Megfelezték a motorfejlesztések befagyasztásának idejét
A Forma-1 csapatai és az FIA megállapodtak, hogy megfelezik a motorfejlesztés befagyasztására megszabott időszakot, és egyéb olyan radikális terveket is fontolóra vettek, mint például a költségvetési rendszerük teljes újraszervezése.
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) pénteken Párizsban, a Forma-1-es csapatvezetőkkel tárgyalt, többek közt az FIA további költségcsökkentő terveiről is, aminek kivitelezését egyöntetűen a lehető leghamarabb szeretnék véghezvinni.
Habár a legradikálisabb javaslatot, ami a szélcsatornák betiltására vonatkozott, nem fogadták el a csapatok, a résztvevők úgy vélik, nagy előrelépés mutatkozik, habár konkrét megállapodások nem születtek.
A vezetők ugyanakkor abban megegyeztek, hogy a korábban meghatározott tzről öt évre csökkentik a motorfejlesztések korlátozásának időtartamát, az FIA pedig elkezd dolgozni az új koncepción, amely a tervek szerint a 2013-as szezonra lesz kész. Az új motorok sokkal környezetbarátabbak és költséghatékonyabbak lesznek, mint a jelenlegi 2,4 literes V8-asok, az új erőforrás-szabályozó tervezetet két éven beül az istállók elé tárják.
Amikor legutóbb téma volt a büdzsé átszervezése, Nick Fry a Honda Racingtől úgy nyilatkozott az autosport.comnak, hogy szerintük egy átfogó reformot kellene végrehajtani az F1 bevételi-kiadási rendszerén.
"Mi úgy gondoljuk, hogy a költségvetési szisztémát komolyan át kellene vizsgálni"- mondta Fry az autosport.comnak decemberben. "Ha bármelyik angliai bázisú csapat bankszámláját megvizsgálnánk, azt mutatná, hogy a kiadások egyre csak felfele szöknek."
"Eddig, amit sikeresen csináltunk, az volt, hogy a csapat egyik területéről a másikra tologattuk a pénzt. Az éppen aktuális szabályoknak megfelelően, a pénzt a motorokról az aerodinamikára vándoroltattuk, mert ez a másik leghatékonyabban működő terület, ahol teljestményben előnyökre lehet szert tenni."
"Sok javaslatot tettünk az aerodinamikai szigortásokra, de még ekkor is fennáll a veszélye annak, hogy a pénzt valahol máshol költik el. Több lesz a pilóták vagy a mérnökök fizetése, vagy az autó más részének fejlesztésére költik, de ez nem fogja összességében csökkenteni a csapat által elkölt pénzt. ??gyhogy ahelyett, hogy a farkunkat kergetjük, valami olyat kellene kitalálnunk, ami a kiadásainkat egészében csökkenti. Habár nehéz munka lenne ellenőrizni, de szerintünk eredményes lehetne"- nyilatkozta még a tavalyi szezon végén Nick Fry, a Honda vezetője.
Forrás: f1hirek.hu