furcsa is, nem rendes önhordó kasztni, hanem középtől hátra - a motort tartó bölcsővel együtt - egy térhálós csőváz. 킍gy egyrészt percek alatt lekapható a komplett motor-váltó együttes, másrészt olyan stabil alapja van a hátsó futóműnek, mintha a Kheopsz piramisra támaszkodna keresztbecsúszáskor. Ez utóbbi jelenséget elég jól ismerem.

      http://totalcar.index.hu/im............csak tagoknak! Regisztráció itt
      


      Az F355 középmotoros és hátsókerék-hajtású, ami a legkiválóbb sport- - sőt, inkább versenyautó - recept. 킍gy az autó középpontja és tömegközéppontja szinte megegyezik, a két végében nincs súlyos szerkezeti elem, aminél fogva a kanyarban a centrifugális erő le akarná húzni azt a végét az vről (ezt csinálja tipikusan egy orrmotoros autó, részben ez az oka a gyors kanyarban jelentkező alulkormányzottságnak), gyorstáskor szépen rátehénkedik a meghajtott kerekekre, szóval makulátlan. Tiszta F1. Ha viszont mégis elindul keresztbe, nagyon-nagyon gyorsnak kell lenni. Vendéglátónk ezt készségesen demonstrálta is egy autópálya-felhajtón. Rettenetes tempóban száguldott a szűk vű kanyarban, és éppen a fenék kivágódásáról beszéltünk, amikor a kanyar végén végre adott egy padlógázt.

      http://totalcar.index.hu/im............csak tagoknak! Regisztráció itt
      

      Ha két másodpercet vár, csak a gyorsulástól lélegeztem volna nehezebben. 킍gy viszont a kanyar még tartott, amikor a 380 lóerő megtámadta a hátsó gumikat, és győzött. Addig az utat láttam magam előtt, aztán hirtelen a szalagkorlátot, aztán meg életem filmjét. Aztán megnéztük a másik szalagkorlátot, aztán az életfilmet még egyszer, aztán visszavergődtünk egyenesbe. Ha direkt lett volna, akkor se kértem volna repetát. De nem direkt volt, kedves sofőröm arca szemernyivel sem volt egészségesebb sznű az enyémnél. 킍gy legalább lett öt nyugodt percünk, amg körülnézhettem belül, csak hogy helyreálljon a pulzus.

      http://totalcar.index.hu/im............csak tagoknak! Regisztráció itt
      


      Belül mindenen fekete, kézzel varrott bőr feszül. Majdnem mindenen. A váltókulissza a legendás fedetlen fém, benne a fém váltókar, fém gombóccal a tetején. És akkor ott vannak a vérfagyasztóan iszonyú belső légrostélyok, melyekről a műsorban azt mondtam, hogy egy Temprából is sikoltva kidobnám, de vágó kollégánk esküszik, hogy az előző Ducato szériából ismeri. Elhiszem. Nemhogy nem bosszantó, de még egy kis szeretetreméltóság is van benne. Ha valakik, akkor az olaszok igazán tudják, hogy fertelmesen rút, de beteszik direkt. Mert itt most nem erről van szó.

      A nyugodt, eseménytelen vezetést utasként végigülni nem éppen andaltó feladat. Passzv tapasztalásvihar, mint az újszülöttnek lógni a szülészorvos kezéből lefelé, csupa új élmény, semmi befolyás a világra. Szerencsére viszont én 20 perc múlva vezetni fogom a 355-öst, ami ivarérésnek rövid idő. A reptéren tisztázzuk az alapvető dolgokat: az üzemi vz- és olajhőmérséklet eléréséig nincs száguldozás, a rükverc (egy reptéren?) baloldalt, hátul, lent, a kuplung harapós, a fék nem agyonszervózott.

      http://totalcar.index.hu/im............csak tagoknak! Regisztráció itt
      


      A slusszkulcs még a szellőzőnylásnál is iszonyúbb, sajnos elfelejtettük lefényképezni. Az előző évtized koreai autóinak hangulata bakelitből fröccsöntve, plusz lovacska. Nem a bevásárlóközpontban hanyagul ujjon pörgetve villantós fajta, hála a jóistennek. Szóval. Az ember beül, beálltja az ülést. Előre-hátra csúszka és támladőlés, tisztes oldaltartás, fej lágyékmagasságban. 킁lltható kormány, pazar fogással - az első konkrét iránytószerv, amit megragadtam, és mindjárt érezni, tényleg. Ez egy Ferrari kormány. Vaskos, kemény, masszv.

      http://totalcar.index.hu/im............csak tagoknak! Regisztráció itt
      

      Kuplung be, slusszkulcs be, fél fordulat, és kigyúlnak az ellenőrzőműszerek. Check engine felirat hengersoronként külön, 1-4, 5-8 hengerig. Sóhaj. Izgalom. Még fél fordulat. Slusszkulcs ki, indtásgátló kikapcsol, és mindezt újra. A Ferrarik hangját mindenféléhez szokták hasonltani, a kedvenc autósújságró-metafora a szimfónia. Ezt most mellőzük. Alapjáraton szárazon morog, annyira hangosan, hogy nem lehet normális hangerővel beszélgetni körülötte, alapjárat fölött pedig hangosabb, simább, boldogabb, kevésbé fenyegető. Aztán üvölt, de mindig velem egyszerre. Érdekes.

      http://totalcar.index.hu/im............csak tagoknak! Regisztráció itt
      


      Szó sincs az amerikai nagyvasak V8-asainak lusta bugyborékolásáról, igaz, azoknál az 1300-as fordulat már réges-régen nem alapjárat. Persze ez egy kicsike V8-as, alig 3,5 liter. Viszont tele van szelepekkel, hengerenként van öt, három szvó, két kipufogó. A 380 lóerő 8250-es fordulaton érkezik, eddigre garantáltan égnek áll a sofőr minden szőrszála. Pontostok: eddigre garantáltan égnek áll a sofőr mindene. Ekkor 109 lóerő jön ki egy liternyi motorból, ami nagyon-nagyon sok. Aki most okoskodó arccal
      http://totalcar.hu/crash/s2............csak tagoknak! Regisztráció itt
      

      ,
      http://totalcar.hu/teszt/ca............csak tagoknak! Regisztráció itt
      

      meg ilyeneket kezdett emlegetni, az szégyellje magát. Lehet, hogy manapság nem ez a lökettérfogat/lóerő arány közúti rekordja, de ki a fenét érdekel?

      http://totalcar.index.hu/im............csak tagoknak! Regisztráció itt
      

      A vezetés hihetetlenül egyszerű. A váltó határozott kezet kván, de nem kell vvni vele, a kormány pont kellemesen súlyos, ráadásul bizonyos tempó felett a szervorásegtés teljesen megszűnik, nehogy kevesebb legyen az értékes visszajelzés. A kuplung a 363 Nm-es nyomatékhoz mérten szinte könnyű, és lehet csúsztatni, nem szökdécselünk ész nélkül. A futómű stabilitása az elvárt módon megdöbbentő, az irányváltások azonnalisága, az egész autó lenyűgöző egysége, harmóniája teljesen lefegyverző. Igen, ez is csak egy autó, de ami a vezetés tökéletességét illeti, az avatott nyencek szerint még ma is az abszolút etalon. Az összes vetélytársat nem próbáltam, de valahogy ilyennek képzeltem egy etalont.

      http://totalcar.index.hu/im............csak tagoknak! Regisztráció itt
      


      A csillaptás álltható, de ez gyakorlatilag nem számt, mindenhogy kemény, mindenhogy jó. És még mindig nem mentünk gyorsan. A film nem hazudik, az első padlógáz tényleg az első padlógáz volt. Az ész nélküli sikongatás az összélmény eredménye, a gyorsulás, a hang, a menetszél, a váltó finom nyikkanása, ahogy fém a fémen csúszik, minden.
      http://totalcar.index.hu/im............csak tagoknak! Regisztráció itt
      

      A lassulás szintén borzalmas, különösen a 100 feletti része. Az, hogy nem csak tehetetlen utasként, de sofőrként is komolyan rá kell húzni a nyakizmokra, az igazán ritka tünet. És a fékerő eloszlása, a tapadás, a csillaptás, ami a kerekeket az úton tartja annyira tökéletes, hogy az ABS-nek száraz úton szinte semmi dolga, hiába a rettenetes pedáltiprás. A kanyargás a szörnyű beismerés maga. Vezettünk mi már mindenfélét, olyan autót is, amiről álmodni szokás (például némelyikről én is szoktam), de aszfalton ennél nincs autóbb. Pokolba a mértékletességgel, nincs. Ha valaki szerint van, adja oda, én meggyőzhető vagyok.

      http://totalcar.index.hu/im............csak tagoknak! Regisztráció itt
      


      A 0-100 gyári adata 4,8-4,9, forrása válogatja. Ilyenkor halvány gumicskot húzunk hosszan, mint korai sci-fikben a hiperűrugrás. De az egyenes nem számt, az irányváltás számt, az intimitás, az azonnaliság, hogy a Ferrarit nem vezetjük, hanem viseljük. Én ma is viselem: a világos vászonnadrág szövete még mindig tele finom gumiporral. Pirelli P Zero, álltólag jól áll.

    3. #3
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Ferrari

      Lélek van eladó

      Ferrari F430 Spider

      Halló, í¢??rdög-lakás? Jó napot kvánok, Nnó Karotta vagyok. Az autóhirdetés miatt telefonálok. Gondolkodtam az ajánlatán. A hajbeültetést, a zsrleszvást, a péniszhosszabbtást és a közgyűlöletet vállalom. Kibrom a homoszexualitást is. Akkor tehát megkapom?

      A dolgok jelenlegi állása szerint az F430 Spider életem autója. Persze, Gábor Zsazsa a megmondhatója, hogy ilyesmit még emberekről is csak a sors forgandóságának fenntartása mellett szabad megállaptani, de a Ferrari embernek is jobb az átlagnál, hát még autónak. És egyébként szintén forgandó is, ha már itt tartunk. Nagy gázra, kikapcsolt elektronikával olyat fordul, mint Nizsinszkij, és még a lábujja se lesz tömpe tőle.
      Ez a rendes erődemonstráció, nem Drezda lebombázása, bár a hangeffekt hasonló. Sró-süvöltő, cspősen égő gumi, hörgő motor, könnyed perdület. A fenék megindulása és a megfékeződése azonnali, nem sodorja túl a tehetetlen tömeg a jobb láb szándékán, bármikor abbahagyja a pörgést és kilő előre, nyakat fesztve, rikoltva. A kormány mögötti váltófülek fixen állnak, nem hiába károgtam annak idején az M5 elforgó, ezért néha rossz helyre kerülő megoldásán.
      http://index.hu/gal?dir=tot............csak tagoknak! Regisztráció itt
      

      A két dudor a kormánykarimán a duda. í¢??ra 360-ig skálázva.

      Az F1 becenevű váltó olyan, mint egy rendes kézi, csak épp elvégzi az izommunkát helyettünk. Váltókar nincs, oda került a kuplungpedál és a testi szerelem mellé a fizikai erőkifejtést örömérzettel jutalmazó, divatjamúlt dolgok osztályára. A robot finoman indul és puhán vált, de ha kell, mert épp sportolunk, rideg és rángat. És mocskosul gyors, 150 milliszekundum alatt végez egy felkapcsolással - és ez nem pusztán a fogaskerek tologatására értendő, hanem ekkorka a komplett luk a gyorsulás rettenetes folyamatában. Hihetetlen.

      Kapható hatsebességes kéziváltóval is az F430, és én azzal is szeretném, de csak az uralkodás élménye kedvéért. Objektve az F1 fantasztikus váltó, automata üzemmódban nagyon ügyes társ, és gyorsabb is vele a Ferrari, a 400 métert például 5 századmásodperccel hamarabb futja meg a kézinél, 12,05 alatt. Két kis bajom van vele, az egyik a rükverc kapcsolásának viszonylagos lassúsága (ez beletelik pár másodpercbe, ami nevetségesnek hangzik, de a többihez képest örökké tart), a másik, hogy - ahogy a BMW hasonló rendszere - ez is elromlott. Egyszerre csak hiába húztam a fülét, nem csinált semmit. Aztán - ahogy a BMW is - megjavult magától. Számtógép ez is, na.
      http://index.hu/gal?dir=tot............csak tagoknak! Regisztráció itt
      

      Egy nagy, titkos érv szól az F1 váltó mellett: az L.C. feliratú gomb. A Launch Control, vagyis ebédellenőrzés arra szolgál, hogy állórajtnál kirázzon és kipréseljen a gyomorból mindent, úgy, hogy a savas béltartalom mellé még egy kis halálsikoly is kiférjen a szájon. A megnyomása után az L és az 1 felirat villog a műszerfali visszajelzőn. Ekkor belerúgjuk a gázpedált a padlóba, és ezredszere kezdenénk mosolyogni attól, hogy a fordulatszám szinte együtt él a pedállal, de mire a felszökő fordulattól elterülhetne a vigyor, az F430 megfeszül, tébolyultan ugrálni kezd, teli torokból ordt, és olyan gyorsulás veszi kezdetét, amitől most is nyertek, ha eszembe jut, nemhogy a helysznen.
      http://index.hu/gal?dir=tot............csak tagoknak! Regisztráció itt
      

      Ilyesmi volt az M5 csodája is, de ott a báj egy része a kilőtt limuzin szürrealitásából jött. Itt viszont nem a limuzint lövik ki, hanem az eleven testünket, a menetszél a szemünkbe vágja a meggyilkolt gumik porát, a fület kitölti a nyolc henger szaggatott üvöltése, az orrot marja az égett kaucsukszag, a kézben finoman mozdul az átizzadt kormány, a láb meg-megrebbenne a letiport pedálon, a szem elkerekedve figyeli, hogy mibe készülünk becsapódni. Bizony, a Ferrarit senki se vezeti helyettünk, ha nem sima úton rajtolunk, ő a maga részéről a hátsó kerekeket megindtja 490 lóerővel, a többi a te dolgod, édes fiam. Mi pedig megpróbálhatjuk az orrát a feneke előtt tartani, vagy megszégyenülten elvenni a gázt, vagy büszke kamikazeként áttörni a szalagkorlátot 4,1 másodperc múlva, 100-zal. És a riadalomban el ne felejtsünk ám váltani, azt se fog helyettünk senki, ahogy a fejünket sem tartja meg semmilyen hatalom a helyén kapcsoláskor, akkorát üt a sietségorientált váltóelektronika.

      Valósznűleg több kaliforniai mesterfodrász vásárol mostanában Ferrarit, mint ahány autóversenyző, ezért egy ilyen potenciálisan gyilkos szerkezetnek is praktikusnak, kezesnek és hülyetűrőnek kell lennie. Ezért van egyrészt a nagy, 250 literes csomagtartó elöl. Ezért van másrészt a Manettino, a Mindent 킁lltó Forgókapcsoló.

      http://index.hu/gal?dir=tot............csak tagoknak! Regisztráció itt
      


      A kormányon ülő tekertyű kihatással van az E-diffre, az adaptv futóműre, a biztonsági elektronikára, a kipörgésgátlóra és a váltási sebességre. Havas, csúszós, sport, verseny és kikapcsolt üzemmódja van. 킍gy városban kényelmes és finom, már majdnem panaszkodtam is rá, hogy elmaszkolja az utat, nem elég direkt, finoman még dől is. Aztán sportba majd race-be kapcsoltam, gy nylt úton pengeéles, de mégsem gyilkos, versenypályán pedig úgy őrülünk meg, ahogy merünk.
      A Manettino a kiismerése után a Race állásban maradt örökre, itt a legelevenebb az autó, ilyenkor nőtt össze a legtöbb szállal az én sejtjeimmel, ilyenkor a legjobb a kapcsolat az úttal, gy fogja a kasztnit a legszorosabb marokkal a futómű - és még mindig megmarad az utolsó elektronikai védőháló. De tényleg csak a legutolsó; ha gyorsan kanyarodunk, az orra egész halványan elindul kifelé, aztán rögtön megy utána a feneke, és a kezével már ösztönösen ellenkormányoz az ember, mire az elektronika beszáll életet menteni.
      http://index.hu/gal?dir=tot............csak tagoknak! Regisztráció itt
      

      Hihetetlen, hogy egy olyan futómű, ami következetesen sokkal többet br, mint az én idegeim, hogy a pokolba lehet ennyire kényelmes. Akármire megesküszöm, hogy a saját vén
      http://totalcar.hu/tesztek/............csak tagoknak! Regisztráció itt
      

      -em jobban ráz. Arról nem is beszélve, hogy mennyivel kevésbé masszv. Mivel szerencsétlenül venné ki magát, ha a Spider rosszabb autó lenne, mint az F430 kupé, a levágott tető kiváltására bekerült 70 kiló erőstés. A küszöb belseje például könnyű és merev alumniumhabbal van töltve. A megerőstés mértékére jellemző, hogy az oldalütközési tesztek után kiderült, hogy egyáltalán nem kell oldallégzsák, mert az autó elpusztthatatlan, az ülés pedig nem engedi az embert nekiütődni semminek.
      http://index.hu/gal?dir=tot............csak tagoknak! Regisztráció itt
      

      A dekapitálás másik érdekes problémája, hogy a fejetlen testnek sem lehet lényegesen rosszabb semmilyen aerodinamikai mutatója. Sikerült megoldani, hogy alig kevesebb a leszortóerő (300 km/h-nál 260 kiló), és az első-hátsó eloszlása is ugyanolyan, mint a kupénál. Pedig sehol egy ormótlan spoiler. Apropó, 300: a hivatalosan megadott végsebesség >310 km/h. 280-ig nagyon megy, onnan (nyitott tetővel) háromszázig közúton 30 év alatt ér fel, legalábbis én ennyit öregedtem, mire sikerült. De közben a fejemen maradt a haj, és a Ferrari olyan magabiztos pontossággal hastott, mintha az autópálya alól mágnessel húzta volna egy transzcendens kisfiú.
      http://index.hu/gal?dir=tot............csak tagoknak! Regisztráció itt
      

      Ennél valamivel kevesebbel még kanyarodni is kellett, és megdöbbentően lehetett. Nyákosra izzadtam a kormányt, fehérek voltak az ujjbütykeim, de valósznűleg a közelébe sem merészkedtem a tényleges tapadási határnak. És 280-ról olyat lassult, hogy szikrázott a szemem, miközben végig éreztem, hogy bőven van még a rugókban és a gátlókban tartalék, hogy akár értelmesen kormányozhassak is közben. Aki érzett már átlagos autót rémülten az orrára állva imbolyogni az autópályán fékbe tiporva, tudja, miféle csoda az ilyesmi. Mindezt az alap vasfékekkel, felárért van karbon-kerámia tárcsás szerkezet, abba bele se gondolok.

      http://index.hu/gal?dir=tot............csak tagoknak! Regisztráció itt
      

      A vászontető 20 másodperc alatt nylik-csukódik, elektromotorok és hidraulikaszivattyúk rettenetes macskabél-szaggatást idéző nyivákolása mellett. És nem lehet elérni rendesen az indexkart, annyira messze van a kormánytól a váltófülek miatt. Kész, ezek a hibák. A csodálatos tulajdonságok fenti két oldalon olvashatók. De nem azoktól lett az F430 annyira torokszortóan fantasztikus élmény, hanem a hangjától.
      A hangja az életszérum, amitől a mérnöki tudomány által főleg alumniumból konstruált objektum párás szemű, zavaros tekintetű rajongás tárgyává tud válni, sőt alanyává. Ezer hangon szól, morog, hörög, zümmög, ordt, bugyog, süvölt, szabad lelkű élőlény, mint bármelyikünk. Egy egész napot ültünk benne Benjivel a forgatás alatt, és még az utolsó percekben is sóhajtani, nevetni vagy hitetlenkedve fejcsóválni kellett egy gázelvét váratlan rotyogásától, az alig forgó motornál adott nagyobb gáz torokhangú bömbölésétől, vagy csak a csodálkozástól, hogy ez az egész tényleg velünk történik. Halló, í¢??rdög úr, itt van még? Nem bánom, vigye a lelkem is. Elég, ha az egyikünknek van.


      Motore
      4308 cm3 (innen az F430 név), 90 fokos hengerszögű V8. Hengerenként négy szelep, teljesen változó vezérlés. 490 lóerő 8500-as, 465 Nm 5250-es fordulaton. 2,9 kg/lóerő. Tesztfogyasztás: 26,5 liter/100 km





      Mit is akarunk vajon?
      Rossz úton nem szabad nagyon rázni, kanyarban dőlni, túl nagy gázra kitörni, de vajon honnan tudja az autó, hogy mit csinál épp, és hogy mit kéne csinálnia? Az F430-ban elöl-hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztés van, mint minden rendes szupersportautóban. Az első-alsó lengőkaron ül két szenzor, ami méri a felfüggesztés mozgását, innen tudja, milyen az út minősége, két másik az első lengéscsillaptók felső bekötési pontjánál figyeli a kasztni elmozdulásait, és egy ugyanilyen az egyik hátsó gátló felett méri a karosszériadőlést és az elfordulási szöget. Az ABS érzékelői minden kerékről tudják, hogy épp mennyivel forog.
      Ami pedig a sofőrt illeti, a gázpedál elektronikus, az állása ismert, és természetesen a kormány elfordulási szögét is méri az elektronika. Ha tehát mi közepes balkanyart jelzünk a kormány félfordulatos eltekerésével, de az autó úgy érzi, hogy ennél szűkebben kezd elfordulni, és a hátsó kerekek mintha kicsit többet forognának, mint az elsők, akkor rögtön rájön, hogy épp megpördülni készülünk, és elveszi a gázt.

    4. #4
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Ferrari

      Vélemény:
      Elfogo Vadász Ferrari F430
      Szöveges télet Nincs arra szo mikor ugy istenigazabol nekiereszti az ember a nemet autopalyan vagy mikor az Alpok asztallapsima aszfaltjan kanyarog vele az ember.
      Ausztriaban elek mar kozel 30 eve, voltak mar sportkocsiaim de ehhez hasonlo tunemenyesen konnyen kezelheto vadallat meg soha. A menettinoval egy kattintasra ragadozo valik a puhan rugozo kocsibol. A gyorsitast szenzacios hangorgia kiseri, de olyan hogy a harom tenor belesargulna.
      A kulso-belso kidogozasa elsorangu. Muszakilag a tokeletest surolja, egyfajta merce a tobbi autogyarnak. Mi mast irhatnek meg? Ha megtehetik semmi mast ne vegyenek!

      Hibalista Semmi. Ez az olasz nem az az olasz!




      Szöveges télet Ez egy kis csibész! Gyors, nagyon gyors, kényelmes, a hangja mint egy vadállatnak, egyszerre vonyt-ordt-durrog és hörög! Az F1 es váltó egy álom, autómata fokozatban olyan finoman vált mint egy CVT váltó, Race módban pedig minden váltásnál akkorát rúg mint egy igazi ló!
      Ha egy igazi, vérbeli autót akarnak venni akkor nem is szabad másban gondolkodni. Ez a legjobb!!!!!



      Hibalista Semmi!






      Szöveges télet Mindig is egy vérbeli sportos,er?s,csodálatos vérbeli ferrarira vágytam.Eddig volt corvettem,viperem de ehhez hasonló még nem akadt.Mikor megvettem, elvittem a mátrába egy kicsit "tesztelgetni".Ilyen jó útfekvés?,futóm?vü, autót még nem vezettem.Mikor megállok a piros lámpánál, jó érzés hogy, úgy csodálják az emberek.A hangjához hasonlót nem tudok, váltásnál úgy érzem mintha "hátbavernének"!! 0-100ra 4,5 alatt, 0-200ra 12,5 alatt gyorsul fel.A németekt?l hazafele 301-et mentem.Aki sport autót akar, ezt vegye meg!!!



      Hibalista lambdaszonda,elektromos ablak.ezen kvül semmi,szerintem ez se nagy összeg?!




      Szöveges télet Számomra maga a mtosz ez a márka, kölyökkoromban ezzel volt tele a szobám fala, később libabőrös lettem, ha akár csak megláttam egyet.
      Aztán eljutottam Maranello-ba. Majd visszamentem oda.
      És most, 39 évesen, az álom valóra vált. Szégyen-nem szégyen, elsrtam magam, amikor kigurult a munkatárs a 0km-es Ferrari-val. A pezsgőt majdnem elejtettem, annyira magamon kvül voltam. (ezúton is köszönöm, hogy elkapták)

      A bőr és fém illata hátborzongató. A hangja elképesztő. Alacsonyan szörcsög, közepes fordulaton búg, fent ordt és durrog. Erről nem lehet mit mondani, hallgassanak meg egyet.

      A 17.000 együtt töltött km alatt végig orgazmusközeli állapotban voltam, hihetetlen ez az autó. Játszi könnyedséggel suhan 250 fölött, annyira direkt és precz minden, olyan az érzés mint egy normál középkategóriás szedánban 80 körül.
      A fék nagyon fog, a brutális gumikkal nagyon kanyarodik, a különleges anyagoktól könnyű.

      Mindig tisztelettel közeledem felé, ez az autó megérdemli.

      Elbújni nem lehet vele. Ahány rendőr van az úton, mind megállt, mind kváncsi rá.
      A piroslámpánál vicsorognak a streetracer-ek, én mosolyogva feljebb tekerem Miles Davis-t.

      Aztán rajt. Agyvelő a koponya hátuljába préselődik a szemekkel együtt, a hasizom önkéntelenül megfeszül, a kerék pont a megfelelő mértékben pörög el, és hirtelen minden nagyon messze kerül a tükörben.

      Ez a beteljesült álom maga.

      Hibalista Az első 500km után úgy csikorgott a fék, mint egy zsigulin. Kicserélték elől mindkét féknyerget, természetesen garanciában, azóta jó.
      (nem azért történt, mert azonnal agyatlanul hajtottam, és megégtek a tárcsák)

      Recsegett baloldalt az ajtóban a hangszóró, 10.x00km körül. Garanciális csere.

      Egyelőre ennyi.

    5. #5
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Ferrari

      Imádott vadlovam


      Szöveges télet 2006 elején vettem meg az autót. Előzőleg egy Porsche-t használtam, de az túlságosan agresszv volt, meghaladta a vezetési képességeimet, többször is megforogtam vele... Épp ezért esett a választásom a Ferrarira, mivel ez sokkal könnyebben vezethető autó. Emellett nagyon fontos tény, hogy gyönyörű, szépen szól, és kényelmes is. A belseje mindenhol puha bőrbortást kapott, igazán jó a tapintása, és jó érzés fogdozni bármit is rajta. Kvülről semmi különös megemlteni való, talán érdekes a motorháztető, ami üvegből van, látni a kocsi szvét kvülről is.

      Lelkemre kötötték, hogy az első 1000 kilóméteren nem szabad a motort 5000 fordulat fölé pörgetni, és meg kell várni, hogy az vz hőmérséklete elérje legalább a 70 Celsius-fokot, hogy egyáltalán 4000 fölé szabadjon húzni. Ezeket szigorúan betartottam, ezt meg is hálálta a kocsi, ugyanis motorikusan semmi baja, pedig nagyon sok kilómétert tettem bele.

      Az autó indtása nagyon egyszerü. Berakod a slusszkulcsot a helyére, elfordtod 2 es pozcióba. Ilyenkor a multi-kijelzőn meg kell jelennie, hogy CHECK OK. (Ha nem jelenik meg, valami gáz van... Eddig velem ez 3x fordult elő, de egy újra próbálkozás megoldotta a problémát) Ha CHECK OK van, rá kell lépni a fékre, na és ellenőrizni kell hogy N fokozatban van-e. Ha ez megtörtént, lehet nyomni az ENGINE START gombot. És már meg is jön a kocsi csodás hangja :) Ezután többféle fokozat közül választhatsz, attól függően, hogy milyen stlusban szeretnél vezetni, ezt egy kis kapcsolóval lehet álltani.
      A fokozatok:
      ICE mód - értelemszerűen télen használatos, ilyenkor nagyon kifinomult az autó, egyszerűen nem lehet kibillenteni az egyensúlyából. Pl. még a váltáskor is felülbrálhat!
      Low-Grip mód - nagyon vigyáz a kocsi gy is arra, hogy ne csússzon meg. Ezt városban szoktam használni.
      Sport-mód - ez az alapbeálltás, lakott területen kvül ezt használom mindig.
      Race-mód - versenypályán szokás, én még nem használtam.
      CST off mód - minden segtséget kikapcsol... durva lehet, nem próbáltam...

      Városban is tartani lehet vele a 20literes fogyasztást, főúton talán 15 is kihozható belőle. Rendkvül kényelmes, élvezetes vezetni, jó az úttartása, a rossz utak meg sem kottyannak neki. Szerintem az autó kategóriájához képest minden fenntartási költsége jónak mondható. Mindent tud, amit egy autónak tudnia kell, nem vettem benne észre semmi hiányosságot sem. Egyedül szerintem a rádió nem illik az autóba, a zöld háttérvilágtása és a designja szerintem csúnya... De ez legyen a legkisebb baj :)

      Mindenkinek nyugodt szvvel ajánlom, 1 évig még biztosan megtartom, én nem csalódtam benne! Bár ha most kéne vennem, inkább a coupét választanám, az valamivel praktikusabb mint ez! Nincs annyi szélzaj sem, és nem macerás a használata!

      Hibalista -Elülső parkoló szezonzorok (álltólag az én hibám, kocsimosásnál összekarcolhattam)
      -a bal elülső légbeömlőbe belement valami szenny, és eltömtette a ventillátort, ami a motorhoz viszi a levegőt
      -guminyomás mérő érdekes értékeket jelzett
      -egyszer egy teljes Slow-Down-t csinált az autó, de azóta nem, fene tudja mi lehetett...

      Persze minden garanciális, 2008 év végéig.

    6. #6
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Ferrari

      Menetpróba: Ferrari 612 Scaglietti


      Ha királyt választanának az autók, minden bizonnyal a Ferrari 612 Scagliettire szállna a korona. Hiszen a legnemesebb vér csörgedezik ereiben, megjelenése méltóságteljes, képességeivel árnyékba bortja ellenfeleit, kisugárzásával fénybe vonja környezetét. Hazánkból egyedüliként kaptam alkalmat egy Maranello környéki, kiadós ismerkedésre ? me a beszámoló ??킐felsége birodalmából.

      Feltárul az ajtó, mindenki elnémul, a hölgyek pukkedliznek, az urak meghajolnak a libériás szertartásmester szavára: a király! Ilyen a hatása annak is, amikor a 612 Scaglietti begördül a Ferrari fogadóhelyisége elé Maranellóban. Királyi jelenség. Nem adják vissza a fotók, hogy milyen mesterien leplezik nagy méreteit a Pininfarinánál finom zléssel megrajzolt vonalai. Ez az autó nem nagy, hanem nagyszerű. Kitölti a teret, csak rá figyel mindenki. Amikor pedig megszólal? De ne szaladjunk előre, foglalkozzunk előbb az uralkodó családfájával. Ha vannak is trónkövetelő epigonok, általános az egyetértés, hogy nincs párja a Ferrari-dinasztiának. Világverő hősökön (Formula?1) és a sport kiválóságain (például F430) kvül minden kornak adott fejedelmi egyéniségeket is e patinás márka: négyüléses Grand Turismo kocsikat, páratlan eleganciával és ragyogó műszaki tartalommal. Ezt a ? már csak históriai folytonossága okán is ? felülmúlhatatlan vérvonalat viszi tovább a 612 Scaglietti. A szám ez esetben a kerektve hatliteres lökettérfogatra és a 12-es hengerszámra utal ? egyeduralkodóhoz illő tobzódás! A név pedig Sergio Scagliettit idézi, a modenai formatervezőt és autóéptőt, aki annak idején tökélyre vitte az alumniumkarosszéria gyártását, s néhány csodás Ferrarit alkotott az 50-es és 60-as években. Ebből máris kikövetkeztethetjük, hogy autónknak nemcsak motorblokkja, hengerfeje, váltóműháza és futóműve készül könnyűfém ötvözetből, hanem a teljes karosszériája is.

      A négy ülés közül az első kettő beillene trónusnak, csakhogy elektromos álltásával, fűtésével és mélytett formájával lényegesen kényelmesebb annál. Erős kanyarban nagyszerűen tart. Csak ne bőr lenne a huzata ? szép is, elegáns is, mvesen varrott is, de beleizzad a hát, ami egy ilyen dinamikus kocsiban bizony fokozza a tengeribetegség esélyét. Hasonlóan nemes anyaggal kárpitozták a hátsó traktust, amelyről nem mulasztja el megemlteni a gyár, hogy nem 2+2 ülésessé, hanem valódi négyülésessé teszi az autót. Hát? én inkább apródokat szortanék be oda, mintsem a trónörököst vagy a herceglányt. Annyi azonban tény, hogy ha kissé kompromisszumkészek az elöl utazók, éppenséggel elfér hátul két felnőtt, de ilyenkor kéretik nem nagyon kihasználni a motor bődületes teljestményét. A csomagtartó szerény méretű, két útitáska mellett már csak apróságoknak jut hely benne, s nem túlzottan kényeztetnek el az utastéri rakodóhelyek sem. Viszont két személynek fejedelmi utazóalkalmatosság a Scaglietti, mert remekül pakolhatnak a hátsó ülésre.

      Nem vitás, hogy a motoréptés csúcspontja a 12 hengeres V-konstrukció, mert tökéletesen kiegyensúlyozott, abszolút sima járású. Ennek a műfajnak a Ferrari a nagymestere! A Scaglietti első tengelye mögé helyezett gépóriás négy vezértengelye persze 48 szelepet mozgat, s az is természetes, hogy vörös zsugorlakkal bevont szvóházak koronázzák meg az egészet. Már a látvány sem akármilyen, na, de a hang? Igazából nem erős, nagyon kulturált, mégis feláll tőle az ember hátán a szőr. Messze túl a civil szférán, 7250-ig pörög a ?bella macchina?, hogy 540 lóerőt és 588 newtonmétert küldjön hátra, a differenciállal egybeéptett hatfokozatú F1 robotváltóra. Akár automatikus állásban hagyjuk ezt, akár a volánbillentyűkkel kapcsolgatjuk, akár normál üzemmódban, akár sportprogramban tartjuk, úgy vezényli a motort a piano és a fortissimo között, mint egy jó karmester ? vétek ebben az autóban zenét hallgatni!

      Motorindtás nyomógombbal, a középkonzoli aprócska irányváltó kar előre, üzemmódválasztó manuális állásba, kormánygomb ?sport?
      http://javascript%3Cb%3E%3C............csak tagoknak! Regisztráció itt
      

      helyzetbe, világtás be-, rádió kikapcsolva: kezdetét veheti az álomautózás. Erélyes gázadásra 4,2 másodperc alatt lendül át a százon a sebességmérő mutatója, és további 18 után már meg is tettük az első kilométert. Ekkor már messze kétszáz felett megyünk, s elfogtuk az induláskor mellettünk 160-nal elhúzó másik autót. Körülbelül ennyi az, amiről személyes tapasztalat alapján tudok beszámolni, mert a Maranello környéki hegyvidék tekervényes útjain nem adódott mód a 320 km/órás csúcssebesség kipróbálására. A kanyarvételére viszont igen! A kurta egyenesek végén óriásit lehet lasstani a méretes tárcsafékekkel, de ezt ne vigyük túlzásba, mert az eszményi, elöl 46, hátul 54 százalékos

      http://javascript%3Cb%3E%3C............csak tagoknak! Regisztráció itt
      

      súlyelosztás és a versenypályáról származó futómű jóvoltából még akkor is rezzenéstelen nyugalommal rajzolja az vet a Scaglietti, amikor a bent ülők már izomból tartják a fejüket. Utána megint egy vehemens gyorstás passzroz bele a támlába ? és gy tovább, amg brja fizikummal és ideggel az ember. Hamar kiderül, hogy itt egyértelműen a pilóta, még inkább az utas a gyenge láncszem, s ennek felismerése után át lehet váltani kedélyes stlusra, amely már csak másfélszer gyorsabb a forgalom átlagos ritmusánál...

      Azt hihetné az ember, hogy egy Scaglietti megvásárlásához és fenntartásához Dárius kincsére van szükség, de ez nem igaz. Manuális váltóval valamivel 60 millió forint alatt marad a magyarországi ár, a feltétlenül ajánlható F1-essel pedig föléje csúszik egy hajszálnyit. Nem egy autót adnak el nálunk évente ebben az árkategóriában. Igaz, nem valami olcsó a szerviz sem, viszont ezen a szinten már édeskeveset számt, hogy a fogyasztás ? gyári adat szerint ? 20,7 liter, ami annyit jelent, hogy ötszáz kilométert tehetünk meg a 108 literes tank egyszeri feltöltésével. Alkalmanként harminc ezrest hagyunk a kútnál ? mi a királyi reprezentálás, ha nem ez?

    7. #7
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Ferrari

      Ferrari Enzo - A Felszentelt Domina




      Nem mindenki vehet Ferrarit. Olyan ritkaságot, mint az Enzo Ferrari, pedig csak azok, akiket a gyár kitüntet e lehetőséggel. Már a gyártás során minden egyes alvázszámhoz tartozott egy név. Csak a szuper tehetősek és szuper megszállottak kaptak esélyt a 150-160 millió forintos vételár befizetésére. Néhány büszke Enzo Ferrari tulajdonos:

      II. János Pál Pápa humanista futballista,
      Paul Allen, a Microsoft társalaptója,
      Jay Kay, a Jamiroquai frontembere
      Nicolas Cage sznművész,
      Eric Clapton lassúkezű gitáros,
      Tommy Hilfiger divattervező,
      Bernd Pischetsrieder, a Volkswagen csoport elnöke,
      Michael Schumacher hivatásos gépjárművezető,
      Rod Stewart táncdalénekes,
      Jay Leno, Amerika Friderikusz Sándorja.

      Ferrari Enzót birtokolni nem a pénzről szól. Részvételi lehetőség Olaszország legnagyobb misztériumjátékában. A cég még azt is kiköti, hogyan kell bánni az autóval. Aki nem követi a modenai testamentumot, olyan szigorú büntetésre számthat, mint hogy letiltják a gyári exkluzv partik VIP listájáról, vagy ami még borzalmasabb, soha többé nem vásárolhat Ferrarit. Gyűjtők számára ez valóban rémálom.

      A gyár exkluzv 349 darabból álló sorozatként hirdette az Enzót. Mivel azonban túl sok hrességet bántottak meg, engedtek a nyomásnak, és +50 darabbal megtoldották a szériát. 킍gy lett 399 db a jelenlegi autók száma. Pontosabban 399+1.

      Az utolsót, a 400-as alvázszámút II. János Pál kapta, aki - ahogy a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo megfogalmazta - "Humanitás útjának első rajtkockájában volt 26 évig". A Szentatya egész életében kedvelte a Ferrarit. A sportkocsi-gyár "gyümölcsöző vállalkozói tevékenységét a közösségi szellemből forrásozó lelkesedésnek és komoly munkának köszönheti." - mondta a Pápa.

      Azon csodálkozom, hogy a Ferrari a legnagyobb szponzorának logotpiáját ez idáig még nem festette versenyautói oldalára. A vatikáni illetőségű társaság emblémáját, a keresztet kevesebben ismerik a világon, mint a Coca-Cola feliratot. A Forma1-ben való megjelenés igazán jót tenne a márka globális ismertségének.

      Az apostoli Anyaszentegyház és a Ferrari partnersége hosszú évekre nyúlik vissza. Egy ilyen erős támogatóval nem csoda, hogy ennyi világbajnokságot nyertek.

      ??킐szentsége saját Ferrari Enzoját egyik alaptványa javára ajánlotta fel. Ezt a Sotheby's 250 millió forintért értékestette. Mivel II. János Pál már az égiek asztalánál ült, helyette XVI. Benedek Pápa vette át az összeget. ??킐 is részese lett a Ferrari legendának. Megkapta a Ferrari világbajnoki autójának volánját. "Egy világbajnoki autó kormánya a Római Katolikus Egyház pilótájának" - mondta pátosszal Luca di Montezemolo.


      Eddigi legdrágább tesztautónkhoz csak főhajtással és extrém mennyiségű alázattal merünk közelteni. Maga az ellentmondás. Egy versenyautó, amit soha sem szántak tényleges versenyzésre. Egy műtárgy, amit akár 350km/h sebességgel is lehet mozgatni. Egy üreges belsejű szénszálas szobor. Egy freskó, a sportkocsik templomának oltárképe.

      Olyan, mint Szűz Mária. Sokan imádják, de csak a kiválasztottaknak jelenik meg búcsúnapokon. Most itt van előttünk a fetisizált sebességbálvány. A Vatikán ajánlásával.

      Alig áll ki a földből, szinte egybeolvad az aszfalttal. Derékmagasságban van a tető. Alacsony növése ellenére viszont szélesebb, mint egy átlagos kisgazda kombájn. A Pininfarina autóruhagyár kemény élű gépmadár-designba csomagolta az alkatrészeket. A kabin egyértelmű pilótafülke karakter, a hatalmas levegőbelépő csatornák mintha egy sugárhajtóművet táplálnának.

      A drámai komponálás miatt álló helyzetben is tökéletes a mozgás illúziója. A kabin háta mögött hatalmas üvegházban a V12-es virt. A szögletes formák felpuhulnak hátul. A négy kerek lámpa közé fesztett ves spoiler kb. 60km/h körül nylik ki. Az Enzo formája nem harmonikus, de nem is akar az lenni. Modern. Kortárs. Olyan, mint egy Haute Couture ruhadarab. Nem mindennapi viseletként, hanem a show kedvéért készült.

      Szexepilje a szne. A vérvörös maga a Ferrari misztikum. ??킐 a Vörös Ruhás Nő. Minden férfi megnézi, mindenki megkvánja, és mindenkinek ugyanaz jut eszébe róla. Gazdái pontosan ezért hét lakat alatt őrzik.

      Elődei, az F40-es, és az F50-es olyan gorombák voltak, mint Piedone. Először ütöttek, azután kérdeztek. A vezető megharcolt az életéért. Kváncsiak vagyunk, hogy az autó, aminek fejlesztésében Michael Schumacher is részt vett, milyenre sikerült.



      Az ülés kagyló. Pont, mint Botticelli Vénusz születése c. képén. Szénszálból szőtték a karosszériát. Pár alumnium alkatrész kivételével az utastérben is csak a szürke karbont látni. Nincs sok felesleges dolog. Kormány, két pedál és pár gomb. Fordulatszámmérő 10.000 ford/percig számozva, sebességmérő 25-ös osztásokkal és egy Forma1-ből ismert LCD kijelző.

      Fiat kapcsolók és Fiat kulcs. Méltatlan. Lényegében nincs csomagtartó és rádió még felárért sem rendelhető. Van viszont gyújtás, nyomógombos indtás és a dobhártyán lüktető szvverés.





      A magas alapjáraton egyenletesen duruzsol. Mint egy vidám pop dal a RAI 1-on. A kabinban alig van hang. Kvülről is csendes. Elegáns. Ez a visszafogottság szép teljestmény a néptől, amely imád túlozni.

      Köztudott, hogy az olasz férfiak szexuális teljestőképességüket sportkocsijuk hangjával kvánják 2-3 falunyi távolságban is tudatni. ??gy látszik, a mérnökök véletlenül elolvastak egy zajkibocsátási EU direktvát.

      Olyan finom alkatrészekből készül a motor, hogy összefut a nyál a közlekedésgépészek szájában. Ezt a motort valósznűleg órások és ékszerészek éptették. A mesterek keze alatt a kerámia, titán, alumnium és platina csodálatos műremekké vált. Svájcban sem ketyegnek szebben az órák, mint ez a 12 henger.

      A sebességváltás a kormány mögötti kis karbon leffentyűkkel történik. Jobb leffentyű fel, bal le. Kattintás a jobb leffentyűn. A hatalmas fordulatszámmérőn megjelenik az 1-es fokozat jelzése. A fék elengedésekor készségesen gurulásba jön az Enzo.

      A szénszálas karosszéria olyan, mint egy túlméretes uzsonnás doboz. Mi vagyunk a szendvicsek. Elméletben merevebb, mint az acél és fele annyit nyom. Mégis furcsa reccsenések-roppanások jönnek mindenhonnan. A kerékdobokban felverődő apró kavicsok a lábunknál kopogtatnak. Nincs kárpit, nincs szigetelés. A négy futóművet az uzsonnás doboz sarkaira csavarozták. A leginkább a kavicsok koppanását és az óriási gumik gördülési zaját hallani. Bridgestone Potenza Scuderia (345/35 ZR19) abroncsot kifejezetten az Enzo részére fejlesztették.

      'http://java script: openNewWin2(']



      Az autó a lábfej legkisebb mozdulatára belefúródik az atmoszférába. Maga alatt ritktja a levegőt, maga felett sűrti azt. A gyár szerint 300 km/h körül az aerodinamika 750-800kg súlytöbbletet ébreszt a karosszérián. Ennél nagyobb sebességnél azonban csökken a leszortó erő, hogy az autó elérhesse végsebességét. A hatalmas leszortó erő és az autó alatti szvóhatás sebességfüggő változását a vezethetőségben egyáltalán nem érezni. Csak azt, hogy nem lehet letépni az útról. A gyárban rátapasztották az aszfaltra, azóta úgy maradt. Varázslat.

      3000 fordulattól megjelenik egy ércesebb hang. Pozan vagy trombita? A motor megköszörüli a torkát, mintha rákészülne az egy oktávval magasabb hangfekvésre. A motortérben abbahagyja Adriano Celentano a duruzsolást. A motort vezérlő számtógép érezhetően babrálgatja a rövidke szvócsővek hosszúságát, a szelepek vezérlését. Felhangzanak az ??r angyalainak harsonái!

      'http://java script: openNewWin2(']



      7000 körül elszabadul a pokol. Vagy megnylik a menny? Csak Forma-1-es versenypályák közelében hallani hasonlót. Ezt a magas, érces, fémesen siptó hangot. Már világos, hogy miért gondolta a Szentatya, hogy a sportkocsik jó megoldást jelentenek Krisztus í¢??römhrének továbbadására.

      Az Enzo a legkisebb gázra is vehemensen reagál. Akkorákat harap a levegőbe, mint Buksikutya a postás nadrágszárába. Mintha a newtoni törvények nem jutottak volna el Olaszországba. A fizika megszűnik. Az időalagutat Maranellóban nyitják meg.

      'http://java script: openNewWin2(']



      A tévedésből szentté avatott szűz valójában egy transzvesztita domina. Minden fokozatváltás egy újabb ostorcsapás. A másodperc heted része és újabb ütés érkezik a tarkótájon. ??gy vagdalódzik a fokozatokkal, mint egy TV székházlátogató a parkpóznával.

      9 cm-rel repülünk az aszfalt felett. Egy átlagos csatornafedél-lehelyező munkás számára ez még bőven a tűréshatáron belüli eltérés. A százmilliós káreseményt elkerülendő, akár csak a Murciélago-nál, az Enzonál is gombnyomásra megemelhető az autó orra.

      ??gy tűnik, hogy az 1-es fokozat 80 km/h-ig megfelelő lenne. A kettes akár 180-ig is. A gyorsulás kulturált szavakkal nem rható le. 0-100 km/h 3,4 másodperc, 0-200 km/h kereken 9 másodperc. Kétszázra! Ijesztő.

      'http://java script: openNewWin2(']



      A kormányt könnyű csavargatni. Brutális teljestményéhez képest egyszerűen vezethető. Olyan mintha némi alulkormányzottság lenne. Lehet, hogy csak a menetstabilizáló elektronika szimulálja. Trükkös, mert nincs középen a súlypont. A tömeg 56%-a hátra jut.

      Az elektronika kikapcsolható, bár a gyári gépkönyvben ez a "szigorúan kerülendő" felirat alá van bejegyezve. A modern futóművezérlést két állásban lehet használni. Ezeket szuperszerényen Sport és Race (verseny) üzemmódnak nevezték el. Bármit is válasszunk, az autó az aszfalthoz mindenképp oda van ragasztva.

      Kvánatos és használható

      Kvánatos és ráadásul használható. Olyan, mint egy gyönyörű olasz modell, aki tud főzni és porszvózni is. Szép és okos is egyben. Nem csoda, hogy a maranellói érsek ujjongó szóval ügyesen zsoltárt énekel neki. Egy ajándék.

      Reméljük, a Ferrari marad, ami kezdetben vala, most és mindenkor és mindörökkön-örökké. 킁men.

    Oldal: 1 / 5 1 2 3 ... UtolsóUtolsó


    Téma információ

    Témát böngésző felhasználók

    Jelenleg 1 felhasználó böngészi ezt a témát. (0 regisztrált és 1 vendég)

    Hasonló témák

    1. MomXXX - Nicole Vice - Mature Blonde Beauty in High Heels
      By hegyiwarez86 in forum XXX Videók és Rövid filmek
      Válaszok: 0
      Utolsó hozzászólás: 2017-06-20, 15:49
    2. Rímek
      By Szaki10 in forum Dumaláda
      Válaszok: 139
      Utolsó hozzászólás: 2010-12-16, 11:02

    Hozzászólás szabályai

    • Új témákat nem hozhatsz létre
    • Válaszokat nem küldhetsz
    • Fájlokat nem csatolhatsz
    • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
    •  
    • BB code is Bekapcsolva
    • Pofik Bekapcsolva
    • Az [IMG] kód Bekapcsolva
    • [VIDEO] code is kikapcsolva
    • A HTML kód kikapcsolva
    BACK TO TOP