Nick neved vagy email címed:
Már regisztrált tag vagy?
Klikk ide ha szeretnél új jelszót !
  • Bejelentkezés / Regisztráció


    Oldal: 45 / 96 ElsőElső ... 35 43 44 45 46 47 55 95 ... UtolsóUtolsó
    Eredmény: 309 - 315 (666) összesen

    Téma: Forma-1

    1. #309
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Forma-1

      Az FIA Massa autójának motorját ellenőrzi

      A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) a Német Nagydj után kezdte el a motorok vizsgálatát a Forma-1-ben, és első alkalommal Lewis Hamilton McLaren-Mercedesébe éptett erőforrást ellenőrizte. Az FIA a következő alkalommal Felipe Massa autójának motorját vizsgálja meg. A gyártóknak tilos egy adott szezon alatt fejleszteni az erőforrásokat, és az iránytó szövetség szakemberei azt vizsgálják, hogy vajon különbözik-e az év elején hitelestett motor az idény közben használttól. 2008-tól egyébként teljes motorfejlesztési tilalom lépett életbe, ami annyit jelent, hogy az erőforrás egyes részeihez sem lehet hozzányúlni, amg tart a szezon.
      Hamilton autójának motorját egyébként rendben találták az illetékesek, akik az ellenőrzést a Ferrarinál folytatják, ahol Massa erőforrását nézik meg részletekbe menően, adta hrül az autosport.com az FIA által, a Belga Nagydj után kiadott közlemény nyomán.

      "A kettes számú autó motorja leplombálva marad további vizsgálatok elvégzése céljából az FIA 2008-as, Forma-1-re vonatkozó Technikai Szabályzatának 5-ös cikke alapján. Az ellenőrzések még az Olasz Nagydj előtt megtörténnek"- állt a közleményben.

    2. #310
      Elérhetőség
      Offline
      Juventus avatara



      Member tagcsoport tagja


      Regisztrált tag
      Csatlakozott
      08-07-26
      Életkor
      46
      Hsz.
      38

      Forma-1

      Az egykori háromszoros világbajnok osztrák szaktekintély szerint semmi rosszat nem csinált Lewis Hamilton. A McLaren angol pilótája az utolsó előtti kör megkezdése előtt a célegyenesre fordtó sikánban előzte volna meg a Ferraris Kimi R키ikkönent, ám a finn nem hagyta magát, gy Hamilton levágta a kanyart. A célegyenesben aztán a mclarenes visszaengedte maga elé a finnt, de a végén, a hajtűkanyarnál ismét előzni kezdett í¢?í¢?? immár sikerrel.

      „Hamilton a sikán levágása után a külső vre került, majd azonnal visszaengedte R키ikkönent maga elé, ahogy azt a szabály rja. Aztán belülről megelőzte, tehát semmi rosszat nem csinált, nem volt szabálytalan. Helyesen cselekedett, tökéletesen vezetve hagyta ott riválisátí¢?í‚ í¢?í¢?? közölte Niki Lauda.

    3. #311
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Forma-1

      törölve! xxx

    4. #312
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Forma-1

      "Amit Lewis tett, az egy olyan dolog, ami előfordulhat, de szerintem talán egy kissé túlságosan optimista volt, hogy azt gondolta, épp csak visszaadja a pozciót, noha csak részben tette ezt Kimivel, és aztán azonnal ismét megpróbálja megelőzni"- rta blogján a brazil, aki hozzátette azt is, hogy az ilyen incidenseket gyakran vitatják meg a pilóták hivatalos eligaztásán. Ezeken a találkozókon pedig világossá teszik mindenki számára azt, hogy ha valakinek a sikán levágásával előnyösebb helyezés kerül a birtokába, akkor teljesen vissza kell adni a jogosulatlanul szerzett pozciót, de minden más egyéb előnyre is igaz előbbi álltás.

      "Ha Lewis helyesen vette volna be a sikánt, akkor sosem tudta volna megelőzni Kimit abban a nagyon rövid egyenesben, ami következett. Azonnal ez volt a véleményem, amikor megnéztem a visszajátszást. Ha Lewis várt volna, és megpróbálta volna a következő egyenesben megelőzni, akkor más lett volna az eset"- folytatta a brazil, aki egyébként jóban van riválisával.

      Szerintem ez itt a lényeg és van benne igazság mivel levágta a sikánt nem lassitot anyir mint az aki beveszi a kanyart és igy hiába engedte visza mert már megvolt a lendülete hogy rögtön visza is engedje,és egyböl megelözze, emlékezetek csak visza hogy meddig egymás mellet mentek mire lelasut kimi sebességére és mihelyt mögéért rögtön viszaváltott és megelözt elönyösebb helyzetben volt ez igy már egyrtelmü.

    5. #313
      Elérhetőség
      Offline
      Juventus avatara



      Member tagcsoport tagja


      Regisztrált tag
      Csatlakozott
      08-07-26
      Életkor
      46
      Hsz.
      38

      Forma-1

      A McLaren Mercedes vezetői a Belga Nagydj alatt kétszer is azt az információt kapták a verseny bróitól, hogy Lewis Hamilton és Kimi R키ikkönen párharcában a brit nem vétett a szabályok ellen.


      A McLaren Mercedes Forma-1-es csapatának vezetői szerint a belga futam versenybrói a verseny alatt még azt mondták, Hamilton előzése szabályos volt. A wokingiak vezetője, Martin Whitmarsh azt álltja, hogy Hamilton akciója közben kétszer is megerőstést kértek a versenybróktól, akik a futam alatt azt mondták, a brit manőverével minden rendben. Azonban a leintés után a háromtagú versenybizottság már vétkesnek találta Hamiltont, akit 25 másodperces időbüntetéssel sújtottak. A brit gy az első helyről a harmadikra csúszott vissza.

      - A boxutca falánál kétszer is megkérdeztük a versenybrókat, hogy minden rendben van-e a történtekkel, és kétszer is azt a választ kaptuk, hogy minden rendben. Ha valami ellenvetést tapasztaltunk volna, akkor másodszor is utastottuk volna Lewis-t, hogy engedje maga elé Kimit í¢?í¢?? jelentette ki Whitmarsh.

    6. #314
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Forma-1

      Ja csak akkor van gáz ha még a versenybirok ssem tudják amire a Ferrari felhivta a figyelmet :D

    7. #315
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Forma-1

      A Ferrarinak is nagy kihvást jelent a KERS

      Számos más csapathoz hasonlóan a Ferrari is küszködik a tervek szerint a jövő évtől bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló-rendszerrel, azaz a KERS-el - ezt a maranellói gárda motorrészlegét iránytó Gilles Simon ismerte el.


      Az új rendszert már hónapok óta fejlesztik a csapatok, s eddig többeknél problémát okozott, a BMW csapata például nemrégiben fel kellett, hogy függessze a fejlesztést, mert a jerezi tesztek alkalmával egyik szerelőjük áramütést szenvedett.
      A RedBull Racing-nél is merültek fel problémák, a csapat gyárában tűz keletkezett a rendszer tesztelésekor, gy többen úgy vélik, hogy korai lenne bevezetni azt már a jövő évben.
      A Ferrari műszaki igazgatója is hasonló véleménye van, ő úgy gondolja, hogy nem minden csapat tudna 'használható' eszközzel rajthoz állni a jövő évi idénynyitón.
      „A KERS egy nagyon összetett téma, melynek fejlesztésekor számos új és bonyolult területen dolgozunk, s eközben arról is meg kell győződnünk, hogy az idei autó fejlesztésére is marad energiánk" - mondta Simon.
      „Nagy kihvás lesz jövőre bevetni a rendszert. Minden nap tanulunk valamit, de küzdünk vele és azt gondolom, hogy minden csapat meg fog szenvedni azért, hogy megbzható rendszerrel álljon oda a 2009-es szezonnyitóra."
      „A jövő évben a KERS miatt a szabályok is változnak, az első szárnyra kerül majd egy érzékelő lap, emellett nagyon nagy szerepe lesz az elektronikának, az egységes elektronikai rendszert is teljesen értenünk kell, hogy megfelelően használjuk ezeket az elemeket."
      „Nem garantált az, hogy a féktávokon sikerül megfelelően újratölteni a rendszert, s emellett a megbzhatóság sem az."
      „Azok, akik sikeresen el tudják végezni a munkát, óriási előnyre tehetnek szert."



      Monza nemcsak a fényes sikerekről hres

      Az Olasz Nagydjat már az 1950-es esztendő óta mindig nagy várakozás előzi meg, mivel többször ezen a helysznen dőlt el a világbajnoki cm sorsa. A Formula-1 történetében egy-egy verseny gyakran szomorú véget ért, és mivel monzai a leggyorsabb és legveszélyesebb helysznek egyike, ezért itt is többször történt tragikus szerencsétlenség. A legendás Alberto Ascari, Wolfgang Berghe von Trips, Jochen Rindt és Ronnie Peterson is ezen a versenypályán szenvedtek halálos kimenetelű balesetet.

      Ascari a Monte Carlóban rendezett futamon a tengerbe zuhant, azonban a gyors segtségnek köszönhetően csupán néhány karcolással megúszta az esetet. Néhány nappal később Eugenio Castellotti Monzába rendelte, a Ferrari új sportautójának tesztelésére. Ascari a tesztet megelőzően egy rövid időt töltött Castellotti és barátja, Luigi Villoresi társaságában egy közeli vendéglőben. Ekkor Ascari arra kérte barátját, hogy tehessen néhány próbakört az autóval. Ascari sok más versenyzőtársához hasonlóan babonás volt, ezért minden versenyen saját sisakját viselte. Ezúttal Villoresi sisakját öltötte magára, majd elindult a Monzai pályán. í¢??sszesen három kört teljestett, a negyediket nem tudta befejezni. Az olasz versenyző 240 kilométeres óránkénti sebességgel haladt, amikor az egyik kanyarban autója felborult, ő pedig kizuhant az aszfaltra. Alberto Ascari barátja, Luigi Villoresi karjaiban hunyt le örökre szemeit. Ascari hres édesapja, Antonio szintén egy tesztelés közben vesztette életét 1925. július 26-án, Franciaországban.

      Az 1961-es esztendőben is szoros küzdelem folyt a világbajnoki cm megszerzéséért, ezért az Olasz Nagydjnak sorsdöntő szerepe volt. A futam azonban tragédiába torkollott, a bajnokság is másodlagossá vált. Az első rajtkockából induló von Trips a rajtnál több pozciót vesztett, ezért kockázatot vállalva megpróbálta visszaszerezni a vezetést. A Parabolica kanyarban balra kormányozta autóját, aminek következtében kerekei hozzáértek Jim Clark Lotusához. A Ferrari felborult, majd a biztonsági korlátnak csapódva állt meg. Von Trips kizuhant az autóból, egyenesen a nézőtérre, ahol tizenegy néző azonnal életét veszette, ketten nem sokkal a szerencsétlenséget követően haltak bele sérüléseikbe. Wolfgang Berghe von Trips halála megrázta a versenyzőtársakat.

      Kilenc év elteltével Jochen Rindt nagy reményekkel érkezett meg Olaszországba, és mint mindig, ezúttal is először bal lábbal szállt be autójába. A megmérettetés hamar véget ért a mainzi származású pilóta számára. Az ötödik körben a Parabolica bejáratánál a Lotus-Ford féltengelye eltört, aminek következtében a bal oldali szalagkorlátnak csapódott. Denis Hulme szemtanúja volt az esetnek, aki azt hitte, hogy Rindt jól van. Az 1970-es esztendő világbajnoka azonban ekkor már a halállal vvott csatát, és nem sokkal a kórházba szálltását követően belehalt sérüléseibe. 1970 őszén posztumusz avatták világbajnokká. í¢??zvegye boldog volt, hogy valóra vált férje legnagyobb álma.

      Bár a folyamatos tragédiák következtében a biztonság egyre nagyobb szerepet kapott, és a pilóták érdekeit képviselő szervezet, Grand Prix Drivers Association is sikerrel vette fel a küzdelmet a versenyek szervezői ellen (többek között elérték, hogy 1969-ben ne rendezzék meg a Belga Nagydjat, mivel a pálya túl veszélyes), a tragédiák mégsem kmélték a száguldó cirkusz világát. Száz százalékos biztonságot a mai napig nem lehet garantálni.

      Az 1978-as Olasz Nagydj szintén rémálommá vált. Gianni Restelli már a megmérettetés elején egy hatalmas hibát követett el, aki annak ellenére indtotta útjára a futamot, hogy egyesek még nem sorakoztak fel a rajtrácson. A nagy zűrzavarban James Hunt és Ronnie Peterson összeütköztek, aminek következtében a Lotus a szalagkorlátnak ütközött, majd a szivárgó üzemanyag lángra lobbant. A svéd pilóta lábtörést és égési sérüléseket szenvedett, majd az éjszaka folyamán embóliát kapott, és már nem tudták megmenteni az életét. 1979-ben egységessé vált a rajtjel, és hogy elkerüljék a Monzához hasonló súlyos baleseteket, 1980-ban egy ksérőkocsi vezette fel az első kört.

      Ronnie Peterson óta az Olasz Nagydjon egyetlen Formula-1-es pilóta sem vesztette életét, de a pálya még mindig sok veszélyt rejt.

    Oldal: 45 / 96 ElsőElső ... 35 43 44 45 46 47 55 95 ... UtolsóUtolsó


    Téma információ

    Témát böngésző felhasználók

    Jelenleg 1 felhasználó böngészi ezt a témát. (0 regisztrált és 1 vendég)

    Hasonló témák

    1. Killmask Munkái
      By Killmask in forum Bemutató terem
      Válaszok: 3
      Utolsó hozzászólás: 2008-03-02, 11:28

    Hozzászólás szabályai

    • Új témákat nem hozhatsz létre
    • Válaszokat nem küldhetsz
    • Fájlokat nem csatolhatsz
    • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
    •  
    • BB code is Bekapcsolva
    • Pofik Bekapcsolva
    • Az [IMG] kód Bekapcsolva
    • [VIDEO] code is kikapcsolva
    • A HTML kód kikapcsolva
    BACK TO TOP