Nick neved vagy email címed:
Már regisztrált tag vagy?
Klikk ide ha szeretnél új jelszót !
  • Bejelentkezés / Regisztráció


    Oldal: 19 / 96 ElsőElső ... 9 17 18 19 20 21 29 69 ... UtolsóUtolsó
    Eredmény: 127 - 133 (666) összesen

    Téma: Forma-1

    1. #127
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Forma-1

      Jah azt a hirt már énis hallotam 4 napja költse csak :Daz nekünk jó

      Bombahr: A 7x-es Világbajnok leválthatja Massát a Bahrein-i Futamon

      Az olasz Raisport értesülése szerint Luca di Montezemolo bizalma megrendült Felipe Massa-ban. Michael Schumacher - megszaktva motoros tesztsorozatát - vasárnap este Maranellóba utazott magánrepülőgépén, hogy beüljön az F2008-as volánja mögé.

      Egyes feltételezések szerint Stefano Domenicali meghvásának tett eleget a 7x-es Világbajnok. A Ferrari csapatfőnöke ugyanis azt szeretné, ha Schumacher indulna Felipe Massa helyett a hétvégén megrendezésre kerülő Bahrein-i Nagydjon. A brazil eddigi szereplését látva ez érthető is és Domenicali nem titkolt vágya, hogy Kimi R키ikkönent és Michael Schumachert azonos feltételek mellett versenyezni lássa. A csapatfőnök abban bzik, hogy Schumacher segtségével fel tudnak zárkózni a konstruktőrök bajnokságában is az élmezőnyhöz. A hrt az is alátámasztja, hogy Felipe Massa és menedzsere, Nicolas Todt (Jean Todt fia ?a szerk.) hétfőn Salzburgba utazott, ahol találkoztak Dietrich Matesitz-vel, a Red Bull csapatfőnökével. A tárgyalásról eddig semmilyen információ nem szivárgott ki.Most, hogy Jean Todt már nem tartozik a Ferrari csapathoz, Massa helye amúgy is ingataggá vált. (Mint ismeretes, a brazil pilóta menedzsere Jean Todt fia, Nicolas Todt.) Bár eddig cáfolták a Ferrarinál, de igazak lehetnek azon sajtóértesülések, melyek már eddig is arról cikkeztek, hogy a Ferrarinál keresik Massa utódját. ??gy néz ki, Domenicali megtalálta Felipe Massa méltó utódját. A Ferrari sajtóosztálya a Raisport többszöri megkeresésére sem kvánt nyilatkozni az ügyben. Vagyis nem erőstették meg a hrt, de nem is cáfolták. Egy biztos, Domenicali azzal, hogy Schumachert Maranello-ba hvta, számos feltevésre adott okot és ezzel mindenki számára még izgalmasabbá tette a soron következő Bahrein-i Nagydjat.

      킁prilis 1 Szerintem

    2. #128
      Elérhetőség
      Offline
      kozmi91 avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-12-20
      Életkor
      29
      Hsz.
      290

      Forma-1

      Hehe....jó kis április 1.-i tréfa :szopacs: :szopacs:

    3. #129
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Forma-1

      "A bajnokok felelősségteljesen isznak"

      "A bajnokok felel?sségteljesen isznak" - ezzel a cmmel vezette be Brüsszelben a Bacardi új kampányát, amelynek különböz? televziós-, internetes- és újság hirdetéseiben Michael Schumacher lesz a f?szerepl?. A kampány arra hvja fel a figyelmet, hogy ittasan ne üljünk a volán mögé.

      "Az alkohol és az autóvezetés nem összeegyeztethet?. Szvesen veszek részt ennek az üzenetnek a továbbtásában. A téma közel áll a szvemhez és kapcsolódik ahhoz a munkához, amit eddig is kifejtettem a közutak biztonságosabbá tételéért." - nyilatkozta Schumacher.

      "A Bacardinak, mint szeszesital gyártónak és forgalmazónak kiemelten fontos a felel?sségteljes alkoholfogyasztás érdekében kifejtett felvilágostó munka. í¢??rülünk, hogy ebben egy olyan ismert ember támogatását élvezzük, mint Michael Schumacher. Együtt fel tudjuk hvni a figyelmet erre a fontos témára." - mondta a cég elnöke, Andreas Gembler.

      Schumacher tavaly óta a Bacardi nagykövete. Hasonló felvilágostó munkát egyébként egykori riválisa, Mika H키kkinen is végez a Johnny Walker szneiben.

      (Forrás: formula.hu)


      A Ferrari nem veti be radikális orrkúpját Bahreinben

      Svájci lapértesülések szerint a Ferrari változtatott eredeti tervén, és mégsem veti be radikálisan új, átlukasztott orrkúpját a hétvégén megrendezésre kerülő Bahreini Nagydjon.

      Bár korábban az a hr járta, hogy az olaszok már a hétvégi versenyen bevetik az új orrkúpot, amely egy úgynevezett "alagutat" kapott, amin az orrkúp alá beérkező levegő keresztül tud haladni, ezzel nagyobb leszortó erőt biztostva az első tengelyek számára.

      Az új konstrukciót álltólag Marc Gené a múlt héten tesztelte az olaszországi Vairanóban, azonban a Motorsport Aktuell úgy tudja, hogy a Ferrari mégsem veti azt be Bahreinben, ugyanis a csapat vezetője, Stefano Domenicali aggódik az F2008-as modell megbzhatósága miatt, gy más aerodinamikai elemeknek adott zöld utat.

      A svájci lap értesülései szerint az új orrkúp az európai futamok nyitóállomásának helyet adó Spanyol Nagydjon debütálhat a hónap végén.

      (forrás: f1vilag.hu)


      Két hét után újra felbőgnek a motorok, irány Bahrein!

      킁prilis első hétvégéjén a napfényes Bahreinbe utazik a Forma-1-es mezőny, ahol ötödik alkalommal rendeznek futamot. Az eddig látottak alapján nehéz megjósolni, hogy mi is várható, hiszen a két topcsapat meccse két nagydj után döntetlenre áll, kettejük életét egy csapat tudja megkeserteni, az utánuk következők küzdelme pedig rendkvül kiélezett.

      Két hetet kellett várni arra, hogy újra felbőgjenek a motorok. A sivatagi pályán, várhatóan napos, rendkvül meleg időben az első kettőhöz hasonlóan pedig remélhetőleg izgalmas futamban lesz részünk.

      A pálya

      A Forma-1-es mezőny 2004-ben utazott először a Közel-Keletre, ahol egy teljesen új pálya állt a csapatok rendelkezésére, az egyik, ha nem a legmodernebb létestmény az összes közül. Hozzátartozik azonban a történethez az is, hogy az első futamon nem volt teljesen kész a komplexum, ami miatt a szervezők azt kérték Bernie Ecclestone-tól, hogy az eredeti időpont helyett inkább 2005-ben debütálhassanak. A Forma-1 nagyura azonban elutastotta a megkeresést, mert versenyzésre alkalmasnak találta az aszfaltcskot. A hivatalos nevén Bahrain International Circuit Szahrban található, nagyjából harminc kilométerre a fővárostól, Manamától. Kezdetben attól tartottak, hogy a sivatag közepén feléptett aszfaltcskon sok problémát okoz majd a pályára kerülő homok, a szervezők azonban mindenkit biztostottak afelől, hogy az aszfaltcsk környékét beültetik bokrokkal, hogy felfogják a zavaró tényezőt. Idén azonban valósznűleg ismét előkerül ez a kérdés, hiszen a kipörgésgátló és egyéb, vezetést segtő elektronika nélkül is az átlagnál több kicsúszást láthatunk, utóbbira a poros aszfaltcskon pedig még több esély van.

      A szahri pálya tizenöt kanyarból áll, amelyekből kilenc jobbos, és hat balos v, és négy hosszabb egyenesen tesztelhetik a pilóták a versenygépek végsebességét. A célegyenes valamivel több mint egy kilométer hosszú (1090 m), és a végén 300 km/h sebességet érhetnek el a pilóták.

      A pilótáknak 57 kör áll a rendelkezésükre ahhoz, hogy eldöntsék, ki álljon fel a dobogó legfelső fokára. A formula1.com szerint a hivatalos pályacsúcsot Michael Schumacher tartja, aki a 2004-es versenyen futott 1:30.252-es időt, bár ezt az eredményt a Ferrari mostani pilótái a februári bahreini teszten nem hivatalosan megdöntötték.

      Négy év alatt két csapat osztozott a győzelmeken

      A 2004-es első versenyen egyébként a Ferrarik domináltak, Michael Schumachert és Rubens Barrichellót nem lehetett megverni sem a kvalifikáción, sem pedig a versenyen. A futamot végül a hétszeres világbajnok nyerte, ám mindössze 1,3 másodperccel intették le hamarabb márkatársánál.

      Alonso 2005-ben és 2006-ban is Schumacher előtt

      A második, itt rendezett nagydj a Renault és Fernando Alonso sikerével zárult, aki 2006-ban is ismételni tudott, amikor a bahreini verseny volt a szezonnyitó. Utóbbi futam eseményeihez tartozik az is, hogy itt debütált Nico Rosberg a Williamsszel, aki a hetedik helyen végzett, de övé lett a verseny leggyorsabb köre is.

      A tavalyi küzdelem újra Ferrari-sikert hozott, Felipe Massa ugyanis rajt-cél győzelmet aratott Szahrban, ami azt jelenti, hogy az olasz gárda és a Renault két-két első hellyel a legeredményesebb ezen a helysznen, mg a versenyzők között Alonsoé a csúcs, aki az idei évtől újra a francia alakulatnál vezet. 2008-ban a Renault valósznűleg nem gyaraptja győzelmei számát az aszfaltcskon, vagyis vagy a Ferrari kerül az abszolút lista élére, vagy pedig egy újabb csapat iratkozik fel az itteni nyertesek sorába.



      A 2007-es Bahreini Nagydj a Ferrari és Massa győzelmével zárult

      A tavalyi dobogósok

      Mielőtt azonban továbbmennénk, eleventsük fel, hogy mi is történt az előző esztendőben, amikor ugyancsak a harmadik állomás volt Bahrein a versenynaptárban, ahol a sivatagban 30 fokos meleg fogadta a pilótákat. A kvalifikáción Massa volt a leggyorsabb, a második a mclarenes Lewis Hamilton, a harmadik pedig a szintén ferraris Kimi R키ikkönen lett. A vasárnapi rajt aztán ismét a Ferrari braziljának sikerült a legjobban, gy Hamilton előtt ő fordulhatott el elsőként a célegyenes végén, mg Alonso egy helyet előrejött, vagyis megelőzte R키ikkönent.

      A startra nem mindegyik sofőr emlékszik szvesen, hiszen a futam elején rögvest be kellett küldeni a pályára a biztonsági autót, miután Jenson Button Hondája keresztbefordult az aszfaltcskon, illetve Adrian Sutil a Spykerrel belerohant Scott Speed (Toro Rosso) autójába. Sutil azonban két versenytársával ellentétben folytathatta a küzdelmet. Az élen haladók közül eközben R키ikkönen szorgosan támadta Alonsót, ám a finn csak a bokszkiállások során tudta megelőzni a spanyol pilótát, utóbbi ráadásul csak az ötödik pozcióba tudott visszajönni, miközben Massa magabiztosan haladt első 2007-es győzelme felé.

      A két Red Bull Racing versenyző, David Coulthard és Mark Webber pontszerző helyeken köröztek, ám néhány kör eltéréssel, nem sokkal a futam vége előtt mindkét versenygép megadta magát. Mellettük még a két Toro Rosso és a Super Agurik, illetve Button estek ki. Massa végül megszerezte első bahreini győzelmét, mögötte Hamiltont és R키ikkönent intették le.

      A 2007-es Bahreini Nagydj végeredménye:

      Pilóta Csapat Kör Idő Rajtrács Pont
      1 F.Massa Ferrari 57 1:33:27.515 1 10
      2 L. Hamilton McLaren-Mercedes 57 +2.3 2 8
      3 K. R키ikkönen Ferrari 57 +10.8 3 6
      4 N. Heidfeld BMW-Sauber 57 +13.8 5 5
      5 F. Alonso McLaren-Mercedes 57 +14.4 4 4
      6 R. Kubica BMW-Sauber 57 +45.5 6 3
      7 J. Trulli Toyota 57 +81.3 9 2
      8 G. Fisichella Renault 57 +81.7 7 1
      9 H. Kovalainen Renault 57 +89.4 12
      10 N. Rosberg Williams-Toyota 57 +89.9 10
      11 A. Wurz Williams-Toyota 56 1 kör hátrány 11
      12 R. Schumacher Toyota 56 1 kör hátrány 14
      13 R. Barrichello Honda 56 1 kör hátrány 15
      14 C. Albers Spyker 55 2 kör hátrány 22
      15 A. Sutil Spyker 53 4 kör hátrány 20
      16 A. Davidson Super Aguri-Honda 51 6 kör hátrány 13
      Kiesők:
      M. Webber Red Bull-Renault 41 8
      D. Coulthard Red Bull-Renault 36 21
      T. Szato Super Aguri-Honda 34 17
      V. Liuzzi Toro Rosso-Ferrari 26 18
      J. Button Honda 0 16
      S. Speed Toro Rosso-Ferrari 0 19


      S hogy idén milyen végeredmény várható? Ember legyen a talpán, aki meg tudja jósolni. A két topcsapat, a McLaren és a Ferrari az eddigi két futamot tekintve "döntetlenre" áll, ugyanis mindkét gárdának egy-egy győzelme van. A wokingiak és a maranellóiak tehát minden bizonnyal egymáson tartják majd a szemüket, ám egyikük sem feledkezhet meg a szemmel láthatóan rengeteget fejlődött BMW Sauberről. Utóbbi csapat a szezonnyitón és Malajziában is meggyőzően teljestett, és már két második helyezést söpört be.

      Ferrari-McLaren 1:1

      Na de ha már Szepangnál tartunk, tekintsünk egy kicsit vissza a másfél héttel ezelőtt történtekre. Malajziában a McLaren ismétlésre, a Ferrari visszavágásra készült, a BMW pedig arra, hogy megszorongassa a két istállót. A futam maga végül nem volt a legizgalmasabbak egyike, R키ikkönen fölényes győzelmet aratott a második helyen célba érő BMW-s Robert Kubica és harmadik pozcióban záró mclarenes Heikki Kovalainen előtt.

      A meteorológusok a hétvége folyamán végig esővel riogatták a mezőnyt, az égi áldás azonban csak nem akart megérkezni, és végül meg is úszták a pilóták és csapatok. A csapadék valósznűleg alaposan megkavarta volna a sorokat, ám enélkül is bőven történt esemény Malajziában. Az első szabadedzésen például a Red Bull Racing veteránja, David Coulthard törte össze újfent versenygépét, ami miatt a versenyfelügyelők vizsgálódni kezdtek, és egy ideig az a rémhr is felröppent, hogy a csapatot kizárják a nagydjról a gyenge karosszéria miatt. A gárda végül folytathatta, ám csak a stewartok éber figyelme mellett.

      Az időmérőn sem maradtunk incidens nélkül, ugyanis az utolsó etapban a mclarenes Lewis Hamilton és márkatársa, Kovalainen levezető köreiken feltartották a még gyors körön lévő BMW-s Heidfeldet és a renault-s Alonsót. A két vétkesnek emiatt öthelyes rajtbüntetés lett a "jutalma", Kovalainen gy a nyolcadik, Hamilton pedig a kilencedik pozcióba került. Az eset azonban rávilágtott arra is, hogy a levezető és gyors kört teljestő versenyzők közötti hatalmas sebességkülönbség rendkvül veszélyes, ezért az FIA a csapatok kérésére változtatott az időmérő szabályain. Ennek értelmében várhatóan már Bahreinben bevezetésre kerül az úgynevezett maximális köridő, amely alatt a pilótáknak teljesteniük kell levezető köreiket. A maximális időhatár valósznűleg egy normál köridő 120 százaléka lesz, ennyi idő alatt kell visszatérni a bokszba. A kvalifikáción végül kettős Ferrari-siker született, Massa indulhatott az élről, R키ikkönen mellőle, a harmadik pozcióba pedig a Toyotával Jarno Trulli került.

      Ilyen előzmények után került sor a futamra, amelyen a két Ferrari remekül jött el a rajtnál, Massa került az élre, mögötte R키ikkönen. Trulli visszacsúszott a startnál, a két McLaren pedig folyamatoson jött előre. A mezőnytől korán elhúzó Ferrarik mögött Robert Kubica volt a harmadik, a lengyel azonban jócskán lemaradt. Az első bokszkiálláskor következett be az élen a változás, R키ikkönen ugyanis Massa elé tudott visszajönni.
      A bokszban aztán újra Hamiltonra irányult a figyelem, akinek szerelői csak hosszas próbálkozás után tudták lecserélni autójának bal első kerékét, emiatt a britnek szinte el is szállt minden esélye a jobb eredményre. Mindeközben R키ikkönen az élen haladt, akit nem sokáig követett Massa, a brazil ugyanis a kavicságyban végezte, a 26 éves pilóta második futamán is nullázta magát, gy Kubica került a második helyre, Kovalainen pedig a harmadikra. Az utolsó körökben Hamilton mindent megtett, hogy közelebb kerüljön Trullihoz, ksérletei azonban rendre kudarcot vallottak. R키ikkönen végül nyert, Kubica a második, Kovalainen pedig a harmadik lett. Pontszerző helyen végzett még Trulli, Hamilton, Heidfeld, Webber és Alonso
      Ahogyan azt már fentebb boncolgattuk, Bahreinben várhatóan ismét a McLaren és a Ferrari csatázik majd az első helyért, a Bridgestone azonban ettől függetlenül is különösen érdekes futamra számt. Hamasima Hirohide, a japán cég fejlesztésért felelős vezetője utóbbit azért gondolja, mert csak a két istálló, a Ferrari és az idén jobb formában lévő Toyota teszteltek a pályán. A Bridgestone a tavalyi adatok áttekintését követően úgy döntött, idén más gumikat visz Bahreinbe, mint az előző évben, gy most lágy és közepes keverékű abroncsokat kapnak a gárdák. Ez egyben azt is jelenti, hogy a csapatoknak kevesebb adat áll rendelkezésükre a felkészüléshez.

      Azt azonban leszögezhetjük, hogy ismerve az eddigi erőviszonyokat, a magyar idő szerint vasárnap délután fél kettőkor kezdődő futam rendkvül izgalmas lesz. Hamilton ugyanis Malajzia, Massa Szepang és Ausztrália miatt is javtani akar, R키ikkönen szeretne végre Bahreinben is győzelmet aratni, Kubica és Heidfeld pedig nyilvánvalóan ismét dobogóra állnának, ha lehet, annak legelőkelőbb fokára. Nem szabad ugyanakkor Kovalainenről sem elfeledkezni, aki ugyancsak folytatni szeretné eddigi erős produkcióját. Az eddigi két futam alapján beleszólhat még szerencsés esetben a dobogó körüli harcokba az ugyancsak javtásra készülő Williams, illetve a Toyota, a Red Bull Racing, de akár még a Renault is.

      Két futam után a világbajnoki pontversenyt a pilóták között Hamilton vezeti 14 ponttal, mögötte holtversenyben 11 ponttal R키ikkönen és Heidfeld áll. ??킐ket Kovalainen követi 10 ponttal, Kubicának 8, a williamses Nico Rosbergnek és Alonsónak 6, Trullinak 5, a másik williamsesnek, Nakadzsima Kazukinak 3 pontja van. Rajtuk kvül Webber és a Toro Rosso újonca, Sébastien Bourdais rendelkezik még egységgel, mindketten 2 ponttal állnak. A többi versenyzőnek egyelőre még nem sikerült pontot gyűjtenie.

      A konstruktőrök között nyolc istálló szerzett eddig pontot, a McLaren-Mercedes 24 egységgel áll a tabella élén, a második helyen álló BMW-Saubernek 19, a harmadik Ferrarinak 11 pontja van. A negyedik pozcióban 9 egységgel a Williams-Toyota áll, a Renault az ötödik 6 ponttal, a Toyota pedig 5 egységgel a hatodik. A Red Bull Racingnek és a Toro Rossónak két-két egysége van, a Honda, a Force India és a Super Aguri pedig egyelőre pont nélkül állnak.

      A jubileumi, ötödik Bahreini Nagydj a pénteken magyar idő szerint délelőtt kilenc órakor kezdődő első szabadedzéssel veszi kezdetét.

      (forrás: f1hirek.hu)

    4. #130
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Forma-1

      R키ikkönen a győzelemre hajt Bahreinben

      Kimi R키ikkönen három alkalommal végzett a harmadik helyen Bahreinben. A cmvédő bizakodó, hogy az idei esztendőben felállhat a dobogó legmagasabb fokára.

      "??gy gondolom, hogy a Ferrari elég gyors ahhoz, hogy az élen harcolhassunk. Jól boldogulok ezen a pályán, és a Ferrari is jó eredményeket ért el." ? jelentette ki a finn pilóta.

      "Nem könnyű megtalálni a megfelelő beálltásokat, de a februári tesztek eredményesek voltak. Kedvelem ezt a pályát, mert más, mint a többi. Olyan érzés, mintha egy homokozóban játszanánk. Körös-körül homok látható."

      "Voltak jó versenyeim Bahreinben, de győznöm még nem sikerült. Jól érzem magam a malajziai siker óta. Az autónk versenyképes, gy minden futamon nyerhetünk." ? folytatta a Ferrari versenyzője, aki otthon, edzéssel készült az újabb megméretetésre.

      "Bahreinben is a legjobb tudásunk szerint fogunk teljesteni, de nincs értelme jóslatokba bocsátkozni, mivel egy versenyen bármi megtörténhet. De az biztos, hogy szoros lesz. Keményen kell harcolni minden pontért."

      "De még nem gondolok a bajnoki cmre. Túl korai lenne azt találgatni, hogy ki hol áll. Néhány versenynek még le kell futnia ahhoz, hogy megtudjuk, kik az esélyesek. De az biztos, hogy szoros lesz."

      (Forrás: formula.hu)


      Surer: nem biztos hogy Massa hibázott


      Felipe Massa számos kritikát kapott az elmúlt napokban, a sikertelen évadkezdés után. Mg egyes szakértők már a lehetséges követőkről spekuláltak, a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo kiállt a brazil versenyző mellett.

      A korábbi Formula-1-es pilóta, Marc Surer a Motorsport Aktuell hasábjain elemezte Massa helyzetét. "Felipe Massa gyors versenyző, de a legutóbbi versenyen nem tudott lépést tartani Kimivel. A boxkiállás után Kimi volt elöl, és gyorsabb köröket teljestett."

      "Később Massa túl keményen hajtott rá a kerékvetőre, ami eleinte ártalmatlannak tűnt, majd megpördült. Első ránézésre vezetői hibának tűnt, de ebben sem lehetünk teljesen biztosak."

      "A kerékvetőre való ráhajtás és a megpördülés között sok idő telt el. Egy Formula-1-es autó nem tör ki minden ok nélkül a kanyarban 200 kilométeres óránkénti sebesség mellett, és négyes sebességfokozatban sem jellemző, hogy kitör az autó hátsó része. Az edzésen történt tapadásvesztések mindössze azzal jártak, hogy a versenyzők használatba vették a bukóteret. ??gy gondolom, hogy valaminek az autóval kellett történnie."

      "Ha tévedek, Massa nagy bajban van és gondot okoz neki az elektronikus segédeszközök hiánya. Agresszivitással könnyen ki lehet csúszni. Ausztráliában úgy tűnt, hogy Massa megfeledkezett arról, hogy nincsen kipörgésgátló és Malajziai eset is furcsa volt."

      (Forrás: formula.hu)

      Schumacher: A BMW nem bajnokesélyes



      Michael Schumacher úgy véli, hogy a 2008-as szezon a paprformának megfelelően a Ferrari és a McLaren-Mercedes küzdelméről fog szólni, annak ellenére, hogy jelenleg a BMW-Sauber áll a konstruktőri világbajnokság második helyén: ?A BMW-nek lesznek kiemelkedő eredményei, talán több is, mint gondoljuk, de nem hiszem, hogy fenn fogják tudni tartani az aktuális formájukat.

      A világbajnoki cmért a Ferrari és a McLaren lesz harcban. Más csapat nem fog beleszólni." - idézi a Reuters a hétszeres világbajnokot, aki Belgiumban járt egy ittas vezetés elleni kampány keretében.

      Arra a kérdésre, hogy szerinte ki lesz az év meglepetése, azt mondta: ?A honfitársam, Sebastian Vettel nagy meglepetés lesz. Az eredmények ellenére nagyon jól szerepel. ??킐 lesz a szezon meglepetésembere."

      (Forrás: formula.hu)

      Forma-1-kisokos: A rajtprocedúra

      A futam rajtja a versenyhétvége legizgalmasabb pillanatai közé tartozik. A pályán ekkor koncentrálódik a lehető legkisebb helyre az összes, lóerőktől feszülő versenyautó, a pilóták ekkor akarnak kihasználni minden centiméternyi helyet és adódó lehetőséget, hogy elsőként érkezzenek az első kanyarba.

      Természetesen nem véletlen a "tülekedés", a versenyek rajtja az egyik legjobb lehetőség arra, hogy gyorsan, több helyet tudjanak előrelépni. Persze néhány pályán - például Monacóban - gyakorlatilag nincs lehetőség a rajt után az első kanyarig előzést kivitelezni. Egy jó rajt nagyon kedvezően tudja befolyásolni a pilóta versenyét, egy rossz rajttal azonban ugyangy mindennek vége lehet.

      A versenyzők mindenekelőtt mentálisan készülnek a verseny rajtjára, számba veszik, hogy az adott pályán különböző rajt utáni szituációkban a megszerzett rajthelyükről milyen utat kvánnak követni, az esetlegesen bekövetkező nem várt eseményekre vagy helyezkedésekre hogyan fognak reagálni. A csapatok a rajtrácson már igyekeznek elzárni a versenyzőket a média érdeklődésétől, hogy azok csak a versenyre tudjanak koncentrálni.

      A rajteljárásnak ebben a szakaszában külső szemlélő számára inkább tűnik káosznak a helyzet, mint egy Forma-1-es verseny rajtprocedúrájának: a rajtrácson ott sorakoznak a versenyautók és a versenyzők, minden csapat számtalan szerelővel, szerszámmal és berendezéssel, a sportbrók és a verseny hivatalos személyei és vendégei, valamint nem utolsó sorban a média képviselőinek serege. Az előbb felsoroltak mindannyian egy nagyjából 15x120 méteres területen próbálják a munkájukat a lehető legjobban végezni.

      Amint a rajteljárás során a csapatoknak el kell indtaniuk a versenyautók motorjait, akkortól az események felgyorsulnak. Ekkor el kell hagynia mindenkinek a rajtrácsot, autónként néhány szerelő maradhat csak, akik szükség esetén még segthetnek a pilótáknak a felmerülő gondok megoldásában. A versenyautók hűtőrendszere mozgásban lévő karosszériára van optimalizálva (gy biztostva a lehető legkisebb hőcserélő felületeket, legrövidebb hűtőfolyadékokat szálltó csöveket, legkevesebb hűtőfolyadékot), ezért innentől számtva nagyon hamar elindul a felvezető kör.

      Az első rajthelyről induló versenyzőnek egyrészt nagyon jó alkalma van arra, hogy megfelelően bemelegthesse a gumikat és a fékeket az autóin gázadásokkal és fékezésekkel; másrészt figyelnie kell arra, hogy ne túl gyorsan teljestse a kört, hiszen a versenyiránytásnak meg kell várnia, amg az utolsó pilóta is elfoglalja a helyét. Ha a pole pozcióból induló versenyzőnek túl sokat kell állnia, akkor a felszabaduló hő nagy kárt tehet az autóban.

      Szerencsére egyre ritkábbak az ilyen rajtbalesetek


      Mikor minden versenyző elfoglalta a rajthelyét, ott álló helyzetben tartózkodik, továbbá a biztonsági és orvosi autók is beálltak a mezőny mögé, akkor indtja el a rajtoltatásért felelős versenybró a ?rajtprogramot?. Zöld lámpa már nincs használatban a versenyek elindtásához, egymás mellett elhelyezett piros lámpák gyulladnak fel sorban egymás után, majd az összes piros lámpa egyszerre alszik ki a legutolsó lámpa felgyulladását követő 4-14 másodpercen belül (az idő véletlenszerű, a kezelőnek nincs befolyása a hosszára). A piros lámpák kialvása jelenti a rajt pillanatát.

      A versenyzők a lámpák kialvása után elindulnak és közeltenek az első kanyar felé, próbálják megvalóstani az előre elképzelt stratégiájukat. Választhatnak offenzv vagy defenzv taktikát, függően attól, hogy a rajtjuk hogyan sikerült. Egyrészt természetesen előre akarnak lépni a rajthelyükhöz képest, de persze a megszerzett rajthelyüket sem szeretnék rosszabb pozcióra cserélni. A versenyek rajtja során minden autó nagyon közel van egymáshoz, nemritkán 4-5 autó próbál ugyan arra a kanyarvre besorolni, gy általában többen kényszerülnek az első kanyarban elhagyni a pályát, mert egyszerűen nem férnek el egymás mellett.

      Köszönhetően az FIA folyamatosan szigorodó szabályainak és a versenyzők egy professzionálisabb hozzáállásának, az utóbbi időkben egyre ritkábban láthatunk rajtbalesetet.

      (forrás: f1hirek.hu)

      Schumacher bzik Massa visszatérésében


      Az elmúlt hetekben Felipe Massának sok kritikát le kellett nyelnie, miután az első két futamon sokat hibázott és nem szerzett pontot. A Ferrari tanácsadója, Michael Schumacher azonban bzik egykori csapattársa visszatérésében.


      ?Nulla pontja van, tehát nem volt a legjobb a rajtja. Eljátszotta az összes jokerjét, gy már nem áll több a rendelkezésére, de a Forma-1-ben hamar megváltozhatnak a dolgok - akár az ő javára is. Képes arra, hogy világbajnok legyen idén." - mondta a Reutersnek Brüsszelben egy PR-rendezvényen.

      A hétszeres világbajnok nem gondolja, hogy a brálatokból eredő nyomás béntani fogja a brazilt: ?Massa nagyon koncentrál, tudja, hogy mi történik és mit kell tennie. A nyomás természetes ebben a világban és biztos vagyok abban, hogy tudja hogyan kell kezelni."

      Schumacher felhvta a figyelmet, hogy Felipe az elmúlt futam időmérő edzésén milyen meggyőző fölénnyel szerezte meg a pole pozciót: ?Malajziában ő volt a leggyorsabb az időmérő edzésen és ehhez nagyon jónak kell lenni. Később egy kicsit peches volt."

      A hétvégén a Bahreini Nagydj következik és ez a pálya a múltban feküdt Massának - tavaly például nyert -, gy adott a javtás lehetősége: ?Legutóbb nagyon erős volt Bahreinben és nem látom okát, hogy ne csinálhatná meg újra és ne arathatna egy meggyőző diadalt." - mondta Schumacher.



      Massa hibáinak nyomán ismét erőre kaptak azok a pletykák, amelyek szerint valaki más válthatja őt a Ferrarinál, de Schumacher szerint nem téma a csapatnál a pilótacsere: ?Két nagyszerű versenyzőnk van, akik csomagként a legerősebbek. Ha Massa az év végén megnyeri a bajnokságot senkit sem fog érdekelni, hogy hogyan kezdte a szezont."

      (Forrás: formula.hu)


      A versenyzők időre várják a rajongókat Bahreinben


      A rajongók minden eddiginél izgatottabban várhatják a hétvégi Bahreini Nagydjat, legalábbis azok, akiknek jegyük van a versenyre. Ugyanis a Forma-1 történetében először kerül sor hivatalos autogram-osztásra a versenyhétvégén.

      A bahreini szervezők megerőstették, hogy csütörtök délután másfél órára megnyitják a boxutcát a bámészkodók előtt, miközben meghatározott időpontokban egy-egy garázs előtt autogramot osztanak a csapatok versenyzői.

      Mivel a másfél óra nem lenne elég minderre, péntektől egészen vasárnapig be van osztva a versenyzők ideje, hogy minden rajongó eljuthasson kedvencéhez, és autogramot kérhessen tőle.

      (forrás: f1vilag.hu)

    5. #131
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Forma-1

      Nem lesz eső Bahreinben

      Nem kell esőre számtani a hétvégi Bahreini Nagydjon. A hőmérséklet az elkövetkezendő három napban 26 és 30 fok között alakul, a szél azonban megneheztheti a csapatok és a versenyzők dolgát. A homok az elmúlt években is problémát okozott. Az elektronikus segédeszközök betiltása után a nem megfelelő tapadás több kicsúszáshoz vezethet.

    6. #132
      Elérhetőség
      Offline
      kozmi91 avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-12-20
      Életkor
      29
      Hsz.
      290

      Forma-1

      Dada, sivatagban mikor van eső.....? :wink:

    7. #133
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Forma-1

      ki mondta hogy van esö azt mondtam hogy nem lessz ennyi :D

      De leirom azért mégegyszer hátha roszul értelmezted :DÉs egyébként ez hivatalos Hr volt ugyhogy ne velem kötekedj :D

      Nem lesz eső Bahreinben

    Oldal: 19 / 96 ElsőElső ... 9 17 18 19 20 21 29 69 ... UtolsóUtolsó


    Téma információ

    Témát böngésző felhasználók

    Jelenleg 1 felhasználó böngészi ezt a témát. (0 regisztrált és 1 vendég)

    Hasonló témák

    1. Killmask Munkái
      By Killmask in forum Bemutató terem
      Válaszok: 3
      Utolsó hozzászólás: 2008-03-02, 11:28

    Hozzászólás szabályai

    • Új témákat nem hozhatsz létre
    • Válaszokat nem küldhetsz
    • Fájlokat nem csatolhatsz
    • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
    •  
    • BB code is Bekapcsolva
    • Pofik Bekapcsolva
    • Az [IMG] kód Bekapcsolva
    • [VIDEO] code is kikapcsolva
    • A HTML kód kikapcsolva
    BACK TO TOP