Név vagy E-mail:
Tagja vagy már a fórumnak?
Új jelszó igénylés itt!
  • Belépés / Regisztráció


    :::: Kereső ::::





    Köszi Köszi:  0
    Like Like:  0
    Dislike Dislike:  0
    • 2007-05-27 - 00:20
    • 2011-05-07 - 19:47
    • Fish_BASC
    • 665
    • 43967
    • PM a feltöltőnek
    • Hsz.
    • Barátnak jelölés
    Oldal: 37 / 67 ElsõElsõ ... 2733343536373839404147 ... UtolsóUtolsó
    Eredmény: 361 - 370 (666) összesen

    Téma: Forma-1

    1. Top | #361
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Elítélték Michael Schumacher menedzserét

      Michael Schumacher menedzserének, Willi Webernek egy német bíróság előtt kellett felelnie egy korábban megszűnt cége miatt. A tárgyalás a napokban véget ért, és Webert bűnösnek találták.



      A Pole Position Marketing névre hallgató cég hivatalos Michael Schumacher-termékekkel kereskedett, ám fizetésképtelenné vált. A bíróság pedig hűtlen kezelés miatt bűnösnek találta a menedzsert.
      A Bild úgy tudja, Webert egy évre felfüggesztették, és ezen felül még 720 ezer eurós bírságot is fizetnie kell.




      Keke Rosberg: a Ferrarinak büntetés járna


      A korábbi Formula-1-es versenyző, Keke Rosberg úgy véli, hogy a Ferrari súlyos büntetést érdemelne veszélyeztetésért. Felipe Massa magával vitte az üzemanyag-tömlőt (ahogy Christijan Albers a Francia Nagydíjon 2007-ben) és leparkolt a boxutca végén. "Amit a Ferrari tett, az életveszélyes volt. Bele sem merek gondolni, hogy mi lett volna, ha a benzin lángra lobban. Az FIA-nek cselekednie kell." ”“ jelentette ki Rosberg.

      Az eset után a Ferrari újra alkalmazta a nyalókát, amely kisebb hibázási lehetőséget hagy a szerelőknek. "Remélem így is marad. A lámpájuk egy ócskaság." ”“ vélekedik Niki Lauda.

      Az esettel a McLaren visszakapta a Belgiumban elvett pontokat. "Már a verseny is előtt mondtam, hogy ha Isten létezik, igazságot tesz. És így is lett."
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    2. Top | #362
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Rí¤ikkönen: Nem találok magyarázatot erre az időszakra

      Tizenegy futam győzelem nélkül, hét, hogy nem indulhatott az első rajtkockából, az elmúlt négy versenyen pedig nem tudott pontot szerezni - ez Kimi Rí¤ikkönen mérlege az idei szezonban, s noha matematikai esély még van a végső győzelemre, a Ferrari világbajnoka a szingapúri hétvégét követően kijelentette: segíteni fogja Felipe Massát a bajnoki cím megszerzésében. „Nehéz megtalálni a megfelelő szavakat: éjszaka versenyezni, vagy nappal...egyértelműen nem az én évem. Nekiütköztem a falnak, amikor már csak pár kör volt hátra. Az igazság az, hogy nem a győzelemért hajtottam, de nagyon fontosak lettek volna a pontok a csapat számára. És, mint történt az Spa-ban is, újabb kiesés. Tisztán látszik, hogy sokkal többet próbáltunk meg kihozni a helyzetből, mint amennyi végül sikerült. Jelenleg már csak abban reménykedhetek, hogy lesz egy hétvégém, ahol minden jól alakul."
      „Ismételten jó tempónk volt Szingapúrban, de nem tudtunk élni vele. A leggyorsabb körök nem érnek semmit, ha nem kombinálod azokkal a helyzetekkel, amikor igazán számítanak. Nyilvánvaló, hogy szomorú vagyok a helyzet miatt. Nem tudom megmagyarázni ezt a sötét időszakot és nincs semmi, amivel megváltoztathatnám a történteket. Előre kell néznünk az utolsó három versenyre."
      „Szingapúr csodálatos hely egy versenyre. Az éjszakai futam nagyon jól szervezett volt. Kicsit meglepődtem, amikor a napszakról és a láthatóságról való beszélgetéseket hallgattam. Amikor felgyújtották a lámpákat, olyan volt, mintha nappal lenne."
      „Az autó nagyon jól ment péntek reggel, de délutánra változtattunk a beállításokon és nem tudtam jól teljesíteni. A harmadik szabadedzésen problémánk volt a kormánnyal és sok időt veszítettem, mert nem tudtam kipróbálni a keményebb keverékű abroncsokat gyorskörön. Nyilvánvaló, hogy ez nem a tökéletes módszere annak, hogy javítsak az időmérőn mutatott teljesítményemen. A verseny kezdetén nem találtam a ritmust, mert a guminyomás túl alacsony volt. Szükségem volt néhány körre, hogy elérjem azt, hogy megfelelően üzemeljenek. Amikor rendben voltak, elkezdtem szárnyalni és könnyen lépést tartottam Hamiltonnal. Amikor a biztonsági autót pályára küldték nyilvánvalóvá vált számomra, hogy a lehetőségeimet megsemmisítették, mert amikor második vagy egy dupla bokszkiállásnál, nem sok mindent tehetsz."
      „Az ötödik helyig jutottam aztán a gyorsabb autóval jól alakult minden Glock mögött. Vártam az előzésre alkalmas pillanatot mögötte, de ekkor túl keményen találtam el az egyik kerékvetőt, és az autó szó szerint felszállt, így nem tarthattam irányításom alatt. A falnak ütköztem és vége lett a versenyemnek."
      „Nagyon sajnálom a csapatot, mert rendkívül jó munkát végeztek, hogy javítsanak az F2008-ason. Nagyon fájó pontokat veszíteni. De tudjuk, hogy harcolhatunk a győzelemért az utolsó három versenyen. Reménykedem, hogy végre péntektől vasárnap estig lesz egy sima hétvégém."



      íÅ¡jabb kemény kritika a Ferrarinak

      A Ferrari hibázott Szingapúrban, így a McLaren-Mercedes egy lépéssel közelebb került a bajnoki címek megszerzéséhez. A DSF kommentátora, Peter Kohl élesen bírálta az olasz istállót a futam után. "íÅ¡gy szerepeltek, mintha most jöttek volna egy falubéli garázsból. Massának így semmi esélye nincs arra, hogy bajnoki címet szerezzen. Kimi Rí¤ikkönen teljesítménye pedig kétségbe ejtő. Tíz futam alatt egyetlen győzelmet sem szerzett, és az elmúlt négy versenyen pontok nélkül maradt."

      "Ébresztő Kimi! Te vagy a bajnok! Szedd össze magad és mutasd meg végre. Hol van a büszkeséged? Ha Japánban is leszerepelsz, akkor jobb, ha otthon maradsz jéghokit nézni. Nem voltál bajnokhoz méltó az elmúlt időszakban." ”“ jelentette ki a szakértő, aki a Renault-nak is tanácsot adott.

      "Szabadítsátok ki Piquet' az autóból, és adjatok lehetőséget egy olyan versenyzőnek, aki megérdemli. Kiderült, hogy nem olyan tehetséges, mint az apja, és a Formula-1 túl nagy falat neki."
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    3. Top | #363
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Rövid összefoglaló Rí¤ikkönen negatív szériájáról

      A finn Iltalehti internetes oldal szerkesztői készítettek egy összeállítást Kimi Rí¤ikkönen eddigi olyan futamairól, amik meghatározóak lehettek volna az újabb világbajnoki cím megszerzése szempontjából és megemlítik Kimi kudarcait, elkövetett hibáit, valamint passzivitását. A nagydíjak utáni zárójelben az időmérő edzésen és a futamon elért helyezése olvasható, míg azon versenyek összefoglalói után, ahol pontot vesztett, értelemszerűen a szerezhető pontok száma szerepel.

      Török Nagydíj (4/3)
      A Ferrari tempója megnyugtató volt, de Rí¤ikkönen összeért a rajtnál Heikki Kovalainen autójával, és ezáltal az esetleges győzelemről vagy második helyről mindenképpen le kellett tegyen. Végül is az időmérőhöz képest egy helyet javítva, a harmadik helyre sikerült behoznia a kocsit, és így 6 pontot szerzett.

      Monaco-i Nagydíj (2/9)
      Második pozícióból rajtolva 0 pontos versenyt futott. Büntetés, ami miatt hátrébb esett, csúszkálások, majd egy nagyobb hiba, aminek következtében nekiment Adrian Sutilnak, és ezzel végleg elszálltak a pontszerzési esélyei, bár az ötödik vagy a hatodik helyen is célba érhetett volna.
      (4-3)

      Magyar Nagydíj (6/3)
      Szomorúan indult a hétvége számára, az időmérő edzésen nem szerepelt túl jól. A versenyen viszont Felipe Massa és Lewis Hamilton is hozzájárult dobogós helyezéséhez. De még így is illett volna a Toyotás Timo Glock-ot megelőznie, ennek ellenére örülhetett a harmadik helynek. Egész hétvégén túlságosan beletörődő volt.

      Belga Nagydíj (4)
      Mindenki emlékszik a finn csatájára Lewis Hamiltonnal, aminek a vége falba csapódás lett. Az élénk harc valószínüleg nem zajlott volna le a győzelemért, ha nem lett volna ennyire fontos Rí¤ikkönen számára az első helyért járó pont. Ebben a kiesésben azért szerepet játszottak az abroncsok is.
      (10-8)

      Olasz Nagydíj (14/9)
      A Jégembernek komoly kihívás volt az eső Monzában. Az időmérő edzésen be sem jutott az utolsó körbe, így csak a tizennegyedik helyről rajtolhatott. A versenyen Sebastian Vettel rajt-cél győzelmet aratott, és Kimi mindössze a kilencedik helyen ért célba. Ezzel egy újabb pont nélküli hétvégét zárt.

      Szinagapúri Nagydíj (3)
      Az aktuális világbajnok valószínűleg ezen a versenyen dobta el végleg címvédési esélyeit. Szingapúrban ötödik helyen autózva hibázott, és falnak vezette a Ferrarit. Három futammal a vége előtt ilyen tendenciával nem lesz esélye.
      (4)

      Gené hisz a Ferrari címszerzésében

      A Ferrari tesztpilótája, Marc Gené úgy véli, hogy a szingapúri kudarc ellenére sem dőlt még el a bajnoki cím sorsa.




      Az El Mundo-nak elmondta, hogy bár többet nem hibázhat a csapat, de behozható a hét pontos lemaradás. "Nem mi vagyunk a legjobb pozícióban, de továbbra is esélyesek vagyunk. Japánban és Kínában szoros csatára számítok, de Brazíliában mi leszünk előnyben."
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    4. Top | #364
      norma
      Vendég
      norma avatara

      Forma-1




      Alonso a (mázlista) király!

      ízlelgetem a kifejezéseket: "A Ferrari maga alatt vágja a fát...", "...megássa a saját sírját...", vagy: "... kibabrál a saját versenyzőivel...", meg ilyeneket. Sőt, még a bibliai Noé is eszembe jut, amikor arra bíztatja az Urat (akkor ugyanis, még a nevezett meglehetősen közeli és bizalmas kapcsolatban volt a földi halandókkal), hogy: "...Csak a barátaimat verjed (üssed?) Uram, az ellenségeimmel elbánok magam is!..." Ez utóbbi mondat akár a szegény kis Massa szájából is elhangozhatott volna, amennyiben szóhoz tudott volna jutni, amikor vitte magával az egész hóbelevancot a bokszutcában. Az ember könnyesre röhögte magát az eseményen, és csak később döbbent rá, hogy mi lehetett volna ebből, ha csak egy kicsit is rosszul sül el a dolog. Hogy pillanatok alatt leéghetett, fölrobbanhatott volna az egész utca, ha azok a (szerencsére valóban) biztonsági szelepek valamelyike enged, azaz átengedi az üzemanyagot, és Massa Ferrarija azt végigfolyatja a bokszutcában!... Ha valaki már látott az amerikai versenyeken égő versenyzőt, pánikszerűen tüzet oltó szerelőket (bár a lángokat nem láthatta a metanol színtelen lángja miatt), az tudja miről beszélek.Ez most mind elmaradt, csak a szégyen marad meg mindörökre. A szégyen, hogy a csapat, a Ferrari, amely a kerékcserében is többszörös világcsúcstartó tudott lenni (öt másodperc sem kellett nekik a kerékcseréhez), mára ide züllött, szétesett. Bár ez talán azért túlzás, mert a csapat, a szerelők nyilván nem estek szét, hanem csak az idétlen vezetés vitte, viszi romlásba az egész társaságot. Korábban, ezeken a hasábokon már ejtettem néhány keresetlen szót a Ferrari (egyébként tisztességes és hozzáértő, de a vezetésre alkalmatlan) új vezérkaráról, amelyeket itt most nincs szándékomban megismételni. Csupán annyit, hogy ma már ott tartunk, hogy Massának és Kiminek hovatovább jobban kell tartaniuk a saját csapatuk baklövéseitől, mint az ellenfeleiktől.
      Számomra legalábbis fölfoghatatlan, hogy amúgy értelmes, jól képzett és tehetséges mérnökök képtelenek elismerni, hogy a legújabb "fejlesztésük", az elektronikus cipőkanál hasznosságával egyenértékű lámpás megoldásuk, amely a nyalókás embert lenne helyettesítendő, nemhogy nem jó, hanem egyenesen ártalmas/!/ az "egészségre"! Már akkor leírtam, hogy baromság az egész, amikor Kimi vitte el kis híján a csövet, csupán egyetlen szerelő lábát törve el, legfőképpen azért, mert az indulás felelősségét a nyalókás embertől átadja "a verseny izgalmától túlfűtött, rohanni akaró, begőzölt versenyző kezébe" (idézet magamtól). Ma is így látom. Sőt, sokkal súlyosabban ítélem meg. Akkor, pedig Massa is dobott kis híján egy hátast ugyanebből a hibából kifolyólag, a Ferrari ahelyett, hogy elismerte volna, hogy hülyeség ez az egész új lámpázás, tartott egy "demonstrációt", sajtótájékoztatót, amelyen bemutatták, hogy milyen nagyszerű is ez az újítás.

      Erre föl vitte el most Massa az egész cuccot.

      És veszített vele tíz értékes világbajnoki pontot.
      Viszont a Ferrari ezúttal azonnal magára vállalta a hibát, valamelyik mérnökük majd elviszi a balhét, mondván, hogy "hibásan", azaz rosszkor nyomta meg a gombot. Ez Massát ugyan fölmenti, de a pontjait nem hozhatja vissza. A "mérnök" pedig, akiről szilárdan állították, hogy onnan föntről, a pulpitusról "jobban látja" majd, hogy mikor kell nyomnia, mint a nyalókás ember, nem látta jobban! És nyomnia sem olyan egyszerű! Három lámpa van ugyanis, piros, sárga, zöld, - és ahhoz, hogy a zöld a lehető legkorábban villanjon föl, egy kicsit "elébe kell menni" az eseményeknek. De mennyivel?! Három versenyből, (hat kiállásból) három baleset - igazán nem rossz arány. De, ha így haladunk, a Ferrarinak lassan nem lesz hadra fogható szerelője...

      Ha azonban az ember megkockáztatja, hogy a Ferrari jelenlegi vezetői "fafejűek" (a klasszikusuk Gottlieb Daimler, akit ismerői "fafejű svábként" tiszteltek), akkor viszont mit mondjon az FIA illetékeseiről, akik a mundér (néhány rossz szabály) védelmében inkább hagyják tönkretenni a versenyeket, és még a jobbik esetben is irreálissá tenni az eredményeket, mint most Szingapúrban. Mert azt ugye nem gondolja senki komolyan, hogy normális körülmények között is Alonso nyerte volna a versenyt, ugye?! Már a könyökömön jön ki, annyit írtam erről a szomorú Safety Car-os szabályról, illetve ennek az Amerikából (félig) átvett formájáról, amely szerint a mai Forma-1-es versenyek zajlanak. Legutóbb akkor hívtam ki magam ellen a sorsot, akarom mondani némely olvasóm haragját, amikor Kimi Hamilton általi felökleléséért elsősorban nem a versenyzőt, hanem a hülye szabályt (piros lámpát a verseny útjába?!) marasztaltam el.

      Most is ez a szabály tette tönkre a versenyt. (No persze nem a látvány és az izgalmak tekintetében. Vagy ezért csinálják mindezt?!) Amely szép nyugodtan folydogált egészen addig, amíg ifjabb Piquet neki nem ment a falnak! De nekiment. Mire kijött a Safety Car, ami természetes, és szükséges. De az már nem, hogy erre bezárt a bokszutca! A baleset ugyanis most akkor következett be, amikor a mezőny nagyobbik részének éppen tankolnia kellett volna - ha lehet. Akik tudták, azok elhalasztották. De vannak olyan esetek, amikor (amint azt Martti Larnitól tudjuk): "A WC olyan, mint a sír. Ha menni kell, hát menni kell!" Azaz forma-nyelvre lefordítva: ha üres a tankod, akkor be kell menned a bokszba, ha nem szabad, akkor is! Nico Rosberg és Robert Kubica tehát bement, vállalva a veszélyt, és meg is kapták a maguk "Stop and go" büntetését, amellyel a "kis Keké-" től élete első győzelmének esélyét vették el, Kubicát meg elküldték a vert mezőnybe.Az életben azonban ez már úgy van, ha elvesznek valakitől valamit, azt biztos odaadják valaki másnak. Ezúttal, egyébként teljesen megérdemelten, Fernando Alonso volt ez a "kedvezményezett". Azért mondom, hogy megérdemelten, mert szombaton, az edzésen, amikor egyértelműen a leggyorsabb volt a mezőnyben, egy ostoba műszaki hiba megfosztotta attól a lehetőségtől, hogy gyorsaságát az első rajthelyre váltsa, sőt, csak a tizenötödikről indulhatott! Akkor letérdelve "imádkozott", s arról beszélt, hogy ezzel elúszott minden lehetősége. ím vasárnap reggel már, miután kiderült, hogy az autójának semmi baja, mert csak a benzinadagoló kisebb zűrje volt a megállás oka, azt pedig azonnal kijavították, már arról beszélt, hogy: "Megvan a követendő stratégiánk. Akkor van némi esélyem, ha lesz a versenyben biztonsági autós rész!" És lőn. Az eset pedig világosan mutatja, hogy a szerencse mindig csak azt támogatja (meg az "Isteni Gondviselés"), aki okosan és alaposan felkészül annak fogadására.

      Briatore tehát minimális benzinnel küldte ki a pályára Fernandót, mégpedig azért, hogy a 15. helyről indulva, az első néhány körben előzzön meg mindenkit akit csak lehet a könnyű, gyors autójával. Mivel a rajtnál a legrövidebb a mezőny, s attól kezdve egyre nyúlik. Alonso meg is tette ami tőle tellett, és amikor (nagyon hamar a többiekhez képest) elfogyott az üzemanyaga, ahogy tervezték, bement a bokszba tankolni. így azután, amikor Piquet balesete bekövetkezett, néhányan nagyon szorult helyzetbe kerültek, mások pedig csak némi várakozás után tudtak tankolni, a ferrarisok pedig hozzáfogtak "saját sírjuk kiásásához" (hogy itt ezt a formulát használjam), - addig Alonso, mint a nevető egyetlen, az élre keveredett, illetve először annak közelébe. A nagy truváj az volt, amikor Rosberg megkapta a büntetését, attól kezdve nem lehetett megállítani a kétszeres világbajnokot. Illetve mégis.

      Amikor ugyanis utoljára járt bent a biztonsági autó, s mögüle utoljára, immár harmadszor rajtolt el a mezőny, akkor még Hamiltonnak, és Rosbergnek is volt elméleti esélye a győzelemre. Különösen Hamiltonnak, ha elfogadjuk, hogy az ő autója volt a leggyorsabb a három közül. Egy ilyen repülőrajtnál sok minden bekövetkezhet, ezért a fineszes Alonso is nagyon vigyázott, felkészült egy rohamra, és amikor lehetett, azonnal kilőtt, mint a förgeteg, és úgy látszott meg is szándékozik tartani ezt a sebességet. ím ekkor a fülére szólt Briatore: "Ne pánikolj! Mire ez a nagy sietség!...", és akkor Alonso azonnal visszavett az esztelen rohanásából...Nico Rosberg, mint utóbb elmondta, eredetileg meg akarta támadni Fernandót, de aztán úgy döntött, hogy Alonso sokkal dörzsöltebb annál, hogy a hátralévő mintegy három körben elengedje, s az autója is nagyon megy, ezért úgy döntött, inkább vigyáz a második helyére, eddigi legjobb eredményére.

      Lewis Hamiltont is megkísértette az ördög, de neki is volt annyi intelligenciája, (és "igyekeztem tanulni a korábbi hibáimból is" , mint mondta), hogy erőt vett magán, és az adott helyzetben még azt is eltűrte, hogy Rosberg kissé feltartotta őt, nem vállalt semmi kockázatot az adott helyzetben. Kerek egy másodperccel ment lassabb köröket, mint a versenybeli leggyorsabb köre volt!...

      De nem így Rí¤ikkönen. Aki a verseny, még normális részében sokat ígérően haladt, de akit a Ferrari, ha nem is annyira, mint Massát, de szintén a partra tett, és ekkor az ötödik helyen autózott, elkövette szokásos utolsó percek-beli hibáját. Belőle ugyanis gyárilag hiányzik az a fajta óvatosság, amelyet fentebb leírtam, és talán éppen ez teszi vonzóvá, szerethetővé. De ahogy "anno" makacsul végigcipelte a foszlott gumijú kerekét egészen a defektes bukásig, a verseny vége felé, és ahogy szinte minden versenyen éppen az utolsó körökben rázza meg magát és futja a verseny leggyorsabb körét, mintegy jelzéseket küldve a külvilágba, most is úgy látszott, mintha az utolsó négy körben akarná megnyerni a versenyt, száguldott, mint a szélvész - és ez lett a veszte! Egyetlen hiba - és vége idei minden reményének. (Mégpedig, Christian Danner: "Tisztán vezetői hiba!" )

      Sajnálom.
      Persze, éppen ettől, és mindattól amit fentebb írtam, lett, s marad emlékezetes az első Szingapúri verseny, az első villanyfényes Forma-1-es futam. Amely ellentétben a városban futott, de mégsem teljes értékű "városi" valenciai versennyel, igazi, reprezentatív városik verseny volt. Olyan, amely még Monte-Carlóval is vetekedhet, persze nem az európaiak számára, mert ahhoz kissé messze van tőlünk. A képeken is látszott, és a kiegészítő képes beszámolókban is, hogy Szingapúr milyen gyönyörű város, amihez csupán annyit tennék hozzá, hogy valóban Monacóhoz hasonló környezet, példás tisztaság, egetverő gazdagság, csak sokkal nagyobb méretekben, s a világ legnagyobb konténer kikötőjével a háttérben. Engem a Forma-1-es motorcsónakos magyar barátaim vittek el oda, amikor ennek a pályának természetesen még híre sem volt, de a város, a Sentosa sziget látványosságai, (különösen az éjszakai safari az állatkertben) feledhetetlen nyomot hagytak bennem. Mint ahogy nyomot hagytak a Forma-1-es futam résztvevői is, nyilván az egész világban. Hogy mennyibe került a verseny arra nem emlékszem, de egy adat ezért megragadt a fejemben (s remélem nem értettem félre): minden további évben a pálya felállítására és világítására tovább százmillió eurót kell költeni.

      Mindezt természetesen a legszigorúbb takarékosság jegyében.

    5. Top | #365
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Huha most ere mit mondjak :D
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    6. Top | #366
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Massa - Módosítani kell a biztonsági autós szabályon

      A Ferrari világbajnoki aspiráns versenyzője, Felipe Massa úgy véli, hogy a múlt hétvégi Szingapúri Nagydíj ismételten rámutatott arra, hogy a jelenlegi biztonsági autós szabályok módosításra szorulnak.



      Mint ismeretes, az első villanyfényes versenyen Robert Kubicát valamint Nico Rosberget is büntetéssel sújtották, mivel akkor hajtottak a boxutcába, amikor erre a biztonsági autó bejövetele miatt még nem volt lehetőségük.
      A szituáció a Ferrari csapatát is kényszerhelyzetbe hozta, hiszen mindkét versenyzőjét egyszer kellett kihívnia a maranellói gárdának.
      A Renault kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso (valamint a RedBull Racing két versenyzője) rendkívül szerencsés volt ebben a helyzetben, hiszen még Nelsinho Piquet balesetét megelőzően járt a kerékcserén, így gyakorlatilag az élen találta magát, majd a futamgyőzelmet is bezsebelte.
      A Ferrari brazilja, Felipe Massa úgy véli, módosítani kell a regulákon, hiszen azok jelenlegi formájukban nem igazságosak.
      „Az éjszakai versenyzés tapasztalat szempontjából remek ötlet volt, érdekes, és nagyon különböző” ”“ mondta Massa.
      „Mindazonáltal ez a speciális verseny kihangsúlyozta azt a tényt, hogy a biztonsági autós szabályok még mindig arra szorulnak, hogy alaposan áttekintsék őket, mert a Formula-1 alapelve, hogy a versenyt a legjobb versenyző és legjobb autó kombinációjának kellene nyerni.”
      „Tudom, hogy hibáztunk, de a jelenlegi rendszerben - mint azt a legutóbbi, vasárnapi eredményen is láthattuk ”“ a Safety Car a rajtrács közepéről előrerepíthet bárkit, és nem pusztán azért, mert ügyes stratégiájuk volt, hanem mert szerencsések voltak.”
      „íÅ¡gy vélem, a jelenlegi rendszer módosításra szorul, és ezt a problémát a szingapúri pálya nehéz mivolta is kihangsúlyozta. A pálya felszínén található bukkanók a másik terület, amit meg kellene vizsgálni, mielőtt jövőre visszatérünk, de ettől függetlenül a pálya jó és érdekes volt. Sokkal jobban hasonlít Monacóra, mint Valencia. Csak kevés dolog van, ami nem ugyanolyan.”
      Massa Szingapúrban a tankolásnál történt bokszutcai malőr miatt elesett a pontszerzés lehetőségétől, azonban úgy véli, hogy a hátralévő három versenyt maximális teljesítménnyel kell abszolválni.
      „Ami a bajnokságot illeti ”“ mint már mondtam azt vasárnap -, minden attól függ, milyen oldalról nézzük a dolgokat. Hét pont különbség tud nagy, ugyanakkor kicsi is lenni. Ha megnézzük, mi történt velem Szingapúrban, ahol a különbség egy egységről hétre nőtt, láthatjuk, hogy minden teljesen máshogyan is történhetett volna.”
      „A legfontosabb, hogy van egy nagyon jó autónk. Anélkül sokkal kisebbek lennének a lehetőségeim. Van két kiváló autónk és mindkettővel megpróbálhatunk a riválisaink előtt végezni. Lehetőségünk van erre és pozitívan kell gondolkodnunk, és az utolsó versenyig keményen kell küzdenünk.”
      „A mottónk a szezon hátralévő részére az, hogy előre kell tekintenünk és soha nem szabad feladnunk. Mint azt a csapatfőnökünk, Stefano Domenicali mondta a verseny után, meg kell próbálnunk kettős győzelmeket szerezni a hátralévő fordulókban. Ez kemény dió lesz, de a Scuderián belül mindenki megpróbálja a legjobbját nyújtani.”




      A Ferrari folytatta a tesztelést Fioranóban

      Annak ellenére, hogy a Ferrari vezetése kijelentette, sikerült megoldást találniuk a fék-, és gumimelegítési problémákra a Szingapúri Nagydíj előtti teszten, Kimi Rí¤ikkönen elárulta: van még mit javítani a helyzeten. Mindezt az is bizonyítja, hogy az olasz gárda visszatérve Európába, azonnal megkezdte a munkát, és kedden egész napon át tesztelt az olaszországi Fioranóban.

      Andrea Bertolini ült az egyik F2008-as volánja mögött, aki összesen 110 kört teljesített és legjobb ideje 0:59.350 lett.

      Bár a privát tesztprogramokon 50 km megtétele engedélyezett, a Ferrarinak nem kellett spórolnia a körökkel, ugyanis még maradt egy napjuk abból a négyből, amit a fiatal versenyzők tesztelésére használhatnak fel a szezon során ”“ ami nem számít bele a tesztlimitbe.

      A 35 éves Bertolini a szabályok szerint kezdőnek számít, hiszen nem töltött négy napnál többet Forma-1-es autó volánja mögött az elmúlt 24 hónapban.
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    7. Top | #367
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Luca di Montezemolo újra ismertette Rí¤ikkönen feladatát

      Kimi Rí¤ikkönen többször is elmondta, hogy nem szívesen áll vízhordónak, és amíg van esélye a bajnoki címre, harcolni fog. A szingapúri futam után a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo azt követeli a címvédőtől, hogy segítsen Felipe Massának és a csapatnak. A Gazzetta dello Sport-nak elmondta: "Remélem, hogy Kimi fel tudja mérni a helyzetet. Most nem egy újoncról vagy egy kiégett csillagról beszélünk, hanem a címvédőről, aki Magny Coursban sérült kipufogóval is remekül versenyzett. Massa azt mondta, ha nincs ez a probléma, nem tudta volna legyőzni őt. Spában is gyors volt, de sajnos a pálya olyan szakaszán csúszott ki, ahol nincs bukótér. Hamilton a kicsúszás ellenére is folytatni tudta. Rí¤ikkönen igazi csapatjátékos."

      Az olasz üzletember biztos abban, hogy a következő versenyek során Rí¤ikkönen régi formájában lesz. "Az előttünk álló futamokon meg kell mutatnia, hogy miért lett bajnok, és segítenie kell Massának és a csapatnak. Száz százalékos Kimire van szükségünk."

      Az idei két új futam nem nyerte el Montezemolo tetszését. Legszívesebben törölné őket. "A televízió előtt úgy éreztem magam, mintha a Disneyworld-ben lettem volna. Bízom benne, hogy Szingapúr 2009-ben divatbemutatóknak, Disney buliknak és valami másnak is otthont adhat. De nem Formula-1-es versenynek. Borzalmas, ha ilyen lesz az autósport jövője. Már Valencia sem tetszett és panaszt emelek."
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    8. Top | #368
      norma
      Vendég
      norma avatara

      Forma-1




      Felipe Massa állítja: Lewis Hamilton lökte ki őt a pályáról
      Igazán izgalmasra sikerült a vasárnap, magyar idő szerint reggel fél héttől lefutott Formula”“1-es Japán Nagydíj, amely ugyan Fernando Alonso győzelmével zárult és ”“ az idén tapasztalt „jó szokásnak” megfelelően ”“ korántsem ért véget a kockás zászló meglengetésével. A büntetésről és a nyilatkozatokról már írtunk, nemsokára olvashatják Felipe Massa bővebb véleményét is az őt érintő esetekről.
      Sebastian Bourdais 25 másodperces büntetést kapott ”“ a belgiumi Hamilton”“Rí¤ikkönen csata kapcsán elhíresült boxutca-áthajtásos büntetését konvertálták időbüntetésre a bírók.

      A futam utáni nyilatkozatokat követően bátran állíthatjuk, a kedélyek egy ideig nem csillapodnak majd. Felipe Massa például egész egyszerűen nem érti, miképp büntethették meg azt követően, hogy megpörgette Hamiltont, ugyanakkor az őt kilökő Sebastian Bourdais utólagos, 25 másodperces büntetését teljesen jogosnak tartja.

      „Hamilton nagyon későn fékezett, csakúgy, mint én, és nem tudtam megfelelő ívben ráfordulni a kanyarra, ő meglökött egy kicsit, így lesodródtam a füves részre, és ezt követően már nem tudtam megállni, ezért ütköztünk össze, ez egyszerű versenybaleset volt” ”“ közölte a sajtótájékoztató után a brazil.

      Az újságírói felvetésre, mely szerint Hamilton azt mondja, Massa meglökte őt, meglepően reagál a Ferrari pilótája: „Ezt mondja ő. De már a rajtnál vesztett egy csomó helyet, amikor ő még javában fékezett, miközben már mindenki kanyarodott...”

      Mindenesetre ténykérdés, ahogy a lenti videón is látható (0:45-től), a McLaren angolja az ominózus előzés minden pillanatában legalább fél méter távolságra volt a ferraris braziltól...

      Ugyanakkor a Sebastian Bourdais-vel történt balesetéről ”“ amelynél ő volt a szenvedő fél, és 2:53-tól látható ”“ a következőképpen gondolkodik Massa: „Azt hiszem, hogy Bourdais kicsit optimista volt a próbálkozását illetően. Enyém volt az ív, ő meg jött, és megpörgetett...

      Nos, a magunk részéről nem foglalnánk állást, inkább javasoljuk a videó megtekintését, aztán mindenki döntse el, hogy melyik esetben volt igaza a brazilnak, s melyikben nem...

      JAPíN NAGYDíJ
      Mí“DOSíTOTT VÉGEREDMÉNY 1. Fernando Alonso Renault 67 1:30:21.892 10
      2. Robert Kubica BMW Sauber 67 +5.2 m.p. 8
      3. Kimi Rí¤ikkönen Ferrari 67 +6.4 6
      4. Nelsinho Piquet Renault 67 +20.5 5
      5. Jarno Trulli Toyota 67 +23.7 4
      6. Sebastian Vettel STR-Ferrari 67 +39.2 3
      7. Felipe Massa Ferrari 67 +46.1 2
      8. Mark Webber Red Bull-Renault 67 +50.8 1
      9. Nick Heidfeld BMW Sauber 67 +54.1
      10. Sebastien Bourdais STR-Ferrari 67 +59.0
      11. Nico Rosberg Williams-Toyota 67 +62.0
      12. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 67 +78.9
      13. Rubens Barrichello Honda 66 +1 kör
      14. Jenson Button Honda 66 +1 kör
      15. Nakadzsima Kazuki Williams-Toyota 66 +1 kör
      Feladta Giancarlo Fisichella Force India-Ferrari 21
      Feladta Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 16
      Feladta Adrian Sutil Force India-Ferrari 8
      Feladta Timo Glock Toyota 6
      Feladta David Coulthard Red Bull-Renault 0



      A VILíGBAJNOKSíG íLLíSA
      PILí“TíK 1. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 84
      2. Felipe Massa Ferrari 79
      3. Robert Kubica BMW Sauber 72
      4. Kimi Rí¤ikkönen Ferrari 63
      5. Nick Heidfeld BMW Sauber 56
      6. Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 51
      7. Fernando Alonso Renault 48
      8. Sebastian Vettel Toro Rosso-Ferrari 30
      9. Jarno Trulli Toyota 30
      10. Mark Webber Red Bull-Renault 21
      11. Timo Glock Toyota 20
      12. Nelsinho Piquet Renault 18
      13. Nico Rosberg Williams-Toyota 17
      14. Rubens Barrichello Honda 11
      15. Nakadzsima Kazuki Williams-Toyota 9
      16. David Coulthard Red Bull-Renault 8
      17. Sebastien Bourdais Toro Rosso-Ferrari 4
      18. Jenson Button Honda 3
      19. Giancarlo Fisichella Force Indiai 0
      20. Adrian Sutil Force India 0
      21. Szato Takuma Super Aguri 0
      22. Anthony Davidson Super Aguri 0

      KONSTRUKTŐRí–K 1. Ferrari 142
      2. McLaren-Mercedes 135
      3. BMW 128
      4. Renault 66
      5. Toyota 50
      6. Toro Rosso-Ferrari 34
      7. Red Bull-Renault 29
      8. Williams-Toyota 26
      9. Honda 14
      10. Force India 0


    9. Top | #369
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Szar ez mindenhogyan igy nem lesz Világbajnok :D
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    10. Top | #370
      HHW-s kedvenc
      Zozi avatara

      Csatlakozott
      07-07-03
      Utolsó látogatás
      2017-04-09 @ 16:41
      Életkor
      32 éves
      Hsz.
      1.327
      Téma
      85

      Forma-1




      Nem tom Kimi igaz hogy igencsak aluszékony a verseny alatt... de szerintem jobb teljesítményt nyújt mint Massa... :S

    Oldal: 37 / 67 ElsõElsõ ... 2733343536373839404147 ... UtolsóUtolsó

    Téma információ

    Témát böngészõ felhasználók

    Jelenleg 1 felhasználó böngészi ezt a témát. (0 regisztrált és 1 vendég)

    Hasonló témák

    1. A Forma 1 aranykora (1 Aka Formula 1) 2013
      By szigo in forum Dokumentum, ismeretterjesztő filmek
      Válaszok: 0
      Utolsó hozzászólás: 2015-02-07, 09:14
    2. Forma-1 baleset (képek)
      By Zozi in forum Forma1
      Válaszok: 13
      Utolsó hozzászólás: 2010-09-27, 16:36

    Címkék ehhez a témához

    Hozzászólás szabályai

    • Új témákat nem hozhatsz létre
    • Válaszokat nem küldhetsz
    • Fájlokat nem csatolhatsz
    • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
    •  
    • BB code is Bekapcsolva
    • Pofik Bekapcsolva
    • Az [IMG] kód Bekapcsolva
    • [VIDEO] code is kikapcsolva
    • A HTML kód kikapcsolva