Nick neved vagy email címed:
Már regisztrált tag vagy?
Klikk ide ha szeretnél új jelszót !
  • Bejelentkezés / Regisztráció


    Oldal: 50 / 96 ElsőElső ... 40 48 49 50 51 52 60 ... UtolsóUtolsó
    Eredmény: 344 - 350 (666) összesen

    Téma: Forma-1

    1. #344
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Forma-1

      Kérdezz-felelek Felipe Massával

      A Ferrari brazil pilótája, Felipe Massa magabiztosan várja a szezon hátralévő négy versenyét, mert úgy érzi, ennél jobban már nem is készülhetett volna fel a végjátékra, mikor mindent megtesz majd azért, hogy megszerezze a bajnoki cmet. Sikerült javtani az oly sok problémát okozó gumiproblémákon?

      Felipe Massa: "Igen, sokat segtett az, hogy mind száraz, mind vizes pályán tesztelhettünk ezen a héten. Nyugodt szvvel mondhatom, hogy az autó tapadása sokat javult, ami mindenképpen fontos, hiszen olyan helysznek következnek a versenynaptárban, ahol jó esély van az esőre. Természetesen jobban szeretném, ha száraz pályán kerülne megrendezésre a Szingapúri Nagydj, azonban úgy gondolom, hogy esőben is jól fogunk teljesteni."

      "Nem értek egyet azokkal, akik szerint autóink nem voltak versenyképesek az elmúlt futamokon. Az eddigi problémák a különböző tényezők és szituációk kombinációjának eredménye volt. Véleményem szerint az esőtől sem kell tartanunk, mert vizes pályán is jól fogunk tudni teljesteni. Szükségünk volt az esőre a teszten, hogy minden eddig felmerült problémára megoldást találhassunk."

      Hogyan ment a tesztelés a szimulátorban?

      Felipe Massa: "Minden rendben ment, vezettem "sötétben", már jó ideje gyakorlom. Az új ring Valencia és Monaco keveréke: egy kicsit lassabb, mint Valencia, de egy kicsit nagyobb, és szebb, mint Monaco. Egy olyan pálya, ahol rengeteg munka vár ránk, mert még soha nem jártunk a helysznen. Éjszaka fogunk versenyezni, ami szintén új mindannyiunk számára. Jó esély van arra, hogy esni fog az eső, szóval nem lesz egyszerű. Azonban az eddigi tapasztalataim alapján jónak tűnik a pálya, bzom benne, hogy élőben is ez lesz a véleményem."

      Jövő hétfőn tárgyalják Hamilton ügyét a bróságon. Szoktál erre gondolni?

      Felipe Massa: "Abszolút, folyamatosan ez jár a fejemben, azonban nem rajtunk múlik a dolog: fontos számunkra, hogy ne változzon az állás, és az legyen a valós eredmény, ami jelenleg is fennáll."

      Egy ponttal vagy lemaradva Hamilton mögött, miközben már csak négy futam van hátra az idei bajnokságban. Mit gondolsz, meg tudod csinálni?

      Felipe Massa: "Bzom benne. Mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy a lehető legjobbak, leggyorsabbak, és legversenyképesebbek legyünk, jól válasszuk meg a stratégiánkat, illetve ami talán a legfontosabb, hogy megbzhatóak legyünk."

      R키ikkönenről sem szabad megfeledkezni, aki segthet neked. Számtasz a támogatására?

      Felipe Massa: "A csapat segtségére számtok, a legfontosabb az, hogy mindenki segtsen a csapaton belül."

      Kimit is beleértve?

      Felipe Massa: "Mikor megnyerte a bajnoki cmet a tavalyi évben, én is győztem, mindent beleadtam a siker elérése érdekében."

      Mennyit komolyodtál az elmúlt években?

      Felipe Massa: "??gy gondolom, hogy mind versenyzőként, mind magánemberként nagyon sokat fejlődtem. A tavalyi évben nem voltam annyira egyenletes, és most úgy érzem, jobb irányba haladok. Több a tapasztalatom, és sokkal hatékonyabban tudok együtt dolgozni a csapattal. Szóval úgy érzem, készen állok a szezon utolsó négy versenyére."




      Ha esik, veszélyessé válhat az éjszakai körözés

      A BMW Sauber duója már alig várja a sport történetének első éjszakai versenyét, ám mindketten amiatt aggódnak, hogy túlságosan veszélyessé válhat a körözés, ha esni fog az eső a vasárnapi versenyen Szingapúrban. A csapatok már gőzerővel készülnek a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Szingapúri Nagydjra, ahol először rendeznek éjszakai versenyt a Forma-1-ben.

      A BMW Sauber versenyzői, Nick Heidfeld és Robert Kubica is felkészültek az új kihvásra, azonban mindketten egyetértenek abban, hogy veszélyessé válhat a körözés, ha leszakad az ég Szingapúrban.

      "Mindenki nagyon várja már a Szingapúri Nagydjat. Először is azért, mert egy új pálya, másodsorban azért, mert utcai ring, harmadsorban pedig azért, mert éjszaka fogunk versenyezni" í¢?í¢?? mondta Heidfeld.

      "A fényszórók biztostják azt, hogy legalább olyan világos legyen a pályán, mint nappal, azonban még senki nem tapasztalhatta meg azt, hogy milyen érzés lesz egy Forma-1-es autó sebességével végigszáguldani a kivilágtott ringen."

      "Nagyon örültem volna neki, hogy lett volna lehetőségünk egy tesztre, különösen esőben. Az eső, kombinálva a mesterséges világtással, mindenki számára ismeretlen tényező. A klma hasonló, mint a szomszédos Kuala Lumpurban, és ahogy azt már tapasztalhattuk, jó esély van az esőre, különösen kora este."

      Kubica a következőkkel folytatta: "Már nagyon várom Szingapúrt, ez lesz az idei második új helyszn a versenynaptárban. ??j pályákon versenyezni mindig izgalmas, általában nagyon élvezem. Továbbá annak is nagyon örülök, hogy egy újabb utcai pályán versenyezhetek, hiszen szeretem az utcai ringeket."

      "Sok ember érdeklődését felkelti, hogy éjszakai kerül megrendezésre a verseny. Azonban számomra, versenyző számára nem jelent sok különbséget az, hogy nappal, vagy éjszaka versenyzek."

      "Azonban vannak még fehér foltok, ugyanis nem tudjuk, hogy miként viselkednek ezek a fények az esőben. Azonban biztos vagyok abban, hogy az FIA mindent megtesz annak érdekében, hogy a lehető legnagyobb biztonságban legyünk" í¢?í¢?? tette hozzá a lengyel versenyző.

      A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen is megemltette az esőt: "Az egyetlen kérdőjel az, hogy ezek a fények miként fognak visszatükröződni a burkolatról, ha netán esik az eső. Ez az, amit csak akkor tudunk meg, ha esős lesz a verseny."

    2. #345
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Forma-1

      törölve! xxx

    3. #346
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Forma-1

      Niki Lauda: A Ferrarinak Massára kell éptenie

      A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali több alkalommal is elmondta, hogy a csapatérdek az első, és ha úgy alakul, Kimi R키ikkönennek segtenie kell Felipe Massát. A Berliner Morgenpost úgy tudja, hogy a Szingapúr Nagydjtól a cmvédő lesz a vzhordó. R키ikkönen menedzsere, David Robertson még az Olasz Nagydjat megelőzően elmondta: "Ezen a versenyen nemcsak egy egyszerű futamgyőzelem lesz a tét. Itt dől el a csapaton belüli hierarchia."

      Massa hatodik, és R키ikkönen kilencedik helyezése után a finn pilóta újabb hátrányba került. Niki Lauda szerint ha a Ferrari nem lép, Lewis Hamiltoné lesz a bajnoki cm. "Kimi már nem nyerhet. Felelőtlenség lenne a Ferraritól, ha nem nevezné ki Massát első számú versenyzőnek."

      A kritikusok körébe Bernie Ecclestone is csatlakozott. "Olyan, mintha Kimi elaludt volna. 킁ltalában gyorsabb, mint Massa. Nem tudom miért lassult le."

    4. #347
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Forma-1

      A Renault további költségvetés-növelésre számthat
      A világgazdaságot jelenleg sújtó krzis nem érinti jelentős mértékben a Renault csapatát, mert a francia gyár elnöke, Carlos Ghosn, a csapatvezető Flavio Briatore elmondása alapján, több mint harmadával is hajlandó volt megnövelni jelenlegi büdzséjüket.

      A
      http://www.f1hirek.hu/adatb............csak tagoknak! Regisztráció itt
      

      csapata mindamellett jóval kisebb összegből gazdálkodik 2008-ban (legutóbbi információk szerint 230 millió euró), mint a mezőny többi gyári istállója, és habár a két-három évvel ezelőtti szintet nem tudják hozni, gy is megelőzik a náluk nagyobb költségvetési kerettel rendelkező Hondát.
      "Az elnökünk teljes bizalmat szavazott a csapatnak. Jelenleg minden cégnek nehéz, de ő egy percig sem hezitált azon, hogy 30 vagy akár 40 százalékkal is megnövelje a költségvetésünket"- idézte Briatore spanyol lapnak tett nyilatkozatát az f1-live.com.

      A Renault idén még nem szerzett győzelmet, az enstone-i istálló célja mindössze a 4. konstruktőri hely megszerzése. A csapatnál azt továbbra sem lehet tudni, jövőre is náluk folytatja-e a versenyzést kétszeres világbajnokuk,
      http://www.f1hirek.hu/adatb............csak tagoknak! Regisztráció itt
      

      . A spanyol pilótának az az elsődleges, hogy
      http://www.f1hirek.hu/hir/A............csak tagoknak! Regisztráció itt
      

      .

    5. #348
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Forma-1

      A Ferrari megtalálta a problémák forrását
      A Ferrari mérnökei már korán felismerték, hogy a gumimelegtési problémák okozzák a nehézségeket számukra a hűvösebb időben. Igen ám, de egészen eddig nem tudták, hogy hol keressék a problémák forrását.
      Az olasz gárda éjt nappallá téve azon dolgozik, hogy minél jobban felkészüljön a szezon utolsó négy versenyére, ahol igen nagy esélye van az esőnek í¢?í¢?? ami az eddig látottak alapján, a McLarennek kedvez.

      A Ferrari a héten Fioranóban és Mugellóban tesztelt, utóbbi helysznen az eső is esett, ezzel megkönnytve a csapat dolgát, hiszen további adatokat tudtak szerezni az autó viselkedéséről a vizes pályán.

      A mérnökök már korábban is sejtették, hogy a fékek okozhatják a gumimelegtési problémákat, ám eddig azt nem tudták bizonytani. Azonban olasz lapértesülések szerint most végre rájöttek arra, hogy valóban a karbon fékek nem megfelelő hőmérséklete miatt nem tudnak elegendő hőt generálni az abroncsokban.

      A karbon fékek üzemi hőmérséklete igen magas, és mikor az lejjebb esik, komolyan befolyásolja a fékek hatékonyságát. Mikor a külső hőmérséklet alacsonyabb, a Ferrari esetében a fékek túlságosan lehűlnek, ami miatt vesztenek hatékonyságukból. Ebből kifolyólag pedig a versenyzők nem tudnak elég "nyomást" gyakorolni a gumikra a fékzónák alatt í¢?í¢?? ami egyébként a legjobb módja az abroncsok felmelegtésének.

      A fékek, és a gumik hideg állapota pedig kihat a fékútra is, tehát a versenyzőknek a megszokottnál jóval előbb - óvatosabban - kell elkezdeniük fékezni a kanyarok előtt. Ez lehet a magyarázata annak, hogy az esőben kisebb volt a Ferrari csúcssebessége az egyenesek végén, hiszen a mérőponton a versenyzők már javában fékeztek.

      A fotók tanúsága szerint a Ferrari a mugellói tesztek záró napján leragasztotta a fékbeömlő nylás egyik felét az esőben, amit a McLaren is megtett Heikki Kovalainen esetében az Olasz Nagydjon. Ez egyébként segthet a fékek melegen tartásában a hűvösben illetve esőben, ám aerodinamikai szempontból nem előnyös.





    6. #349
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Forma-1

      Massa szerint Szingapúrban sem lesz könnyű előzni

      A hétvégén egy újabb helyszn debütál a Forma-1-ben, a mezőny ugyanis Szingapúrba érkezik, ahol utcai pályán, ráadásul éjszaka kell majd a pilótáknak a versenytávot teljesteni. A Ferrari pilótája, Felipe Massa még nem vezetett az aszfaltcskon, de az a benyomása, hogy ezen a pályán sem lesz könnyű előzni, ezért a kvalifikációnak fontos szerepe lesz. Szingapúr nem az első új helyszn az idei versenynaptárban, augusztus végén ugyanis Valencia is utcai pályával debütált, amelytől előzetesen azt várták, hogy remekül lehet majd előzni rajta, ám nem gy történt. A spanyol aszfaltcsk ráadásul gyorsabb is, mint a szingapúri, ezért tart attól Massa, hogy talán utóbbi helysznen sem lehet majd előzni.
      "A szombati nap nagyon fontos lesz, az biztos. Sosem vezettem még a szingapúri pályán, de még nehezebb lesz rajta előzni, mint Valenciában, mert az egyenesek még rövidebbek"- nyilatkozta Massa a Straits Times cmű lapnak.




      A Schuberth újtásokkal készül Szingapúrra

      A Formula-1 népszerű sisakszálltója, a Schuberth újtással készül a Szingapúr Nagydjra is. A fűthető sisakrostélyt már több alkalommal használták, ezúttal azonban speciális réteggel vonják be, amely megakadályozza, hogy a tükröződések elvaktsák a versenyzőket. A cég üzletvezetője, Oliver Schimpf elmondta, hogy a légi közlekedésben használatos sisakok gyártása során nyert tapasztalatokat is felhasználták a szingapúri előkészületekhez. "Az új fejlesztés megakadályozza, hogy a nedves aszfaltról visszaverődő fények zavarják a versenyzőket."

      Annak érdekében, hogy esőben és nagy hőmérsékleti különbségek mellett is megfelelő legyen a kilátás, a Schuberth a polikarbonát elemet jegesedésgátló réteggel vonja be, amely mnusz harminc foknál is tökéletes kilátást biztost. Ugyanezt a minőséget garantálják 75 százalékos páratartalom mellett is. A sisakrostélyt gombnyomással harminc fokra lehet felmelegteni, amely meggátolja a bepárásodást.

      Kimi R키ikkönen az elmúlt évben elmondta, hogy a Japán Nagydjon elért sikerben (harmadik helyezés) a Schuberth RF 1. 8-sisakja is nagy szerepet játszott. Idén újból hozzájárulnának a finn versenyző sikeréhez, aki Szingapúrban tesztelheti a legújabb fejlesztéseket, akárcsak Nick Heidfeld vagy Robert Kubica.

    7. #350
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Forma-1

      3 milliárd dollárból gazdálkodnak a csapatok 2008-ban


      Miközben dúl a hitelválság, ami előbb vagy utóbb a Forma-1-et is eléri, a csapatok tovább szórják a pénzt. A Formula Money elemzése szerint az idei évben a tizenegy istálló összesen 3 milliárd dolláros költségvetéssel dolgozik. Meglepő módon nem a két élcsapat, a Ferrari és a McLaren költi a legtöbb pénzt a királykategóriában, hanem a Toyota, melynek éves költségvetése 445.6 millió dollár az idei évben.

      A japán gárdát a McLaren és a Ferrari követi a sorban, majd az a Honda következik, amely borzalmas teljestményt nyújt az idei évben.

      Az ötödik az egykori világbajnok Renault, mg a jelenlegi mezőny harmadik legerősebb csapata, a BMW Sauber áll a hatodik helyen, majdí¢?í¢?? 100 millió dollárral kevesebbel, mint a két élcsapat.

      A Forma-1-es csapatok erőforrásai 2008-ban:
      Beleértve a szponzorációs és beszálltói szerződéseket, a jogdjakat, a csapattulajdonosi hozzájárulást, és a kereskedelmi motorokból származó bevételt

      Toyota: $445.6m
      McLaren: $433.3m
      Ferrari: $414.9m
      Honda: $398.1m
      Renault: $393.8m
      BMW Sauber: $366.8m
      Red Bull Racing: $164.7m
      Williams: $160.6m
      Toro Rosso: $128.2m
      Force India: $121.85m
      Super Aguri: $45.6m

      Total: $3,073.45m

      Egy világbajnoki pontra eső költség 2007-ben:
      A csapatok költségvetése osztva a pontok számával

      Ferrari: $1.9m
      BMW Sauber: $3.3m
      Williams: $4m
      Red Bull Racing: $5.9m
      Renault: $7.3m
      Toro Rosso: $10.6m
      Super Aguri: $19.4m
      Toyota: $34.2m
      Spyker: $52.95m
      Honda: $57.2m
      McLaren: kizárták, nem szerzett pontot

      A jelenleg is érvényben lévő szponzorációs szerződések átlagos hossza:

      Ferrari: 13 szezon
      McLaren: 7.07 szezon
      Toyota: 5.36 szezon
      BMW Sauber: 4.27 szezon
      Renault: 3.97 szezon
      Williams: 3.83 szezon
      Honda: 3.28 szezon
      Red Bull Racing: 2.73 szezon
      Force India: 2.16 szezon
      Super Aguri: 1.88 szezon
      Toro Rosso: 1.86 szezon


      Az FIA elutastotta a McLaren fellebbezését

      Az FIA Fellebbviteli Bróságának öt főből álló brói testülete meghozta döntését a McLaren-Mercedes fellebbezésének ügyében, amelyet a csapat a Belga Nagydj után nyújtott be a versenybrók határozata ellen. A McLaren fellebbezését elutastotta a testület. Hamilton megnyerte a spái versenyt, ám néhány órával a futam után visszasorolták a harmadik helyre. A versenybrók szerint ugyanis jogosulatlan előnyhöz jutott a futamon a sikán levágásával, mielőtt megelőzte volna Kimi R키ikkönent, aki egyébként a manőver után visszaengedett maga elé, de rögtön ezután sikeres támadást is indtott a finn ellen.
      Hétfőn délelőtt tehát megkezdődött a fellebbezés tárgyalása, amelyen első körben a McLaren azt igyekezett bebizonytani, hogy miért is lehet elfogadni a fellebbezést. A csapat jogi képviselői ezt követően azt fejtették ki, hogy Lewis Hamilton Belgiumban a szabályoknak megfelelően járt el.

      Az FIA Fellebbviteli Brósága ugyanakkor kedden elutastotta a McLaren-Mercedes fellebbezését, ami azt jelenti, hogy Hamilton továbbra is csak egy ponttal előzi meg Felipe Massát a világbajnoki pontversenyben.
      A McLarenes eredetileg bokszutca-áthajtásos büntetést kapott volna, ám mivel a futamot már leintették, gy 25 másodpercet adtak hozzá a versenyen elért idejéhez, ami a futamgyőzelem helyett a harmadik helyet jelentette számára. A Nemzetközi Sportkódex 152. cikke ugyanakkor kimondja, hogy a bokszutca-áthajtásos büntetést nem lehet megtámadni, gy a McLaren-Mercedes fellebbezése sem elfogadható, hiszen valójában Hamilton is azt kapott.

      A csapat a tárgyaláson azzal védekezett, hogy tavaly a Japán Nagydj után a Toro Rosso pilótáját, Vitantonio Liuzzit is 25 másodperces időbüntetéssel sújtották a verseny után, amiért sárga zászló mellett előzte meg Adrian Sutilt, és az FIA akkor elfogadhatónak nyilvántotta a Toro Rosso fellebbezését, bár végül nem született a faenzaiak számára kedvező döntés.

      Az FIA ugyanakkor azt közölte a McLarennel, hogy annak idején Liuzzi eredeti büntetésében hiba volt, és neki is bokszutca-áthajtásos büntetést kellett volna kapnia. Charlie Whiting versenyigazgató pedig azt mondta, akkor az állandó versenyfelügyelő, Tony Scott-Andrews el is ismerte neki, hogy hiba történt.

      Scott-Andrews ugyanakkor a McLaren megkeresésére ennek az ellenkezőjét álltotta. Whiting viszont tartotta magát ahhoz, hogy Scott-Andrews korábban beismerte akkori hibáját.

    Oldal: 50 / 96 ElsőElső ... 40 48 49 50 51 52 60 ... UtolsóUtolsó


    Téma információ

    Témát böngésző felhasználók

    Jelenleg 1 felhasználó böngészi ezt a témát. (0 regisztrált és 1 vendég)

    Hasonló témák

    1. Killmask Munkái
      By Killmask in forum Bemutató terem
      Válaszok: 3
      Utolsó hozzászólás: 2008-03-02, 11:28

    Hozzászólás szabályai

    • Új témákat nem hozhatsz létre
    • Válaszokat nem küldhetsz
    • Fájlokat nem csatolhatsz
    • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
    •  
    • BB code is Bekapcsolva
    • Pofik Bekapcsolva
    • Az [IMG] kód Bekapcsolva
    • [VIDEO] code is kikapcsolva
    • A HTML kód kikapcsolva
    BACK TO TOP