Név vagy E-mail:
Tagja vagy már a fórumnak?
Új jelszó igénylés itt!
  • Belépés / Regisztráció


    :::: Kereső ::::





    Köszi Köszi:  0
    Like Like:  0
    Dislike Dislike:  0
    • 2007-05-27 - 00:20
    • 2011-05-07 - 19:47
    • Fish_BASC
    • 665
    • 43957
    • PM a feltöltőnek
    • Hsz.
    • Barátnak jelölés
    Oldal: 16 / 67 ElsõElsõ ... 61213141516171819202666 ... UtolsóUtolsó
    Eredmény: 151 - 160 (666) összesen

    Téma: Forma-1

    1. Top | #151
      HHW-s kedvenc
      kozmi91 avatara

      Forma-1
      Csatlakozott
      07-12-20
      Életkor
      26 éves
      Hsz.
      290
      Téma
      5

      Forma-1




      Akkor Massa idején is sokat dobott a slick gumi.




      I\'m a hardstyle lover...

      ........till the day,.......

      ........that I die!!........

    2. Top | #152
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      majd meglátjuk élesben
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    3. Top | #153
      HHW-s kedvenc
      kozmi91 avatara

      Forma-1
      Csatlakozott
      07-12-20
      Életkor
      26 éves
      Hsz.
      290
      Téma
      5

      Forma-1




      reméljük jó lesz.




      I\'m a hardstyle lover...

      ........till the day,.......

      ........that I die!!........

    4. Top | #154
      Vendég
       avatara

      Forma-1




      hajrá massa

    5. Top | #155
      HHW-s kedvenc
      Rocky avatara

      Csatlakozott
      08-02-19
      Életkor
      42 éves
      Hsz.
      727
      Téma
      5

      Forma-1




      Hajrá Mc-Laren!!!
      :tapsi: :yeyeye: :tapsi: :yeyeye: :tapsi: :yeyeye: :tapsi: :yeyeye: :tapsi:
      Ha meg szeretnéd köszönni valaki feltöltését akkor nyomj egy KÁ–SZI-t.

    6. Top | #156
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Stewart: nem lesz könnyű legyőzni Rí¤ikkönent

      A háromszoros bajnok Jackie Stewart úgy véli, hogy az idei esztendőben nehéz lesz legyőzni Kimi Rí¤ikkönent. Habár Felipe Massa kiküszöbölte a csorbát, a finn pilóta jobb esélyekkel rendelkezik.

      "Habár Felipe Massa nyert Bahreinben, továbbra is Kimi Rí¤ikkönen a jelenlegi mezőny legjobbja. Massa nem volt egyszerű helyzetben, de elvárható egy ilyen versenyzőtől, hogy elviselje a vállára nehezedő nyomást. Biztos, hogy hibázni is fog még, de ha jó napja van, akkor nehéz legyőzni őt."Stewart Massa és Rí¤ikkönen tudását is nagyra értékeli, mégis úgy véli, hogy a finn pilóta esélyesebb a bajnoki címre. "Kimi mentálisan erősebb. Remek formában van. Gyors és tapasztal is. Nehéz lesz megakadályozni a sikeres címvédését."

      Technikai ismertető: A csapatok fejlesztései (Barcelona teszt, 2008.04.14 - 04.17)



      íÅ¡j fejlesztésű orrkúp

      Az elmúlt időszakban több alkalommal is lehetett hallani valamiféle pletykát, miszerint a Ferrari csapata egy merőben új kialakítású orrkúppal készül ellátni az F2008-as konstrukcióját. A korábbi találgatások úgy tűnik nem voltak alaptalanok, hiszen az olasz gárda a barcelonai tesztsorozat első napján be is vetette legújabb szerzeményét.

      A Felipe Massa által vezetett versenygép a Bridgestone által kifejlesztett vadonat új összetételű Bridgestone slick gumik mellett egy kivágással ellátott orrelemmel is el volt látva. Az új kialakítású aerodinamikai elem segítségével az első légterelő szárny és az orrelem alsó felülete között megnövelik az ott áthaladó levegő nyomását. Az orrkúp belsejében kialakított ?légcsatornának" köszönhetően az ott átáramló légáramlatok megnövelt nyomásával az első tengelyre ható leszorító erő fokozása mellett a versenyautó karosszériája felett a hátsó légterelő szárny irányába haladó légáramlatok is kedvezőbb aerodinamikai hatást biztosítanak.




      Ezzel egyidejűleg azonban fokozott figyelmet kell fordítani az első gumiabroncsokra is, hiszen a megnövelt aerodinamikai leszorító erővel elért nagyobb tapadás jobban megterheli azok futófelületét, és a nagyobb sebességű kanyarokban az oldalirányú terhelést. Éppen ezért a Bridgestone Potenza abroncsok összetételéből és az oldalfal jelenlegi megerősítéséből eredő esetleges hatásokat is vizsgálniuk kell a tesztek folyamán.



      A Forma 1-es versenyautókon elvégzett aerodinamikai módosításokat komplex módon kell kezelni a mérnököknek, hiszen az egyik elemen végrehajtott változtatás további kisebb-nagyobb módosítások elvégzését tehetik/teszik szükségessé az autó más részein is. Nem lesz ez másképpen ebben az esetben sem, hiszen a gumikkal kapcsolatos kérdések megválaszolása mellett az első kerékfelfüggesztési rendszert és az orrkúp oldalán elhelyezett fordítólemezeket is megfelelően hozzá kell igazítani a versenyautótól elvárt aerodinamikai hatásfok biztosításának reményében.



      Az F2008-as versenyautó új orrkúpjának fotóján látható, hogy a felső felületen kialakított nagyméretű nyílás két részre van osztva. Ennek segítségével a nagy sebességgel átáramló levegő mennyiségét és irányultságát osztják meg úgy, hogy a kilépő nyílásnál távozó és az autó felett tovahaladó légáramlatok találkozásával minél kisebb mértékű turbulencia alakuljon ki.



      A Ferrari annak érdekében, hogy az új aerodinamikai elemmel elért köridők mellett minél pontosabb képet kaphasson a továbbfejlesztett orrkúp légtani hatásairól, a motorburkolat felső részén (a kamera alatt) lévő légbeömlő nyílásnál nyomásmérő szenzorokat szereltek fel. Ezek segítségével számszerűsíteni tudják a be- és kilépő légáramlatok nyomáskülönbségét, valamint ezek aerodinamikai hatásait.



      A Ferrari jelenlegi álláspontja szerint, ha a barcelonai teszteken pozitív eredménnyel zárulnak az új orrkúppal kapcsolatos vizsgálatok, akkor a soron következő futamon, a Spanyol Nagydíjon versenykörülmények között is be fogják azt vetni.



      Barcelona teszt, 2008.04.14.



      Módosított első légterelő szárny



      A Williams alakulat a szezon első három futamát követően megrendezett barcelonai tesztsorozat alkalmával új első légterelő szárnnyal látta el az FW30-as nevű versenygépét. Az új kialakítású légterelő elem vízszintes főprofiljának az orrcsúcs alá eső része a korábbi megoldással ellentétben szélesebb méretben készült el. A függőleges lezáró lemezek felé haladva a főprofil éles töréssel van elhatárolva az orr alatti középső szekciótól, melyek szinte vízszintes kialakítást kaptak.


      Az új vonalvezetésű szárnyelemnek köszönhetően nagyobb mennyiségű légáramlat kerül az orrkúp két oldalán található fordítólemezekre és a hűtők előtti légbeömlő nyílásnál kialakított fordítólemezekre, melynek köszönhetően az autó elülső része nagyobb stabilitást kap a fékezések és kanyarodások alkalmával. A fejlesztés eredményeképpen az első kerékfelfüggesztés lengőkarjain keresztül is nagyobb sebességgel haladnak át a szárnyról leváló légáramlatok, mai az első tengelyre kifejtett megnövelt leszorító erő hatására ugyancsak pozitív hatással van az FW30-as egyensúlyára.



      Barcelona teszt, 2008.04.14.



      A McLaren már korábban is használt a kerekeknél ehhez hasonló kiegészítő burkolati elemeket, melyek a versenyautó aerodinamikai jellemzőin való fejlesztésén túl a fékek hűtését is hivatottak szolgálni. A lassítások során a meglehetősen magas hőmérsékletre felhevült fékeknél kialakuló meleg levegőt igyekeznek minél nagyobb sebességgel kijuttatni a kerékagytól, elősegítve ezzel a jobb hűtési jellemzők kialakulását.

      A burkolaton lévő kivágás tulajdonképpen egy 27?-os dőlésszögben kialakított kivezető nyílás, amely a fékrendszernél képződő meleg levegőt vezeti tovább a versenyautó alsó részei felé, melyet a diffúzor és a padlólemezen kialakított légcsatornák által keltett szívóhatás segítségével vezetnek tovább. Ennek köszönhetően a javított aerodinamikai egyensúly folytán jobb lett az autó menetstabilitása.


      A barcelonai teszt alkalmával a kerékburkolati elem új formában jelent meg, melynek legfőbb feladata továbbra is az első fékek hűtése, de mindezek mellett az örvénylő légáramlatok kialakulásának csökkentéséért és az első szárnyról leváló légáramlatoknak a kerekek mellett történő hatékonyabb elvezetéséért is felelősek.



      korábbi futamokon a Red Bull versenyautóin kialakított váll-lemezek mindössze az oldalsó kocsiszekrényen lévő légbeömlő nyílásoknál csatlakoztak az autó karosszériájához. A barcelonai tesztelésen a Renault és a BMW-Sauber által is alkalmazott megoldáshoz hasonló kivitelben elkészített váll- és homloklemezeket lehetett felfedezni.

      A módosítás eredményeképpen ez a két aerodinamikai elem egy egészet alkot, köszönhetően a függőleges összekötő profilnak. A CFD technológiának köszönhetően elvégzett korábbi vizsgálatok szerint az új elem nagymértékben csökkenti a versenyautó elülső részén, a kerékfelfüggesztési elemek mögött kialakuló turbulens légáramlatok negatív hatását. Mindezek mellett kedvezően tudják befolyásolni a hűtők felé és a versenyautó mellett tovahaladó légáramlatok jellemzőit, melyek közül az utóbbi az autó oldalirányú stabilitását fokozzák.



      Barcelona teszt, 2008.04.14.



      A Renault a mezőny első csapata, aki a Red Bull által már alkalmazott ?cápauszonyhoz" hasonlítható kinövéssel ellátott motorburkolati elem alkalmazását átvette.

      A hátsó légterelő szárny irányába megnövelt felületnek köszönhetően csakúgy, mint a Red Bull versenyautói esetében az enstone-i alakulat négykerekűinél is a stabilitás növelését érték el, melynek leginkább a fékezések alkalmával veszik hasznát. A módosításnak köszönhetően javítani lehet a hátsó légterelő szárny felé irányuló légáramlatok aerodinamikai jellemzőin is, amely az R28-as konstrukció hátsó traktusának tapadására egyaránt pozitív hatással van.

      Barcelona teszt, 2008.04.15.



      Továbbfejlesztett első légterelő szárny
      A módosított motorburkolati elem mellett a Renault mérnökei az első légterelő szárny felett átívelő kiegészítő profilt is továbbfejlesztették. A változtatás eredményeképpen a függőleges lezáró lemezekhez csatlakozó végek nagyobb felületet kaptak, melyek a korábbi megoldásokkal ellentétben beljebb nyúlnak a versenyautó orrkúpja felé. A szárnyprofil ezen részei megközelítőleg egyenes kialakítást kaptak, melyeket az autó orrcsúcsa felett átívelő rész köt össze.

      A fejlesztés eredményeképpen megnövelték az elülső részre ható leszorító erő nagyságát, aminek hatására javult az R28-as kanyarstabilitása is.


      Barcelona teszt, 2008.04.15.














      A Ferrariról végleg eltűnik a cigarettamárka-logó

      Az Autoweek magazin arról értesült, hogy a Ferrari versenygépein valószínűleg többé már nem lesz látható a Marlboro neve és logója, helyette a már többször is alkalmazott, úgynevezett fehér vonalkódok kerülnek az F2008-asra.

      Néhány évvel ezelőtt Európában és az öreg kontinensen kívül is sok országban betiltották a dohányreklámokat, így a Forma-1-es csapatok sorra elköszöntek dohányipari támogatóiktól.

      A Ferrari ugyanakkor meghosszabbította szerződését a Marlborót gyártó Philip Morris céggel, amely 2011-ig támogatja az említett cigarettamárkán keresztül a csapatot és addig körülbelül egymilliárd amerikai dollárt utal át az istálló számlájára. Az olasz gárda autóin ezért ott szerepelt a logó azokban az országokban, ahol továbbra is engedélyezett a dohányreklám. A jelenlegi versenyhelyszínek közül így Kínában és Monacóban lehetett látni a cigarettamárka nevét az autón, de elméletileg Bahreinben sem tiltja a jog a reklámot, ennek ellenére legutóbb is három fehér vonalkód helyettesítette a feliratokat az F2008-ason.

      Az Autoweek magazin pedig arról számolt be, hogy a Ferrari már megerősítette, hogy a Marlboro logók többé nem is lesznek láthatóak az autón. íÅ¡gy tudni, hogy a Philip Morris döntött arról, hogy nem kell változtatni a vonalkódos festésen.

      Interjú Felipe Massával

      Az alábbi interjúban a Ferrari brazil pilótája, Felipe Massa mesél a barcelonai tesztről, az új orrkúpról, valamint megtudhatjuk véleményét a slick gumikról is.





      Kipróbáltad az új orrkúpot a kasztnin kialakított nyílással. Mi a véleményed?

      Az új orrkúp olyan, mint egy cápa. Ott van rajta a száj, meg minden. Kifejezetten hasonlít egy cápára. Lépésről lépésre fejlesztjük az autót. Ez is a fejlesztési munka egy szakasza. Azt nem mondanám, hogy az új elem alkalmazásával az autó egy másodperccel gyorsabb lesz, de ezekkel az apró lépésekkel jó úton járunk. Elégedett vagyok az autóval. Eddig a teszt során gyors volt, és egyenletes teljesítményt nyújtott.

      Ma kipróbáltad az autót nagyobb leszorító erővel is. Jónak találtad?

      Igen, alkalmaztunk néhány kisebb változtatást, ami mindig jelent némi segítséget. A pálya kiváló volt ma, és jó időeredményeket értünk el.

      Köröztél a jövő évben újra bevezetésre kerülő slick gumikkal is. Milyennek ítéled meg őket?

      Igen, tegnap kipróbáltam, és nagyon élveztem. De ez kicsit más élmény, mint amilyenre a jövő évben számíthatunk az autót érintő szabálymódosítások miatt. Azt kell mondanom, hogy nagyon jó érzés volt ilyen rendkívüli tapadás mellett vezetni az autót, amikor a pilótának is nagy erőkifejtésre van szüksége. Igazán felemelő érzés volt. A slick gumik egy jó autóval élvezetes párost alkotnak.

      Ezeknek az abroncsoknak azonban idő kell ahhoz, hogy üzemi hőfokra melegedjenek.

      Gumimelegítő nélkül igen. Nagyon meg kell fontolni, mert biztonsági okokból, jobb, ha a pilóta a boxot megfelelő tapadással hagyja el. Hideg gumikon nagyon nehéz vezetni az autót. Ezen még dolgoznunk kell a jövő szezonig.

      Európába két rossz és egy tökéletes versenyeredménnyel érkezel. Hogy érzed magad?

      Remélem, hogy azt a teljesítményt tudom megismételni, amit az utolsó versenyen nyújtottam, és nem azt, amit a szezon legelején. A legutóbbi jó verseny volt, a kvalifikáción is jó időt futottunk. Elégedett vagyok a kocsival. íÅ¡gy gondolom, hogy van esélyünk arra, hogy Európában is jó formában legyünk.

      Tehát te jól érezted magad. Gondolod, hogy a nézők is élvezni fogják, hogy jövőre az autókon aerodinamikai újítások és a slick gumik jelennek meg?

      Azt hiszem, hogy igen, mert a slick gumikon sokkal jobb vezetni, nagyobb a tapadás. Néhány aerodinamikai elem kiiktatásával egyszerűbbé válnak az előzések. Ez sokat segít, és a látvány is izgalmasabb.

      Amikor átfutottad az idei versenynaptárat, volt olyan futam, amelyre azt mondtad, hogy: ?Ezt meg kell nyernem", vagy ?Itt elég, ha csak második leszek"?

      Lehetetlen így különbséget tenni. Mindig meg kell várnunk, hogy alakul egy-egy hétvége. Ha a mezőny elejéről rajtolsz, és jó a stratégiád, akkor tudod, hogy nagyobb esélyed van a győzelemre. Ha azonban a negyedik helyre kvalifikálod magad, és a többi autó is olyan nehéz, mint a tiéd, akkor tudod, hogy úgy kell versenyezned, hogy ne veszítsd el a pontszerzés lehetőségét. Minden azon múlik, hogy hogy alakul a helyzet versenyről versenyre.

      Figyelembe véve az utolsó két versenyt és a mostani tesztet, az a benyomásod, hogy a Ferrari jobb, mint a többi autó?

      Ezt nehéz megmondani. Az biztos, hogy az utóbbi két versenyen jó pozícióink voltak. Remélem, hogy ez így is folytatódik, de sosem szabad elrugaszkodnunk a földtől, és emlékeznünk kell arra, hogy a többiek is annyit dolgoznak, mint mi.

      Milyen előnyei vannak az orrkúpon lévő nyílásnak?

      Nem változott semmi. Talán aerodinamikai szempontból teszünk szert némi előnyre, de semmi mást nem látok. Ez a szélcsatornában végzett munkánk eredménye. A nyílás ugyanazt a célt szolgálja, mint a kisebb szárnyak.

      Csökkenti ez az aerodinamikai terhelést?

      Talán kis mértékben igen.

      Alonso az élen a harmadik napon! - Frissítve!

      A Renault-val tesztelő Fernando Alonso érte el a legjobb időt (1:48:483) a barcelonai teszt 3. napján. Ezzel az idejével a Ferraris Michael Schumachert is maga mögé utasította.



      A szerdai napon a kétszeres világbajnok, Fernando Alonso bizonyult a leggyorsabbnak, aki 1:18.483-es köridejével több, mint 8 tizedmásodperccel előzte meg a második legjobb időt elérő, s a kétkerekűt sokak örömére négykerekűre visszacserélő Michael Schumachert.

      "Jó napunk volt és elégedett vagyok az autó fejlesztéseivel" - mondta Alonso. "De tovább kell javulnunk, hiszen úgy tűnik, a versenytársaink is folyamatosan fejlődnek, szóval nehéz megmondani, hogy állunk jelenleg. Várnunk kell jövő hétig, hogy reális képet kapjunk erről. Mókás volt kipróbálni a slick-gumikat, amik nagyon jó tapadást biztosítottak."

      Alonso egy 13 körös etap végén érte el legjobb köridejét. Mindkét versenyző egyaránt slick-gumikkal futotta a mai nap leggyorsabb köreit, ám a Ferrari versenyzője félig-meddig már a 2009-es idényre szánt aerodinamikai beállításokkal tesztelte az F2008-as versenygépet. A vörösök holnap Kimi Rí¤ikkönennel a volán mögött folytatják a felkészülést.


      A két világbajnokot a Force India versenyzője, Adrian Sutil követi, aki közel 4 tizedmásodperccel futott gyorsabb kört, mint Robert Kubica.

      A lengyel versenyző sokakhoz hasonlóan a nap folyamán több konfigurációval is pályára lépett, hiszen tesztelte a sima felületű abroncsokat is a jövő évre tervezett aerodinamikai megszorításokkal egyetemben, illetve a 2008-as autó fejlesztésére is nagy hangsúlyt fektetett. A német-svájci istálló tehát rendkívül sok adatra tett szert többek között a jövő évben bevezetésre kerülő, sima felületű abroncsokkal kapcsolatban is. Kubica egyébként egy órával a leintést megelőzően technikai probléma miatt a bokszba kényszerült, információink szerint az első abroncsok okoztak némi kárt az autó felfüggesztésében illetve annak első szárnyában.

      Nico Rosberg folytatta a Williams megkezdett tesztprogramját, s 65 kör megtételét követően az ötödik helyen zárt, megelőzve a nap legszorgalmasabb versenyzőjét, Rubens Barrichellót.

      A Honda a mai napon rendkívül termékeny napot zárt, hiszen gyakorlatilag 2 versenytávot teljesített a japán gárda, melynek köszönhetően rengeteg hasznos információt sikerült gyűjteniük, ami különösen hasznos lehet a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíjon.

      A brazil versenyző mögött Lewis Hamilton végzett a McLaren-Mercedesszel. A wokingiak angol pilótája a mai napon a 2008-as autó felkészítésével foglalkozott, a slick-gumik, illetve a 2009-es aerodinamikai beállítások tesztelése ma nem képezte a program részét.

      Nem úgy sikerült a Toro Rosso új autójának, az STR3-asnak a bemutatkozása, ahogy azt a csapat szerette volna. A gárda francia versenyzője, Sébastian Bourdais ugyanis a délután folyamán csúnyán összetörte a RedBull RB4-esére erősen hajazó, 'új fejlesztésű' versenygépet. A négyszeres ChampCar bajnoknak szerencsére nem esett baja. Bourdais egyébként a mai napon az autó megismerésével foglalatoskodott, s 71 kör megtétele után 1 tizedmásodperccel előzte meg a gyakorlatilag ugyanazon típusú versenyautót hajtó Mark Webbert. Franz Tost nyilatkozatában egyértelműen kizárta a technikai problémát, a francia versenyző egész egyszerűen túl gyorsan érkezett meg a kanyarba. A baleset miatt tehát a gárda másik versenyzője, Sebastian Vettel a tervekkel ellentétben holnap mégsem próbálhatja ki az új autót.

      Az utolsó helyen ezúttal a toyotás Jarno Trulli végzett, aki a Spanyol Nagydíjra szánt beállítások finomításával foglalkozott ezúttal.

      "Jól kezdtünk délelőtt és sikerült néhány kiváló kört futni" - mondta Trulli. "Aztán később sajnos akadt némi problémánk, szóval nehéz napunk volt. Amikor az ebédszünet után visszamentünk a pályára, a szél nagyon erős volt, ami megnehezítette a dolgunkat. Elégedett vagyok, mert az autó beállításai jók."




      1. (E) F. Alonso Renault R28 1:18.483 100
      2. (D) M. Schumacher Ferrari F2008 1:19.323 +0.840 83
      3. (D) A. Sutil Force India VJM-01 1:19.424 +0.941 102
      4. (PL) R. Kubica BMW Sauber F1.08 1:19.785 +1.302 112
      5. (D) N. Rosberg Williams FW30 1:19.841 +1.358 65
      6. (BR) R. Barrichello Honda SA108 1:19.920 +1.437 141
      7. (GB) L. Hamilton McLaren MP4-23 1:20.591 +2.108 102
      8. (FR) S. Bourdais Toro Rosso STR3 1:20.715 +2.232 71
      9. (AUS) M. Webber RedBull RB4 1:20.849 +2.366 87
      10. (I) J. Trulli Toyota TF108 1:20.867 +2.384 90



      Hatalmas vihar hátráltatja a munkát Barcelonában

      A Force India is csatlakozott a Scuderia Toro Rosso versenyistállóhoz, és a délelőtt folyamán összepakolt, hogy minél előbb elhagyhassa a spanyol ringet, ahol hatalmas felhőszakadás fogadta a csapatokat csütörtökön.


      Eddig hét versenyző merészkedett ki a vizes pályára, ám a munka a nagy eső miatt jelenleg is áll. Kimi Rí¤ikkonen a garázsban maradt.

      A Scuderia Toro Rosso már tegnap tudta, hogy nem vesz részt az utolsó tesztnapon, ugyanis Sebastien Bourdais csúnyán összetörte az új autót, így Vettel nem tudta próbára tenni az STR3-as versenygépet.

      A négynapos tesztprogram ma ér véget Barcelonában.
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    7. Top | #157
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      A barcelonai teszt összesített eredményei

      A Spanyol Nagydíj helyszínén bonyolították le a 2008-as szezon első tesztjét a Forma-1 csapatai. A legtöbb kilométert a Renault tette meg, míg a legjobb időeredmény Fernando Alonso nevéhez fűződik. A köridőkkel azonban érdemes csínján bánni, mivel a gyakorláson slick és bordázott gumikat, valamint az idei és a 2009-re tervezett aero-csomagokat felváltva használták a csapatok.
      í–sszesítés
      Időpont: 2008. április 14., hétfő - 2008. április 17., csütörtök
      Helyszínek: Barcelona (4)
      Tesztnapok száma: 4
      í–sszes tesztkilométer: 13653
      >> Km (pilóták) | Km (csapatok) | Erősorrend (pilóták) | Erősorrend (pilóták)

      Megtett kilométerek - Pilóták

      Név Km N Barcelona
      1 F. Alonso 1019 2 1:18.483
      (2/1019)
      2 R. Barrichello 1015 2 1:18.928
      (2/1015)
      3 T. Glock 954 2 1:20.870
      (2/954)
      4 N. Heidfeld 945 2 1:20.981
      (2/945)
      5 L. Hamilton 926 2 1:20.452
      (2/926)
      6 F. Massa 884 2 1:18.613
      (2/884)
      7 N. Rosberg 838 2 1:19.841
      (2/838)
      8 N. Piquet 708 2 1:21.913
      (2/708)
      9 D. Coulthard 680 2 1:20.392
      (2/680)
      10 R. Kubica 670 2 1:19.785
      (2/670)
      11 K. Nakajima 624 2 1:22.431
      (2/624)
      12 M. Webber 577 2 1:20.849
      (2/577)
      13 J. Trulli 498 2 1:20.867
      (2/498)
      14 P. de la Rosa 479 1 1:21.566
      (1/479)
      15 A. Sutil 475 1 1:19.424
      (1/475)
      16 V. Liuzzi 424 1 1:22.846
      (1/424)
      17 M. Schumacher 386 1 1:19.323
      (1/386)
      18 G. Fisichella 368 1 1:19.721
      (1/368)
      19 A. Wurz 349 1 1:21.059
      (1/349)
      20 S. Bourdais 331 1 1:20.715
      (1/331)
      21 J. Button 191 1 1:24.873
      (1/191)
      22 H. Kovalainen 158 1 1:23.589
      (1/158)
      23 K. Rí¤ikkönen 154 1 1:23.619
      (1/154)


      Megtett kilométerek - Csapatok

      Csap Km N/1 N/2 P Barcelona
      1 Renault 1727 4 4 2 1:18.483
      (4/1727)
      2 BMW-Sauber 1615 4 4 2 1:19.785
      (4/1615)
      3 McLaren-Mercedes 1564 4 4 3 1:20.452
      (4/1564)
      4 Honda 1555 4 4 3 1:18.928
      (4/1555)
      5 Williams-Toyota 1462 4 4 2 1:19.841
      (4/1462)
      6 Toyota 1452 4 4 2 1:20.867
      (4/1452)
      7 Ferrari 1424 4 4 3 1:18.613
      (4/1424)
      8 Force India-Ferrari 1266 3 3 3 1:19.424
      (3/1266)
      9 Red Bull-Renault 1257 4 4 2 1:20.392
      (4/1257)
      10 Toro Rosso-Ferrari 331 1 1 1 1:20.715
      (1/331)

      - N/1: Csapatonként egy napot számolva
      - N/2: Autónként egy napot számolva

      Relatív erősorrend - Pilóták

      Név Csapatok PosIx GapIx Nap CsTárs Elő:Hát Gap
      1 M. Schumacher Ferrari 8.0 0.840 1 0:0 -0.000
      2 G. Fisichella Force India 7.0 0.793 1 0:0 -0.000
      3 A. Sutil Force India 7.0 0.941 1 0:0 -0.000
      4 A. Wurz Honda 7.0 2.446 1 0:0 -0.000
      5 F. Massa Ferrari 7.0 0.678 2 0:0 -0.000
      6 R. Barrichello Honda 6.0 0.719 2 0:0 -0.000
      7 P. de la Rosa McLaren 6.0 2.953 1 0:0 -0.000
      8 H. Kovalainen McLaren 6.0 1.636 1 0:0 -0.000
      9 F. Alonso Renault 6.0 0.844 2 0:0 -0.000
      10 R. Kubica BMW 5.0 2.032 2 0:0 -0.000
      11 K. Rí¤ikkönen Ferrari 5.0 1.666 1 0:0 -0.000
      12 M. Webber Red Bull 4.0 1.183 2 0:0 -0.000
      13 D. Coulthard Red Bull 4.0 2.522 2 0:0 -0.000
      14 N. Rosberg Williams 3.5 1.615 2 0:0 -0.000
      15 L. Hamilton McLaren 3.5 1.816 2 0:0 -0.000
      16 J. Button Honda 3.0 2.920 1 0:0 -0.000
      17 N. Heidfeld BMW 2.5 2.560 2 0:0 -0.000
      18 N. Piquet Renault 2.5 3.724 2 0:0 -0.000
      19 K. Nakajima Williams 2.0 3.396 2 0:0 -0.000
      20 S. Bourdais Toro Rosso 2.0 2.232 1 0:0 -0.000
      21 T. Glock Toyota 1.0 2.960 2 0:0 -0.000
      22 V. Liuzzi Force India 0.0 4.233 1 0:0 -0.000
      23 J. Trulli Toyota 0.0 6.291 2 0:0 -0.000

      - PosIx: Azt jelzi, hogy a pilóta átlagosan hány vetélytársát előzte meg a tesztnapokon
      - GapIx: A pilóta átlagos lemaradása az 1. helytől, másodpercben
      - CsTárs: Azok a csapattársak, akikkel a pilóta együtt tesztelt
      - Elő:Hát: A pilóta hány tesztnapon volt gyorsabb/lassabb a csapattársainál
      - Gap: A pilóta átlagos előnye a csapattársaival szemben.

      Relatív erősorrend - Csapatok

      Név PosIx GapIx Nap
      1 Ferrari 6.8 0.965 4
      2 Honda 5.5 1.701 4
      3 McLaren-Mercedes 4.8 2.055 4
      4 Force India-Ferrari 4.7 1.989 3
      5 Renault 4.3 2.284 4
      6 Red Bull-Renault 4.0 1.853 4
      7 BMW-Sauber 3.8 2.296 4
      8 Williams-Toyota 2.8 2.506 4
      9 Toro Rosso-Ferrari 2.0 2.232 1
      10 Toyota 0.5 4.625 4

      - PosIx: Azt jelzi, hogy a csapat pilótái átlagosan hány vetélytársukat előzték meg a tesztnapokon
      - GapIx: A csapat pilótáinak átlagos lemaradása az 1. helytől, másodpercben

      Barcelona
      Pályahossz: 4655 m
      Körrekord: 1:13.471 - M. Schumacher (Ferrari), 2006. VI. 1.
      Tesztnapok száma: 4
      Tesztkilométerek: 13653

      Név Idő Kül Kör ápr 14.
      H ápr 15.
      K ápr 16.
      Sze ápr 17.
      Cs
      1 F. Alonso 1:18.483 219 1:20.616
      6. (119)
      1:18.483
      1. (100)

      2 F. Massa 1:18.613 0.130 190 1:18.613
      1. (77)
      1:20.283
      3. (113)

      3 R. Barrichello 1:18.928 0.445 218 1:18.928
      1. (77)
      1:19.920
      6. (141)

      4 M. Schumacher 1:19.323 0.840 83 1:19.323
      2. (83)

      5 A. Sutil 1:19.424 0.941 102 1:19.424
      3. (102)

      6 G. Fisichella 1:19.721 1.238 79 1:19.721
      2. (79)

      7 R. Kubica 1:19.785 1.302 144 1:19.785
      4. (112)
      1:24.715
      4. (32)
      8 N. Rosberg 1:19.841 1.358 180 1:20.800
      7. (115)
      1:19.841
      5. (65)

      9 D. Coulthard 1:20.392 1.909 146 1:22.193
      6. (59)
      1:20.392
      4. (87)

      10 L. Hamilton 1:20.452 1.969 199 1:20.452
      5. (97)
      1:20.591
      7. (102)

      11 S. Bourdais 1:20.715 2.232 71 1:20.715
      8. (71)

      12 M. Webber 1:20.849 2.366 124 1:20.849
      9. (87)
      1:21.953
      1. (37)
      13 J. Trulli 1:20.867 2.384 107 1:20.867
      10. (89)
      1:32.150
      8. (18)
      14 T. Glock 1:20.870 2.387 205 1:22.590
      8. (93)
      1:20.870
      8. (112)

      15 N. Heidfeld 1:20.981 2.498 203 1:21.679
      4. (105)
      1:20.981
      9. (98)

      16 A. Wurz 1:21.059 2.576 75 1:21.059
      2. (75)

      17 P. de la Rosa 1:21.566 3.083 103 1:21.566
      3. (103)

      18 N. Piquet 1:21.913 3.430 152 1:21.913
      5. (91)
      1:26.100
      7. (61)
      19 K. Nakajima 1:22.431 3.948 134 1:22.431
      7. (72)
      1:24.927
      6. (62)
      20 V. Liuzzi 1:22.846 4.363 91 1:22.846
      9. (91)

      21 H. Kovalainen 1:23.589 5.106 34 1:23.589
      2. (34)
      22 K. Rí¤ikkönen 1:23.619 5.136 33 1:23.619
      3. (33)
      23 J. Button 1:24.873 6.390 41 1:24.873
      5. (41)

      A Ferrari a versenyen is beveti az újításokat

      A Ferrari a barcelonai tesztek során kipróbálta a legújabb fejlesztéseket, amelyek a jövő heti Spanyol Nagydíjon kerülnek bevetésre. A csapat szóvivője, Luca Colajani elmondta, hogy az új orrész is felkerül az autókra.

      "Az orr is a fejlesztések részét képezi, így nem lehet különálló elemnek tekinteni. Az orrész, valamint a többi új komponens együttesen jelentik az előnyt."

      Mivel az újításról az Autosprint már februárban beszámolt, a csapat belső vizsgálatokba kezdett, hogy kiderítsék hogy jutottak a nyilvánosság elé a szélcsatornában nyert adatok.

      "Amikor januárban elkészült az autónk, körülbelül száz ember tudott a tervekről. De nem sokan ismerték a pontos részleteket. De valahonnan az újság megtudta és tévesen értelmezte. A rajzukon máshol voltak a nyílások. Ez azt bizonyítja, hogy a forrásuk csak felszínes információkkal rendelkezett. Az ilyen történeteket nem lehet megakadályozni."
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    8. Top | #158
      HHW-s kedvenc
      kozmi91 avatara

      Forma-1
      Csatlakozott
      07-12-20
      Életkor
      26 éves
      Hsz.
      290
      Téma
      5

      Forma-1




      Haug: a BMW-Sauber komoly ellenfél

      A Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug úgy véli, hogy a csapat jelenleg a harmadik helyen áll az erőviszonyok terén. A csapat pozíciója megegyezik a bajnoki tabellán elfoglalt hellyel.

      "Mindkét összesítésben a BMW mögött állunk. Mindig is mondtam, hogy a csapat kemény ellenfél. A BMW-Sauber bajnoki esélyes." ”“ jelentette ki Haug a Motorsport Aktuell-nek adott interjúban.

      "Bahreinben és Malajziában nem tudtuk kihozni a maximumot a lehetőségekből, de könnyelmű lenne kijelenteni, hogy a BMW ebből profitált. Lewis gyors volt Malajziában. Azt mondta, hogy ha nem kellett volna olyan hátulról indulnia, akkor a győzelemért harcolhatott volna. És Lewis nem szokott túlozni. De Bahreinben valóban nem voltunk elég gyorsak."

      A többesélyes bajnoki csata nagy kihívást jelent a csapatoknak is. "De semmi újdonság nincs ebben, már évekkel ezelőtt is volt példa erre. í–t évvel ezelőtt a Ferrari, a BMW-Williams és McLaren-Mercedes harcolt a címért. Sajnos Kimi Rí¤ikkönen a pontok tekintetében lemaradt. De ez után is voltak hármas csaták a Ferrari, a Renault és a mi csapatunk között. A helyzet nem új és érdekessé teszi a sportunkat."

      "A feladatunk az, hogy mindkét autóval az élen álljunk, és magunk mögött hagyjuk a húsz ellenfelünket."

      A Force India a középmezőnyt célozza meg

      A Force India elégedett a fejlesztésekkel, és bizakodó, hogy hamarosan a pontokért is harcba szállhatnak. A csapat technikai igazgatója, Mike Gascoyne szoros csatára számít.

      "Idén nagyon kemény a küzdelem a Formula-1-ben. Bosszantó, hogy az időmérőn akár hetedik is lehetsz, de vissza is csúszhatsz a tizenhetedik helyre. Eddig csak a tizenhetedik pozíciót sikerült megszerezni, de ha néhány tizedmásodpercet javítani tudunk, akkor a középmezőnyben harcolhatunk."

      A szakember nagyon boldog volt az elmúlt versenyen, hogy fel tudták tartani Lewis Hamiltont. "Nagyon örülök, hogy Fisi tizenöt másodperccel előtte ért célba. Ez is azt bizonyítja, hogy fontos az időmérő. Bízom benne, hogy ezúttal bejutunk a második etapba."

      "Jó irányba haladunk, és a szélcsatornából érkező adatok is adatok is megbízhatóak. De azzal is számolni kell, hogy a vetélytársak is fejlesztettek, de tovább harcolunk."




      I\'m a hardstyle lover...

      ........till the day,.......

      ........that I die!!........

    9. Top | #159
      HHW-s kedvenc
      kozmi91 avatara

      Forma-1
      Csatlakozott
      07-12-20
      Életkor
      26 éves
      Hsz.
      290
      Téma
      5

      Forma-1




      Danica Patrick a Formula-1-ben?

      Danica Patrick a hétvégén megszerezte első győzelmét az IRL-ben. A siker után a korábbi Formula-1-es versenyző, Hans-Joachim Stuck biztos abban, hogy a versenyzőnő a Formula-1-ben is helytállna.

      "Danica révén a Formula-1 meghódíthatná Amerikát, de lépésről lépésre kell haladnia. Előbb egy év GP2 és Formula-1-es tesztelés, majd jöhet a versenyzés." ”“ idézi a Sport Bild a szakembert, aki egy 2002-es BMW teszten figyelt fel az amerikai versenyzőre.

      "Nagyon gyors volt. A legjobb amerikai versenyzőnk kétszer cserélt kerekeket, hogy lépést tudjon tartani vele. Kemény és magabiztos."

      Bernie Ecclestone is örömmel venné ha egy női versenyző érkezne a Formula-1-be és "fellendítené az üzletet."

      Hűvös idő várható Barcelonában

      A múlt heti tesztek során eső hátráltatta a csapatok munkáját. Az előrejelzések szerint pénteken ismét eshet az eső a barcelonai pálya felett. A délutáni csapadék valószínűsége 80 százalék.

      Míg a pénteki szabadedzésen 17°C várható, szombaton és vasárnap 16 és 20 fok között alakul a hőmérséklet, esőre azonban a borult égbolt ellenére sem kell számítani.

      A futamon 20 km/h-s déli széllel kell számolnia a csapatoknak.




      I\'m a hardstyle lover...

      ........till the day,.......

      ........that I die!!........

    10. Top | #160
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Schumacher Hollywoodot is meghódíthatja

      Az egyik német magazin meglepő hírrel állt elő! Nem elképzelhetetlen, hogy a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher életét filmvászonra viszik, és a főszerepet maga az ex-pilóta játszaná.

      A német Motorsport-Total.com számolt be arról, hogy a szintén német Bunte magazin interjút közölt Willi Weberrel, Schumacher menedzserével. A beszélgetésből kiderült, hogy egy hollywoodi rendező megfilmesítené a Forma-1 rekordbajnokának életét.

      A jelenleg a motorozásra koncentráló klasszis nem mozog idegenül a kamerák előtt, hiszen már több reklámfilmben is szerepelt, de a moziban is láthatták már rajongói, legutóbb például az Asterix az olimpián című vígjátékban alakította Schumixot.

      Az európai hadszíntéren folytatódik a harc

      Az unalomtól egy négynapos teszt beiktatásával megmentett háromhetes szünet után a hétvégén a mezőny megkezdi idei európai szezonját is. Egyes vélemények szerint az öreg kontinensen átrajzolódhatnak az erőviszonyok, ám egy biztos, mindenki a ferrarisok skalpjára vadászik majd Spanyolországban is.

      Érdekes módon a tabellák azonban 3 futam után nem adják vissza a pályán kirajzolódó valós állapotokat, hiszen a BMW vezet a konstruktőrök közt, a Ferrari és a McLaren előtt. Az aszfalton ugyanakkor eddig a Ferrari tűnt a legmeggyőzőbbnek, a BMW Sauberek az utolsó két futamon pedig valóban jobbak volt, mint az ezüstnyilak.

      Mindez persze fabatkát sem fog érni a hétvégén, ugyanis annyira kiegyenlített a mezőny, hogy teljes fordulat is bekövetkezhet az élen, de a következő napokban mindenre választ kapunk majd.

      Hozzávalók: Orrlyuk, elefántfül és cápauszony

      A Bahreini Nagydíj után a mezőny elvileg 3 hét pihenőt kapott, de a száguldó cirkusz tagjai szinte sohasem pihenhetnek igazán, főleg nem a szezon közben. Ezúttal is így volt ez, hiszen azok után, hogy a pilóták a világ legkülönbözőbb pontjain ejtőztek kicsit, máris Barcelonában volt jelenésük.

      A Spanyol Nagydíjnak is otthont adó, közkedvelt ringen a múlt héten hétfőtől csütörtökig gyakoroltak a csapatok. Az egyetlen hiányzó a Super Aguri volt, a japánokat ismét megcsapta az elmúlás szele, az eddig dollármilliókat ígérő Magma Group ugyanis meggondolta magát, a cikk megjelenésének pillanatában pedig még a hétvégi futamon való indulásuk is kétséges volt.

      Akik viszont elutaztak Barcelonába a múlt heti tesztre, azok valóságos divatbemutatót tartottak. És most nem arra kell gondolni, hogy a pilóták mindenféle flancos öltözékben jelentek meg, és nem is új csapategyenruhák kerültek elő, hanem maguk az autók jelentették a legfőbb látványosságot.

      Az összes csapat kivétel nélkül átdolgozott aerodinamikai csomagot próbálgatott, olyan autót pedig nem is lehetett volna találni, amelyik az utolsó karosszériaelemig megegyezett volna a legutóbbi futamon, a Bahreinben használttal.

      A Ferrari például bevetette a már korábban megszellőztetett lyukas orrkúpot, amely természetesen nagy feltűnést keltett, bár a csapat nem tulajdonított nagy jelentőséget a találmánynak.
      A vörös autón számtalan más újítás fellelhető volt, ám az orrlyuk mindent vitt.

      Persze a többiek sem nézték tétlenül a vörösök újításait. Az egyik leglátványosabb elemmel a Honda rukkolt elő, a japánok a tavaly már próbálgatott "Dumbo-füleket" vetették be ismét. Az idén a várakozásokon felül teljesítő istálló a Ferrarihoz hasonlóan még nem döntött arról, hogy mikor használja először élesben az újdonságokat.
      A Renault a Red Bull Racing által korábban már alkalmazott, cápauszonyszerű motorborítását leplezte le, a Toro Rosso számára pedig még nagyobb volt az öröm, hiszen a kiscsapat pilótái végre a kezükbe vehették az új autó volánját. Sebastian Vettel igazából csak vehette volna, ugyanis a járgányt először kipróbáló Sébastien Bourdais totálkárosra törte azt, így csapattársa munkanélkülivé vált Barcelonában. A "vörös bikák" egyébként majd csak a spanyol futam után, a Török Nagydíjon kívánják bevetni az új autót, amely természetesen a Red Bull RB4-es néven futó modelljének alapjaira épül.
      Mindemellett ismét sor került slick gumik tesztjére is. A Bridgestone sima futófelületű abroncsait a tervek szerint a következő évtől vezetik be ismét sorozatban, így érthető az igyekezet. A pilóták ugyanakkor gumimelegítő paplant már nem használhatnak majd, így pedig igencsak bajosnak tűnt az üzemi hőfok elérése. Emiatt panaszkodott is mindenki, aki csak tehette.

      A teszteredményeket egyébként sem szokás túlértékelni, ez most különösen igaz. Tudniillik az újítások és a slick gumik mellett a többség már 2009-es beállításokat is próbálgatott, sőt, némelyik napon még esett is, tehát az összehasonlításnak azon kívül, hogy mindenki ugyanazon a pályán haladt egy Forma-1-es autóval, semmi alapja sincs.

      A hétvégén viszont már nem lesz helye a kísérletezésnek! A Spanyol Nagydíjon mindenkinek a legjobb formáját kell nyújtania, teljesen mindegy, hogy új orrlukkal, netán elefántfülekre emlékeztető légterelőkkel, cápauszonnyal, új fejlesztésű kerékfedéllel, vagy ezek nélkül, de vasárnap már csak az eredmények számítanak majd.

      A pálya ismereteivel senkinek nem lehet problémája, hiszen a Barcelona mellett, Montmelóban fekvő, 4655 méter hosszú aszfaltcsíkon télen-nyáron nagyüzem van, a Circuit de Catalunya a legkedveltebb tesztpálya, némelyik pilóta már becsukott szemmel is végig tudna haladni rajta.

      Az 1990-ben épített aszfaltcsík 1991 óta állandó házigazdája a Spanyol Nagydíjnak, és remek kombinációja a gyors, a közepesen gyors és a lassú kanyaroknak. Korábban a katalán ring valósággal zabálta a gumikat, ám az újraaszfaltozást köbvetően ez a probléma mérséklődött. A pálya állapota ettől függetlenül egy hétvégén belül is sokat változhat, a változó irányú és erejű szél ugyanis egyik pillanatról a másikra más feltételeket eredményezhet.

      A barcelonai pályai is azon versenyhelyszínek közé tartozik, ahol vajmi kevés az előzési lehetőség, sok esetben a leintés sorrendjét csak a bokszcsaták és a kiesések befolyásolják. Éppen emiatt a szombati kvalifikáció különösen felértékelődik.



      Ami az esélyeket illeti, teljesen kiszámíthatatlan, hogy mi várható a hétvégére. A fentebb már fejtegetett okok miatt a teszteredmények nem mérvadóak, és mivel ez lesz az idei első európai futam, azt sem lehet igazán tudni, hogy az öreg kontinens klímája melyik autóra milyen hatással lesz.

      Az mindenestre biztos, hogy a győzelemért három gárda hat pilótája lesz versenyben. A Ferrari az eddigi háromból két versenyt megnyert, legutóbb ráadásul kettős győzelem született Bahreinben. Semmi jel nem utal arra, hogy az olaszok Barcelonában megtorpannának, így Kimi Rí¤ikkönen és Felipe Massa elsőszámú esélyesként várja a hétvégét.
      IDŐJíRíS - A múlt heti teszten az eső két nap is hátráltatta a munkát, ám az előrejelzések szerint a hétvégére nem várható csapadék. A meteorológusok kellemes tavaszi időt jósolnak 20 fok körüli hőmérséklettel és enyhe széllel, tehát a jelek szerint az időjárás nem fog döntő szerepet játszani a Spanyol Nagydíjon.

      A konstruktőri pontversenyben élen álló BMW Sauber megérett a győzelemre, ez már vitathatatlan tény, ezt Robert Kubica Bahreinben a pole pozíció megszerzésével nyomatékosította.
      A McLaren az utóbbi hetekben kissé halványabb volt, amit Lewis Hamilton vezető hibákkal spékelt meg Szahírban, miközben Heikki Kovalainen hozta a maximumot, ami kevés volt ahhoz, hogy az ezüstnyilak a Ferrari és BMW Sauber előtt végezzenek. A legnagyobb teher így természetesen Ron Dennis brigádjára nehezedik, de hiba lenne még leírni a wokingiakat.

      A középmezőny várhatóan továbbra is roppant szoros lesz, ami legalább arra garancia, hogy amennyiben az élmenők közt egyoldalú lenne a harc, akkor a tévénézők legalább az üldözőbolyban zajló csatákon legeltethetik a szemüket.

      Egyelőre azonban az sem kizárt, hogy nem csonka mezőny fog rajtolni Barcelonában vasárnap délután! Mint arról már többször beszámoltunk, a Super Aguri újra szorult helyzetbe került, és pénz híján újra csődközelbe került, aminek első jele a spanyol futamtól való távolmaradás lehet.

      Tavaly Felipe Massa tarthatatlan volt Spanyolországban. A Ferrari brazilja az időmérőn is a legjobb volt, és a többiek másnap sem tudták tartani vele a lépést. A 2007-es szezont rosszul kezdő (azért nem annyira, mint az ideit...) brazil már második futamgyőzelmét ünnepelte az idényben.

      A dobogó második fokára az akkor még újonc Lewis Hamilton állhatott fel, és a McLaren fiatal pilótája kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetően az egyéni pontverseny élére állt.

      A hazai publikum bánatára Fernando Alonso a rajt utáni rossz manőverének köszönhetően csak 3. lett, de még mindig jobban járt, mint a ferraris Kimi Rí¤ikkönen, aki műszaki hiba miatt be sem fejezte a versenyt.

      Az idén más miatt középpontba kerülő Super Aguri a leintés után tavaly is reflektorfénybe került, hiszen Takuma Szatót a 8. pozícióban intették le, az így megszerzett egy pont pedig a gárda első világbajnoki pontját jelentette.


      A 2007-es Spanyol Nagydíj végeredménye:

      Pilóta Csapat Idő/hátrány
      1 Felipe Massa Ferrari 1:31:36,230
      2 Lewis Hamilton McLaren +06,790
      3 Fernando Alonso McLaren +17,456
      4 Robert Kubica BMW Sauber +31,615
      5 David Coulthard Red Bull +58,331
      6 Nico Rosberg Williams +59,538
      7 Heikki Kovalainen Renault +1:02,128
      8 Takuma Szato Super Aguri + 1 kör
      9 Giancarlo Fisichella Renault + 1 kör
      10 Rubens Barrichello Honda + 1 kör
      11 Anthony Davidson Super Aguri + 1 kör
      12 Jenson Button Honda + 1 kör
      13 Adrian Sutil Spyker +2 kör
      14 Christijan Albers Spyker +2 kör
      Kiesők
      Nick Heidfeld BMW Sauber
      Ralf Schumacher Toyota
      Vitantonio Liuzzi Toro Rosso
      Kimi Rí¤ikkönen Ferrari
      Scott Speed Toro Rosso
      Jarno Trulli Toyota
      Mark Webber Red Bull
      Alexander Wurz Williams

      Rí¤ikkönen tovább növelné az előnyét

      A címvédő Kimi Rí¤ikkönen a családja és a barátai társaságában töltötte a szabadidejét a Spanyol Nagydíjat megelőzően. A Ferrari versenyzője kipihent és magabiztos az idei negyedik verseny előtt.



      "Sokszor versenyeztem már Barcelonában, de a pálya mindig kihívást jelent. Ezúttal a bajnoki tabella éllovasaként léphetek pályára Spanyolországban, és remélem, hogy sikerül magam mögött tartani a vetélytársakat."

      "Száz százalékot fogok nyújtani, akárcsak a csapat. A Formula-1-ben hamar megváltozhatnak a dolgok. Nagyon fontos, hogy mindig a lehető legtöbb pontot vigyük magunkkal egy versenyről, mert hosszú az út a bajnoki címig. A csapat jó formában van és úgy gondolom, hogy versenyképesek leszünk. A múlt héten kipróbált elemek is bevetésre kerülnek."

      Minden csapat jelentős újításokkal készül, így a finn pilóta szoros csatára számít. "Mivel az elmúlt két futamon mi nyertünk, a vetélytársak még éhesebbek a győzelemre."

      Rí¤ikkönen 2005-ben diadalmaskodni tudott ezen a pályán, "de ez volt az egyetlen olyan alkalom, amikor a dobogón ünnepelhettem itt. Szeretnék ismételni. Azt nehéz megmondani, hogy hogyan alakulnak az erőviszonyok a tesztek után, mert mindenki más programot teljesített és más benzin-mennyiséggel lépett pályára. Az első versenyeken voltak magas- és mélypontok, de bízom benne, hogy Barcelonában hasonló pozícióban leszünk, mint az elmúlt két versenyen."

      A Ferrari tapasztalt embert akar az FIA élére

      A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo Max Mosley esetleges távozása esetén is mindenképp olyan tapasztalt és kiegyensúlyozott elnököt szeretne látni az FIA élén, mint maga a brit volt az elmúlt évek során.

      Max Mosley, az FIA elnökének sorsáról június 3-án döntenek a szövetség tagjai, de ha a britet megerősítik pozíciójában, 2009 után akkor is mindenképpen új személy lép az elnöki pozícióba, mert Mosley kijelentette, nem vállal még egy ciklust.

      A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo úgy érzi, a jelen állapotok mellet Mosley aligha tudná továbbra is betölteni az elnöki posztot, de utódjául mindenképp egy hozzá hasonló kaliberű személyt szeretne látni.

      "Szerintem nem valószínű, (hogy marad az FIA élén), de azt hiszem ez csakis rajta, és az ő érzékenységén múlik" - nyilatkozta Montezemolo a Gazetta dello Sportnak.

      "Mindazonáltal azon a napon, amikor Mosley valamilyen oknál fogva úgy dönt, hogy távozik, az FIA-nak olyan vezetőt kell találnia, aki hasonló tapasztalattal, szakértelemmel, személyiséggel és kiegyensúlyozottsággal rendelkezik" - tette hozzá.

      Az olaszok korábbi csapatfőnökéhez, Jean Todthoz hasonlóan Montezemolo is igyekezett kiemelni Mosley elévülhetetlen érdemeit a biztonságot, illetve a tavalyi kémbotrányt illetően.

      "Ha megnézem, hogy az elmúlt években mit tett Max a biztonságért, vagy hogy milyen gyorsan szolgált ítélettel a kémügyben, a véleményem róla semmi más nem lehet, csak pozitív. Ha távozik, akkor olyasvalakire van szükségünk helyette, mint ő" - mondta.

      Montezemolo mindazonáltal nem akarta kommentálni a Mosley-t kínos szituációba hozó szexbotrányt, mert úgy véli, már így is túl sokan szóltak hozzá a történtekhez.

      "Miután olvastam, hogy mi történt, fölhívtam, mert már azóta ismerem, hogy 1973-ban a March egyik főnöke volt. Nem szeretek mások magánéletéről beszélni. Inkább nem kommentálnám az eseményeket sem saját, sem a Ferrari nevében, mert már így is túl sok kritika és ítélet hangzott el az ügyben" - mondta.

      A Spanyol Nagydíj hivatalos programja

      A mezőny végre megérkezett Európába, ami a tévénézők szempontjából annyit jelent, hogy egy jó ideig nem kell a hajnali órákban felkelni a futam miatt.

      A vasárnap délutánt azonban mindenképpen érdemes szabaddá tenni, hiszen igencsak izgalmasnak ígérkezik az idény negyedik versenye, melynek a Barcelona melletti pálya ad otthont.




      Spanyol Nagydíj - Hivatalos program
      Program Időpont
      2008. április 25. (péntek)
      Pénteki első szabadedzés 10:00-11:30
      Pénteki második szabadedzés 14:00-15:30
      2008. április 26. (szombat)
      Szombati szabadedzés 11:00-12:00
      Időmérő edzés 14:00-15:00
      2008. április 27. (vasárnap)
      Verseny 14:00-16:00
      Spanyol Nagydíj - tv-közvetítés
      Program RTL KLUB RTL (német)
      Pénteki első szabadedzés nem közvetíti nem közvetíti
      Pénteki második szabadedzés nem közvetíti nem közvetíti
      Szombati szabadedzés nem közvetíti 2008. 04. 26. - 13:00 (összefoglaló)
      Időmérő edzés 2008. 04. 26. - 13:40 (élő) 2008. 04. 26. - 13:30 (élő)
      Verseny 2008. 04. 27. - 13:35 (élő) 2008. 04. 27. - 14:00 (élő)

      A Ferrari optimista a Spanyol Nagydíj előtt

      A Ferrari elégedett az elmúlt futamokon nyújtott teljesítményével és a fejlesztésekkel, így a Spanyol Nagydíjon is a győzelem az elsődleges cél. A futamon bevetésre kerül az új orrelem is, amely egy komplex csomag egyik eleme.

      "Minden okunk megvan az optimizmusra a malajziai és a bahreini győzelem után. A tesztek jól sikerültek, így előrelépésre számítunk. De a vetélytársaink sem malmoztak, így kemény csatára számítunk. De maximális koncentráltság mellett mindent el fogunk követni a siker érdekében." ? jelentette ki a csapatfőnök, Stefano Domenicali.

      Montezemolo: A Rí¤ikkönen-Alonso páros nem lenne ideális

      A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo nem tartaná túl szerencsés elképzelésnek, ha világbajnok pilótájuk, Kimi Rí¤ikkönen mellé a jelenleg Renault-nál versenyző Fernando Alonsót szerződtetnék le.

      A maranellói gárdának 2010-ig érvényes szerződése van Felipe Massával, de a szezon elején elkövetett vezetői hibái miatt sokan felvetették a kérdést, kivel lehetne pótolni a brazil versenyzőt. Alonso köztudottan szívesen versenyezne a Ferrarinál, a jelek szerint viszont vele szemben nem kölcsönös a vonzalom.

      "Egy Rí¤ikkönen-Alonso párossal csak ártanánk saját magunknak. Én két egyenlő pilótát akarok, olyanokat, akik együtt dolgoznak"- nyilatkozta határozottan di Montezemolo a Gazzetta dello Sport-nak.

      A kétszeres világbajnok Alonso legutóbb egy spanyol lapban beszélt arról, mely csapatok jöhetnek szóba, ahol megtudnák adni a számára legfontosabb dolgot: egy győzelemre képes autót, a Ferrari pedig természetesen ezúttal sem maradt ki a felsorolásából.

      Weber: Mick örökölte az apja génjeit

      Hétfőn az AS Diario beszámolt arról, hogy Michael Schumacher kilencéves fia, Mick két héttel ezelőtt a spanyol Open RACC sorozatban megkezdte gokartos pályafutását. A Bild ennek nyomán arról kérdezte a hétszeres világbajnok menedzserét, Willi Webert, hogy van-e esély arra, hogy a kisfiú folytatja a családi hagyományokat és láthatjuk majd a Forma-1-ben.

      ?Kemény tárgyalásokat folytatunk!" - kezdte viccelődve a menedzser - ?Nem, komolyra fordítva a szót: még korai erről beszélni. De már láttam korábban is gokartozni. í–rökölte az apja génjeit. Mick aranyos kiskölyök, aki tudja mit akar és amit akar, azt 100 százalékban keresztül is viszi."

      Arra a kérdésre, hogy Michael és Ralf Schumacher után vállalná-e Mick menedzselését is, a 65 éves Weber azt felelte: ?Ehhez én már túl öreg vagyok."

      A Bild azt is kiderítette, hogy a múlt hétvégén Michael Schumacher és fia egész nap a kerpeni gokart pályán gyakorolt, tehát úgy tűnik a kisfiú élvezi a száguldást.

      Gerd Noack, Michael Schumacher és Sebastian Vettel egykori felfedezője azt mondta a lapnak: ?Gyerekkora óta ismerem Michaelt. Négy évesen már gokartban ült és nyolc évesen futhatta első klub versenyét. íÅ¡gyhogy vannak párhuzamok. Izgatottan várom, mi lesz Mickből. Mindenesetre a tehetsége megvan."
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    Oldal: 16 / 67 ElsõElsõ ... 61213141516171819202666 ... UtolsóUtolsó

    Téma információ

    Témát böngészõ felhasználók

    Jelenleg 1 felhasználó böngészi ezt a témát. (0 regisztrált és 1 vendég)

    Hasonló témák

    1. A Forma 1 aranykora (1 Aka Formula 1) 2013
      By szigo in forum Dokumentum, ismeretterjesztő filmek
      Válaszok: 0
      Utolsó hozzászólás: 2015-02-07, 09:14
    2. Forma-1 baleset (képek)
      By Zozi in forum Forma1
      Válaszok: 13
      Utolsó hozzászólás: 2010-09-27, 16:36

    Címkék ehhez a témához

    Hozzászólás szabályai

    • Új témákat nem hozhatsz létre
    • Válaszokat nem küldhetsz
    • Fájlokat nem csatolhatsz
    • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
    •  
    • BB code is Bekapcsolva
    • Pofik Bekapcsolva
    • Az [IMG] kód Bekapcsolva
    • [VIDEO] code is kikapcsolva
    • A HTML kód kikapcsolva