Név vagy E-mail:
Tagja vagy már a fórumnak?
Új jelszó igénylés itt!
  • Belépés / Regisztráció


    :::: Kereső ::::





    Köszi Köszi:  0
    Like Like:  0
    Dislike Dislike:  0
    • 2007-05-27 - 00:20
    • 2011-05-07 - 19:47
    • Fish_BASC
    • 665
    • 43893
    • PM a feltöltőnek
    • Hsz.
    • Barátnak jelölés
    Oldal: 61 / 67 ElsõElsõ ... 1151575859606162636465 ... UtolsóUtolsó
    Eredmény: 601 - 610 (666) összesen

    Téma: Forma-1

    1. Top | #601
      Nagyon aktív
      Fish_BASC avatara

      Forma-1
      Csatlakozott
      06-01-29
      Életkor
      34 éves
      Hsz.
      66
      Téma
      0

      Forma-1




      innentől az lesz az érdekes, hogy Monza-ba hogy szerepel a Force India...
      B.A.S.C. rulz

    2. Top | #602
      Nagyon aktív
      Fish_BASC avatara

      Forma-1
      Csatlakozott
      06-01-29
      Életkor
      34 éves
      Hsz.
      66
      Téma
      0

      Forma-1




      törölve! xxx
      B.A.S.C. rulz

    3. Top | #603
      Nagyon aktív
      Fish_BASC avatara

      Forma-1
      Csatlakozott
      06-01-29
      Életkor
      34 éves
      Hsz.
      66
      Téma
      0

      Forma-1




      na erre varjatok gombot :)
      B.A.S.C. rulz

    4. Top | #604
      HHW-s kedvenc
      Rocky avatara

      Csatlakozott
      08-02-19
      Életkor
      42 éves
      Hsz.
      727
      Téma
      5

      Forma-1




      Kétéves felfüggesztett eltiltással megúszta a Renault

      Kétéves felfüggesztett eltiltással megúszta a Renault






      A Nemzetközi Automobil-szövetség Motorsport Világtanácsa hétfőn Párizsban tárgyalta a Renault manipulációs ügyét, amely a 2008-as Forma-1-es Szingapúri Nagydíja kapcsán merült fel. A testület szerint a Renault bűnös a felhozott vádakban, és ezért kétéves felfüggesztett eltiltásra ítélte a gárdát. Flavio Briatore, egykori csapatfőnök örökös eltiltást kapott, míg Pat Symonds ex-főmérnök öt évig nem vállalhat munkát az FIA versenysorozataiban.



      Renault


      A vád szerint a Renault Nelsinho Piquet szándékos balesetével manipulálta a tavalyi Szingapúri Nagydíj végeredményét. A balesetnek köszönhetően az istálló másik pilótája, Fernando Alonso megnyerte a futamot. (További részleteket lásd keretes írásunkban.)


      A Renault-t a Forma-1-es csapat elnöke, Bernard Rey - aki a konszern tagja is egyben -, valamint Jean- Franí§ois Caubet PR-igazgató képviselte a párizsi tárgyaláson. Természetesen ott volt Fernando Alonso is, aki azt hangoztatta, hogy nem tudott a manipulációról, miközben idősebb Nelson Piquet határozottan állítja, a spanyol is beavatott volt.

      A manipulációs botrány főbb állomásai:

      2008. szeptember 28. - A nemzetközi sajtóban Crashgate néven elhíresült botrány csak néhány hete derült ki, mégis egy éve kezdődött. A 2008-as Szingapúri Nagydíjat Fernando Alonso nyerte meg a Renault-val, köszönhetően annak is, hogy csapattársa, Nelsinho Piquet 14. körös balesete miatt pályára küldték a biztonsági autót, éppen azt követően, hogy Alonso elvégezte első tankolását és kerékcseréjét. A spanyol ezzel jelentős helyzeti előnybe került, ám akkor a győzelmet senki sem kérdőjelezte meg.

      2009. augusztus 3. - Nelsinho Piquet közleményben jelentette be, hogy a Renault a folytatásban nem tart igényt a szolgálataira. A 2009-es szezon első tíz futamán egyetlen pontot sem szerző brazil pilóta ezen mélységesen felháborodott.

      2009. augusztus 30. - A Belga Nagydíj leintése után néhány órával a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) bejelentette, hogy nyomozást indít a tavalyi Szingapúri Nagydíj kapcsán, ugyanis tudomásukra jutott (állítólag Nelson Piquet-nek köszönhetően), hogy a Renault manipulálta azt a futamot.

      2009. szeptember 4. - Az FIA Motorsport Világtanácsa szeptember 21-re tűzte ki a Renault rendkívüli meghallgatását.

      2009 szeptembere - A Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore tagadta a felmerülő vádakat, a főmérnök, Pat Symonds ugyanakkor elismerte, hogy a 2008-as Szingapúri Nagydíj előtt közte, és Nelsinho Piquet közt szóba került egy szándékos baleset lehetősége, ami a szakember szerint a pilóta ötlete volt, de meg is maradt ötlet szintjén. Eközben Piquet azt állította, hogy kényszerítették a balesetre, cserébe 2009-re is szerződést ajánlottak neki. Ezt a Renault kikérte magának, és rágalmazásért, valamint zsarolásért pert indíttattak Nelsinho Piquet és apja, a háromszoros F1-es világbajnok Nelson Piquet ellen. Fernando Alonso hüledezve hallgatta a híreket, és állítása szerint ő mit sem tudott az egészről korábban. A Piquet család szerint persze a spanyol is tudott a részletekről.

      2009. szeptember 16. - A Renault rövid közleményben lényegében beismerte bűnösségét (nem tagadta a vádakat), valamint tudatta, hogy Briatore és Symonds (a főmérnöknek az FIA vádalkut ajánlott, de az már nem derült ki, hogy a szakember ezt elfogadta-e) is elhagyta az F1-es istállót. A csapatfőnök ezt követően úgy nyilatkozott, hogy a csapat érdekében távozott, ezzel is a Renault-t akarta védeni.
      A meghallgatásról nem hiányozhatott az egyik "főszereplő", Nelsinho Piquet sem, aki a korábbi hírek szerint védettséget kapott az FIA-tól (ez igazolódott is), amennyiben minden részletet kitálal.

      A Renault-tól múlt héten távozó csapatfőnök, Flavio Briatore, és egykori kollégája, a főmérnök Pat Symonds viszont nem volt ott a tárgyaláson, mivel ők már lemondtak pozíciójukról, és őket már a nyomozás során korábban kifaggatták az FIA illetékesei.

      A meghallgatás egyébként nem tartott tovább 90 percnél. A bizottság 26 tagot számlált, melynek a Forma-1 jogtulajdonosa, Bernie Ecclestone is tagja volt.

      Az FIA hétfő délután közleményt adott ki, melyben beszámol a nyomozás végeredményéről és az ítéletekről is. E szerint a Renault F1-es csapata elismerte, hogy Nelsinho Piquet valóban szándékosan okozott balesetet a 2008-as Szingapúri Nagydíjon, ezzel pedig megsértették a nemzetközi sportkódexben foglalt alapelveket és a Forma-1 sportszabályzatát is.

      A nyomozás megállapította, hogy az összeesküvésben Flavio Briatore, Pat Symonds és ifjabbik Nelson Piquet vett részt, a csapat többi tagja nem tudott a dologról. Már ez felér Fernando Alonso hivatalos felmentésével is, amit a közlemény később külön is megerősít.

      A Motorsport Világtanács (WMSC) előtt a Renault-ra nézve enyhítő körülményt jelentett több tény is, például hogy a csapat végig együttműködött az FIA-val a nyomozás során, Briatore és Symonds már elhagyta az istállót, a csapat fedezi a nyomozás és a per költségeit, valamint hogy a Renault (maga a nagyvállalat) elkötelezett híve az FIA biztonságért folytatott projektjeinek.

      A közlemény szerint a Renault nem csak a sport tisztességén ejtett csorbát, de veszélyeztette a nézők, a hivatalos személyzet, a résztvevők és Nelsinho Piquet életét is. A WMSC szerint ez a Forma-1-es világbajnoki sorozatból való kizárással járna, ám mivel figyelembe vették a fentebb már felsorolt enyhítő körülményeket, a csapat megúszta egy 2011 végéig szóló felfüggesztett eltiltással. Ez annyit tesz, hogy a csapat továbbra is részt vehet a világbajnokságban, ám ha hasonló ügyben 2011-ig ismét bűnösnek találják, akkor életbe lép a versenyzéstől való eltiltás.

      Flavio Briatore viszont már sokkal súlyosabb büntetést kapott, olyannyira, hogy kijelenthetjük, az olasz pályafutása véget ért. A határozat értelmében Briatore ugyanis nem vállalhat szerepet semmilyen sorozatban vagy versenyen, amely az FIA fennhatósága alá tartozik. Ezen felül az olasz már pilótamenedzseléssel sem foglalkozhat, hiszen az FIA jelezte, nem ad szuperlicencet annak a versenyzőnek, aki bármiféle kapcsolatba kerül Briatoréval.

      Briatore cinkostársa, a megbánást tanúsító Pat Symonds sem úszta meg büntetés nélkül, de a brit mérnöknek legalább még van reménye a visszatérésre, ugyanis őt "csak" öt évre tiltotta el a WMSC.

      Ahogyan az várható volt, az őszinteségéért védettséget élvező, a közlemény szerint "a szövetséggel végig készségesen együttműködő" Nelsinho Piquet nem kapott semmilyen büntetést, így elvileg őt bárki alkalmazhatja a Forma-1-ben a jövőben. Erre azonban jelenleg nem sok esély van, hiszen amellett, hogy a pályán sem nyújtott emlékezetes teljesítményt, mostani ügyével biztosan nem ugrott a kívánságlisták élére.

      A közlemény szerint utólag nem módosítják a 2008-as Szingapúri Nagydíj végeredményét, vagyis a manipuláció ténye ellenére Fernando Alonso megtarthatja azt a futamgyőzelmet.

      A Renault elfogadja a döntést



      "Nagyon szomorúak vagyunk, hogy ma a Motorsport Világtanács előtt volt jelenésünk"- nyilatkozta a tárgyalás után a Renault Forma-1-es csapatának elnöke, Bernard Rey. "A saját nyomozásunk után a múlt héten értesítettük az FIA-t, hogy nem tagadjuk a vádakat, és elismerjük a felelősségünket a tavalyi szingapúri incidens kapcsán, és azonnal intézkedéseket tettünk csapaton belül"- folytatta az elnök, aki itt Briatore és Symonds menesztésére utalt.

      "Teljes mértékben elfogadjuk a világtanács döntését. Őszintén elnézést kérünk a Forma-1-es társadalomtól emiatt az elfogadhatatlan tett miatt. Szívből reméljük, hogy hamarosan túlléphetünk a történteken, és a jövőre koncentrálhatunk. Ezzel kapcsolatban a következő napokban szolgáltatunk további információt"- zárta rövid reakcióját Rey, akinek vélhetően most az az egyik legfontosabb feladata, hogy új csapatfőnököt szerződtessen.
      Ha meg szeretnéd köszönni valaki feltöltését akkor nyomj egy KÁ–SZI-t.

    5. Top | #605
      HHW-s kedvenc
      Rocky avatara

      Csatlakozott
      08-02-19
      Életkor
      42 éves
      Hsz.
      727
      Téma
      5

      Forma-1




      A Mercedes a McLaren helyett a Brawn GP-t választotta

      Vér Viktória, 2009. november 16. hétfő 13:38

      Forrás: www.f1hirek.hu

      A Reuters hírügynökség arról tájékoztatott a Mercedes hétfői sajtótájékoztatóját követően, hogy a Mercedes-Benz kiszáll a Forma-1-es McLaren csapatból, és már be is vásárolta magát az idei szezonban teljes egészében Ross Brawn által birtokolt Brawn GP-be.



      McLaren-Mercedes


      Az új egyezmények értelmében a McLaren két éven belül visszavásárolja részvényeinek 40 százalékát, melyet jelenleg a Mercedes-Benz birtokol, a Brawn GP pedig 2010-től Mercedes Grand Prix néven fog futni. A német motorgyár ugyanis többségi tulajdont érő, 75,1 százalékos részvénycsomagot vásárolt a 2009-es világbajnokságot megnyerő istállóban.


      "A Mercedes a jövő évi F1-es világbajnokságot a saját csapatával fogja megkezdeni"- jelentette be Dr. Dieter Zetsche, a Daimler konszern elnöke a hétfői sajtótájkoztatón. "A 75,1 százaléknyi részvény úgy áll össze, hogy 45,1-et vásárolt a Daimler, 30-at pedig partnerünk, az Aabar Investments. A többi részvény megmarad a korábbi birtokosoknál: Ross Brawnnál, Nick Fry-nál és a többi tagnál. A Daimler összehangolt érdekei így egy igazi Mercedes-Benz csapathoz vezettek."

      A megújuló istálló vezetésében nincs meglepetés: "Ross Brawn marad továbbra is a csapatvezető. Ahogy a motorjainkat előállító Mercedes-Benz High Performance-t, úgy az új Mercedes-Benz csapatot is a Mercedes-Benz Motorsport vezetője, Norbert Haug fogja irányítani társként."

      A tájékoztatón az is elhangzott, hogy a Mercedes még legalább 2015-ig ellátja motorokkal a McLaren csapatot.

      Ross Brawn büszke a Mercedes csatlakozására

      Ross Brawn a 2008 végén kiszálló Hondától vásárolta meg a csapatot, és vezette az egyéni, valamint konstruktőri bajnoki címekre is a Brawn GP-t.

      "Én is és a Brawn GP többi igazgatója is hihetetlenül büszkék vagyunk az alkalmazottainkra, a pilótákra, mindenkire, aki közreműködött velünk, köszönet az elkötelezettségükért, a lenyűgöző csapatmunkájukért, és az eredményességre való törekvésükért, amelyet a nehéz időkben sem adtak fel."

      "Büszkék vagyunk, hogy egy olyan értékes márkával fogunk megjelenni a Forma-1-ben, mint a Mercedes-Benz, és együtt dolgozhatunk azon, hogy a legjobb módon fizessük vissza a csapat iránti bizalmukat"- szólalt fel Brawn is a nagy bejelentés kapcsán.

      A Mercedes Grand Prix pilótáiról nem közöltek információt, a sajtó szerint a német Nico Rosberg és honfitársa, Nick Heidfeld a kiszemelt.

      Ron Dennis szerint mindenki nyert az üzleten

      "Mindenki nyertesként jött ki ebből az üzletből, a McLaren és a Daimler is. Gyakran mondogatom, mert így is hiszem, hogy annak érdekében, hogy egy csapat túléljen és jól elboldoguljon a 21. századi Forma-1-ben, sokkal többnek kell lennie egy egyszerű csapatnál"- utalt Ron Dennis, a wokingi F1-es istálló korábbi főnöke, a McLaren Automotive jelenlegi elnöke a McLaren széleskörű tevékenységeire az autópiacon és a technológia-fejlesztés területén.

      "Itt is ez a helyzet. A fejlődéshez és a folyamatosan bővülő irányzatok követéséhez nem csak versenyeket és világbajnokságokat kell nyerni, azoknak a vállalatoknak, amelyek a Forma-1-ben is futtatnak csapatot, tágítaniuk kell a kereskedelmi tevékenységeik körét."

      "Mindettől függetlenül, partnereink a továbbiakban is kiemelkedő szerepet játszanak az F1-es programunkban. És éppen azért, mert az előállított motorjaik nagyon versenyképesek, örülünk, hogy a Mercedes-Benz tovább folytatja, nem csak motorbeszállítóként, hanem a mi partnerünkként is 2015-ig."

      A McLaren 2010-es pilótapárosáról sincsenek még hivatalos információk, Lewis Hamilton mellé Jenson Button vagy Kimi Rí¤ikkönen várható.
      Ha meg szeretnéd köszönni valaki feltöltését akkor nyomj egy KÁ–SZI-t.

    6. Top | #606
      HHW-s kedvenc
      győri avatara

      Forma-1
      Csatlakozott
      09-08-11
      Életkor
      46 éves
      Hsz.
      141
      Téma
      6

      Forma-1




      Schumachert szerződteti a Mercedes Rosberg mellé?


      A Diario As szerint Norbert Haug Michael Schumacherre célzott, amikor a napokban azt mondta, hogy a Mercedes gyári csapatává átvedlő Brawn GP 2010-es pilótapárosa "meglepetést" tartogat. Noha ez egyelőre nem több, mint feltételezés, a spanyol lap megjegyzi, hogy a német autógyár részéről logikus lépés lenne leszerződtetni Schumachert, aki az 1990-es évek legelején a Mercedes C-csoportos programjának tagjaként tett szert először hírnévre. Haug soha nem rejtette véka alá, hogy szeretné megszerezni a német klasszist, sőt, korábban tett is erre kísérletet, de Schumacher és a McLaren közötti, üzleti jellegű ellentétek miatt nem sikerült megállapodniuk. Most, hogy a Mercedesnek saját csapata lett, ez az akadály elhárult. Noha jövőre már 41 éves lesz, és nemrég kijelentette, hogy nem akar "F-1-es nagypapa" lenni, az F-1 történetének legeredményesebb versenyzője állítólag olyan feltételekkel hosszabbította meg tanácsadói szerződését a Ferrarival, melyek szerint csak a közúti sportkocsik fejlesztésében segít, az F-1-es csapattal nem foglalkozik. A Diario As szerint ez is azt támasztja alá, hogy nyitva akarta hagyni maga előtt a lehetőséget a visszatérésre, különösen július végi tesztje után, amitől újra megjött az étvágya.
      Habár februári motorbalesetében szerzett csigolyasérülése miatt Felipe Massa helyére végül nem tudott beugrani, Schumacher azt állította, hogy az orvosai szerint 2010 elejére újra száz százalékos fizikai állapotban lesz. 91 nagydíjgyőzelmével és hét világbajnoki címével már semmit nem kell bizonyítania, s noha nincs szüksége a pénzre sem, az F-1-ben a kereset minden versenyző számára presztízskérdés, mert az határozza meg a piaci értékét, ezért valószínűleg nem szerződne le olcsón egy csapathoz sem - csakhogy a Mercedesnél most bevallottan a költségcsökkentés a jelszó. Schumacher mindenesetre a napokban bebizonyította, hogy a vezetési képességei ennyi idősen sem szenvedtek csorbát, amikor a pekingi Bajnokok Tornáján egyforma autóval legyőzte az idei világbajnokság két főszereplőjét, Jenson Buttont és Sebastian Vettelt is. :D

      [CENTER] [img]http://images.mot

    7. Top | #607
      HHW-s kedvenc
      győri avatara

      Forma-1
      Csatlakozott
      09-08-11
      Életkor
      46 éves
      Hsz.
      141
      Téma
      6

      Forma-1




      Hivatalos: Schumacher a Mercedesszel visszatér az F1-be




      A hétszeres világbajnok három éves szerződést kötött a stuttgartiakkal

      Igaznak bizonyultak az elmúlt hetekben szárnyra kapó híresztelések, a Mercedes ugyanis szerdán hivatalosan is bejelentette, hogy leigazolta 2010-re a hétszeres világbajnok Michael Schumachert.

      Ahogyan azt sejteni lehetett, a Mercedes valóban Michael Schumachert nevezte meg Nico Rosberg jövő évi csapattársának a kedden tartott telefonos sajtótájékoztatón.
      A hétszeres világbajnok versenyző három év kihagyás után tér vissza a Forma-1-be, ám az előzetes hírekkel ellentétben nem csak egy, hanem rögtön három éves szerződést írt alá a stuttgartiakkal.

      Schumacher nem rejtette véka alá, 2006-os visszavonulásakor valóban úgy érezte, hogy nincs szüksége többé a kihívásra, három év semmittevés után viszont elszántan tér vissza a legjobbak közé.

      "íÅ¡gy vélem, a motivációm egészen egyszerű. Fantasztikus volt, amikor Ross (Brawn) november végén felhívott egy olyan versenyzési lehetőséggel kapcsolatban, melyben a Mercedes is érintett" - fogalmazott Schumacher a sajtótájékoztatón.

      "Sohasem hagytam el a versenypályát. 2006-ban már valóban belefáradtam az F-1-be, de úgy érzem, három év távollétet követően teljesen feltöltődtem energiával. Játszadoztam motorokon is, de úgy érzem, készen állok a komolyabb dolgokra is" - tette hozzá.

      A német már a nyáron is szívesen visszatért volna, amikor a Hungaroringen balesetet szenvedett Felipe Massa pótlására kérte őt fel a Ferrari. Akkor a februári motoros bukásának hatásai miatt meghiúsult a visszatérés, jövőre azonban ez sem állhatja útját.

      "Ez nyilvánvalóan olyan téma, amelyről érthetően kérdezősködnek. Mielőtt végleg rábólintottam volna a szerződésre, biztosnak kellett benne lennem, hogy minden rendben van, és mára 100 százalékig állítom, hogy a nyak nem okoz többé problémát."

      "Amikor a Ferrarival megpróbáltam a nyáron, sajnos még nem telt el elég idő a baleset óta, most már azonban teljesen meggyógyultam. Mindent meg tudok csinálni, amit korábban, tehát ez már nem probléma" - fogalmazott.

      A szerződéssel Schumacher mintegy keretbe foglalta karrierjét, pályafutása kezdeti szakaszában ugyanis a Mercedes pártfogoltjaként jutott el a Jordannel a Forma-1-be, a németeknél ráadásul újra együtt dolgozhat Brawnnal, aki mind a hét világbajnoki címében oroszlánrészt vállalt.

      [CENTER] [img]http://images.mot

    8. Top | #608
      HHW-s kedvenc
      győri avatara

      Forma-1
      Csatlakozott
      09-08-11
      Életkor
      46 éves
      Hsz.
      141
      Téma
      6

      Forma-1




      törölve! xxx

      [CENTER] [img]http://images.mot

    9. Top | #609
      HHW-s kedvenc
      wicked avatara

      Forma-1
      Csatlakozott
      07-12-15
      Utolsó látogatás
      2018-02-09 @ 15:15
      Hsz.
      325
      Téma
      0

      Forma-1




      [/CENTER](győri @ 2009-12-24 20:03:05) &quot;index.php?act=findpost&pid=58125&quot;]<{POST_SNAPBACK}>[/CENTER]
      Hivatalos: Schumacher a Mercedesszel visszatér az F1-be[/b]


      A bánatomat italba akartam fojtani, de tud úszni az a bestia.



    10. Top | #610
      HHW-s kedvenc
      győri avatara

      Forma-1
      Csatlakozott
      09-08-11
      Életkor
      46 éves
      Hsz.
      141
      Téma
      6

      Forma-1




      törölve! xxx

      [CENTER] [img]http://images.mot

    Oldal: 61 / 67 ElsõElsõ ... 1151575859606162636465 ... UtolsóUtolsó

    Téma információ

    Témát böngészõ felhasználók

    Jelenleg 1 felhasználó böngészi ezt a témát. (0 regisztrált és 1 vendég)

    Hasonló témák

    1. A Forma 1 aranykora (1 Aka Formula 1) 2013
      By szigo in forum Dokumentum, ismeretterjesztő filmek
      Válaszok: 0
      Utolsó hozzászólás: 2015-02-07, 09:14
    2. Forma-1 baleset (képek)
      By Zozi in forum Forma1
      Válaszok: 13
      Utolsó hozzászólás: 2010-09-27, 16:36

    Címkék ehhez a témához

    Hozzászólás szabályai

    • Új témákat nem hozhatsz létre
    • Válaszokat nem küldhetsz
    • Fájlokat nem csatolhatsz
    • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
    •  
    • BB code is Bekapcsolva
    • Pofik Bekapcsolva
    • Az [IMG] kód Bekapcsolva
    • [VIDEO] code is kikapcsolva
    • A HTML kód kikapcsolva