Név vagy E-mail:
Tagja vagy már a fórumnak?
Új jelszó igénylés itt!
  • Belépés / Regisztráció


    :::: Kereső ::::





    Köszi Köszi:  0
    Like Like:  0
    Dislike Dislike:  0
    • 2007-05-27 - 00:20
    • 2011-05-07 - 19:47
    • Fish_BASC
    • 665
    • 43878
    • PM a feltöltőnek
    • Hsz.
    • Barátnak jelölés
    Oldal: 34 / 67 ElsõElsõ ... 2430313233343536373844 ... UtolsóUtolsó
    Eredmény: 331 - 340 (666) összesen

    Téma: Forma-1

    1. Top | #331
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Az volt hogy kisérletezfgetett a intermidiál gumikkal és mire viszarakták neki a extrém esöset addigra jobban beeredt a zuhé és már nem volt esélye :D
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    2. Top | #332
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Na tévedtem szép volt vettel :D
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    3. Top | #333
      HHW-s kedvenc
      kozmi91 avatara

      Forma-1
      Csatlakozott
      07-12-20
      Életkor
      26 éves
      Hsz.
      290
      Téma
      5

      Forma-1




      hát igen tévedtél dada, vettel nagyon nagyot ment :D




      I\'m a hardstyle lover...

      ........till the day,.......

      ........that I die!!........

    4. Top | #334
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      szerencséje volt nem volt elötte senki ha sima rajtot nyomnak lehet megelözi kovi aztán ennyi :D

      Dehát nem béna hiszen sumacher fedezte fel :D
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    5. Top | #335
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      "Hamilton jó srác, de hiszem, hogy meg tudom verni"

      Matematikailag még hat, reálisan nézve két versenyz? esélyes a 2008-as Forma-1-es világbajnoki címre: Lewis Hamilton és Felipe Massa. Persze a tavalyi szezon után semmit sem lehet biztosra venni, de tény, hogy mind Hamiltonnak, mind Massának sokat kell az utolsó négy versenyen hibáznia ahhoz, hogy egy harmadik pilóta legyen a bajnok. Hamilton és Massa életútja nem is különbözhetne jobban egymástól: a brit kezét 13 éves kora óta fogja a Forma-1 egyik legpatinásabb csapata, már nagyon korán mindent megkapott amire szakmai fejl?déséhez szükség volt, a Forma-1-be kerülés el?tt pedig sok ezer órát gyakorolt a McLaren ultramodern szimulátorában és csodagyerekként robbant be a köztudatba. A brazil a Forma-1-be kerülése el?tt megélhetési gondokkal is küzdött, szakmailag pedig még ma is meg kell küzdenie az elismertségért. De ha a világbajnoki tabellára pillantunk mindössze egy pont választja el ?ket.

      Massa tisztában van azzal, hogy sokan ma is kétségbe vonják a képességeit, s úgy gondolja tudja az okot is: "Ez azért van mert nehezen kezd?dött a Forma-1-es pályafutásom. Noha az els? évem jó volt a Saubernél, de akkoriban nagyon vadul vezettem és sokat hibáztam. Túl agresszív voltam és nehezen találtam meg a saját, nyugodtabb vezetési stílusomat. Egy évig tesztpilóta lettem és ezzel odalett a hírem. Utána minden a legelejér?l kellett kezdenem, mégpedig nem nulláról, hanem mínusz ötvenr?l. Ez akkor nagyon keser? élmény volt, de ma már hálás vagyok ezért a k?kemény tapasztalatért. Az ember megtanulja feldolgozni az ilyen helyzeteket és megoldani a problémákat. Akkoriban tanultam meg, hogy mire van szükségem ahhoz, hogy gyors és konstans legyek és lehet?leg ne hibázzak." - mondta a Welt Online-nak adott interjújában.

      Ezután jött a fordulópont az életében: a Ferrarihoz került a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher mellé: "Lehet?ségem volt vele dolgozni, amikor ? volt a bajnok, én pedig fiatal pilóta voltam. Ez egy ajándék volt és Michael hagyta, hogy részese legyek. Ez volt a karrierem legfontosabb és legértékesebb id?szaka. Akkoriban még nem mondta el nekem az összes titkát, hiszen végeredményben ellenem is nyerni akart, de lehet?séget adott arra, hogy mindent megfigyeljek, amit csinál és abból tanuljak. Nem tanuló voltam, hanem megfigyel?. Megpróbáltam magamba szívni a rendszerét."

      A kapcsolat ma is él: "Olyan számomra, mint egy báty, aki tör?dik velem. Nincs rendszer: néha ? hív fel, néha én ?t. Olyankor megbeszéljük, hogy mit gondol egyik vagy másik problémáról és hogy milyen megoldást lehetne rá találni. Azután megkérdezi a véleményemet, majd elmondja az övét. Néha egyezik a véleményünk, máskor nem. Nem mondja meg, hogy mit csináljak, csak véleményt cserélünk. Nem szükséges, hogy eljöjjön egy versenyre és megmondja, hogy mit kell tenni. Ahhoz minden edzésen, minden versenyen, minden megbeszélésen a mérnökökkel ott kellene lennie."

      Jelenlegi csapattársával, Kimi Rí¤ikkönennel mer?ben más viszonyt ápol: "Kimi nem túl beszédes. A kapcsolatunk nagyon professzionális. Együtt dolgozunk, hogy a Ferrari világbajnok legyen. Nem vagyunk barátok, nincs privát kapcsolatunk egymással. A csapat technikai megbeszélésein együtt vagyunk és megbeszéljük a technikai problémáinkat. Amikor a megbeszélésnek vége, Kimi feláll és kimegy. Ennyi volt, tisztán és nyíltan."

      Massa világbajnoki vetélytársára, Lewis Hamiltonra nem ellenségként tekint - ellenkez?leg az elismerés hangján szól róla: "Nagyon tehetséges és mindent megtesz a gy?zelemért. Kedvelem, jó srác. De úgy gondolom, hogy túl sokat várnak t?le és ez néha nem lehet könny? számára. Az élete egyik pillanatról a másikra radikálisan megváltozott. Néha az ilyen dolgok aztán gáttá válnak. De hiszem, hogy meg tudom verni, különben nem ülhetnék a Ferrariban."

      A nyomás Ferrari-pilótaként sem kicsi, hiszen Olaszországban a Scuderia nemzeti ügy: "Érzem ezt a nyomást és néha nekem is megvannak ezzel a problémáim." - mondja Massa, s azt is elmondja hogyan kezeli: "Emlékeztetem magam honnan jöttem és megpróbálok két lábbal a földön maradni. Meggy?z?désem, hogy fontos mindig emlékezni arra, hogy mi voltál és honnan jöttél. Amikor Európába jöttem nem volt pénzem és minden tekintetben a határon éltem. Az kemény volt. A családom, az apám nem tudott segíteni. Magamnak kellett kikaparnom a gesztenyét. De ma ez segít a nehéz helyzetekben."

      Massa idén f?leg az id?mér? edzéseken tudott Rí¤ikkönen fölé kerekedni. Hogy ennek mi az oka?

      "Nem tudom. Egy tökéletes kör olyan, mint egy borotvapengén egyensúlyozni. Nagyon nehéz és komplikált."

      Arra a kérdésre, hogy Rí¤ikkönen kikérte-e a tanácsát az id?mér? edzésen tapasztalt problémákkal kapcsolatban Massa azt mondja: "Nem, az igazán nem az ? stílusa."

      Az olasz sajtó egyre inkább úgy véli, hogy Rí¤ikkönennek lassan be kell állnia Massa mögé és ?t segítenie a világbajnoki küzdelemben. A brazil err?l azt mondja: "Nehéz helyzetben van, de tavaly a szezon vége el?tt két versennyel 17 pont volt a hátránya és aztán mégis megnyerte a világbajnokságot. De végeredményben számomra ez nem dönt? kérdés, ez nem befolyásolja az én munkámat az autóban. A csapatommal ki kell hoznom magamból a maximális teljesítményt. Ez teljesen független attól, hogy Kimi vagy más mit csinál. Nyerni akarok, világbajnok akarok lenni és én ülök az autóban, én hibázok vagy nem hibázok. Ez az én játszmám. Mind azt akarjuk, hogy a Ferrari világbajnok legyen és úgy gondolom, hogy ezt a Ferrari is tudja és ennek megfelel? intézkedéseket fog hozni."

      Massa úgy véli, hogy akkor sem változna a hozzáállása, ha sikerülne megnyernie a világbajnokságot: "Az autóversenyzés az a dolog, amihez a legjobban értek és amit a legszívesebben csinálok. Tehát a jöv?ben is ez fog prioritást élvezni, akkor is ha megnyerem a világbajnokságot. Akár sikerül, akár nem, szeretnék minél tovább a Ferrarinál maradni. Ez a csapat az otthonom, szeretem itt az embereket. Talán azért is mert a családom Olaszországból származik és mert a brazilok és az olaszok sok mindenben hasonlítanak. íÅ¡gy gondolom van egyfajta lelki rokonság. Olyan, mintha egy brazil csapatnál versenyeznék. Ezért a Ferrarinál boldog vagyok."

      Két ember általában ott van Massa oldalán a versenyhétvégéken: felesége és édesapja: "Különösen az nagyon fontos, hogy az apám elkísér, ? a legfontosabb ember a karrieremben. Mindig támogatta az autóversenyzés iránt táplált szenvedélyemet. Nem gazdag ember, ezért korábban sok privát dolgot eladott azért, hogy támogassa a pályafutásomat. Mindig mellettem volt, de nem gyámkodott felettem."






      DHL kupa: Rí¤ikkönen újabb leggyorsabb kört szerzett

      A Formula-1-ben a világ leggyorsabb versenyzői mérhetik össze tudásukat. Korábban a leggyorsabb kört teljesítő versenyzőt egy ponttal jutalmazták a futamok után. Idén újra értékes a leggyorsabb kör: aki a legtöbb leggyorsabb kört futja, az nyeri a DHL Fastest Lap Trophy-t. Tavaly Kimi Rí¤ikkönen és Felipe Massa hat-hat leggyorsabb körrel büszkélkedhetett, a győztes mégis Rí¤ikkönen lett.

      A finn pilóta számára a Formula-1-es bajnoki cím megvédése nehéznek bizonyul, de a DHL kupa már biztosan az övé lesz. Rí¤ikkönen már öt futammal az évad vége előtt megszerezte a trófeát, és pozícióját Olaszországban egy újabb leggyorsabb körrel stabilizálta.

      Kimi Rí¤ikkönen (Ferrari) - 9 pont
      Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes) - 2 pont
      Nick Heidfeld (BMW-Sauber) - 2 pont
      Felipe Massa (Ferrari) ”“ 1 pont
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    6. Top | #336
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Gary Anderson: a Ferrari továbbra is jól jár Rí¤ikkönennel

      Ahogyan arra számítani lehetett, a Ferrari Monzában hivatalosan is megerősítette Kimi Rí¤ikkönen szerződéshosszabbítását. Ezzel biztossá vált, hogy a csapat a 2010-es esztendő végéig a Felipe Massa és Kimi Rí¤ikkönen párossal vesz részt a Formula-1-es bajnokságban.



      A korábbi Formula-1-es szakember, Gary Anderson számára nem okozott meglepetést a bejelentés. "Lehet, hogy Kimi nem boldogul az időmérőn, de a versenyeken mindig remekel. Kiváló tempót diktál és jól teljesít."

      A Setanta Ireland című lapnak adott interjúban elmondta, hogy a csapatnak arra kell összpontosítania, hogy megoldja a problémát. "Kimi azt szereti, ha az autó kicsit alulkormányozott. Ha sikerül javítaniuk, akkor minden rendben lesz. Semmi értelme nem lett volna egy új versenyzőt hozni. Egyszerűbb megoldani a problémákat."

      "Kimi valóban nem töpreng egy versenyen a nap 24 órájában, de a pályán kiváló teljesítményt nyújt."



      Most már biztos : Kimi a második számú pilóta!


      A Ferrari csapatánál úgy döntöttek, Kimi Rí¤ikkönennek segítenie kell Felipe Massát, ha szükséges lesz. Annak, hogy Kimi Rí¤ikkönen újraélje álmát és világbajnok legyen, igen mininális esélye van, főleg, hogy a dolgok nem nagyon változnak körülötte, ezért Massa a kedvezményezett. A sorozatos balszerencse és szegényes teljesítmény Monza után arra sarkallta a Ferrari vezetőit, hogy meghozzák ezt a döntést, és innentől elsősorban Massára figyelnek, mert mindenképpen le akarják győzni legnagyobb riválisukat.
      "Mindig azt mondtam, hogy első a csapat. Ez a legfontosabb, és ezt mindenki tudja nálunk." - mondta Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke.

      "Kimi mindent megtesz ezek után is, hogy győzzön, ez rendben is van. De Neki is számításba kell vennie azt, hogy Felipe sokkal közelebb van Lewis Hamiltonhoz."

      Hamilton 78 ponttal vezeti a világbajnokságot, míg Massa 1 pontra van tőle. Rí¤ikkönen azonban csak a negyedik 21 pont lemaradással a brittől.
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    7. Top | #337
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      íÅ¡j csillaga van Olaszországnak

      Az olasz himnusz az idei esztendőben hétszer hangzott el a dobogón (Massát utólag hozták ki győztesnek Belgiumban ”“ a szerk.) Olaszországban a "Fratelli d'Italia, L'Italia s'? desta”¦" ezúttal a Toro Rossonak szólt. A helyi sajtó természetesen azonnal a szívébe zárta Sebastian Vettelt.

      "Vettel-show, történelmi győzelemmel. Semmi kétség, új csillag született. A 21 esztendős versenyző új köntösbe öltözteti a Formula-1-et. Nemcsak gyors, de humoros is." ”“ írja a Gazzetta dello Sport.

      A Corriere dello Sport is éltette az a Formula-1 történetének 101. futamgyőztesét. "Massa kis előrelépést tesz, míg a Toro Rosso és Sebastian Vettel az élre ugrott. A mosolygós srác nem szereti, ha Michael Schumacherhez hasonlítják, de nem véletlen, hogy mindenki Schumit véli felfedezni benne."

      "Nagyszerű volt Sebastian Vettelt a dobogón látni. íÅ¡gy örült, mint Schumacher annakidején. A Ferrari legalább motorszállítóként sikeres volt." ”“ olvasható a Tuttosport hasábjain.

      A La Repubblica öröme nem volt felhőtlen. "Baby Vettel koronázási ünnepsége. A Ferrari versenyzői csalódást okoztak. Ez már a vég, vagy csak most szerepeltek rosszul?"



      A Ferrari attól tart, hogy elbukhat a gumik miatt

      A Ferrari vezetése bevallotta, elsődleges céljuk az lesz a héten megrendezésre kerülő privát tesztprogramjuk során, hogy javítsanak autójuk gumihasználatán, ugyanis tisztában vannak azzal, hogy emiatt akár el is úszhat számukra a bajnokság. Az F2008-as modell legnagyobb problémája, hogy a McLaren idei versenygépével ellentétben, nehezen tudja üzemi hőfokra hevíteni az abroncsokat, ezért szenved Felipe Massa és Kimi Raikkönen a hűvös időben, vagy az esőben.

      Azt követően, hogy a Ferrari ”“ a gumiproblémák miatt ”“ nem tudta kihasználni a McLaren nehézségeit a hétvégi Olasz Nagydíjon, a csapat vezetője, Stefano Domenicali úgy gondolja, mindent meg kell tenniük azért, hogy egyik hátralévő versenyen se kerüljenek ilyen helyzetbe, ha esetleg esni fog az eső.

      "Sajnálatos módon az autó karakterisztikája olyan, hogy bizonyos körülmények között nem mindig tud megfelelő hőt generálni ahhoz, hogy az abroncsok megfelelően működjenek. Ez most a legnagyobb problémánk" ”“ mondta Domenicali.

      "Már Németországban is tapasztaltuk, mindkét száraz gumi esetében, és itt Monzában sem volt más a helyzet ilyen körülmények között. Sajnos már csak egy tesztünk maradt arra, hogy megnézzük, mit tehetünk a helyzet javítása érdekében, hogy a lehető legjobb teljesítményt tudjuk nyújtani a szezon utolsó négy versenyén."

      "A másik és legfontosabb dolog, hogy gondolkodnunk kell azon, miképpen próbáljuk elejét venni ezeknek a problémáknak a jövőben, hiszen a jövő évi autó egy teljesen más project. Tennünk kell valamit, ami segít működésre bírni a gumikat ilyen körülmények között, mert szükségünk van rájuk, ez nem vitás."

      A Ferrarinak keményen kell készülnie, mert ha a szezon utolsó versenyein esetleg esni fog az eső, komoly hátrányba kerülhetnek, és emiatt akár el is veszíthetik a bajnokságot a vizes pályán amúgy is kiválóan teljesítő Lewis Hamiltonnal szemben.

      "Hamilton kiváló versenyt teljesített. Nagyon, nagyon gyors volt, és ami még fontosabb, hihetetlen egyenletes" ”“ mondta Domenicali, visszatekintve az esős monzai futamra.

      Arra a kérdésre, hogy ha netán esni fog az eső az utolsó versenyek valamelyikén, az Hamilton kezére játszhatja-e a világbajnoki címet, a Ferrari csapafőnöke a következőket felelte: "Nem tudom. Azért nem, mert az esős körülmények között nem csak a technikai oldalt kell irányításod alatt tartanod, hanem más, különböző helyzeteket is kezelned kell."

      "Természetesen nem ezek azok a körülmények, melyek között versenyezni szeretnénk. Az eső és a hideg jelenleg a két legnagyobb ellenségünk. Ez ellen nem tudunk mit tenni, az egyetlen dolog, amit tehetünk, hogy keményen dolgozunk, és kiderítjük, mit tudnánk tenni a helyzet javítása érdekében ilyen körülmények között."

      A Ferrari a többi csapattól távol ”“ melyek Jerezben dolgoznak ”“ saját tesztpályáján, Mugellóban készül a héten, a soron következő négy tengerentúli megmérettetésre.
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    8. Top | #338
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Ki lesz a világbajnok: Massa vagy Hamilton ?

      Ha nem történik csoda, valószínűleg e két pilóta között dől majd el a forma-1-es világbajnoki sorozat idei viadala. De biztos-e az, hogy nem lesz megint kevésbé valószínű végjáték ? Elgondolkodtató eszmefuttatás a finnektől.
      A monzai hétvége váratlan eseménnyel végződött, a mindössze 21 éves német pilóta, Sebastian Vettel aratta karrierje első győzelmét. És ezek a váratlan események jellemzőek mostanában. Felipe Massa hatodikként, míg Lewis Hamilton hetedikként ért célba. Kimi Rí¤ikkönen ismét pont nélkül zárt, és ezzel gyakorlatilag közelebb segítette vetélytársait a végső győzelemhez. Rí¤ikkönen jelenleg a negyedik helyen áll a pontversenyben, míg csapattársa mindössze 1 pontra lemaradva a brit versenyzőtől a második. Persze Kimi tavaly megmutatta, hogy semmi sincs veszve addig, amíg az utolsó futamot is le nem intik. Mindazonáltal az idei évet nézve nem úgy állnak a dolgok, hogy változtatni tudjon a helyzetén, hacsak az elkövetkezendő futamokon nem támad fel, nem áll össze a kocsi és nem történik valami számára kedvező esemény. Esélye még van, mint ahogy a lengyel Robert Kubicának is, és az is előfordulhat, hogy amíg mindenki Massát és Hamiltont figyeli, és ők is egymással vannak elfoglalva, a két pilóta közül valamelyikük húz valami váratlan dolgot. Izgalmas hétvégék jönnek.



      Domenicali: a csapat érdeke az első a Ferrarinál

      A Ferrari számára ismét problémát okozott az abroncsok felmelegítése, Kimi Rí¤ikkönen nem tudott pontokat szerezni. Felipe Massa sem boldogult tökéletesen a Bridgestone gumikkal, de sikerült Lewis Hamilton előtt célba érnie, amivel egy pontra csökkentette a lemaradását. Stefano Domenicali elmondta, hogy a soron következő versenyeken mindkét versenyzőtől elvárják, hogy a csapat érdekeit helyezzék előtérbe. "Már többször is elmondtuk, hogy a csapatérdek első helyen áll. Ez a legfontosabb. A versenyzőink elsősorban a Ferrariért harcolnak. Kiminek is figyelembe kell vennie a csapat érdekeit, de továbbra is a legjobbat kell kihoznia a lehetőségekből."

      A csapat már hétfőn folytatja a felkészülést a soron következő négy versenyre. A Ferrari hétfőtől szerdáig Mugellóban tesztel. "Fontos, hogy megoldást találjunk a problémákra." ”“ jelentette ki Domenicali.

      A Toro Rosso sikere a Ferrari sikere is. "Fantasztikus munkát végeztek, és megérdemelten nyertek. Sebastian Vettel a nehéz körülmények ellenére is remekül teljesített."
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    9. Top | #339
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Felipe Massa nem igényli Rí¤ikkönen támogatását

      Kimi Rí¤ikkönen az Olasz Nagydíj hétvégéjén kijelentette, hogy Felipe Massának nincs szüksége a segítségére, így (egyelőre) nem támogatja a bajnoki küzdelemben. "Amíg én is esélyes vagyok, a saját versenyemre összpontosítok."


      A bajnoki tabella második helyezettje elmondta, hogy nem is igényli a támogatást. "A bajnoki címem nem Kimin múlik. Én szeretnék győzni és szeretném megnyerni a bajnokságot is." ”“ jelentette ki Massa a hétvégén.

      "De ennek ellenére közös a cél. Azt akarjuk, hogy a bajnoki cím a Ferrarié legyen. Biztos, hogy a csapat is megteszi a szükséges lépéseket. Kimi és én nem vagyunk barátok, de jól együtt tudunk dolgozni. Kimi érdeke is, hogy a Ferrari bajnok legyen." ”“ tette hozzá a tízszeres futamgyőztes.



      A Ferrari már ma munkába áll Mugellóban

      Alig néhány órája intették le az Olasz Nagydíjat, de máris megkezdődik a felkészülés a szezonzáró négy futamra. Hétfőtől a Ferrari priváttesztet hajt végre Mugellóban. Az olaszok már korábban jelezték, hogy nem vesznek részt a kollektív gyakorláson Spanyolországban. A világbajnoki címvédő alakulat szerdáig tesztel az olasz pályán.
      Persze a többi csapat sem tétlenkedik, ám ők csak szerdán kezdik meg a felkészülést. A péntekig tartó gyakorláson a Force India - és persze a Ferrari - kivételével az összes istálló ott lesz, az újonc kiscsapat nem jelezte részvételi szándékát.

      Két hét múlva minden idők első Forma-1-es éjszakai versenye következik a sorozatban most debütáló Szingapúr utcáin. Ezt követően Japán, Kína és Brazília látja vendégül a mezőnyt.




      Rí¤ikkönen: Megteszek minden tőlem telhetőt


      Kimi Rí¤ikkönen egyre távolabb kerül a címvédéstől, a finn pilóta ugyanis a legutóbbi három futamhoz hasonlóan az Olasz Nagydíjon is pont nélkül maradt. Monzában a ferrarisnak a gumik felmelegítésével akadtak problémái, és végül csak a kilencedik helyen ért célba.
      A 2007-es világbajnok már a kvalifikáción sem remekelt, és csak a 14. rajtkockát tudta megszerezni, a futamon pedig bár tudott javítani, nem került be a legjobb nyolcba.
      "Nagyon nehéz verseny volt számunkra. Ahogyan azt korábban is láttuk már, nem tudtuk megfelelően felmelegíteni a gumikat, és egyáltalán nem volt megfelelő a tapadás"- kezdte Rí¤ikkönen a monzai verseny értékelését. "Semmit sem tudtam csinálni, de megpróbáltam a pályán maradni, abban reménykedve, hogy változnak a feltételek. Amikor így történt, sajnos már túl késő volt pontszerző helyen célba érni. Az autó jól működött, de tapadás nélkül semmire nem mész."

      Mivel Rí¤ikkönen utoljára Magyarországon szerzett pontot, már csak a negyedik a tabellán, és már 21 pontos hátrányban van a listavezető Lewis Hamiltonnal szemben, csapattársa, Felipe Massa pedig kereken 20 egységgel előzi meg őt.

      "A világbajnoki pontversenyben még bonyolultabb lett a helyzet, de továbbra is megteszek minden tőlem telhetőt, mint ahogyan általában szoktam"- ismerte el a pilóta.

      Rí¤ikkönen az őt faggató újságíróknak egyébként nem tudta megmondani, hogy az olasz futam után támogatnia kell-e Felipe Massát, olvasható az autosport.com-on. "Nem tudom. Meglátjuk, mi történik. A mostani helyzet nem jó, de továbbra is próbálkozunk, és remélhetőleg a szezon végén jó versenyeink lehetnek, mert az szép dolog lenne."

      A ferraris azt is elmondta, hogy most azonban nem a világbajnoki pontversenyben elfoglalt helyezésével törődik, sokkal inkább arra koncentrál, hogy megoldódjanak problémái.

      "Csak próbálom rendbe tenni a dolgokat, ez a legfontosabb dolog. Jelen pillanatban semmi másra nem gondolok"- folytatta a Jégember. "Az autó jól működik, ha a gumik is. Ez azonban nem mindig jön össze, néha működik, néha pedig nem, és nincs igazán magyarázatunk arra, hogy mi lehet ennek az oka."

      "Azt gondolom, mindez nem arról szól, hogy az autó nem jó bizonyos körülmények között, hanem csak az egész csomagnak egyszerre kell működnie, és általában ilyenkor jó eredményeket érünk el"- tette hozzá a 2007-es világbajnok.




      Massának versenymérnöke kommentálta Hamilton érkezését

      A nagy esőben induló Olasz Nagydíj során olyannyira bekoszolódtak Felipe Massa Ferrarijának visszapillantói, hogy versenymérnökének, Rob Smedleynek rádión keresztül kellett magyaráznia, mire készül hátul az érkező rivális, Lewis Hamilton. A brazil hatodikként célba érve végül maga mögött tudta tartani a McLarent. A monzai versenyen Massa ezzel egy pontra csökkentette hátrányát a listavezető brithez képest, így a szezonból hátralévő négy futamra még szorosabbá vált a harc a bajnoki címért.
      "Kemény verseny volt, reméltem, hogy jobban szerepelek majd, persze az is igaz, hogy rosszabbul is alakulhatott volna"- vélekedett Massa a három pont megszerzését követően. "De ha azt vesszük, hoztam egy pontot a legnagyobb riválisomon, ez pedig korántsem olyan rossz."

      Massa a verseny folyamán az előtte haladó Rosberget kérdéses módon előzte meg, ezért megelőzvén egy esetleges büntetést, visszaengedte maga elé a Williamst, és újabb lendületet véve, másodjára már tisztán ment el mellette: "A Rosberggel történt esettel kapcsolatban, amikor megelőztem, a csapat szólt, hogy vissza kell engednem magam elé, ennyi. Száraz pályán még a dobogóra is felértem volna."

      Hamilton eközben hihetetlen tempóban zárkózott fel a 15. helyről. Massa, a versenymérnöke Rob Semdley segítésével, az utolsó állomást jelentette a fiatal brit számára:"A verseny második részében tudtam, hogy Hamilton gyorsan közeledik, de egyszerűen nem láttam őt a visszapillantóban, annyira koszosak voltak a tükrök. Rob segített ki, mert végig kommentálta, hogy mi történik mögöttem. A végén Heidfeld megelőzését nem erőltettem, mert túl rizikósnak találtam, már csak rendben haza akartam hozni az autót."
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    10. Top | #340
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Ferrari: Mindkét versenyző a tapadás hiányával küzdött

      Az idei esztendő során nem először bizonyosodhattunk meg arról, hogy a Ferrari F2008-asnak nem fekszik az esőverseny. A pilóták az Olasz Nagydíj után is arra panaszkodtak, hogy nehezen melegedtek fel a gumijaik. Ehhez képest Felipe Massa elégedett lehet a hatodik pozícióval és azzal, hogy egy hellyel Lewis Hamilton előtt végzett. Kimi Rí¤ikkönen azonban nem szerzett pontot. Felipe Massa (6. hely): „Kemény verseny volt. Reméltem, hogy jobban szerepelek, de tudom, hogy rosszabb is lehetett volna. A legközelebbi riválisomhoz képest végül is sikerült egy pontot faragni a hátrányomból, úgyhogy ez abszolút nem negatív eredmény. Normális körülmények között, úgy értem száraz időben, azt hiszem sikerült volna dobogóra állni. A verseny első részében küzdöttem az autóval, mert nem volt jó a tapadás. Miután megelőztem Rosberget elvesztettem néhány másodpercet, amikor a csapat bemondta, hogy vissza kell adnom a pozíciómat: valószínűleg ez volt a döntő pillanat, mivel az első boxkiállásom után így forgalomban találtam magam. Ráadásul amikor eljött az idő, hogy extrém esőgumiról a standardra váltsunk azok, akik csak egy kiállással mentek előnybe kerültek. A verseny második részében tudtam, hogy Hamilton gyorsan zárkózik fel rám, de nem láttam a tükrömben, mivel nagyon koszos volt. Szerencsére Rob (Smedley - Massa versenymérnöke) segített azzal, hogy élőben közvetített a fülemre. Azután Hamilton visszaesett egy kicsit. Megpróbáltam támadni Heidfeldet, de aztán azt gondoltam, hogy nem éri meg túl sok kockázatot vállalni és úgy döntöttem inkább biztonságosan célba viszem az autót."

      Kimi Rí¤ikkönen (9. hely): „Ez egy nagyon nehéz verseny volt számunkra. A rajt után jellemző körülmények között, amint már oly sokszor láthattuk, nem tudtuk felmelegíteni a gumijainkat, így egyáltalán nem volt tapadásunk. Semmit sem tehettem, csak megpróbáltam pályán maradni és reménykedtem, hogy a körülmények megváltoznak. Amikor végre megváltoztak, akkor sajnos már túl késő volt számunkra ahhoz, hogy pontot szerezzünk. Az autó jól működött, de tapadás nélkül semmire sem megyünk. A pilóták világbajnokságában most még nehezebb a helyzetem, de továbbra is a tőlem telhető legjobbat nyújtom, amint szoktam."
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    Oldal: 34 / 67 ElsõElsõ ... 2430313233343536373844 ... UtolsóUtolsó

    Téma információ

    Témát böngészõ felhasználók

    Jelenleg 1 felhasználó böngészi ezt a témát. (0 regisztrált és 1 vendég)

    Hasonló témák

    1. A Forma 1 aranykora (1 Aka Formula 1) 2013
      By szigo in forum Dokumentum, ismeretterjesztő filmek
      Válaszok: 0
      Utolsó hozzászólás: 2015-02-07, 09:14
    2. Forma-1 baleset (képek)
      By Zozi in forum Forma1
      Válaszok: 13
      Utolsó hozzászólás: 2010-09-27, 16:36

    Címkék ehhez a témához

    Hozzászólás szabályai

    • Új témákat nem hozhatsz létre
    • Válaszokat nem küldhetsz
    • Fájlokat nem csatolhatsz
    • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
    •  
    • BB code is Bekapcsolva
    • Pofik Bekapcsolva
    • Az [IMG] kód Bekapcsolva
    • [VIDEO] code is kikapcsolva
    • A HTML kód kikapcsolva