Név vagy E-mail:
Tagja vagy már a fórumnak?
Új jelszó igénylés itt!
  • Belépés / Regisztráció


    :::: Kereső ::::





    Köszi Köszi:  0
    Like Like:  0
    Dislike Dislike:  0
    • 2007-05-27 - 00:20
    • 2011-05-07 - 19:47
    • Fish_BASC
    • 665
    • 43877
    • PM a feltöltőnek
    • Hsz.
    • Barátnak jelölés
    Oldal: 13 / 67 ElsõElsõ ... 3910111213141516172363 ... UtolsóUtolsó
    Eredmény: 121 - 130 (666) összesen

    Téma: Forma-1

    1. Top | #121
      HHW-s kedvenc
      Rocky avatara

      Csatlakozott
      08-02-19
      Életkor
      42 éves
      Hsz.
      727
      Téma
      5

      Forma-1




      [/CENTER](kozmi91 @ 2008.03.26. 17:18)
      Letöltési link: [Online link ellenőrző]

      http://index.php?act=findpost&pid=25719

      [/CENTER]
      Szerintem Montoya messze nem minden idők legjobb F1-es pilótája, tőle még az alkoholista is jobb.  :szopacs: :szopacs:[/b][/b]
      Már nem de az volt!Most minden idők legjobb Nascar pilótája!!!
      :tapsi:
      Ha meg szeretnéd köszönni valaki feltöltését akkor nyomj egy KÁ–SZI-t.

    2. Top | #122
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Én montit annyira nem birtam de attol még néha voltak jó megmozdulásai de eddig birta az f1 ben :D
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    3. Top | #123
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      szerintem azért nem volt rossz az más kérdés hogy nem csiptem
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    4. Top | #124
      HHW-s kedvenc
      Rocky avatara

      Csatlakozott
      08-02-19
      Életkor
      42 éves
      Hsz.
      727
      Téma
      5

      Forma-1




      [/CENTER](Dada @ 2008.03.27. 13:35)
      Letöltési link: [Online link ellenőrző]

      http://index.php?act=findpost&pid=25819

      [/CENTER]
      szerintem azért nem volt rossz az más kérdés hogy nem csiptem[/b][/b]
      A Nascarban bajnok volt és most is nyeri a versenyeket.Amikor jó volt a BMW akkor megmutatta.
      Nekem a stílusa tetszett nem a vezetői tudása.A stílusa totál Senna volt,mindig fel tudta kavarni az állóvizet.
      Ha meg szeretnéd köszönni valaki feltöltését akkor nyomj egy KÁ–SZI-t.

    5. Top | #125
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      JAJAJAJAJAJAJAJA csak ennyi röviden :D
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    6. Top | #126
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      nem rossz ötlet de inkább az utso etapba ugy kéne hogy 10 versenyzö mindegyiknek szabad pálya és egy gyors kör ennyi ugy nem lenne mire hivatkozni
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    7. Top | #127
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Jah azt a hirt már énis hallotam 4 napja költse csak :Daz nekünk jó

      Bombahír: A 7x-es Világbajnok leválthatja Massát a Bahrein-i Futamon

      Az olasz Raisport értesülése szerint Luca di Montezemolo bizalma megrendült Felipe Massa-ban. Michael Schumacher - megszakítva motoros tesztsorozatát - vasárnap este Maranellóba utazott magánrepülőgépén, hogy beüljön az F2008-as volánja mögé.

      Egyes feltételezések szerint Stefano Domenicali meghívásának tett eleget a 7x-es Világbajnok. A Ferrari csapatfőnöke ugyanis azt szeretné, ha Schumacher indulna Felipe Massa helyett a hétvégén megrendezésre kerülő Bahrein-i Nagydíjon. A brazil eddigi szereplését látva ez érthető is és Domenicali nem titkolt vágya, hogy Kimi Rí¤ikkönent és Michael Schumachert azonos feltételek mellett versenyezni lássa. A csapatfőnök abban bízik, hogy Schumacher segítségével fel tudnak zárkózni a konstruktőrök bajnokságában is az élmezőnyhöz. A hírt az is alátámasztja, hogy Felipe Massa és menedzsere, Nicolas Todt (Jean Todt fia ?a szerk.) hétfőn Salzburgba utazott, ahol találkoztak Dietrich Matesitz-vel, a Red Bull csapatfőnökével. A tárgyalásról eddig semmilyen információ nem szivárgott ki.Most, hogy Jean Todt már nem tartozik a Ferrari csapathoz, Massa helye amúgy is ingataggá vált. (Mint ismeretes, a brazil pilóta menedzsere Jean Todt fia, Nicolas Todt.) Bár eddig cáfolták a Ferrarinál, de igazak lehetnek azon sajtóértesülések, melyek már eddig is arról cikkeztek, hogy a Ferrarinál keresik Massa utódját. íÅ¡gy néz ki, Domenicali megtalálta Felipe Massa méltó utódját. A Ferrari sajtóosztálya a Raisport többszöri megkeresésére sem kívánt nyilatkozni az ügyben. Vagyis nem erősítették meg a hírt, de nem is cáfolták. Egy biztos, Domenicali azzal, hogy Schumachert Maranello-ba hívta, számos feltevésre adott okot és ezzel mindenki számára még izgalmasabbá tette a soron következő Bahrein-i Nagydíjat.

      íprilis 1 Szerintem
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    8. Top | #128
      HHW-s kedvenc
      kozmi91 avatara

      Forma-1
      Csatlakozott
      07-12-20
      Életkor
      26 éves
      Hsz.
      290
      Téma
      5

      Forma-1




      Hehe....jó kis április 1.-i tréfa :szopacs: :szopacs:




      I\'m a hardstyle lover...

      ........till the day,.......

      ........that I die!!........

    9. Top | #129
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      "A bajnokok felelősségteljesen isznak"

      "A bajnokok felel?sségteljesen isznak" - ezzel a címmel vezette be Brüsszelben a Bacardi új kampányát, amelynek különböz? televíziós-, internetes- és újság hirdetéseiben Michael Schumacher lesz a f?szerepl?. A kampány arra hívja fel a figyelmet, hogy ittasan ne üljünk a volán mögé.

      "Az alkohol és az autóvezetés nem összeegyeztethet?. Szívesen veszek részt ennek az üzenetnek a továbbításában. A téma közel áll a szívemhez és kapcsolódik ahhoz a munkához, amit eddig is kifejtettem a közutak biztonságosabbá tételéért." - nyilatkozta Schumacher.

      "A Bacardinak, mint szeszesital gyártónak és forgalmazónak kiemelten fontos a felel?sségteljes alkoholfogyasztás érdekében kifejtett felvilágosító munka. í–rülünk, hogy ebben egy olyan ismert ember támogatását élvezzük, mint Michael Schumacher. Együtt fel tudjuk hívni a figyelmet erre a fontos témára." - mondta a cég elnöke, Andreas Gembler.

      Schumacher tavaly óta a Bacardi nagykövete. Hasonló felvilágosító munkát egyébként egykori riválisa, Mika Hí¤kkinen is végez a Johnny Walker színeiben.

      (Forrás: formula.hu)


      A Ferrari nem veti be radikális orrkúpját Bahreinben

      Svájci lapértesülések szerint a Ferrari változtatott eredeti tervén, és mégsem veti be radikálisan új, átlukasztott orrkúpját a hétvégén megrendezésre kerülő Bahreini Nagydíjon.

      Bár korábban az a hír járta, hogy az olaszok már a hétvégi versenyen bevetik az új orrkúpot, amely egy úgynevezett "alagutat" kapott, amin az orrkúp alá beérkező levegő keresztül tud haladni, ezzel nagyobb leszorító erőt biztosítva az első tengelyek számára.

      Az új konstrukciót állítólag Marc Gené a múlt héten tesztelte az olaszországi Vairanóban, azonban a Motorsport Aktuell úgy tudja, hogy a Ferrari mégsem veti azt be Bahreinben, ugyanis a csapat vezetője, Stefano Domenicali aggódik az F2008-as modell megbízhatósága miatt, így más aerodinamikai elemeknek adott zöld utat.

      A svájci lap értesülései szerint az új orrkúp az európai futamok nyitóállomásának helyet adó Spanyol Nagydíjon debütálhat a hónap végén.

      (forrás: f1vilag.hu)


      Két hét után újra felbőgnek a motorok, irány Bahrein!

      íprilis első hétvégéjén a napfényes Bahreinbe utazik a Forma-1-es mezőny, ahol ötödik alkalommal rendeznek futamot. Az eddig látottak alapján nehéz megjósolni, hogy mi is várható, hiszen a két topcsapat meccse két nagydíj után döntetlenre áll, kettejük életét egy csapat tudja megkeseríteni, az utánuk következők küzdelme pedig rendkívül kiélezett.

      Két hetet kellett várni arra, hogy újra felbőgjenek a motorok. A sivatagi pályán, várhatóan napos, rendkívül meleg időben az első kettőhöz hasonlóan pedig remélhetőleg izgalmas futamban lesz részünk.

      A pálya

      A Forma-1-es mezőny 2004-ben utazott először a Közel-Keletre, ahol egy teljesen új pálya állt a csapatok rendelkezésére, az egyik, ha nem a legmodernebb létesítmény az összes közül. Hozzátartozik azonban a történethez az is, hogy az első futamon nem volt teljesen kész a komplexum, ami miatt a szervezők azt kérték Bernie Ecclestone-tól, hogy az eredeti időpont helyett inkább 2005-ben debütálhassanak. A Forma-1 nagyura azonban elutasította a megkeresést, mert versenyzésre alkalmasnak találta az aszfaltcsíkot. A hivatalos nevén Bahrain International Circuit Szahírban található, nagyjából harminc kilométerre a fővárostól, Manamától. Kezdetben attól tartottak, hogy a sivatag közepén felépített aszfaltcsíkon sok problémát okoz majd a pályára kerülő homok, a szervezők azonban mindenkit biztosítottak afelől, hogy az aszfaltcsík környékét beültetik bokrokkal, hogy felfogják a zavaró tényezőt. Idén azonban valószínűleg ismét előkerül ez a kérdés, hiszen a kipörgésgátló és egyéb, vezetést segítő elektronika nélkül is az átlagnál több kicsúszást láthatunk, utóbbira a poros aszfaltcsíkon pedig még több esély van.

      A szahíri pálya tizenöt kanyarból áll, amelyekből kilenc jobbos, és hat balos ív, és négy hosszabb egyenesen tesztelhetik a pilóták a versenygépek végsebességét. A célegyenes valamivel több mint egy kilométer hosszú (1090 m), és a végén 300 km/h sebességet érhetnek el a pilóták.

      A pilótáknak 57 kör áll a rendelkezésükre ahhoz, hogy eldöntsék, ki álljon fel a dobogó legfelső fokára. A formula1.com szerint a hivatalos pályacsúcsot Michael Schumacher tartja, aki a 2004-es versenyen futott 1:30.252-es időt, bár ezt az eredményt a Ferrari mostani pilótái a februári bahreini teszten nem hivatalosan megdöntötték.

      Négy év alatt két csapat osztozott a győzelmeken

      A 2004-es első versenyen egyébként a Ferrarik domináltak, Michael Schumachert és Rubens Barrichellót nem lehetett megverni sem a kvalifikáción, sem pedig a versenyen. A futamot végül a hétszeres világbajnok nyerte, ám mindössze 1,3 másodperccel intették le hamarabb márkatársánál.

      Alonso 2005-ben és 2006-ban is Schumacher előtt

      A második, itt rendezett nagydíj a Renault és Fernando Alonso sikerével zárult, aki 2006-ban is ismételni tudott, amikor a bahreini verseny volt a szezonnyitó. Utóbbi futam eseményeihez tartozik az is, hogy itt debütált Nico Rosberg a Williamsszel, aki a hetedik helyen végzett, de övé lett a verseny leggyorsabb köre is.

      A tavalyi küzdelem újra Ferrari-sikert hozott, Felipe Massa ugyanis rajt-cél győzelmet aratott Szahírban, ami azt jelenti, hogy az olasz gárda és a Renault két-két első hellyel a legeredményesebb ezen a helyszínen, míg a versenyzők között Alonsoé a csúcs, aki az idei évtől újra a francia alakulatnál vezet. 2008-ban a Renault valószínűleg nem gyarapítja győzelmei számát az aszfaltcsíkon, vagyis vagy a Ferrari kerül az abszolút lista élére, vagy pedig egy újabb csapat iratkozik fel az itteni nyertesek sorába.



      A 2007-es Bahreini Nagydíj a Ferrari és Massa győzelmével zárult

      A tavalyi dobogósok

      Mielőtt azonban továbbmennénk, elevenítsük fel, hogy mi is történt az előző esztendőben, amikor ugyancsak a harmadik állomás volt Bahrein a versenynaptárban, ahol a sivatagban 30 fokos meleg fogadta a pilótákat. A kvalifikáción Massa volt a leggyorsabb, a második a mclarenes Lewis Hamilton, a harmadik pedig a szintén ferraris Kimi Rí¤ikkönen lett. A vasárnapi rajt aztán ismét a Ferrari braziljának sikerült a legjobban, így Hamilton előtt ő fordulhatott el elsőként a célegyenes végén, míg Alonso egy helyet előrejött, vagyis megelőzte Rí¤ikkönent.

      A startra nem mindegyik sofőr emlékszik szívesen, hiszen a futam elején rögvest be kellett küldeni a pályára a biztonsági autót, miután Jenson Button Hondája keresztbefordult az aszfaltcsíkon, illetve Adrian Sutil a Spykerrel belerohant Scott Speed (Toro Rosso) autójába. Sutil azonban két versenytársával ellentétben folytathatta a küzdelmet. Az élen haladók közül eközben Rí¤ikkönen szorgosan támadta Alonsót, ám a finn csak a bokszkiállások során tudta megelőzni a spanyol pilótát, utóbbi ráadásul csak az ötödik pozícióba tudott visszajönni, miközben Massa magabiztosan haladt első 2007-es győzelme felé.

      A két Red Bull Racing versenyző, David Coulthard és Mark Webber pontszerző helyeken köröztek, ám néhány kör eltéréssel, nem sokkal a futam vége előtt mindkét versenygép megadta magát. Mellettük még a két Toro Rosso és a Super Agurik, illetve Button estek ki. Massa végül megszerezte első bahreini győzelmét, mögötte Hamiltont és Rí¤ikkönent intették le.

      A 2007-es Bahreini Nagydíj végeredménye:

      Pilóta Csapat Kör Idő Rajtrács Pont
      1 F.Massa Ferrari 57 1:33:27.515 1 10
      2 L. Hamilton McLaren-Mercedes 57 +2.3 2 8
      3 K. Rí¤ikkönen Ferrari 57 +10.8 3 6
      4 N. Heidfeld BMW-Sauber 57 +13.8 5 5
      5 F. Alonso McLaren-Mercedes 57 +14.4 4 4
      6 R. Kubica BMW-Sauber 57 +45.5 6 3
      7 J. Trulli Toyota 57 +81.3 9 2
      8 G. Fisichella Renault 57 +81.7 7 1
      9 H. Kovalainen Renault 57 +89.4 12
      10 N. Rosberg Williams-Toyota 57 +89.9 10
      11 A. Wurz Williams-Toyota 56 1 kör hátrány 11
      12 R. Schumacher Toyota 56 1 kör hátrány 14
      13 R. Barrichello Honda 56 1 kör hátrány 15
      14 C. Albers Spyker 55 2 kör hátrány 22
      15 A. Sutil Spyker 53 4 kör hátrány 20
      16 A. Davidson Super Aguri-Honda 51 6 kör hátrány 13
      Kiesők:
      M. Webber Red Bull-Renault 41 8
      D. Coulthard Red Bull-Renault 36 21
      T. Szato Super Aguri-Honda 34 17
      V. Liuzzi Toro Rosso-Ferrari 26 18
      J. Button Honda 0 16
      S. Speed Toro Rosso-Ferrari 0 19


      S hogy idén milyen végeredmény várható? Ember legyen a talpán, aki meg tudja jósolni. A két topcsapat, a McLaren és a Ferrari az eddigi két futamot tekintve "döntetlenre" áll, ugyanis mindkét gárdának egy-egy győzelme van. A wokingiak és a maranellóiak tehát minden bizonnyal egymáson tartják majd a szemüket, ám egyikük sem feledkezhet meg a szemmel láthatóan rengeteget fejlődött BMW Sauberről. Utóbbi csapat a szezonnyitón és Malajziában is meggyőzően teljesített, és már két második helyezést söpört be.

      Ferrari-McLaren 1:1

      Na de ha már Szepangnál tartunk, tekintsünk egy kicsit vissza a másfél héttel ezelőtt történtekre. Malajziában a McLaren ismétlésre, a Ferrari visszavágásra készült, a BMW pedig arra, hogy megszorongassa a két istállót. A futam maga végül nem volt a legizgalmasabbak egyike, Rí¤ikkönen fölényes győzelmet aratott a második helyen célba érő BMW-s Robert Kubica és harmadik pozícióban záró mclarenes Heikki Kovalainen előtt.

      A meteorológusok a hétvége folyamán végig esővel riogatták a mezőnyt, az égi áldás azonban csak nem akart megérkezni, és végül meg is úszták a pilóták és csapatok. A csapadék valószínűleg alaposan megkavarta volna a sorokat, ám enélkül is bőven történt esemény Malajziában. Az első szabadedzésen például a Red Bull Racing veteránja, David Coulthard törte össze újfent versenygépét, ami miatt a versenyfelügyelők vizsgálódni kezdtek, és egy ideig az a rémhír is felröppent, hogy a csapatot kizárják a nagydíjról a gyenge karosszéria miatt. A gárda végül folytathatta, ám csak a stewartok éber figyelme mellett.

      Az időmérőn sem maradtunk incidens nélkül, ugyanis az utolsó etapban a mclarenes Lewis Hamilton és márkatársa, Kovalainen levezető köreiken feltartották a még gyors körön lévő BMW-s Heidfeldet és a renault-s Alonsót. A két vétkesnek emiatt öthelyes rajtbüntetés lett a "jutalma", Kovalainen így a nyolcadik, Hamilton pedig a kilencedik pozícióba került. Az eset azonban rávilágított arra is, hogy a levezető és gyors kört teljesítő versenyzők közötti hatalmas sebességkülönbség rendkívül veszélyes, ezért az FIA a csapatok kérésére változtatott az időmérő szabályain. Ennek értelmében várhatóan már Bahreinben bevezetésre kerül az úgynevezett maximális köridő, amely alatt a pilótáknak teljesíteniük kell levezető köreiket. A maximális időhatár valószínűleg egy normál köridő 120 százaléka lesz, ennyi idő alatt kell visszatérni a bokszba. A kvalifikáción végül kettős Ferrari-siker született, Massa indulhatott az élről, Rí¤ikkönen mellőle, a harmadik pozícióba pedig a Toyotával Jarno Trulli került.

      Ilyen előzmények után került sor a futamra, amelyen a két Ferrari remekül jött el a rajtnál, Massa került az élre, mögötte Rí¤ikkönen. Trulli visszacsúszott a startnál, a két McLaren pedig folyamatoson jött előre. A mezőnytől korán elhúzó Ferrarik mögött Robert Kubica volt a harmadik, a lengyel azonban jócskán lemaradt. Az első bokszkiálláskor következett be az élen a változás, Rí¤ikkönen ugyanis Massa elé tudott visszajönni.
      A bokszban aztán újra Hamiltonra irányult a figyelem, akinek szerelői csak hosszas próbálkozás után tudták lecserélni autójának bal első kerékét, emiatt a britnek szinte el is szállt minden esélye a jobb eredményre. Mindeközben Rí¤ikkönen az élen haladt, akit nem sokáig követett Massa, a brazil ugyanis a kavicságyban végezte, a 26 éves pilóta második futamán is nullázta magát, így Kubica került a második helyre, Kovalainen pedig a harmadikra. Az utolsó körökben Hamilton mindent megtett, hogy közelebb kerüljön Trullihoz, kísérletei azonban rendre kudarcot vallottak. Rí¤ikkönen végül nyert, Kubica a második, Kovalainen pedig a harmadik lett. Pontszerző helyen végzett még Trulli, Hamilton, Heidfeld, Webber és Alonso
      Ahogyan azt már fentebb boncolgattuk, Bahreinben várhatóan ismét a McLaren és a Ferrari csatázik majd az első helyért, a Bridgestone azonban ettől függetlenül is különösen érdekes futamra számít. Hamasima Hirohide, a japán cég fejlesztésért felelős vezetője utóbbit azért gondolja, mert csak a két istálló, a Ferrari és az idén jobb formában lévő Toyota teszteltek a pályán. A Bridgestone a tavalyi adatok áttekintését követően úgy döntött, idén más gumikat visz Bahreinbe, mint az előző évben, így most lágy és közepes keverékű abroncsokat kapnak a gárdák. Ez egyben azt is jelenti, hogy a csapatoknak kevesebb adat áll rendelkezésükre a felkészüléshez.

      Azt azonban leszögezhetjük, hogy ismerve az eddigi erőviszonyokat, a magyar idő szerint vasárnap délután fél kettőkor kezdődő futam rendkívül izgalmas lesz. Hamilton ugyanis Malajzia, Massa Szepang és Ausztrália miatt is javítani akar, Rí¤ikkönen szeretne végre Bahreinben is győzelmet aratni, Kubica és Heidfeld pedig nyilvánvalóan ismét dobogóra állnának, ha lehet, annak legelőkelőbb fokára. Nem szabad ugyanakkor Kovalainenről sem elfeledkezni, aki ugyancsak folytatni szeretné eddigi erős produkcióját. Az eddigi két futam alapján beleszólhat még szerencsés esetben a dobogó körüli harcokba az ugyancsak javításra készülő Williams, illetve a Toyota, a Red Bull Racing, de akár még a Renault is.

      Két futam után a világbajnoki pontversenyt a pilóták között Hamilton vezeti 14 ponttal, mögötte holtversenyben 11 ponttal Rí¤ikkönen és Heidfeld áll. Őket Kovalainen követi 10 ponttal, Kubicának 8, a williamses Nico Rosbergnek és Alonsónak 6, Trullinak 5, a másik williamsesnek, Nakadzsima Kazukinak 3 pontja van. Rajtuk kívül Webber és a Toro Rosso újonca, Sébastien Bourdais rendelkezik még egységgel, mindketten 2 ponttal állnak. A többi versenyzőnek egyelőre még nem sikerült pontot gyűjtenie.

      A konstruktőrök között nyolc istálló szerzett eddig pontot, a McLaren-Mercedes 24 egységgel áll a tabella élén, a második helyen álló BMW-Saubernek 19, a harmadik Ferrarinak 11 pontja van. A negyedik pozícióban 9 egységgel a Williams-Toyota áll, a Renault az ötödik 6 ponttal, a Toyota pedig 5 egységgel a hatodik. A Red Bull Racingnek és a Toro Rossónak két-két egysége van, a Honda, a Force India és a Super Aguri pedig egyelőre pont nélkül állnak.

      A jubileumi, ötödik Bahreini Nagydíj a pénteken magyar idő szerint délelőtt kilenc órakor kezdődő első szabadedzéssel veszi kezdetét.

      (forrás: f1hirek.hu)
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    10. Top | #130
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Rí¤ikkönen a győzelemre hajt Bahreinben

      Kimi Rí¤ikkönen három alkalommal végzett a harmadik helyen Bahreinben. A címvédő bizakodó, hogy az idei esztendőben felállhat a dobogó legmagasabb fokára.

      "íÅ¡gy gondolom, hogy a Ferrari elég gyors ahhoz, hogy az élen harcolhassunk. Jól boldogulok ezen a pályán, és a Ferrari is jó eredményeket ért el." ? jelentette ki a finn pilóta.

      "Nem könnyű megtalálni a megfelelő beállításokat, de a februári tesztek eredményesek voltak. Kedvelem ezt a pályát, mert más, mint a többi. Olyan érzés, mintha egy homokozóban játszanánk. Körös-körül homok látható."

      "Voltak jó versenyeim Bahreinben, de győznöm még nem sikerült. Jól érzem magam a malajziai siker óta. Az autónk versenyképes, így minden futamon nyerhetünk." ? folytatta a Ferrari versenyzője, aki otthon, edzéssel készült az újabb megméretetésre.

      "Bahreinben is a legjobb tudásunk szerint fogunk teljesíteni, de nincs értelme jóslatokba bocsátkozni, mivel egy versenyen bármi megtörténhet. De az biztos, hogy szoros lesz. Keményen kell harcolni minden pontért."

      "De még nem gondolok a bajnoki címre. Túl korai lenne azt találgatni, hogy ki hol áll. Néhány versenynek még le kell futnia ahhoz, hogy megtudjuk, kik az esélyesek. De az biztos, hogy szoros lesz."

      (Forrás: formula.hu)


      Surer: nem biztos hogy Massa hibázott


      Felipe Massa számos kritikát kapott az elmúlt napokban, a sikertelen évadkezdés után. Míg egyes szakértők már a lehetséges követőkről spekuláltak, a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo kiállt a brazil versenyző mellett.

      A korábbi Formula-1-es pilóta, Marc Surer a Motorsport Aktuell hasábjain elemezte Massa helyzetét. "Felipe Massa gyors versenyző, de a legutóbbi versenyen nem tudott lépést tartani Kimivel. A boxkiállás után Kimi volt elöl, és gyorsabb köröket teljesített."

      "Később Massa túl keményen hajtott rá a kerékvetőre, ami eleinte ártalmatlannak tűnt, majd megpördült. Első ránézésre vezetői hibának tűnt, de ebben sem lehetünk teljesen biztosak."

      "A kerékvetőre való ráhajtás és a megpördülés között sok idő telt el. Egy Formula-1-es autó nem tör ki minden ok nélkül a kanyarban 200 kilométeres óránkénti sebesség mellett, és négyes sebességfokozatban sem jellemző, hogy kitör az autó hátsó része. Az edzésen történt tapadásvesztések mindössze azzal jártak, hogy a versenyzők használatba vették a bukóteret. íÅ¡gy gondolom, hogy valaminek az autóval kellett történnie."

      "Ha tévedek, Massa nagy bajban van és gondot okoz neki az elektronikus segédeszközök hiánya. Agresszivitással könnyen ki lehet csúszni. Ausztráliában úgy tűnt, hogy Massa megfeledkezett arról, hogy nincsen kipörgésgátló és Malajziai eset is furcsa volt."

      (Forrás: formula.hu)

      Schumacher: A BMW nem bajnokesélyes



      Michael Schumacher úgy véli, hogy a 2008-as szezon a papírformának megfelelően a Ferrari és a McLaren-Mercedes küzdelméről fog szólni, annak ellenére, hogy jelenleg a BMW-Sauber áll a konstruktőri világbajnokság második helyén: ?A BMW-nek lesznek kiemelkedő eredményei, talán több is, mint gondoljuk, de nem hiszem, hogy fenn fogják tudni tartani az aktuális formájukat.

      A világbajnoki címért a Ferrari és a McLaren lesz harcban. Más csapat nem fog beleszólni." - idézi a Reuters a hétszeres világbajnokot, aki Belgiumban járt egy ittas vezetés elleni kampány keretében.

      Arra a kérdésre, hogy szerinte ki lesz az év meglepetése, azt mondta: ?A honfitársam, Sebastian Vettel nagy meglepetés lesz. Az eredmények ellenére nagyon jól szerepel. Ő lesz a szezon meglepetésembere."

      (Forrás: formula.hu)

      Forma-1-kisokos: A rajtprocedúra

      A futam rajtja a versenyhétvége legizgalmasabb pillanatai közé tartozik. A pályán ekkor koncentrálódik a lehető legkisebb helyre az összes, lóerőktől feszülő versenyautó, a pilóták ekkor akarnak kihasználni minden centiméternyi helyet és adódó lehetőséget, hogy elsőként érkezzenek az első kanyarba.

      Természetesen nem véletlen a "tülekedés", a versenyek rajtja az egyik legjobb lehetőség arra, hogy gyorsan, több helyet tudjanak előrelépni. Persze néhány pályán - például Monacóban - gyakorlatilag nincs lehetőség a rajt után az első kanyarig előzést kivitelezni. Egy jó rajt nagyon kedvezően tudja befolyásolni a pilóta versenyét, egy rossz rajttal azonban ugyanígy mindennek vége lehet.

      A versenyzők mindenekelőtt mentálisan készülnek a verseny rajtjára, számba veszik, hogy az adott pályán különböző rajt utáni szituációkban a megszerzett rajthelyükről milyen utat kívánnak követni, az esetlegesen bekövetkező nem várt eseményekre vagy helyezkedésekre hogyan fognak reagálni. A csapatok a rajtrácson már igyekeznek elzárni a versenyzőket a média érdeklődésétől, hogy azok csak a versenyre tudjanak koncentrálni.

      A rajteljárásnak ebben a szakaszában külső szemlélő számára inkább tűnik káosznak a helyzet, mint egy Forma-1-es verseny rajtprocedúrájának: a rajtrácson ott sorakoznak a versenyautók és a versenyzők, minden csapat számtalan szerelővel, szerszámmal és berendezéssel, a sportbírók és a verseny hivatalos személyei és vendégei, valamint nem utolsó sorban a média képviselőinek serege. Az előbb felsoroltak mindannyian egy nagyjából 15x120 méteres területen próbálják a munkájukat a lehető legjobban végezni.

      Amint a rajteljárás során a csapatoknak el kell indítaniuk a versenyautók motorjait, akkortól az események felgyorsulnak. Ekkor el kell hagynia mindenkinek a rajtrácsot, autónként néhány szerelő maradhat csak, akik szükség esetén még segíthetnek a pilótáknak a felmerülő gondok megoldásában. A versenyautók hűtőrendszere mozgásban lévő karosszériára van optimalizálva (így biztosítva a lehető legkisebb hőcserélő felületeket, legrövidebb hűtőfolyadékokat szállító csöveket, legkevesebb hűtőfolyadékot), ezért innentől számítva nagyon hamar elindul a felvezető kör.

      Az első rajthelyről induló versenyzőnek egyrészt nagyon jó alkalma van arra, hogy megfelelően bemelegíthesse a gumikat és a fékeket az autóin gázadásokkal és fékezésekkel; másrészt figyelnie kell arra, hogy ne túl gyorsan teljesítse a kört, hiszen a versenyirányításnak meg kell várnia, amíg az utolsó pilóta is elfoglalja a helyét. Ha a pole pozícióból induló versenyzőnek túl sokat kell állnia, akkor a felszabaduló hő nagy kárt tehet az autóban.

      Szerencsére egyre ritkábbak az ilyen rajtbalesetek


      Mikor minden versenyző elfoglalta a rajthelyét, ott álló helyzetben tartózkodik, továbbá a biztonsági és orvosi autók is beálltak a mezőny mögé, akkor indítja el a rajtoltatásért felelős versenybíró a ?rajtprogramot?. Zöld lámpa már nincs használatban a versenyek elindításához, egymás mellett elhelyezett piros lámpák gyulladnak fel sorban egymás után, majd az összes piros lámpa egyszerre alszik ki a legutolsó lámpa felgyulladását követő 4-14 másodpercen belül (az idő véletlenszerű, a kezelőnek nincs befolyása a hosszára). A piros lámpák kialvása jelenti a rajt pillanatát.

      A versenyzők a lámpák kialvása után elindulnak és közelítenek az első kanyar felé, próbálják megvalósítani az előre elképzelt stratégiájukat. Választhatnak offenzív vagy defenzív taktikát, függően attól, hogy a rajtjuk hogyan sikerült. Egyrészt természetesen előre akarnak lépni a rajthelyükhöz képest, de persze a megszerzett rajthelyüket sem szeretnék rosszabb pozícióra cserélni. A versenyek rajtja során minden autó nagyon közel van egymáshoz, nemritkán 4-5 autó próbál ugyan arra a kanyarívre besorolni, így általában többen kényszerülnek az első kanyarban elhagyni a pályát, mert egyszerűen nem férnek el egymás mellett.

      Köszönhetően az FIA folyamatosan szigorodó szabályainak és a versenyzők egy professzionálisabb hozzáállásának, az utóbbi időkben egyre ritkábban láthatunk rajtbalesetet.

      (forrás: f1hirek.hu)

      Schumacher bízik Massa visszatérésében


      Az elmúlt hetekben Felipe Massának sok kritikát le kellett nyelnie, miután az első két futamon sokat hibázott és nem szerzett pontot. A Ferrari tanácsadója, Michael Schumacher azonban bízik egykori csapattársa visszatérésében.


      ?Nulla pontja van, tehát nem volt a legjobb a rajtja. Eljátszotta az összes jokerjét, így már nem áll több a rendelkezésére, de a Forma-1-ben hamar megváltozhatnak a dolgok - akár az ő javára is. Képes arra, hogy világbajnok legyen idén." - mondta a Reutersnek Brüsszelben egy PR-rendezvényen.

      A hétszeres világbajnok nem gondolja, hogy a bírálatokból eredő nyomás bénítani fogja a brazilt: ?Massa nagyon koncentrál, tudja, hogy mi történik és mit kell tennie. A nyomás természetes ebben a világban és biztos vagyok abban, hogy tudja hogyan kell kezelni."

      Schumacher felhívta a figyelmet, hogy Felipe az elmúlt futam időmérő edzésén milyen meggyőző fölénnyel szerezte meg a pole pozíciót: ?Malajziában ő volt a leggyorsabb az időmérő edzésen és ehhez nagyon jónak kell lenni. Később egy kicsit peches volt."

      A hétvégén a Bahreini Nagydíj következik és ez a pálya a múltban feküdt Massának - tavaly például nyert -, így adott a javítás lehetősége: ?Legutóbb nagyon erős volt Bahreinben és nem látom okát, hogy ne csinálhatná meg újra és ne arathatna egy meggyőző diadalt." - mondta Schumacher.



      Massa hibáinak nyomán ismét erőre kaptak azok a pletykák, amelyek szerint valaki más válthatja őt a Ferrarinál, de Schumacher szerint nem téma a csapatnál a pilótacsere: ?Két nagyszerű versenyzőnk van, akik csomagként a legerősebbek. Ha Massa az év végén megnyeri a bajnokságot senkit sem fog érdekelni, hogy hogyan kezdte a szezont."

      (Forrás: formula.hu)


      A versenyzők időre várják a rajongókat Bahreinben


      A rajongók minden eddiginél izgatottabban várhatják a hétvégi Bahreini Nagydíjat, legalábbis azok, akiknek jegyük van a versenyre. Ugyanis a Forma-1 történetében először kerül sor hivatalos autogram-osztásra a versenyhétvégén.

      A bahreini szervezők megerősítették, hogy csütörtök délután másfél órára megnyitják a boxutcát a bámészkodók előtt, miközben meghatározott időpontokban egy-egy garázs előtt autogramot osztanak a csapatok versenyzői.

      Mivel a másfél óra nem lenne elég minderre, péntektől egészen vasárnapig be van osztva a versenyzők ideje, hogy minden rajongó eljuthasson kedvencéhez, és autogramot kérhessen tőle.

      (forrás: f1vilag.hu)
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    Oldal: 13 / 67 ElsõElsõ ... 3910111213141516172363 ... UtolsóUtolsó

    Téma információ

    Témát böngészõ felhasználók

    Jelenleg 1 felhasználó böngészi ezt a témát. (0 regisztrált és 1 vendég)

    Hasonló témák

    1. A Forma 1 aranykora (1 Aka Formula 1) 2013
      By szigo in forum Dokumentum, ismeretterjesztő filmek
      Válaszok: 0
      Utolsó hozzászólás: 2015-02-07, 09:14
    2. Forma-1 baleset (képek)
      By Zozi in forum Forma1
      Válaszok: 13
      Utolsó hozzászólás: 2010-09-27, 16:36

    Címkék ehhez a témához

    Hozzászólás szabályai

    • Új témákat nem hozhatsz létre
    • Válaszokat nem küldhetsz
    • Fájlokat nem csatolhatsz
    • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
    •  
    • BB code is Bekapcsolva
    • Pofik Bekapcsolva
    • Az [IMG] kód Bekapcsolva
    • [VIDEO] code is kikapcsolva
    • A HTML kód kikapcsolva