Név vagy E-mail:
Tagja vagy már a fórumnak?
Új jelszó igénylés itt!
  • Belépés / Regisztráció


    :::: Kereső ::::





    Köszi Köszi:  0
    Like Like:  0
    Dislike Dislike:  0
    • 2007-05-27 - 00:20
    • 2011-05-07 - 19:47
    • Fish_BASC
    • 665
    • 43968
    • PM a feltöltőnek
    • Hsz.
    • Barátnak jelölés
    Oldal: 35 / 67 ElsõElsõ ... 2531323334353637383945 ... UtolsóUtolsó
    Eredmény: 341 - 350 (666) összesen

    Téma: Forma-1

    1. Top | #341
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      törölve! xxx
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    2. Top | #342
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      A Ferrari Mugellóban folytatta a felkészülést



      Míg nyolc csapat Jerezben készült a soron következő megmérettetésekre és a 2009-es szezonra, addig a Ferrari Mugellóban tesztelte az F2008-as versenygépet - Luca Badoerrel a volánnál. A csapat tesztpilótája hatvanhat kört teljesített, leggyorsabb köre során 1:21.010 percet mértek. A Ferrari az aerodinamikai fejlesztéseket tesztelte az idei évad utolsó négy futamára.

      Csütörtökön Kimi Rí¤ikkönen is pályára léphet Mugellóban, míg Felipe Massa Fionaróban készíti fel a versenygépet a Szingapúri Nagydíjra.



      Na szingapur itt lesz az éjszakai futam aszem kiváncsi leszek rá :D
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    3. Top | #343
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Di Montezemolo szerint Rí¤ikkönen már bizonyított


      A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo szerint jól döntött csapata, hogy meghosszabbította Kimi Rí¤ikkönen szerződését a 2010-es idény végéig, ugyanis meggyőződése, hogy a világbajnoki címvédő hamar túljut a problémákon és ismét visszatér az élre. Rí¤ikkönent igen sok kritika érte az elmúlt időben, és azzal, hogy immáron három verseny óta egyetlen pontot sem szerzett, szinte behozhatatlan hátrányra tett szert a listavezető Lewis Hamiltonnal szemben.

      Ez pedig azt is jelent egyben, hogy a finn pilótának nagy valószínűséggel a hátvéd szerepét kell majd betöltenie csapattársa, Felipe Massa mellett a szezon hátralévő részében.

      Mindezek ellenére di Montezemolo úgy gondolja, hogy a bajnoki címvédő hamarosan ismét visszatér az élre.

      "Tudom, hogy sokan nem értettek egyet velünk, mikor meghosszabbítottuk szerződését, azonban nem szabad megfeledkezni arról, hogy egy világbajnokról beszélünk, aki a Ferrarinál töltött első évében megszerezte a bajnoki címet" ”“ mondta az elnök az olasz Gazzetta dello Sportnak adott nyilatkozatában.

      Di Montezemolo bevallotta, hogy az F2008-as vizes pályán mutatott teljesítménye már jó ideje téma a csapaton belül, éppen ezért nagyon örült annak, hogy esett az eső az e heti tesztek utolsó napján Mugellóban, mert így lehetőségük volt vizes pályán körözni, és további adatokat gyűjteni.

      "A tesztprogram abszolút pozitív volt, és egy napot vizes pályán dolgozhattunk" ”“ magyarázta. "Nagyon nagy szükségünk volt erre, mert egy olyan autónk van, amely hasonló körülmények között nehezen tudja üzemi hőfokra hevíteni az abroncsokat."

      A Ferrari elnöke azt is hozzátette, hogy sem Massát, sem Rí¤ikkönent nem kellett ellátnia tanácsokkal a szezon hátralévő részére vonatkozóan, mert mindketten tudják, mi a dolguk.

      "Felipének nincs szüksége tanácsokra, mindig nagyon jó munkát végez" ”“ mondta di Montezemolo. "Nagyon gyors, és abszolút harmóniában dolgozik a csapattal. Nagyra értékelem a képességeit, és azt, hogy nem kockáztat, mert tudja, a legfontosabb az, hogy célba repítse az autót."

      "Felipe és Kimi nagyon jól tudja, mi a dolga, hiszen mindketten a Ferrarinak dolgoznak. A szabályok egyértelműek: mindannyian a csapatért dolgozunk."

      Az olasz szakember úgy gondolja, hogy a Ferrari mindkét bajnoki címet bezsebelheti az idei évben, de őszintén elmondta, hogy nem várja a sport történetének első éjszakai versenyét, melynek a Szingapúri Nagydíj ad majd helyet a jövő hétvégén.

      "Magabiztosan várom a szezon hátralévő versenyeit" ”“ mondta. "A Ferrari immáron tizenegyedik éve van harcban a bajnoki címért. A Williams, a McLaren, és a Renault is nyert vb-címet, azonban mi mindig ott voltunk, és a végsőkig harcoltunk."

      "Versenyzőink nagyon keményen dolgoznak azon, hogy javítsanak bizonyos területeken, és a következő állomás Szingapúr. Azonban azt gondolom, hogy ez megint egy olyan pálya, ahol nem láthatunk majd előzéseket. Valenciához tudnám leginkább hasonlítani. Megmondom őszintén, hogy nem szeretem az ilyen pályákat, ezek nem tesznek jót a Forma-1-nek, és a jövőre nézve sem kecsegtetőek."



      Alonso reméli, hogy Massa lesz a világbajnok

      Fernando Alonso az elmúlt három szezonban a világbajnoki címért küzdött, azonban idén már a matematikai esélyét is elveszítette erre, így kívülről kíséri figyelemmel az eseményeket. A kétszeres világbajnok spanyol újságírók kérdésére elmondta, hogy jobban örülne, ha Felipe Massa nyerne, de Lewis Hamiltont érzi esélyesebbnek.

      „Remélem, hogy Massa nyer, mert különben Hamilton nyerne. Nehéz megmondani, hogy mit fog hozni az utolsó négy verseny, hiszen majdnem egyenlő pontszámmal állnak, de az utolsó négy versenyen Hamiltont tartom favoritnak, mivel ő volt eddig a konstansabb." - mondta Alonso.
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    4. Top | #344
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Kérdezz-felelek Felipe Massával

      A Ferrari brazil pilótája, Felipe Massa magabiztosan várja a szezon hátralévő négy versenyét, mert úgy érzi, ennél jobban már nem is készülhetett volna fel a végjátékra, mikor mindent megtesz majd azért, hogy megszerezze a bajnoki címet. Sikerült javítani az oly sok problémát okozó gumiproblémákon?

      Felipe Massa: "Igen, sokat segített az, hogy mind száraz, mind vizes pályán tesztelhettünk ezen a héten. Nyugodt szívvel mondhatom, hogy az autó tapadása sokat javult, ami mindenképpen fontos, hiszen olyan helyszínek következnek a versenynaptárban, ahol jó esély van az esőre. Természetesen jobban szeretném, ha száraz pályán kerülne megrendezésre a Szingapúri Nagydíj, azonban úgy gondolom, hogy esőben is jól fogunk teljesíteni."

      "Nem értek egyet azokkal, akik szerint autóink nem voltak versenyképesek az elmúlt futamokon. Az eddigi problémák a különböző tényezők és szituációk kombinációjának eredménye volt. Véleményem szerint az esőtől sem kell tartanunk, mert vizes pályán is jól fogunk tudni teljesíteni. Szükségünk volt az esőre a teszten, hogy minden eddig felmerült problémára megoldást találhassunk."

      Hogyan ment a tesztelés a szimulátorban?

      Felipe Massa: "Minden rendben ment, vezettem "sötétben", már jó ideje gyakorlom. Az új ring Valencia és Monaco keveréke: egy kicsit lassabb, mint Valencia, de egy kicsit nagyobb, és szebb, mint Monaco. Egy olyan pálya, ahol rengeteg munka vár ránk, mert még soha nem jártunk a helyszínen. Éjszaka fogunk versenyezni, ami szintén új mindannyiunk számára. Jó esély van arra, hogy esni fog az eső, szóval nem lesz egyszerű. Azonban az eddigi tapasztalataim alapján jónak tűnik a pálya, bízom benne, hogy élőben is ez lesz a véleményem."

      Jövő hétfőn tárgyalják Hamilton ügyét a bíróságon. Szoktál erre gondolni?

      Felipe Massa: "Abszolút, folyamatosan ez jár a fejemben, azonban nem rajtunk múlik a dolog: fontos számunkra, hogy ne változzon az állás, és az legyen a valós eredmény, ami jelenleg is fennáll."

      Egy ponttal vagy lemaradva Hamilton mögött, miközben már csak négy futam van hátra az idei bajnokságban. Mit gondolsz, meg tudod csinálni?

      Felipe Massa: "Bízom benne. Mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy a lehető legjobbak, leggyorsabbak, és legversenyképesebbek legyünk, jól válasszuk meg a stratégiánkat, illetve ami talán a legfontosabb, hogy megbízhatóak legyünk."

      Rí¤ikkönenről sem szabad megfeledkezni, aki segíthet neked. Számítasz a támogatására?

      Felipe Massa: "A csapat segítségére számítok, a legfontosabb az, hogy mindenki segítsen a csapaton belül."

      Kimit is beleértve?

      Felipe Massa: "Mikor megnyerte a bajnoki címet a tavalyi évben, én is győztem, mindent beleadtam a siker elérése érdekében."

      Mennyit komolyodtál az elmúlt években?

      Felipe Massa: "íÅ¡gy gondolom, hogy mind versenyzőként, mind magánemberként nagyon sokat fejlődtem. A tavalyi évben nem voltam annyira egyenletes, és most úgy érzem, jobb irányba haladok. Több a tapasztalatom, és sokkal hatékonyabban tudok együtt dolgozni a csapattal. Szóval úgy érzem, készen állok a szezon utolsó négy versenyére."




      Ha esik, veszélyessé válhat az éjszakai körözés

      A BMW Sauber duója már alig várja a sport történetének első éjszakai versenyét, ám mindketten amiatt aggódnak, hogy túlságosan veszélyessé válhat a körözés, ha esni fog az eső a vasárnapi versenyen Szingapúrban. A csapatok már gőzerővel készülnek a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Szingapúri Nagydíjra, ahol először rendeznek éjszakai versenyt a Forma-1-ben.

      A BMW Sauber versenyzői, Nick Heidfeld és Robert Kubica is felkészültek az új kihívásra, azonban mindketten egyetértenek abban, hogy veszélyessé válhat a körözés, ha leszakad az ég Szingapúrban.

      "Mindenki nagyon várja már a Szingapúri Nagydíjat. Először is azért, mert egy új pálya, másodsorban azért, mert utcai ring, harmadsorban pedig azért, mert éjszaka fogunk versenyezni" ”“ mondta Heidfeld.

      "A fényszórók biztosítják azt, hogy legalább olyan világos legyen a pályán, mint nappal, azonban még senki nem tapasztalhatta meg azt, hogy milyen érzés lesz egy Forma-1-es autó sebességével végigszáguldani a kivilágított ringen."

      "Nagyon örültem volna neki, hogy lett volna lehetőségünk egy tesztre, különösen esőben. Az eső, kombinálva a mesterséges világítással, mindenki számára ismeretlen tényező. A klíma hasonló, mint a szomszédos Kuala Lumpurban, és ahogy azt már tapasztalhattuk, jó esély van az esőre, különösen kora este."

      Kubica a következőkkel folytatta: "Már nagyon várom Szingapúrt, ez lesz az idei második új helyszín a versenynaptárban. íÅ¡j pályákon versenyezni mindig izgalmas, általában nagyon élvezem. Továbbá annak is nagyon örülök, hogy egy újabb utcai pályán versenyezhetek, hiszen szeretem az utcai ringeket."

      "Sok ember érdeklődését felkelti, hogy éjszakai kerül megrendezésre a verseny. Azonban számomra, versenyző számára nem jelent sok különbséget az, hogy nappal, vagy éjszaka versenyzek."

      "Azonban vannak még fehér foltok, ugyanis nem tudjuk, hogy miként viselkednek ezek a fények az esőben. Azonban biztos vagyok abban, hogy az FIA mindent megtesz annak érdekében, hogy a lehető legnagyobb biztonságban legyünk" ”“ tette hozzá a lengyel versenyző.

      A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen is megemlítette az esőt: "Az egyetlen kérdőjel az, hogy ezek a fények miként fognak visszatükröződni a burkolatról, ha netán esik az eső. Ez az, amit csak akkor tudunk meg, ha esős lesz a verseny."
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    5. Top | #345
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      törölve! xxx
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    6. Top | #346
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Niki Lauda: A Ferrarinak Massára kell építenie

      A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali több alkalommal is elmondta, hogy a csapatérdek az első, és ha úgy alakul, Kimi Rí¤ikkönennek segítenie kell Felipe Massát. A Berliner Morgenpost úgy tudja, hogy a Szingapúr Nagydíjtól a címvédő lesz a vízhordó. Rí¤ikkönen menedzsere, David Robertson még az Olasz Nagydíjat megelőzően elmondta: "Ezen a versenyen nemcsak egy egyszerű futamgyőzelem lesz a tét. Itt dől el a csapaton belüli hierarchia."

      Massa hatodik, és Rí¤ikkönen kilencedik helyezése után a finn pilóta újabb hátrányba került. Niki Lauda szerint ha a Ferrari nem lép, Lewis Hamiltoné lesz a bajnoki cím. "Kimi már nem nyerhet. Felelőtlenség lenne a Ferraritól, ha nem nevezné ki Massát első számú versenyzőnek."

      A kritikusok körébe Bernie Ecclestone is csatlakozott. "Olyan, mintha Kimi elaludt volna. íltalában gyorsabb, mint Massa. Nem tudom miért lassult le."
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    7. Top | #347
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      A Renault további költségvetés-növelésre számíthat
      A világgazdaságot jelenleg sújtó krízis nem érinti jelentős mértékben a Renault csapatát, mert a francia gyár elnöke, Carlos Ghosn, a csapatvezető Flavio Briatore elmondása alapján, több mint harmadával is hajlandó volt megnövelni jelenlegi büdzséjüket.

      A
      Letöltési link: [Online link ellenőrző]

      http://www.f1hirek.hu/adatbank/csapat/Renault

      csapata mindamellett jóval kisebb összegből gazdálkodik 2008-ban (legutóbbi információk szerint 230 millió euró), mint a mezőny többi gyári istállója, és habár a két-három évvel ezelőtti szintet nem tudják hozni, így is megelőzik a náluk nagyobb költségvetési kerettel rendelkező Hondát.
      "Az elnökünk teljes bizalmat szavazott a csapatnak. Jelenleg minden cégnek nehéz, de ő egy percig sem hezitált azon, hogy 30 vagy akár 40 százalékkal is megnövelje a költségvetésünket"- idézte Briatore spanyol lapnak tett nyilatkozatát az f1-live.com.

      A Renault idén még nem szerzett győzelmet, az enstone-i istálló célja mindössze a 4. konstruktőri hely megszerzése. A csapatnál azt továbbra sem lehet tudni, jövőre is náluk folytatja-e a versenyzést kétszeres világbajnokuk,
      Letöltési link: [Online link ellenőrző]

      http://www.f1hirek.hu/adatbank/pilota/Fernando_Alonso

      . A spanyol pilótának az az elsődleges, hogy
      Letöltési link: [Online link ellenőrző]

      http://www.f1hirek.hu/hir/Alonso_2009-es_listajan_a_Renault_szerepel_az_elso_helyen_200809171245

      .
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    8. Top | #348
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      A Ferrari megtalálta a problémák forrását
      A Ferrari mérnökei már korán felismerték, hogy a gumimelegítési problémák okozzák a nehézségeket számukra a hűvösebb időben. Igen ám, de egészen eddig nem tudták, hogy hol keressék a problémák forrását.
      Az olasz gárda éjt nappallá téve azon dolgozik, hogy minél jobban felkészüljön a szezon utolsó négy versenyére, ahol igen nagy esélye van az esőnek ”“ ami az eddig látottak alapján, a McLarennek kedvez.

      A Ferrari a héten Fioranóban és Mugellóban tesztelt, utóbbi helyszínen az eső is esett, ezzel megkönnyítve a csapat dolgát, hiszen további adatokat tudtak szerezni az autó viselkedéséről a vizes pályán.

      A mérnökök már korábban is sejtették, hogy a fékek okozhatják a gumimelegítési problémákat, ám eddig azt nem tudták bizonyítani. Azonban olasz lapértesülések szerint most végre rájöttek arra, hogy valóban a karbon fékek nem megfelelő hőmérséklete miatt nem tudnak elegendő hőt generálni az abroncsokban.

      A karbon fékek üzemi hőmérséklete igen magas, és mikor az lejjebb esik, komolyan befolyásolja a fékek hatékonyságát. Mikor a külső hőmérséklet alacsonyabb, a Ferrari esetében a fékek túlságosan lehűlnek, ami miatt veszítenek hatékonyságukból. Ebből kifolyólag pedig a versenyzők nem tudnak elég "nyomást" gyakorolni a gumikra a fékzónák alatt ”“ ami egyébként a legjobb módja az abroncsok felmelegítésének.

      A fékek, és a gumik hideg állapota pedig kihat a fékútra is, tehát a versenyzőknek a megszokottnál jóval előbb - óvatosabban - kell elkezdeniük fékezni a kanyarok előtt. Ez lehet a magyarázata annak, hogy az esőben kisebb volt a Ferrari csúcssebessége az egyenesek végén, hiszen a mérőponton a versenyzők már javában fékeztek.

      A fotók tanúsága szerint a Ferrari a mugellói tesztek záró napján leragasztotta a fékbeömlő nyílás egyik felét az esőben, amit a McLaren is megtett Heikki Kovalainen esetében az Olasz Nagydíjon. Ez egyébként segíthet a fékek melegen tartásában a hűvösben illetve esőben, ám aerodinamikai szempontból nem előnyös.




      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    9. Top | #349
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Massa szerint Szingapúrban sem lesz könnyű előzni

      A hétvégén egy újabb helyszín debütál a Forma-1-ben, a mezőny ugyanis Szingapúrba érkezik, ahol utcai pályán, ráadásul éjszaka kell majd a pilótáknak a versenytávot teljesíteni. A Ferrari pilótája, Felipe Massa még nem vezetett az aszfaltcsíkon, de az a benyomása, hogy ezen a pályán sem lesz könnyű előzni, ezért a kvalifikációnak fontos szerepe lesz. Szingapúr nem az első új helyszín az idei versenynaptárban, augusztus végén ugyanis Valencia is utcai pályával debütált, amelytől előzetesen azt várták, hogy remekül lehet majd előzni rajta, ám nem így történt. A spanyol aszfaltcsík ráadásul gyorsabb is, mint a szingapúri, ezért tart attól Massa, hogy talán utóbbi helyszínen sem lehet majd előzni.
      "A szombati nap nagyon fontos lesz, az biztos. Sosem vezettem még a szingapúri pályán, de még nehezebb lesz rajta előzni, mint Valenciában, mert az egyenesek még rövidebbek"- nyilatkozta Massa a Straits Times című lapnak.




      A Schuberth újításokkal készül Szingapúrra

      A Formula-1 népszerű sisakszállítója, a Schuberth újítással készül a Szingapúr Nagydíjra is. A fűthető sisakrostélyt már több alkalommal használták, ezúttal azonban speciális réteggel vonják be, amely megakadályozza, hogy a tükröződések elvakítsák a versenyzőket. A cég üzletvezetője, Oliver Schimpf elmondta, hogy a légi közlekedésben használatos sisakok gyártása során nyert tapasztalatokat is felhasználták a szingapúri előkészületekhez. "Az új fejlesztés megakadályozza, hogy a nedves aszfaltról visszaverődő fények zavarják a versenyzőket."

      Annak érdekében, hogy esőben és nagy hőmérsékleti különbségek mellett is megfelelő legyen a kilátás, a Schuberth a polikarbonát elemet jegesedésgátló réteggel vonja be, amely mínusz harminc foknál is tökéletes kilátást biztosít. Ugyanezt a minőséget garantálják 75 százalékos páratartalom mellett is. A sisakrostélyt gombnyomással harminc fokra lehet felmelegíteni, amely meggátolja a bepárásodást.

      Kimi Rí¤ikkönen az elmúlt évben elmondta, hogy a Japán Nagydíjon elért sikerben (harmadik helyezés) a Schuberth RF 1. 8-sisakja is nagy szerepet játszott. Idén újból hozzájárulnának a finn versenyző sikeréhez, aki Szingapúrban tesztelheti a legújabb fejlesztéseket, akárcsak Nick Heidfeld vagy Robert Kubica.
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    10. Top | #350
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      3 milliárd dollárból gazdálkodnak a csapatok 2008-ban


      Miközben dúl a hitelválság, ami előbb vagy utóbb a Forma-1-et is eléri, a csapatok tovább szórják a pénzt. A Formula Money elemzése szerint az idei évben a tizenegy istálló összesen 3 milliárd dolláros költségvetéssel dolgozik. Meglepő módon nem a két élcsapat, a Ferrari és a McLaren költi a legtöbb pénzt a királykategóriában, hanem a Toyota, melynek éves költségvetése 445.6 millió dollár az idei évben.

      A japán gárdát a McLaren és a Ferrari követi a sorban, majd az a Honda következik, amely borzalmas teljesítményt nyújt az idei évben.

      Az ötödik az egykori világbajnok Renault, míg a jelenlegi mezőny harmadik legerősebb csapata, a BMW Sauber áll a hatodik helyen, majd”™ 100 millió dollárral kevesebbel, mint a két élcsapat.

      A Forma-1-es csapatok erőforrásai 2008-ban:
      Beleértve a szponzorációs és beszállítói szerződéseket, a jogdíjakat, a csapattulajdonosi hozzájárulást, és a kereskedelmi motorokból származó bevételt

      Toyota: $445.6m
      McLaren: $433.3m
      Ferrari: $414.9m
      Honda: $398.1m
      Renault: $393.8m
      BMW Sauber: $366.8m
      Red Bull Racing: $164.7m
      Williams: $160.6m
      Toro Rosso: $128.2m
      Force India: $121.85m
      Super Aguri: $45.6m

      Total: $3,073.45m

      Egy világbajnoki pontra eső költség 2007-ben:
      A csapatok költségvetése osztva a pontok számával

      Ferrari: $1.9m
      BMW Sauber: $3.3m
      Williams: $4m
      Red Bull Racing: $5.9m
      Renault: $7.3m
      Toro Rosso: $10.6m
      Super Aguri: $19.4m
      Toyota: $34.2m
      Spyker: $52.95m
      Honda: $57.2m
      McLaren: kizárták, nem szerzett pontot

      A jelenleg is érvényben lévő szponzorációs szerződések átlagos hossza:

      Ferrari: 13 szezon
      McLaren: 7.07 szezon
      Toyota: 5.36 szezon
      BMW Sauber: 4.27 szezon
      Renault: 3.97 szezon
      Williams: 3.83 szezon
      Honda: 3.28 szezon
      Red Bull Racing: 2.73 szezon
      Force India: 2.16 szezon
      Super Aguri: 1.88 szezon
      Toro Rosso: 1.86 szezon


      Az FIA elutasította a McLaren fellebbezését

      Az FIA Fellebbviteli Bíróságának öt főből álló bírói testülete meghozta döntését a McLaren-Mercedes fellebbezésének ügyében, amelyet a csapat a Belga Nagydíj után nyújtott be a versenybírók határozata ellen. A McLaren fellebbezését elutasította a testület. Hamilton megnyerte a spái versenyt, ám néhány órával a futam után visszasorolták a harmadik helyre. A versenybírók szerint ugyanis jogosulatlan előnyhöz jutott a futamon a sikán levágásával, mielőtt megelőzte volna Kimi Rí¤ikkönent, aki egyébként a manőver után visszaengedett maga elé, de rögtön ezután sikeres támadást is indított a finn ellen.
      Hétfőn délelőtt tehát megkezdődött a fellebbezés tárgyalása, amelyen első körben a McLaren azt igyekezett bebizonyítani, hogy miért is lehet elfogadni a fellebbezést. A csapat jogi képviselői ezt követően azt fejtették ki, hogy Lewis Hamilton Belgiumban a szabályoknak megfelelően járt el.

      Az FIA Fellebbviteli Bírósága ugyanakkor kedden elutasította a McLaren-Mercedes fellebbezését, ami azt jelenti, hogy Hamilton továbbra is csak egy ponttal előzi meg Felipe Massát a világbajnoki pontversenyben.
      A McLarenes eredetileg bokszutca-áthajtásos büntetést kapott volna, ám mivel a futamot már leintették, így 25 másodpercet adtak hozzá a versenyen elért idejéhez, ami a futamgyőzelem helyett a harmadik helyet jelentette számára. A Nemzetközi Sportkódex 152. cikke ugyanakkor kimondja, hogy a bokszutca-áthajtásos büntetést nem lehet megtámadni, így a McLaren-Mercedes fellebbezése sem elfogadható, hiszen valójában Hamilton is azt kapott.

      A csapat a tárgyaláson azzal védekezett, hogy tavaly a Japán Nagydíj után a Toro Rosso pilótáját, Vitantonio Liuzzit is 25 másodperces időbüntetéssel sújtották a verseny után, amiért sárga zászló mellett előzte meg Adrian Sutilt, és az FIA akkor elfogadhatónak nyilvánította a Toro Rosso fellebbezését, bár végül nem született a faenzaiak számára kedvező döntés.

      Az FIA ugyanakkor azt közölte a McLarennel, hogy annak idején Liuzzi eredeti büntetésében hiba volt, és neki is bokszutca-áthajtásos büntetést kellett volna kapnia. Charlie Whiting versenyigazgató pedig azt mondta, akkor az állandó versenyfelügyelő, Tony Scott-Andrews el is ismerte neki, hogy hiba történt.

      Scott-Andrews ugyanakkor a McLaren megkeresésére ennek az ellenkezőjét állította. Whiting viszont tartotta magát ahhoz, hogy Scott-Andrews korábban beismerte akkori hibáját.
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    Oldal: 35 / 67 ElsõElsõ ... 2531323334353637383945 ... UtolsóUtolsó

    Téma információ

    Témát böngészõ felhasználók

    Jelenleg 1 felhasználó böngészi ezt a témát. (0 regisztrált és 1 vendég)

    Hasonló témák

    1. A Forma 1 aranykora (1 Aka Formula 1) 2013
      By szigo in forum Dokumentum, ismeretterjesztő filmek
      Válaszok: 0
      Utolsó hozzászólás: 2015-02-07, 09:14
    2. Forma-1 baleset (képek)
      By Zozi in forum Forma1
      Válaszok: 13
      Utolsó hozzászólás: 2010-09-27, 16:36

    Címkék ehhez a témához

    Hozzászólás szabályai

    • Új témákat nem hozhatsz létre
    • Válaszokat nem küldhetsz
    • Fájlokat nem csatolhatsz
    • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
    •  
    • BB code is Bekapcsolva
    • Pofik Bekapcsolva
    • Az [IMG] kód Bekapcsolva
    • [VIDEO] code is kikapcsolva
    • A HTML kód kikapcsolva