Név vagy E-mail:
Tagja vagy már a fórumnak?
Új jelszó igénylés itt!
  • Belépés / Regisztráció


    :::: Kereső ::::





    Köszi Köszi:  0
    Like Like:  0
    Dislike Dislike:  0
    • 2007-05-27 - 00:20
    • 2011-05-07 - 19:47
    • Fish_BASC
    • 665
    • 43890
    • PM a feltöltőnek
    • Hsz.
    • Barátnak jelölés
    Oldal: 46 / 67 ElsõElsõ ... 3642434445464748495056 ... UtolsóUtolsó
    Eredmény: 451 - 460 (666) összesen

    Téma: Forma-1

    1. Top | #451
      CharlieBrown
      Vendég
      CharlieBrown avatara

      Forma-1




      hátsó szárny inkább vicces, az elsőből meg IMHO sok fog törni a szezon alatt :D

    2. Top | #452
      CharlieBrown
      Vendég
      CharlieBrown avatara

      Forma-1




      Originally posted by Dada;34262
      Már videót is láttam de abbol sok következtetést nem lehet levonni.Szerintem változni fognak az eröviszonyok föleg hogy a vasba nincs kers vagyis valoszinü nem lesz
      Ferrariban?
      Benne van biza a KERS. Az más kérdés, hogy nem kötelező még, így lehet, hogy csak ballaszt lesz az első pár versenyen.

    3. Top | #453
      CharlieBrown
      Vendég
      CharlieBrown avatara

      Forma-1




      Originally posted by Dada;33755

      Ross Brawn csapatfőnök (fotó) már felvette a kapcsolatot a Ferrari vezetőivel, akik nem is zárkóztak el a segítségnyújtás elől.

      Letöltési link: [Online link ellenőrző]

      http%3A//reklam.f1vilag.hu/www/delivery/ck.php%3Fn%3Da236666f%26cb%3DINSERT_RANDOM_NUMBER_HERE

         ÂÂ
      Én titkon abban reménykedtem/reménykedek, hogy visszamegy oda, ahova való :hooray:
      Hiányzik a Ferraritól... Sumi+Brawn páros ideális lenne a vezetői posztokon.

    4. Top | #454
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Ja hiányzik a Ferraritol és csak mondták hogy benn a kers ami igazi is de az nem kers :DHa kers lenne akkor nem mondanák azt hogy nem fogják használni.Mert akkor ha ezt mondanák akkor elhinném hogy benne van. De sajnos tény ami tény le vannak maradva :DDe remélem igyis erösek lesznek
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    5. Top | #455
      CharlieBrown
      Vendég
      CharlieBrown avatara

      Forma-1




      nincsenek azok lemaradva :wink:
      Az F60-as tervezésekor két jelentős változást vettek figyelembe a szakemberek, így az egyik a KERS (kinetikus energia-visszanyerő rendszer) lehetséges használata volt, míg a másik a sima futófelületű vagy más néven slick gumi újbóli bevezetése. A maranellói gárda a Magneti Marellivel közösen fejlesztette a KERS-t, ami a kasztni hátsó felében kapott helyet. A Ferrarinál azonban egyelőre még továbbra sem döntötték el, hogy vajon bevetik-e a rendszert a szezon kezdetekor vagy sem. Stefano Domenicali csapatfőnök ezzel kapcsolatban úgy nyilatkozott, hogy csak azután tudnak erről döntést hozni, ha már több teszten is túl lesznek.[/b]
      Tény, hogy ez kétértelmű, mindenki úgy értelmezi, ahogy akarja.
      FORZA Ferrari, FORZA Raikönnen :bow:

    6. Top | #456
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      "továbbra sem döntötték el, hogy vajon bevetik-e a rendszert a szezon kezdetekor vagy sem." Hát ja ezitt a bibi :Dde énis Forza Ferrari ugyhogy remélem igen és remélem jó is lesz a vas és nem az utsó helyen fog kullogni :D
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    7. Top | #457
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Massa elégedett a Ferrari első tesztjével

      Felipe Massa hétfőn pályára vitte a Ferrari új versenygépet, amely az F60 kódjelet kapta. A brazil pilóta első alkalommal csak egy kört teljesített, majd egy rövid szünet után újra pályára gördült. í–sszesen száz kilométert teljesített. Az új első szárny a kerékvetőn és az aszfalton is megsérült, ami hátráltatta a munkát.

      "Az új autó első tesztnapja mindig nagyon kemény. Teljesen normális, hogy ennyi újítás után nem zökkenőmentes a teszt. De a kinetikus energia visszanyerő rendszer tetszik. Azt gondoltam, hogy csúnya lesz az autó. Jobb egy csúnya autó, ami gyors, mint egy szép és lassú. De ez az autó szép és gyors." ”“ jelentette ki Massa.

      "Ha néhányszor már láttad a gépet, hozzászoksz. De jól néz ki." ”“ tette hozzá Rí¤ikkönen.




      na ki is probálták és tetszik massának a kinetikus baromság ami közel sem mondahtó kölséghatékonynak meg takarékosnak ez tény neszeneked költségcsökkentés
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    8. Top | #458
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      A Ferrari 056 motor technikai adatai
      Típus:
      056
      Hengerek száma:
      8
      A hengerek elrendezése:
      V 90°
      Szelepek száma:
      32
      Szelepműködtetés:
      Pneumatikus
      Å°rtartalom:
      2398 cm3
      Dugattyú méret:
      98 mm
      Súly:
      >95 kg
      Digitális elektronikus befecskendező rendszer:
      Magneti Marelli
      Statikus elektronikus gyújtás:
      Magneti Marelli
      Üzemanyag:
      Shell V-Power ULG-66L/2
      Kenőanyag:
      Shell
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    9. Top | #459
      HHW-s kedvenc
      Dada avatara

      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      33 éves
      Hsz.
      1.608
      Téma
      14

      Forma-1




      Az olaszok legújabb szerzeményét illető névadó hátterében nem más áll, mint hogy az F60-as versenyautó a 66-dik együléses versenygép, amellyel a Ferrari pályára lépett a száguldó cirkusz 1950-es fennállása óta. A Ferrari által az új konstrukció megépítésére létrehozott projekt elnevezése is ezen mérföldkőhöz igazodott. A 660-as projektben résztvevő szakemberek kitartó munkájának eredményeképpen született meg végül az a négykerekű, amely az idei szezonra előírt Technikai Szabályoknak maradéktalanul megfelel, és számos új fejlesztésű elemből áll össze.
      Letöltési link: [Online link ellenőrző]

      http://www.formula.hu/galeria/27678f1_ferrari_f60_elso_legterelo_szarny_20090112.jpg

      A Ferrari F60 első légterelő szárnya
      (2009.01.12.)
      A sima futófelületű slick abroncsok újbóli bevezetése és a környezettudatos technológia alkalmazásának tükrében bevezetett KERS mellett a külső szemlélő számára a legnagyobb változások az autó aerodinamikai elemeit érintően mentek végbe. Ez utóbbi módosítások hátterében az Előzési Munkacsoport (OWG) és az FIA együttműködése kapcsán megszületett új előírások állnak, amelyektől a szabályalkotók egyértelműen több előzést, és egyben látványosabb futamokat várnak.
      Az új szabályok végleges bevezetése előtt természetesen az OWG számtalan vizsgálatot és tesztet végzett, és hamar felismerték annak jelentőségét, hogy a versenyautó elülső és hátsó traktusa kiemelt szerepet kell, hogy kapjon. Az új első légterelő szárny fesztávja 1800mm, amely megegyezik az autó teljes szélességével, és 75mm-rel a referencia-sík felett helyezkedik el. Az FIA utasítására az orrkúp alatt 500mm hosszan egy ún. semleges szekciót kellett kialakítani. Ahogyan azt az F60-as esetében lehet látni, az első légterelő szárny két függőleges lezáró lemezének belső felületén egy-egy vízszintes kiegészítő szárnyacska kapott helyet. Az autó ezen részére vonatkozóan a csapatok eltérő fejlesztésekkel rukkolhatnak elő, hiszen az FIA nem limitálja a véglezáró elemek és a középső szekció között használható légterelő lemezek számát.
      Az első szárny vízszintes részének végein lévő lemezek dőlésszöge egy speciális mechanizmusnak köszönhetően 6 fokos határon belül állítható, melyet a pilóta végezhet majd el a kormánykeréken elhelyezett kapcsolóval, és egy körön belül ezt maximum két alkalommal teheti majd meg. Az orrkúp felett tilos hídszárnyat alkalmazni, de a külső szárnyfelületek felett az ún. lépcsős szárnyak használata megengedett, mint ahogyan azt a Ferrari által bemutatott konstrukció esetében is lehet látni. A szárny véglezáró elemeivel kapcsolatban a szabályzat annyit azonban meghatároz, hogy azoknak 100mm-rel a referencia-sík felett kell lenniük. Ahogyan azt az F60-as külső megjelenése is mutatja, a Ferrari által az elmúlt évben használt, az orrkúpon átvezető légcsatorna is megszűnt, amelynek használatát az új előírásoknak megfelelően szintén mellőzniük kell az olaszoknak.
      Letöltési link: [Online link ellenőrző]

      http://www.formula.hu/galeria/27680f1_ferrari_f60_hatso_legterelo_szarny_20090112.jpg

      A Ferrari F60 hátsó légterelő szárnya
      (2009.01.12.)
      Az első fékek hűtőnyílásától kezdve semmiféle extra légterelő elemet nem lehet alkalmazni. A monocoque- és az oldalsó kocsiszekrény elülső élének kialakítása befolyásolja a légáramlást az autó ezen részénél, továbbá az első légterelő szárny és az első kerekek közötti területen sem lehet extra légterelő idom. A karosszéria oldalirányú ütközés elleni védelmét az oldalsó kocsiszekrény teljes hosszára vonatkozóan meg kellett növelni, és a külső felületnek legalább 75mm-es rádiuszban kellett elkészülni. A Ferrari F60-as igencsak leegyszerűsített kocsiteste természetesen nem a hanyag mérnöki tervezés eredménye, hiszen az FIA megtiltotta a kiegészítő szárnyacskák és a ?kémények" kialakítását is. A versenyautó ezen részére vonatkozóan ugyanis előírás, hogy az oldalsó kocsiszekrény mindkét oldalán mindössze egy-egy szellőzőnyílást lehet elhelyezni. Mivel drasztikusabb mértékben korlátozzák a karosszérián kialakítható hűtőnyílások számát, az F60-as esetében a lehető legnagyobb méretben készítették el a kipufogónyílásokat. Ennél a területnél igyekeztek úgy eljárni, hogy a motorból távozó forró levegő akadálytalanul el tudjon haladni a hátsó kerékfelfüggesztés felső lengőkarja felett. Az előzőekben ismertetett változtatások mellett további újdonságként jelent meg az autót megépítő szakemberek számára, hogy a hátsó kerekek előtti teret is szabadon kellett hagyni.
      Az autó aerodinamikai viselkedését jelentősen befolyásoló hátsó légterelő szárny sem maradt érintetlenül, amelynek fesztávja 750mm-re csökkent, magassága viszont 950mm-re nőtt. A felső vízszintes elem és az alsó szárnyelem beépítési helyzete szintén módosult, míg a véglezáró lapok mérete önmagukban véve változatlanok maradnak.
      Letöltési link: [Online link ellenőrző]

      http://www.formula.hu/galeria/27681f1_ferrari_f60_oldalso_kocsiszekreny_20090112.jpg

      A Ferrari F60 módosított oldalsó kocsiszekrénye
      (2009.01.12.)
      A menetstabilitás és az egymás mögött haladó versenyautók esetén a hátsó autóra ható aerodinamikai viszonyok szempontjából jelentős szerepet betöltő diffúzor méretei is igencsak megváltoztak az elmúlt években alkalmazott megoldásokkal szemben. A diffúzornak ezúttal a hátsó tengelyvonal mögött 330mm-rel kell ugyanis kezdődnie, míg hossza mindössze 350mm, magassága pedig 175mm lehet. Annak ellenére, hogy a korábbi kivitelhez képest az új elem magasabb lett, rövidebb mérete miatt lecsökken az általa kialakított légcsatorna kapacitása is, vagyis csökken a diffúzor hatékonysága. Az új geometriai méreteknek köszönhetően kisebb lesz a hátsó felfüggesztés és a hátsó szárny legalsó vízszintes elemének kölcsönhatása is egyben.
      Annak ellenére, hogy az OWG előzetes terveiben a homloklemezeket érintő drasztikus változtatására készült, a Ferrari F60-as autóján összesen három ponton, kisebb-nagyobb méretű légterelő idom kapott helyet. Két kisebb méretű fordítólemez helyezkedik el a karosszéria alatt, az első kerékfelfüggesztés alsó keresztlengőkarja közelében, amelyet az oldalsó kocsiszekrény előtt egy-egy nagyobb terelőlemez követ.
      A 2009-es évben egyébként a versenyautók oldalsó kocsiszekrénye előtti tér lesz az a terület, amely az aerodinamikai fejlesztések szempontjából a legnagyobb szabadságfokkal rendelkeznek majd. Ehhez a lehetőséghez igazodva a Ferrari az oldalsó kocsiszekrény elülső részét a lehető legrövidebbre igyekezett megépíteni, hogy az így nyert területtel jobban gazdálkodhasson majd az egyes futamokra kidolgozandó aerodinamikai csomagok tekintetében.
      Az oldalsó kocsiszekrényen további érdekes újítást lehet felfedezni. Az elülső légbeömlő alatt egy extra hűtőnyílás figyelhető meg, amely az elektronikai rendszer megfelelő üzemi hőmérsékleti viszonyait hivatott majd fenntartani.
      A Ferrari F60-as teljesen új fejlesztésű Brembo fékrendszerrel büszkélkedhet, amelyhez egy új geometriával rendelkező első kerékfelfüggesztési rendszer is társul. Ezen újítások párosítása révén a csapat abban reménykedik, hogy maximálisan ki tudják majd használni a Bridgestone slick gumiabroncsaiban rejlő adottságokat.
      Letöltési link: [Online link ellenőrző]

      http://www.formula.hu/galeria/27679f1_ferrari_f60_extra_hutonyilas_20090112.jpg

      Extra hűtőnyílás a Ferrari F60 kocsiszekrényén
      (2009.01.12.)
      Az új regulákhoz való alkalmazkodásnak megfelelően az F60-as felfüggesztési rendszerét és a teljes felépítését úgy igyekeztek kialakítani, hogy az egyes elemek minimalizált súlyával és a fedélzeten elhelyezkedő Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszerrel a lehető legjobb súlyelosztást biztosítsák. A 2009-es évben bevezetésre szánt KERS kifejlesztésében a Magneti Marelli kulcsfontosságú szerepet játszott a Ferrari számára. Az új rendszer az autó erőforrásának hátsó középvonalában, a versenyautó hátsó karosszériaelemei alatt kapott helyet.
      Az erőátviteli rendszerrel kapcsolatban a Ferrari F60-as sebességváltójánál a szénszálas anyagok felhasználása továbbra is döntő szerepet kaptak, így végül egy 7 fokozatú, hosszanti beépítésű váltómű biztosítja majd a motorerő továbbvitelét. A 2009-es idényre bevezetett szabálymódosítások hátterében áll továbbá az FIA és a FOTA közös célja, mégpedig a csapatok működési költségeinek leredukálása is. Ennek megfelelően az idény 17 nagydíján összesen 8 motort lehet majd használni. A V8-as erőforrások percenkénti fordulatszámát lecsökkentették a 18.000-es értékre, és a motoroknak körülbelül 2.500km-t kell majd meghibásodás nélkül megtenni. Az F60-as motorjával kapcsolatban érdemes még megemlíteni, hogy a szívónyílások, az injektorok elhelyezési módja és a kipufogórendszer konfigurációja is teljesen más, mint a tavalyi megoldásnál. A megbízhatóság fokozása érdekében a Ferrari és a Shell továbbra is szoros együttműködésben dolgozott az elmúlt időszakban, hogy a 056-os kódszámmal rendelkező motor és a sebességváltó egyaránt megfelelő kenőanyagokkal legyen ellátva.
      [img width=153 height=100]http://kepfeltoltes.hu/091112/25505608_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
      Moskovskaya Storozhevaya

    10. Top | #460
      HHW-s kedvenc
      Zozi avatara

      Csatlakozott
      07-07-03
      Utolsó látogatás
      2017-04-09 @ 16:41
      Életkor
      32 éves
      Hsz.
      1.327
      Téma
      85

      Forma-1




      a hátsó szárnyat leszámítva gyönyörűen néz majd ki idén is a Ferrari... :Dde mivel a hátsó szárny kinézetéről nem tehetnek így az is megbocsájtható... :D

    Oldal: 46 / 67 ElsõElsõ ... 3642434445464748495056 ... UtolsóUtolsó

    Téma információ

    Témát böngészõ felhasználók

    Jelenleg 1 felhasználó böngészi ezt a témát. (0 regisztrált és 1 vendég)

    Hasonló témák

    1. A Forma 1 aranykora (1 Aka Formula 1) 2013
      By szigo in forum Dokumentum, ismeretterjesztő filmek
      Válaszok: 0
      Utolsó hozzászólás: 2015-02-07, 09:14
    2. Forma-1 baleset (képek)
      By Zozi in forum Forma1
      Válaszok: 13
      Utolsó hozzászólás: 2010-09-27, 16:36

    Címkék ehhez a témához

    Hozzászólás szabályai

    • Új témákat nem hozhatsz létre
    • Válaszokat nem küldhetsz
    • Fájlokat nem csatolhatsz
    • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
    •  
    • BB code is Bekapcsolva
    • Pofik Bekapcsolva
    • Az [IMG] kód Bekapcsolva
    • [VIDEO] code is kikapcsolva
    • A HTML kód kikapcsolva