Név vagy E-mail:
Tagja vagy már a fórumnak?
Új jelszó igénylés itt!
  • Belépés / Regisztráció


    :::: Kereső ::::





    Köszi Köszi:  0
    Like Like:  0
    Dislike Dislike:  0
    • 2007-05-27 - 00:20
    • 2011-05-07 - 19:47
    • Fish_BASC
    • 665
    • 43876
    • PM a feltöltőnek
    • Hsz.
    • Barátnak jelölés
    Oldal: 27 / 67 ElsõElsõ ... 1723242526272829303137 ... UtolsóUtolsó
    Eredmény: 261 - 270 (666) összesen

    Téma: Forma-1

    1. Top | #261
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      A Ferrari nem látta veszélyesnek Massa bokszutcai esetét

      A Ferrarit 10 ezer euróra büntették az Európa Nagydíj után, a versenyfelügyelők ugyanis rendkívül veszélyesnek ítélték meg a Felipe Massa második bokszkiállása után történt incidenst. Az olasz csapat nem így látta az esetet, Stefano Domenicali csapatfőnök azonban elmondta, elfogadták a büntetést, amelyet nem a pilóta, hanem az istálló kapott. A maranellóiak kissé figyelmetlenül engedték el a brazilt a valenciai pályán a második szervizeléskor, aminek következtében majdnem összeütközött az aszfaltcsíkra tartó Adrian Sutillal. Utóbbi később a pályán maga elé engedte a futamban vezető brazilt.
      "A csapatot bírságolták meg, és nem a pilótát. Őszintén szólva, mi nem gondoltuk azt, hogy a manőver veszélyes lett volna. Mint ahogyan azt láthatták , nem történt feltartás, senkinek nem kellett fékeznie. Felipe a jobb oldalon volt, és megállt, hogy elengedhesse a Force Indiát. Az FIA azonban másképp látta, és nekünk ezt tiszteletben kell tartanunk"- olvasható Domenicali nyilatkozata a Ferrari internetes oldalán.





      Rí¤ikkönen motorhibáját is a hajtórúd okozta


      Az első vizsgáltok szerint Kimi Rí¤ikkönen valenciai kiesését is egy törött hajtórúd okozta, akárcsak Felipe Massa motorhibáját a Hungaroringen. A szakemberek az újabb meghibásodás okát keresik, de tény, hogy a finn autójába is a hibás sorozatból származó alkatrész került beépítésre. Mivel Rí¤ikkönen korábban már élt a büntetés nélküli motorcsere lehetőségével, a csapat nem cserélte ki az erőforrást. A tíz pozíciós büntetés túl nagy hátrányt jelentett volna a versenyen.
      "Ha kicseréltük volna a motort, Kimi Rí¤ikkönennek hátulról kellett volna rajtolnia egy olyan versenyen, ahol szinte lehetetlennek tűnt az előzés. Ez is azt bizonyítja, hogy a látványos versenyekhez nem elegendő az impozáns helyszín." - közölte a csapat.
      A monzai tesztek csak szerdán kezdődnek (Massa - Massa - Rí¤ikkönen beosztással), Andrea Bertolini már kedden pályára viszi az F2008-as konstrukciót.
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    2. Top | #262
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      A Ferrarinál az incidens ellenére sem lesz újra nyalókás ember

      A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali meg van győződve arról, hogy a Valenciában történt incidensek után sincs szükség arra, hogy a maranellói gárda visszatérjen a nyalókás ember alkalmazásához a boxutcában. Az Európa Nagydíjon a Ferrari finnje, Kimi Rí¤ikkönen második szervizelésére érkezett, amikor nagy igyekezetében a megengedettnél korábban indult el, és magával rántotta a tankolócsövet tartó szerelőt, aki szerencsére csak könnyebben sérült meg. A finn ugyanis ekkor akarta egy rövid kiállással megelőzni a McLarenes Heikki Kovalainent, akitől a 4. helyet szerette volna elvenni.
      Mindemellett Felipe Massa esetében is volt egy kis zavar a boxutcában, a brazilt ugyanis korábban, szintén a 2. kiállásnál kissé figyelmetlenül engedték el, és emiatt majdnem összeütközött a Force India pilótájával, Adrian Sutillal. Az eset miatt a Ferrarit 10 ezer euróra bírságolták a futam után.

      Az olasz csapatnál egyébként a többi istállóval ellentétben nem egy úgynevezett nyalókás ember irányítja a pilótákat, hanem egy elektronikus berendezés, ami az autó felett van elhelyezve. A valenciai esetek után többen is úgy vélték, hogy a Ferrarinak talán vissza kellene térnie a hagyományos módszerhez. Stefano Domenicali csapatfőnök azonban nem ért egyet ezzel a javaslattal.

      A berendezést vezető beosztásban lévő szerelők működtetik, ők nyomják meg a gombokat, és így adják a piros, illetve zöld jelzéseket a versenyzőknek. A zöld fény felvillanásakor hagyhatják el a szervizelés helyét a pilóták. Domenicali a futam után azt is elmondta, hogy külön egy szerelőnek csak az a dolga, hogy késleltesse a szabad jelzés felvillanását, amennyiben úgy látja, hogy a versenyző nem tud biztonságosan kihajtani a boxból.

      Rí¤ikkönen egyébként elismerte, hogy figyelmetlen volt, és emiatt gázolta el a szerelőt, de Domenicali is leszögezte, hogy biztonságos az elektronikus rendszer: "Amikor piros a lámpa, akkor piros a lámpa, olyan mintha a nyalókát még nem emelték volna fel"- idézte a csapatfőnököt az f1-live.com.




      Valencia Ferrari-győzelemmel és - pokoljárással debütált

      í“riási várakozás előzte meg az idei Forma-1-es Európa Nagydíjat, ami nem is csoda, hiszen a mezőny első ízben vendégszerepelt a vadonatúj valenciai utcai pályán. A futam a vártnál egy fokkal talán lagymatagabb lett, de dráma volt ezúttal is. A futamot a mérföldkőhöz érkező Felipe Massa nyerte. Az Európa Nagydíj - bármennyire is közhely - ugrás volt az ismeretlenbe. A mostani hétvége előtt ugyanis a Forma-1-es mezőny semmiféle kézzelfogható adattal nem rendelkezett a teherkikötőben felépített pályáról, pusztán néhány szimuláció, valamint a tesztversenyen mások által megszerzett tapasztalatok voltak a csapatok segítségére.
      így a pénteki szabadedzések az ismerkedés jegyében teltek. A pilóták többsége szimulátor segítségével már szerzett némi virtuális tapasztalatot az aszfaltcsíkról, az első tréningen pedig lehetőségük volt összevetni azt a valósággal.

      A tanulási folyamatot nehezítette, hogy az új, tükörsima aszfalt igencsak poros volt, tehát a tapadás eleinte meglehetősen alacsony volt. A pilóták azért megoldották a feladatot különösebb incidens nélkül, egyedül David Coulthard amortizálta le autóját, de szerencsére a korelnök esete sem volt komoly.

      A leggyorsabban viszont Sebastian Vettel sajátította el a tananyagot, ami nem is csoda, hiszen a szupertehetség nemrégiben még ténylegesen az iskolapadot koptatta. Arról nincs információnk, hogy ott milyen sikereket ért el, de a valenciai pályán jelesre vizsgázott, az első másfélórás tréning után ő birtokolta a legjobb köridőt.

      A sok pilóta által leginkább az észak-amerikai utcai versenypályákhoz hasonlított, betonfalakkal körbevett ringen a Toro Rosso másik sofőrje, Sébastien Bourdais is elemében volt. Mondhatjuk, hogy a francia hazai pályán mozgott, hiszen ő a ChampCar szériában, ahol mindenkit leiskolázott, sokszor versenyzett hasonló típusú pályán.

      Persze az élcsapatok versenyzői sem tűntek el, a McLaren és a Ferrari sofőrjei ott ólálkodtak az élmezőnyben, közülük Kimi Rí¤ikkönen volt a "leggyengébb", a finn csak a hetedik időt autózta.

      A délutáni edzésen már javultak a körülmények, ezzel párhuzamosan pedig a köridők is, sőt, Rí¤ikkönen is. A ferraris világbajnok az élre ugrott, ahol szinte az utolsó pillanatokig Fernando Alonso tanyázott. A renault-s versenyző részsikere némi lelkesedésre adott okot a madridi légikatasztrófa miatt igencsak szomorú spanyol közönségnek.

      A kvalifikáció előtti, szombati szabadedzéseknek egyébként sincs túl nagy jelentőségük, ez pedig különösen igaz volt a mostanira. Robert Kubica mögött a Williamsek által közrefogott Bourdais futotta a legjobb időket, a többiek vélhetően pusztán bemelegítésre használták ezt az egy órácskát.

      Vettel ismét megmutatta, miért is jósolnak neki szép jövőt

      A kvalifikáción Sebastian Vettel ismét reflektorfénybe került. A német szenzációs volt, olyannyira jól szerepelt, hogy a harmadik etapnak pole pozícióra esélyesként vágott neki! Végül azonban a legelőkelőbb rajthelyezésekről lemaradt, de így is egyéni legjobbját jelentette a hatodik helyezés. Előle a vb-pontverseny legjobbjai rajtolhattak, így egy rossz szó sem érhette a ház elejét. Az ifjonc utólag bevallotta, rontott utolsó gyors körén, tehát lehetett volna még jobb is, de emiatt ő sem kesergett.

      A pole pozícióért folytatott versenyben az utóbbi időben Kimi Rí¤ikkönen egyszer sem tudott labdába rúgni, ezúttal sem volt ez másként. A finnt hárman is megelőzték, így csak Kubica mellé kvalifikálta magát a második sorba. Az első rajtkockáért - amelyet a szervezők időközben áthelyeztek az ideális, és éppen ezért kevésbé poros ívre - Felipe Massa és Lewis Hamilton vívott meg egymással, és ezúttal a brazil nyerte kettejük meccsét. A 100. nagydíjára készülő Massa tehát kiváló előjelekkel várhatta a jubileumot.

      Massa diadalmenete


      A vasárnapi rajt előtt már sokkal többet tudtunk a pályáról. Kiderült például, hogy az előzetesen beharangozott több előzési pont közül egyik sem rejt valós lehetőséget a pozíciószerzésre, így a kvalifikációs eredmények felértékelődtek.

      A többség azonban még ekkor is biztos volt benne, hogy a biztonsági autó sofőrje, Bernd Maylí¤nder zsúfolt délután elé néz, ez pedig zűrös körülményeket és kiszámíthatatlan versenyt ígért. A felfokozott várakozásokhoz képest az első Valenciában megrendezett Forma-1-es Európa Nagydíj majdhogynem unalmas lett, persze azért volt látnivaló így is.

      A rajtnál a mezőny simán eljött, mindenki tartotta pozícióját az élmezőnyben, egyedül Heikki Kovalainen lépett egyet előre Rí¤ikkönen kárára, az élen pedig Massa hamar elkezdte hízlalni előnyét Hamiltonék előtt.

      A rajtnak azért volt egy kárvallottja, és az éppen Fernando Alonso volt, aki a rosszul sikerült időmérő után nagyon elszántan vágott neki az 57 körnek, de Kazuki Nakajima hátulról felöklelte. A Renault szerelői nem tudták megjavítani a hátsó szárnyát teljesen elvesztő versenyautót, Alonso számára így idei második és egyben utolsó hazai futama is kieséssel ért véget.
      A futam innentől kezdve csendes mederben csordogált, bár a figyelem egy pillanatra sem lankadt, hiszen egyik pillanatról a másikra, egy esetleges balesettel minden megváltozhatott volna a teherdaruk között kígyózó pályán.

      A pilóták azonban hiba nélkül autóztak, és a kerékcserék első köre sem hozott változást, egyedül Trulli tudta megelőzni az addig előtte autózó Vettelt. Timo Glock is szépen felzárkózott, a német ugyanis egykiállásos taktikát választott, így törvényszerű volt, hogy előrébb lép a 13. helyről.

      A többiek viszont a rajt után kialakult sorrendben vonatoztak tovább, az előzés gondolata látszólag senkiben sem fogalmazódott meg. Illetve ez nem teljesen igaz, David Coulthard ugyanis még a verseny elején bevállalt egy manővert, de a skót számára nem sok babér termett, nekikoccant Adrian Sutilnak, majd megpördült. Igaz, folytatni tudta, de ezek után ő is belátta, felesleges ficánkolni.

      A második szervizkör elsősorban a Ferrariról szólt. Az olaszok garázsa előtt mindkét pilótával problémák adódtak. Előbb Massa érkezett, aki simán vissza tudott állni az élre, így kapkodniuk sem kellett. Ennek ellenére a brazilt kissé figyelmetlenül ráengedték a már kifelé hajtó Sutilra. A koccanás szerencsére elmaradt, de a versenybíróság tetszését nem nyerte el a balesetveszélyes jelenetsor, ezért vizsgálni kezdte az ügyet.

      Sutil Massa előtt tért vissza a pályára, de gyorsan elengedte a futamgyőzelemre hajtó brazilt. Ennek tehát nem lett következménye, de a futam után kiderült, hogy a csapat 10.000 eurós büntetést kapott a baki miatt.

      Hat körrel később érkezett Kimi Rí¤ikkönen, aki addig Kovalainen mögött autókázott, és esélye sem volt előrébb kerülni. A címvédő nyilván a boxban akart előnyt kovácsolni magának, ám a nagy akarásnak nyögés lett a vége. Kimi egy szemernyivel előbb indult a kelleténél, és magával rántotta a tankolást vezénylő szerelőjét, akit a tankolócső a földre rántott, ráadásul a kerék is megtolta hátulról. Néhány másodperc után aztán a finn is folytathatta útját, de pechjére nemhogy előnyt nem tudott szerezni mclarenes honfitársával szemben, de még Jarno Trulli is elment mellette, így már csak hatodikként folytathatta. Ezzel azonban még nem volt vége Rí¤ikkönen kálváriájának. A finn két kört ha megtett a gyatra kerékcsere után, visszapillantó tükrében máris sűrű füstfelhőt pillanthatott meg, amely a lelkét kilehelő Ferrari-motorból csapott fel. Ezzel a döcögős hétvége csúfos véget ért. Rí¤ikkönen idén már harmadik hétvégéjét zárta pont nélkül, ezzel pedig újra nehéz helyzetbe került összetettben.

      'http://java script: OpenPictureGallery(']A hibáját elismerő bajnok persze elmondása szerint nem tört meg - a tavalyi események után hihetünk is neki -, a hátralévő hat futamon pedig még valóban van esélye a javításra, bár ehhez látványos formajavulásra lesz szüksége.

      Az élen mindeközben a Ferrari erőforrásának megbízhatatlansága miatt három hete már csúnyán pofára eső Massa szélsebesen száguldott a győzelem felé, de magyarországi emlékei és Rí¤ikkönen mostani esete után bizonyára meg sem fordult a fejében, hogy már csak sétagalopp lesz a számára a hátralévő néhány kilométer.

      A sors azonban ezúttal kegyes volt a dél-amerikaihoz, aki ráadásul 100. Forma-1-es versenyén nyert Valenciában, így öröme még szebb lehetett.

      A kockás zászló előtt Hamilton haladt el másodikként, Kubica lett a harmadik. Mindketten a rajtpozíciójukban értek célba, ám nem volt unalmas versenyük, mivel a brit náthásan és beinjekciózva vezetett, a lengyel pedig egy nejlonzacskóval vívott ádáz csatát még a verseny elején. Kár, hogy a szurkolóknak egyik tett sem volt kifejezetten látványos...

      Kovalainen negyedikként hasított át a célvonalon, tehát azok után, hogy a rajtnál valami véletlen folytán legyorsulta Rí¤ikkönent (a mclarenes nem a jó rajtjairól híres), nála is megállt a tudomány, Kubicát megközelíteni sem tudta.

      Jarno Trulli a Toyotát az 5. helyen gurította át a célvonalon, mögötte pedig Rí¤ikkönen balszerencséjének haszonélvezői következtek. Vettel a kiváló hatodik helyet csípte el, Timo Glock újabb két ponttal és remek versenyzéssel nyomatékosította, hogy helye van a Forma-1-ben, nyolcadikként pedig a legutóbb 105 napja, Törökországban pontot szerző Nico Rosberg végzett.

      A pontversenyben továbbra is Hamilton vezet, csak éppen már Massa, és nem Rí¤ikkönen előtt. A brit előnye 6 illetve 13 pont a két ferraris előtt, de Kubica is csak 15-re van tőle. Az ötödik helyen immáron Kovalainen tanyázik, aki megelőzte Heidfeldet. A konstruktőrök között továbbra is a Ferrari az éllovas, de már csak nyolc pont az előny.

      'http://java script: OpenPictureGallery(']Sokak szerint az idei már csak róluk szól...

      Valenciában 17 pilóta ért célba, vagyis mindössze hárman estek ki. A pályán történt előzéseket egy kezünkön meg tudnánk számolni, és a sokak által biztosra vett biztonsági autós fázisok is elmaradtak. Az Európa Nagydíj tehát biztosan nem nyerne év végén a szezon legizgalmasabb futama szavazáson, de az újdonság ereje és az impozáns környezet mégis emlékezetessé tette a hétvégét. Folytatás két hét múlva a jó öreg Spa-Francorchamps-ban!
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    3. Top | #263
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Európa Nagydíj: nemzetközi sajtóvisszhang

      Felipe Massa meghódította Valenciát. A Ferrari versenyzője egy mesterhármassal búcsúzott Spanyolországtól. Lewis Hamilton egészségügyi problémákkal küzdve harcolt a második pozícióért, míg Kimi Rí¤ikkönen reményei füstbe mentek. Olaszország
      La Gazzetta dello Sport: "Massa újra sikeres. A bajnokság fordulóponthoz érkezett. Massa Hamilton ellenfele. A finn problémát jelent. A Ferrarinak döntenie kell."
      Tuttosport: "Micsoda Massa győzelem. A brazil pilóta uralta a versenyt. Kimi övön aluli ütést kapott."
      Corriere dello Sport: "Massa győzött. A Ferrarinak új egyes számú versenyzője van."
      Il Tempo: "Felipe bosszúja olyan édes, mint egy olimpiai aranyérem."
      L'Unita: "Massa Hamilton ellenfele. Rí¤ikkönen rosszul szerepelt."
      La Repubblica: "Kimi nem érzi biztonságban magát."
      Libertá: "Szuper Felipe a Ferrari új egyes számú versenyzője? Massa győzelme és Rí¤ikkönen katasztrofális szereplése."
      Anglia
      The Sun: "Hamilton a fájdalmaival harcolt a versenyen és második lett."
      The Daily Express: "Massa megmutatta Lewis Hamiltonnak, hogy végig üldözni fogja."
      The Daily Mail: "Massa mesteri visszatérése Valenciában."
      The Daily Telegraph: "Felipe Massa elégtételt vett. Enyhítette a Magyar Nagydíjon elszenvedett fájdalmát."
      The Times: "Lewis Hamilton fájdalommal küzdve továbbra is a bajnoki címért harcol."
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    4. Top | #264
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Mostmár egyértelmü hogy a Ferrari akkor jobb ha melegebb az aszfalt a mercedes akkor ha hidegebb ennyi ha nagyonagy elörelépést nem produkál egyik csapat sem akkor ez fog dönteni :DMert akkora különbség nincs a két autó közt talán egy hajszálnyi a Ferrarinak de tényleg csak egy hajszálnyi a motorhibárol meg nemis beszélek :D
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    5. Top | #265
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Az F1-es csapatok a nyári szünet megmentésén fáradoznak


      2009-ben az ideinél eggyel több futam lesz a Forma-1-ben, a szezon pedig elég hosszúra nyúlik majd, így az előzetes tervek szerint a hagyományos háromhetes nyári szünetre sem kerül sor. A csapatok szerint azonban mindenképpen szükség van a pihenésre, ezért megpróbálnak megoldást találni a problémára. 2009-ben az ideinél eggyel több futam lesz a Forma-1-ben, a szezon pedig elég hosszúra nyúlik majd, így az előzetes tervek szerint a hagyományos háromhetes nyári szünetre sem kerül sor. A csapatok szerint azonban mindenképpen szükség van a pihenésre, ezért megpróbálnak megoldást találni a problémára.
      Az autosport.com értesülése szerint a 10 istálló Valenciában ült össze többek között arról is egyeztetni, hogy miként lehetne megvalósítani azt, hogy 2009-ben se maradjon el a nyári pihenő. A kérdésben a csapatmenedzsereknek kellene dűlőre jutniuk a Forma-1 kereskedelmi jogainak birtokosával, Bernie Ecclestone-nal.

      19 helyszínre látogat el a Forma-1 mezőnye 2009-ben, a jövő évi szezon március 29-én Ausztráliában kezdődik, és egészen november 15-ig tart majd, a jövőre debütáló Abu Dzabi zárja a sort. Júniusban és szeptemberben három verseny is lesz, augusztusban pedig nem lesz pihenő, és mindeközben még számos tesztet is rendeznek. A feszített tempó miatt pedig már most sok csapat aggódik, és különböző megoldásokon gondolkozik.

      A McLaren-Mercedes csapatfőnöke, Ron Dennis például nemrégiben elárulta, hogy a wokingiak az alkalmazottak rotációjával igyekeznek orvosolni a problémát, de mások is hasonlót terveznek, amennyiben nem születik egyezség a szünetről.

      A versenyek időpontjain minden bizonnyal lehetne változtatni, elsőként pedig az az ötlet merült fel, hogy a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj korábbi időpontban kerüljön megrendezésre. Ecclestone azonban megvétózta ezt a javaslatot, méghozzá a kedvezőbb televíziós nézettségre hivatkozva. A brit szerint ugyanis a mostani, március 29-i időpont azért jó, mert akkor már nyári időszámítás lesz.

      Az autosport.com tudomására jutott az, hogy a legújabb verzió szerint most a Német (július 12.), a Magyar (július 26.) és a Török Nagydíjak (augusztus 9.) időpontjainak módosítását érhetik el a logisztikáért és utazásért felelős csapatmenedzsereknek. A megoldás ebben az esetben az lehet, hogy a hockenheimi és a hungaroringi futamokat egymást követő hétvégén rendeznék, július 12-én és 19-én, Isztambulban pedig augusztus 2-án versenyeznének. A törökországi megmérettetés után pedig három hét szünetet követően, az eredeti tervek szerinti időpontban lehetne a valenciai Európa Nagydíj augusztus 23-án.
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    6. Top | #266
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Blundell: A Ferrari álljon Massa mögé, ha győzni akar!

      Az ITV kommentátora, Mark Blundell szerint az utolsó futamokon egyre inkább érezhető lesz a Ferrari fölénye, ám ha a csapat célja a világbajnoki cím, akkor jobban teszik, ha a valenciai futamgyőztes Felipe Massát kezdik el támogatni. „Hat versennyel a világbajnokság befejezése előtt a Ferrari vészjóslóan gyorsnak tűnik" -mondja Blundell. „A forróbb hőmérsékletű pályákon kiütközik a Ferrari, gumiabroncsot illető előnye. Magas hőmérsékleten többet hoznak ki a Bridgestone-okból, mint ellenfeleik, és úgy vélem nekünk van néhány forró versenyünk még a szezonban."
      „Hamiltonnak egészségügyi problémái voltak Valenciában, de azt hiszem, ha nincsenek, akkor sem tudta volna befogni a Ferrarit. Azt gondolom Spa-ban szintén ugyanez a helyzet áll majd elő."
      „Azonban a Ferrarinak Felipe Massa mögé kell állnia, ha valóban meg akarják nyerni a bajnokságot. Felipe egyetlen hibája az egyenetlen teljesítmény. A Ferrarinak mindenben támogatnia kell őt, hogy meg tudja nyerni a címet."
      „Az év elején is ő volt a tippem és most is kitartok emellett. Ha nincs a motorproblémája Magyarországon, akkor már vezetne a pontversenyben."



      Az FIA szerint jó döntés született Massa ügyében

      A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnökének hivatalos helyettese, Alan Donnelly szerint a versenybírók jól döntöttek az Európa Nagydíj után, amikor pénzbüntetést szabtak ki a Ferrarira a versenyen történt bokszutcai incidens miatt. A veterán pilóta, Sir Jackie Stewart ugyanis úgy vélte, engedékenyek voltak az olaszokkal. Valenciában a maranellói szerelők kissé figyelmetlenül engedték el Felipe Massát a 2. szervizelése után, aminek az lett az eredménye, hogy a brazil majdnem összeütközött a Force India autóját vezető Adrian Sutillal. A ferraris végül időben fékezett, a körhátrányban lévő német pedig nem sokkal később a pályán maga elé engedte az első helyen autózó brazilt.
      A versenybírók már futam közben jelezték, meg fogják vizsgálni az esetet, a leintés után pedig nem sokkal úgy határoztak, az olaszok pilótáját figyelmeztetésben részesítik, és a csapatot 10 ezer euróra büntetik. A Ferrarinál egyébként nem látták veszélyesnek a helyzetet, ennek ellenére elfogadták a bírságot.

      Az f1-live.com ugyanakkor idézte a Daily Mail című lapnak nyilatkozó veterán versenyzőt, Sir Jackie Stewartot, aki úgy vélte, túlságosan enyhe büntetést szabtak ki a Ferrarira, és szerinte nem ez az első eset, hogy az egyébként "részmunkaidős amatőr versenyfelügyelők, akiket nem fizetnek meg rendesen, engedékenyek az istállóval.

      Max Mosley hivatalos helyettese, Alan Donnelly azonban határozottan visszautasította a kritikát, és elmondta, hosszasan vizsgálták a Valenciában történteket, és úgy vélte, a megfelelő döntés született az ügyben.

      "Minden szögből megnéztük az esetet. Tökéletesen elégedett vagyok a döntéssel, hiszen emlékezzenek csak vissza, Massa nem jutott semmiféle előnyhöz"- szögezte le az FIA munkatársa.




      Monzában hangol a mezőny a belga és az olasz futamra

      A Forma-1-es mezőnynek nem sok ideje maradt arra, hogy emésztgesse a valenciai Európa Nagydíj eseményeit, hiszen szerdától a csapatoknak már Monzában van jelenésük, ahol kollektív teszten vesznek részt. Az olaszországi gyakorlás egyben a soron következő belga és olasz futamokra való felkészülést szolgálja. Utóbbira nem is lehetne jobb helyszínt találni, hiszen az Olasz Nagydíjnak is a monzai aszfaltcsík ad otthont három hét múlva.
      Mint arról már kedden mi is beszámoltunk, a Ferrari megelőzte a többieket, a legutóbbi két futamon komoly motorproblémákkal küzdő olaszok a GT-versenyző Andrea Bertolini segítségével már pályára vitték az F2008-as modellt, elhasználva ezzel a hivatalos tesztnapokon felül engedélyezett négy plusznapból egy újabbat.

      A nagyüzem azonban ma veszi kezdetét, az összes csapat jelezte részvételi szándékát, és az előzetesen leadott névsorok szerint, amelyet a monzai pálya honlapja jelentetett meg, megállapíthatjuk, hogy ez nem a tesztpilóták hete lesz. A Force Indiát leszámítva ugyanis mindenki a versenyzőit ülteti majd a volán mögé. Az indiaiaknál természetesen Vitantonio Liuzzi vezet majd, de az olasz is csak a nyitó napon kap lehetőséget.

      A teszt minden nap 9 órakor kezdődik, a délelőtti adagot pedig fél egyig teljesíthetik a sofőrök. A másfélórás ebédszünetet követően a délutáni szakasz este 6 óráig tart.

      A monzai teszt napi beosztása: szerdacsütörtökpéntek
      FerrariF. MassaF. MassaK. Rí¤ikkönenBMW SauberN. HeidfeldN. HeidfeldR. KubicaRenaultN. PiquetN. PiquetF. AlonsoWilliamsN. RosbergN. RosbergK. NakajimaMcLarenH. KovalainenH. KovalainenL. HamiltonRed BullM. WebberM. Webber/D. CoulthardD. CoulthardToyotaJ. TrulliJ. TrulliT. GlockToro RossoS. VettelS. Vettel/S. BourdaisS. BourdaisHondaJ. ButtonJ. Button/R. BarrichelloR. BarrichelloForce IndiaV. LiuzziA.SutilG. Fisichella
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    7. Top | #267
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      2009: Formula-1-es versenyzői szerződések
      Az évad végéhez közeledve egyre gyakoribbak a találgatások arról, hogy ki hol folytatja pályafutását. Eltekintve a híresztelésektől, a szerződésekben foglaltak szerinti helyzet kevés lehetőséget ad a találgatásokra.
      Ferrari

      Kimi Rí¤ikkönen: A finn pilóta szerződése a 2009-es szezon végéig érvényes.
      Felipe Massa: A Ferrari tavaly év végén 2010-ig hosszabbított Massával.

      BMW-Sauber

      Nick Heidfeld: A szerződése az évad végén lejár, a csapat élhet a hosszabbítás lehetőségével.
      Robert Kubica: A kanadai futam győztesének a szerződése szintén lejár, de jó esélye van a hosszabbításra.

      Renault

      Fernando Alonso: A kétszeres bajnok szerződése a 2009-es év végén jár csak le, de amennyiben a csapat nem tud a negyedik pozícióban végezni a konstruktőrök versenyében, Alonso szerződést bonthat.
      Nelson Piquet: A brazil pilóta szerződése lejár az évad végén.

      Williams-Toyota

      Nico Rosberg: A német pilóta tavaly a 2009-es szezon végéig hosszabbított.
      Kazuki Nakajima: A Williams csak egy esztendőre igazolta le a japán versenyzőt.

      Red Bull Racing

      David Coulthard: A mezőny rangidős versenyzője az évad végén visszavonul.
      Mark Webber: Szerződése a 2009-es évad végén jár le.

      Toyota

      Jarno Trulli: Az olasz pilóta szerződése a 2009-es évadban is érvényes.
      Timo Glock: A Magyar Nagydíj második helyezettje 2010-ig hosszabbította meg a szerződését.

      Toro Rosso

      Sebastien Bourdais: A négyszeres ChampCar bajnok szerződése az év végén lejár.
      Sebastian Vettel: A német pilóta 2009-ben a Red Bull Racing színeiben versenyezhet.

      Honda

      Jenson Button: A szerződése az évad végén lejár.
      Rubens Barrichello: Akárcsak Button, Barrichello szerződése is lejár.

      Force India

      Giancarlo Fisichella: A csapat 2009-ben is igényt tart a rutinos pilóta szolgálataira.
      Adrian Sutil: A szerződése a 2009-es szezon végéig szól.

      McLaren-Mercedes

      Lewis Hamilton: A bajnoki tabella éllovasa 2012-ig kötelezte el magát a McLarennél.
      Heikki Kovalainen: A finn pilóta nemrég hosszabbított, 2009-ig.
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    8. Top | #268
      HHW-s kedvenc
      Zozi avatara

      Csatlakozott
      07-07-03
      Utolsó látogatás
      2017-04-09 @ 16:41
      Életkor
      32 éves
      Hsz.
      1.327
      Téma
      85

      Forma-1




      <span style=&quot;font-family:Verdana&quot;><span style=&quot;color:DarkOrange&quot;><span style=&quot;font-family:Verdana&quot;>Remélem csak kacsa!</span>
      [/CENTER]

    9. Top | #269
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Legalább 2 vagy 3 db kép vagy Hír egy hszbe is belefér énis igy szoktam beteszek 2 vagy 3 hírt 1 hozzászolásba.És akkor még nekem mondtad sumeher hogy összevisza irogatok csak hogy gyüljön a hsz cöcöcöcö .
      Tegnap, 19:49
      Tegnap, 19:49
      Tegnap, 19:48
      Tegnap, 19:47
      Tegnap, 19:47


      De nem kötekedés csak ha már teis szoltál nekem akkor énis neked csak ez kicsit más :D
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    10. Top | #270
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      A Ferrari és a McLaren is rekordot dönthet Spa-Francorchamps-ban

      A Belga Nagydíjnak otthont adó Spa-Francorchamps a versenyzők nagy kedvence ”“ nemcsak a Formula-1-ben. Belgiumban nagy hagyománya van az autósportnak, már az első világbajnoki szezonban is helyet kapott a versenynaptárban. A legelső győztes Juan-Mauel Fangio volt az Alfa Romeoval. A pálya nagymestere Michael Schumacher, aki hatszor nyert itt. Ayrton Senna ötször, Jim Clark négyszer, Damon Hill, Kimi Rí¤ikkönen és Fangio háromszor haladt át elsőként a célvonalon. A duplázás Alberto Ascarinak és Alain Prostnak sikerült.

      Hazai pilóta még soha nem tudott nyerni ezen a pályán. A legutóbb az 1990-ben megrendezésre került Magyar Nagydíjon hangzott el a belga himnusz a dobogón - Thierry Boutsen tiszteletére. Pályafutása során összesen három győzelmet szerzett, míg honfitársa, Jacky Ickx nyolcat.


      Belga Nagydíj/ Spa-Francorchamps ”“ győztesek

      1950 ”“ Juan-Manuel Fangio (Alfa Romeo)
      1951 ”“ Giuseppe Farina (Alfa Romeo)
      1952 ”“ Alberto Ascari (Ferrari)
      1953 ”“ Alberto Ascari (Ferrari)
      1954 ”“ Juan-Manuel Fangio (Maserati)
      1955 ”“ Juan-Mauel Fangio (Mercedes)
      1956 ”“ Peter Collins (Ferrari)
      1958 ”“ Tony Brooks (Vanwall)
      1960 ”“ Jack Brabham (Cooper)
      1961 ”“ Phil Hill (Ferrari)
      1962 ”“ Jim Clark (Lotus)
      1963 ”“ Jim Clark (Lotus)
      1964 ”“ Jim Clark (Lotus)
      1965 ”“ Jim Clark (Lotus)
      1966 ”“ John Surtees (Ferrari)
      1967 ”“ Dan Gurney (Eagle)
      1968 ”“ Bruce McLaren (McLaren)
      1970 ”“ Pedro Rodriguez (BRM)
      1983 ”“ Alain Prost (Renault)
      1985 ”“ Ayrton Senna (Lotus)
      1986 ”“ Nigel Mansell (Williams)
      1987 ”“ Alain Prost (McLaren)
      1988 ”“ Ayrton Senna (McLaren)
      1989 ”“ Ayrton Senna (McLaren)
      1990 ”“ Ayrton Senna (McLaren)
      1991 ”“ Ayrton Senna (McLaren)
      1992 ”“ Michael Schumacher (Benetton)
      1993 ”“ Damon Hill (Williams)
      1994 ”“ Damon Hill (Williams)
      1995 ”“ Michael Schumacher (Benetton)
      1996 ”“ Michael Schumacher (Ferrari)
      1997 ”“ Michael Schumacher (Ferrari)
      1998 ”“ Damon Hill (Jordan)
      1999 ”“ David Coulthard (McLaren)
      2000 ”“ Mika Hí¤kkinen (McLaren)
      2001 ”“ Michael Schumacher (Ferrari)
      2002 ”“ Michael Schumacher (Ferrari)
      2004 ”“ Kimi Rí¤ikkönen (McLaren)
      2005 ”“ Kimi Rí¤ikkönen (McLaren)
      2007 ”“ Kimi Rí¤ikkönen (Ferrari)



      Ecclestone nem ismer rá Kimire, Mosley-t pedig visszavárja

      Az F1 kereskedelmi jogainak tulajdonosa, Bernie Ecclestone szerint rá sem lehet ismerni Kimi Rí¤ikkönenre. A 77 éves brit többek között a korábban megszokott harapósságot hiányolja a Ferrari világbajnokából. A BBC-nek arról is beszélt, visszavárja a fedélzetre régi kollégáját, Max Mosley-t. Fernando Alonso első bajnoki címszerzését követően 2006-ban Ecclestone azt nyilatkozta a spanyolról, hogy világbajnokként nem tesz eleget a sportért. A FOM elnöke ezúttal az angol rádió Sportsweek című műsorában evezett hasonló területre, szerinte Rí¤ikkönen jelenlegi versenyteljesítménye korántsem olyan, mint amit megszokhattunk tőle.
      &quot;Nem nyújt eleget. Persze szupertehetség, de a jelenlegi versenyzését elnézve nem tudom elhinni, hogy ez Kimi. Mindig gyorsabb volt, mint Massa. Massa is gyors persze, de Kiminek nem lenne szabad ennyivel mögötte lennie&quot;- idézte Ecclestone észrevételét az f1-live.com.

      Arra a kérdésre, miszerint Rí¤ikkönen már nem szereti annyira az F1-et, és esetleg ezért estek vissza az eredményei, a brit üzletember őszinte választ adott: &quot;Nem tudom, hogy valaha is imádta-e igazán.&quot;

      A Nemzetközi Automobil-szövetség hónapokkal ezelőtt szexbotrányba keveredett elnöke, Max Mosley a két hét múlva következő Olasz Nagydíjon minden bizonnyal meg fog jelenni. Ecclestone szerint már ideje lenne elfelejteni a történteket, és hozzátette, azóta ő maga is változtatott korábbi véleményén: &quot;Az embereknek rá kell ébredniük, hogy akármi is történt, az csak Max-re tartozik. Rövid ideig én is úgy gondoltam, hogy le kellene mondania, de most már nem látnám értelmét.&quot;

      Ecclestone szerint Mosley-nak mindent a normális kerékvágásban kellene folytatnia: &quot;Üdvözölni fogom újra a fedélzeten. Vissza kell jönnie, és tovább vinni a dolgokat úgy, mint eddig. Néha azonban úgy érzem, hogy a kelleténél egy kicsivel többször beleavatkozik az F1-be, de nem szabad elfelejteni, hogy szörnyen sokat tett az utcai közlekedés biztonságáért is, és erről az emberek szinte semmit nem tudnak.&quot;





      Kliennél Massa a 2008-as szezon favoritja
      A korábban versenyzőként is tevékenykedő, manapság viszont a BMW Sauber tesztpilótájaként dolgozó Christian Klien a Ferrari brazil pilótájára, Felipe Massára tenné a pénzét, ha arra kérnék, fogadjon az idei szezon győztesére. Az osztrák szerint Massa erős és kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt, és a következő versenyhelyszínek szerinte a Ferrarinak fekszenek jobban. A jelenlegi világbajnok Kimi Rí¤ikkönen helyett, Klien úgy véli, a véghajrában a jelenlegi éllovas, mclarenes Lewis Hamilton lesz Massa fő riválisa.
      &quot;Szerintem a szezon második felében Massa jobb lett, sokkal erősebb&quot;- nyilatkozta Klien egy svájci lapnak. Maguk a csapatok is sokszor elemezgetik, hogy az elkövetkező versenyek helyszínei, a pályák vonalvezetése, vagy éppen a jellemző időjárási körülmények miatt melyik versenyautóhoz illik jobban az adott pálya, Klien szerint most a Ferrarin van a sor.

      Bár a hétvégi Belga Nagydíjat az általában alacsonyabb hőmérséklet miatt a wokingi istálló sikerével szokták párosítani, ennek ugyanakkor tökéletesen ellentmond a Ferrari 2007-es kettős futamgyőzelme.

      &quot;Massa megmutatta, hogy idén egyenletesen is tud teljesíteni. Szerintem nagyon is esélyes, és a jelenlegi állást nézve, én rá tippelek&quot;- mondta Klien.
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    Oldal: 27 / 67 ElsõElsõ ... 1723242526272829303137 ... UtolsóUtolsó

    Téma információ

    Témát böngészõ felhasználók

    Jelenleg 1 felhasználó böngészi ezt a témát. (0 regisztrált és 1 vendég)

    Hasonló témák

    1. A Forma 1 aranykora (1 Aka Formula 1) 2013
      By szigo in forum Dokumentum, ismeretterjesztő filmek
      Válaszok: 0
      Utolsó hozzászólás: 2015-02-07, 09:14
    2. Forma-1 baleset (képek)
      By Zozi in forum Forma1
      Válaszok: 13
      Utolsó hozzászólás: 2010-09-27, 16:36

    Címkék ehhez a témához

    Hozzászólás szabályai

    • Új témákat nem hozhatsz létre
    • Válaszokat nem küldhetsz
    • Fájlokat nem csatolhatsz
    • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
    •  
    • BB code is Bekapcsolva
    • Pofik Bekapcsolva
    • Az [IMG] kód Bekapcsolva
    • [VIDEO] code is kikapcsolva
    • A HTML kód kikapcsolva