Nick neved vagy email címed:
Már regisztrált tag vagy?
Klikk ide ha szeretnél új jelszót !
  • Bejelentkezés / Regisztráció


    Oldal: 52 / 96 ElsőElső ... 2 42 50 51 52 53 54 62 ... UtolsóUtolsó
    Eredmény: 358 - 364 (666) összesen

    Téma: Forma-1

    1. #358
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Forma-1

      törölve! xxx

    2. #359
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Forma-1

      A Ferrari újra megvizsgálja boxutcai jelzőrendszerét


      Nyalókás embernél is előfordul ilyen hiba, erre apellált Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke, a Szingapúri Nagydj 17. körében történt balesettel kapcsolatban. Az olaszok Felipe Massa esetét követően a futam hátralévő részében visszatértek a hagyományos nyalókás rendszerhez. Massa első boxkiállásánál az első helytől fosztották meg pilótájukat, aki látva a zöld fényt a jelzőrendszeren, elindult, csakhogy még nem fejezték be az üzemanyagtöltést, gy magával rántotta a tankolóberendezést. A brazil pilóta senkit nem hibáztat az esetért.
      Domenicali elmondta, a boxuknál a pilóta látóterébe benyúló jelzőrendszer utolsó fénye, a szabad utat jelző zöld szn kigyulladását is épp úgy ember iránytja, mint a hagyományos nyalókát: "Emberi hiba történt. Nem az elektronikai rendszer iránytotta, hanem manuálisan volt vezérelve, mert ilyen esetekben, amikor a biztonsági autó miatt sok autó jön be a boxba, óvatosabbnak kell lenni."

      "A nyalóka helyett a zöld fény bekapcsolását iránytjuk mi, és itt történt a hiba. Ki fogjuk elemezni, hogy mi történt, mert nagyon feszült pillanat volt. A földre rántott szerelőnek nincs baja, rendben van, bár nagyon durva pillanatnak voltunk szemtanúi."

      Az eset rendkvül látványosnak és felettébb veszélyesnek tűnt, és mivel akkor még a Ferrarinál sem tudták, pontosan mi okozta Massa idő előtti elindulását, az első éjszakai futamon nem használták többet a rendszert. Domenicali szerint azonban ez a szituáció a nyalóka esetében is megtörténhetett volna: "Amikor kigyullad a zöld, azt jelenti, menj. Ez gy lett volna a nyalóka esetében is, ebből a szempontból semmi nem változtatott volna a tegnapi jeleneten."

      Csakhogy az idei szezonban már történt egy hasonló eset, akkor a Ferrari finn pilótájával, Kimi R키ikkönennel. A világbajnok versenyző az Európa Nagydjon sodorta el szerelőit, ám akkor a pilóta hibázott, túl hamar lépett a gázra.

    3. #360
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Forma-1

      R키ikkönen: a helyzet Szingapúr előtt is reménytelen volt

      Kimi R키ikkönen bajnoki esélye minimálissá vált a Szingapúr Nagydj után. A cmvédő az Auto Motor und Sport-nak elmondta, hogy már a verseny előtt sem voltak komoly reményei.




      "Már Szingapúr előtt is reménytelen volt a helyzetem. Sajnálom, hogy a Ferrari miattam csúszott le az értékes konstruktőri pontokról. De nem adom fel és mindent beleadok, hogy a csapatom elérje a céljait." í¢?í¢?? jelentette ki a finn versenyző, aki a kiesése ellenére is megdöntötte Michael Schumacher rekordját.

      A cmvédő tz leggyorsabb körrel utolérte Schumit, akinek 2004-ben sikerült ez a rekord. R키ikkönen Formula-1-es pályafutása során harmincöt alkalommal volt a leggyorsabb.



      Rossi Forma-1-es teszttel ünnepelné világbajnoki cmét

      Valentino Rossi az elmúlt hétvégén pályafutása nyolcadik világbajnoki cmét szerezte meg a gyorsasági motorosok között, és egy olasz lapnak azt nyilatkozta, hogy a győzelmét szeretné egy Forma-1-es teszttel megünnepelni, mégpedig ismét a Ferrarinál. "Szeretnék ismét Ferrarit vezetni, de nem utcai autót, hanem Forma-1-eset"- árulta el Rossi a La Gazzetta dello Sport cmű lapnak, amely arra volt kváncsi, a pilóta milyen ajándéknak örülne vb-cme után. A motoros ugyanakkor hozzátette azt is, nincsenek tervei a Forma-1-ben, egyszerűen csak ez a vágya.
      Az immáron nyolcszoros világbajnok ugyanis még két évig egészen biztosan marad a MotoGP-ben, mivel szerződése 2010 végéig köti a FIAT Yamahához. Az olasz motoros két év múlva azonban már 31 éves lesz, és úgy érzi, akkor már túlságosan késő lenne a Forma-1-ben új karriert kezdeni.

      Rossi 2004-ben tesztelt egyébként először a maranellóiakkal, és azóta is jó viszonyban van a Ferrarinál azóta csapatfőnökké előléptetett Stefano Domenicalival. Utóbbinak pedig álltólag tetszene az ötlet, hogy az olasz motoros vezesse a versenygépet: "Rossi nagyszerű, és mindent meg lehet oldani."

    4. #361
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Forma-1

      Eltélték Michael Schumacher menedzserét

      Michael Schumacher menedzserének, Willi Webernek egy német bróság előtt kellett felelnie egy korábban megszűnt cége miatt. A tárgyalás a napokban véget ért, és Webert bűnösnek találták.



      A Pole Position Marketing névre hallgató cég hivatalos Michael Schumacher-termékekkel kereskedett, ám fizetésképtelenné vált. A bróság pedig hűtlen kezelés miatt bűnösnek találta a menedzsert.
      A Bild úgy tudja, Webert egy évre felfüggesztették, és ezen felül még 720 ezer eurós brságot is fizetnie kell.




      Keke Rosberg: a Ferrarinak büntetés járna


      A korábbi Formula-1-es versenyző, Keke Rosberg úgy véli, hogy a Ferrari súlyos büntetést érdemelne veszélyeztetésért. Felipe Massa magával vitte az üzemanyag-tömlőt (ahogy Christijan Albers a Francia Nagydjon 2007-ben) és leparkolt a boxutca végén. "Amit a Ferrari tett, az életveszélyes volt. Bele sem merek gondolni, hogy mi lett volna, ha a benzin lángra lobban. Az FIA-nek cselekednie kell." í¢?í¢?? jelentette ki Rosberg.

      Az eset után a Ferrari újra alkalmazta a nyalókát, amely kisebb hibázási lehetőséget hagy a szerelőknek. "Remélem gy is marad. A lámpájuk egy ócskaság." í¢?í¢?? vélekedik Niki Lauda.

      Az esettel a McLaren visszakapta a Belgiumban elvett pontokat. "Már a verseny is előtt mondtam, hogy ha Isten létezik, igazságot tesz. És gy is lett."

    5. #362
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Forma-1

      R키ikkönen: Nem találok magyarázatot erre az időszakra

      Tizenegy futam győzelem nélkül, hét, hogy nem indulhatott az első rajtkockából, az elmúlt négy versenyen pedig nem tudott pontot szerezni - ez Kimi R키ikkönen mérlege az idei szezonban, s noha matematikai esély még van a végső győzelemre, a Ferrari világbajnoka a szingapúri hétvégét követően kijelentette: segteni fogja Felipe Massát a bajnoki cm megszerzésében. „Nehéz megtalálni a megfelelő szavakat: éjszaka versenyezni, vagy nappal...egyértelműen nem az én évem. Nekiütköztem a falnak, amikor már csak pár kör volt hátra. Az igazság az, hogy nem a győzelemért hajtottam, de nagyon fontosak lettek volna a pontok a csapat számára. És, mint történt az Spa-ban is, újabb kiesés. Tisztán látszik, hogy sokkal többet próbáltunk meg kihozni a helyzetből, mint amennyi végül sikerült. Jelenleg már csak abban reménykedhetek, hogy lesz egy hétvégém, ahol minden jól alakul."
      „Ismételten jó tempónk volt Szingapúrban, de nem tudtunk élni vele. A leggyorsabb körök nem érnek semmit, ha nem kombinálod azokkal a helyzetekkel, amikor igazán számtanak. Nyilvánvaló, hogy szomorú vagyok a helyzet miatt. Nem tudom megmagyarázni ezt a sötét időszakot és nincs semmi, amivel megváltoztathatnám a történteket. Előre kell néznünk az utolsó három versenyre."
      „Szingapúr csodálatos hely egy versenyre. Az éjszakai futam nagyon jól szervezett volt. Kicsit meglepődtem, amikor a napszakról és a láthatóságról való beszélgetéseket hallgattam. Amikor felgyújtották a lámpákat, olyan volt, mintha nappal lenne."
      „Az autó nagyon jól ment péntek reggel, de délutánra változtattunk a beálltásokon és nem tudtam jól teljesteni. A harmadik szabadedzésen problémánk volt a kormánnyal és sok időt vesztettem, mert nem tudtam kipróbálni a keményebb keverékű abroncsokat gyorskörön. Nyilvánvaló, hogy ez nem a tökéletes módszere annak, hogy javtsak az időmérőn mutatott teljestményemen. A verseny kezdetén nem találtam a ritmust, mert a guminyomás túl alacsony volt. Szükségem volt néhány körre, hogy elérjem azt, hogy megfelelően üzemeljenek. Amikor rendben voltak, elkezdtem szárnyalni és könnyen lépést tartottam Hamiltonnal. Amikor a biztonsági autót pályára küldték nyilvánvalóvá vált számomra, hogy a lehetőségeimet megsemmistették, mert amikor második vagy egy dupla bokszkiállásnál, nem sok mindent tehetsz."
      „Az ötödik helyig jutottam aztán a gyorsabb autóval jól alakult minden Glock mögött. Vártam az előzésre alkalmas pillanatot mögötte, de ekkor túl keményen találtam el az egyik kerékvetőt, és az autó szó szerint felszállt, gy nem tarthattam iránytásom alatt. A falnak ütköztem és vége lett a versenyemnek."
      „Nagyon sajnálom a csapatot, mert rendkvül jó munkát végeztek, hogy javtsanak az F2008-ason. Nagyon fájó pontokat veszteni. De tudjuk, hogy harcolhatunk a győzelemért az utolsó három versenyen. Reménykedem, hogy végre péntektől vasárnap estig lesz egy sima hétvégém."



      ??jabb kemény kritika a Ferrarinak

      A Ferrari hibázott Szingapúrban, gy a McLaren-Mercedes egy lépéssel közelebb került a bajnoki cmek megszerzéséhez. A DSF kommentátora, Peter Kohl élesen brálta az olasz istállót a futam után. "??gy szerepeltek, mintha most jöttek volna egy falubéli garázsból. Massának gy semmi esélye nincs arra, hogy bajnoki cmet szerezzen. Kimi R키ikkönen teljestménye pedig kétségbe ejtő. Tz futam alatt egyetlen győzelmet sem szerzett, és az elmúlt négy versenyen pontok nélkül maradt."

      "Ébresztő Kimi! Te vagy a bajnok! Szedd össze magad és mutasd meg végre. Hol van a büszkeséged? Ha Japánban is leszerepelsz, akkor jobb, ha otthon maradsz jéghokit nézni. Nem voltál bajnokhoz méltó az elmúlt időszakban." í¢?í¢?? jelentette ki a szakértő, aki a Renault-nak is tanácsot adott.

      "Szabadtsátok ki Piquet' az autóból, és adjatok lehetőséget egy olyan versenyzőnek, aki megérdemli. Kiderült, hogy nem olyan tehetséges, mint az apja, és a Formula-1 túl nagy falat neki."

    6. #363
      Elérhetőség
      Offline
      Dada avatara



      Vip tagcsoport tagja


      VIP
      Csatlakozott
      07-11-26
      Életkor
      36
      Hsz.
      1.471

      Forma-1

      Rövid összefoglaló R키ikkönen negatv szériájáról

      A finn Iltalehti internetes oldal szerkesztői késztettek egy összeálltást Kimi R키ikkönen eddigi olyan futamairól, amik meghatározóak lehettek volna az újabb világbajnoki cm megszerzése szempontjából és megemltik Kimi kudarcait, elkövetett hibáit, valamint passzivitását. A nagydjak utáni zárójelben az időmérő edzésen és a futamon elért helyezése olvasható, mg azon versenyek összefoglalói után, ahol pontot vesztett, értelemszerűen a szerezhető pontok száma szerepel.

      Török Nagydj (4/3)
      A Ferrari tempója megnyugtató volt, de R키ikkönen összeért a rajtnál Heikki Kovalainen autójával, és ezáltal az esetleges győzelemről vagy második helyről mindenképpen le kellett tegyen. Végül is az időmérőhöz képest egy helyet javtva, a harmadik helyre sikerült behoznia a kocsit, és gy 6 pontot szerzett.

      Monaco-i Nagydj (2/9)
      Második pozcióból rajtolva 0 pontos versenyt futott. Büntetés, ami miatt hátrébb esett, csúszkálások, majd egy nagyobb hiba, aminek következtében nekiment Adrian Sutilnak, és ezzel végleg elszálltak a pontszerzési esélyei, bár az ötödik vagy a hatodik helyen is célba érhetett volna.
      (4-3)

      Magyar Nagydj (6/3)
      Szomorúan indult a hétvége számára, az időmérő edzésen nem szerepelt túl jól. A versenyen viszont Felipe Massa és Lewis Hamilton is hozzájárult dobogós helyezéséhez. De még gy is illett volna a Toyotás Timo Glock-ot megelőznie, ennek ellenére örülhetett a harmadik helynek. Egész hétvégén túlságosan beletörődő volt.

      Belga Nagydj (4)
      Mindenki emlékszik a finn csatájára Lewis Hamiltonnal, aminek a vége falba csapódás lett. Az élénk harc valósznüleg nem zajlott volna le a győzelemért, ha nem lett volna ennyire fontos R키ikkönen számára az első helyért járó pont. Ebben a kiesésben azért szerepet játszottak az abroncsok is.
      (10-8)

      Olasz Nagydj (14/9)
      A Jégembernek komoly kihvás volt az eső Monzában. Az időmérő edzésen be sem jutott az utolsó körbe, gy csak a tizennegyedik helyről rajtolhatott. A versenyen Sebastian Vettel rajt-cél győzelmet aratott, és Kimi mindössze a kilencedik helyen ért célba. Ezzel egy újabb pont nélküli hétvégét zárt.

      Szinagapúri Nagydj (3)
      Az aktuális világbajnok valósznűleg ezen a versenyen dobta el végleg cmvédési esélyeit. Szingapúrban ötödik helyen autózva hibázott, és falnak vezette a Ferrarit. Három futammal a vége előtt ilyen tendenciával nem lesz esélye.
      (4)

      Gené hisz a Ferrari cmszerzésében

      A Ferrari tesztpilótája, Marc Gené úgy véli, hogy a szingapúri kudarc ellenére sem dőlt még el a bajnoki cm sorsa.




      Az El Mundo-nak elmondta, hogy bár többet nem hibázhat a csapat, de behozható a hét pontos lemaradás. "Nem mi vagyunk a legjobb pozcióban, de továbbra is esélyesek vagyunk. Japánban és Knában szoros csatára számtok, de Brazliában mi leszünk előnyben."

    7. #364
      norma
      norma avatara

      Forma-1

      Alonso a (mázlista) király!

      킍zlelgetem a kifejezéseket: "A Ferrari maga alatt vágja a fát...", "...megássa a saját srját...", vagy: "... kibabrál a saját versenyzőivel...", meg ilyeneket. Sőt, még a bibliai Noé is eszembe jut, amikor arra bztatja az Urat (akkor ugyanis, még a nevezett meglehetősen közeli és bizalmas kapcsolatban volt a földi halandókkal), hogy: "...Csak a barátaimat verjed (üssed?) Uram, az ellenségeimmel elbánok magam is!..." Ez utóbbi mondat akár a szegény kis Massa szájából is elhangozhatott volna, amennyiben szóhoz tudott volna jutni, amikor vitte magával az egész hóbelevancot a bokszutcában. Az ember könnyesre röhögte magát az eseményen, és csak később döbbent rá, hogy mi lehetett volna ebből, ha csak egy kicsit is rosszul sül el a dolog. Hogy pillanatok alatt leéghetett, fölrobbanhatott volna az egész utca, ha azok a (szerencsére valóban) biztonsági szelepek valamelyike enged, azaz átengedi az üzemanyagot, és Massa Ferrarija azt végigfolyatja a bokszutcában!... Ha valaki már látott az amerikai versenyeken égő versenyzőt, pánikszerűen tüzet oltó szerelőket (bár a lángokat nem láthatta a metanol szntelen lángja miatt), az tudja miről beszélek.Ez most mind elmaradt, csak a szégyen marad meg mindörökre. A szégyen, hogy a csapat, a Ferrari, amely a kerékcserében is többszörös világcsúcstartó tudott lenni (öt másodperc sem kellett nekik a kerékcseréhez), mára ide züllött, szétesett. Bár ez talán azért túlzás, mert a csapat, a szerelők nyilván nem estek szét, hanem csak az idétlen vezetés vitte, viszi romlásba az egész társaságot. Korábban, ezeken a hasábokon már ejtettem néhány keresetlen szót a Ferrari (egyébként tisztességes és hozzáértő, de a vezetésre alkalmatlan) új vezérkaráról, amelyeket itt most nincs szándékomban megismételni. Csupán annyit, hogy ma már ott tartunk, hogy Massának és Kiminek hovatovább jobban kell tartaniuk a saját csapatuk baklövéseitől, mint az ellenfeleiktől.
      Számomra legalábbis fölfoghatatlan, hogy amúgy értelmes, jól képzett és tehetséges mérnökök képtelenek elismerni, hogy a legújabb "fejlesztésük", az elektronikus cipőkanál hasznosságával egyenértékű lámpás megoldásuk, amely a nyalókás embert lenne helyettestendő, nemhogy nem jó, hanem egyenesen ártalmas/!/ az "egészségre"! Már akkor lertam, hogy baromság az egész, amikor Kimi vitte el kis hján a csövet, csupán egyetlen szerelő lábát törve el, legfőképpen azért, mert az indulás felelősségét a nyalókás embertől átadja "a verseny izgalmától túlfűtött, rohanni akaró, begőzölt versenyző kezébe" (idézet magamtól). Ma is gy látom. Sőt, sokkal súlyosabban télem meg. Akkor, pedig Massa is dobott kis hján egy hátast ugyanebből a hibából kifolyólag, a Ferrari ahelyett, hogy elismerte volna, hogy hülyeség ez az egész új lámpázás, tartott egy "demonstrációt", sajtótájékoztatót, amelyen bemutatták, hogy milyen nagyszerű is ez az újtás.

      Erre föl vitte el most Massa az egész cuccot.

      És vesztett vele tz értékes világbajnoki pontot.
      Viszont a Ferrari ezúttal azonnal magára vállalta a hibát, valamelyik mérnökük majd elviszi a balhét, mondván, hogy "hibásan", azaz rosszkor nyomta meg a gombot. Ez Massát ugyan fölmenti, de a pontjait nem hozhatja vissza. A "mérnök" pedig, akiről szilárdan álltották, hogy onnan föntről, a pulpitusról "jobban látja" majd, hogy mikor kell nyomnia, mint a nyalókás ember, nem látta jobban! És nyomnia sem olyan egyszerű! Három lámpa van ugyanis, piros, sárga, zöld, - és ahhoz, hogy a zöld a lehető legkorábban villanjon föl, egy kicsit "elébe kell menni" az eseményeknek. De mennyivel?! Három versenyből, (hat kiállásból) három baleset - igazán nem rossz arány. De, ha gy haladunk, a Ferrarinak lassan nem lesz hadra fogható szerelője...

      Ha azonban az ember megkockáztatja, hogy a Ferrari jelenlegi vezetői "fafejűek" (a klasszikusuk Gottlieb Daimler, akit ismerői "fafejű svábként" tiszteltek), akkor viszont mit mondjon az FIA illetékeseiről, akik a mundér (néhány rossz szabály) védelmében inkább hagyják tönkretenni a versenyeket, és még a jobbik esetben is irreálissá tenni az eredményeket, mint most Szingapúrban. Mert azt ugye nem gondolja senki komolyan, hogy normális körülmények között is Alonso nyerte volna a versenyt, ugye?! Már a könyökömön jön ki, annyit rtam erről a szomorú Safety Car-os szabályról, illetve ennek az Amerikából (félig) átvett formájáról, amely szerint a mai Forma-1-es versenyek zajlanak. Legutóbb akkor hvtam ki magam ellen a sorsot, akarom mondani némely olvasóm haragját, amikor Kimi Hamilton általi felökleléséért elsősorban nem a versenyzőt, hanem a hülye szabályt (piros lámpát a verseny útjába?!) marasztaltam el.

      Most is ez a szabály tette tönkre a versenyt. (No persze nem a látvány és az izgalmak tekintetében. Vagy ezért csinálják mindezt?!) Amely szép nyugodtan folydogált egészen addig, amg ifjabb Piquet neki nem ment a falnak! De nekiment. Mire kijött a Safety Car, ami természetes, és szükséges. De az már nem, hogy erre bezárt a bokszutca! A baleset ugyanis most akkor következett be, amikor a mezőny nagyobbik részének éppen tankolnia kellett volna - ha lehet. Akik tudták, azok elhalasztották. De vannak olyan esetek, amikor (amint azt Martti Larnitól tudjuk): "A WC olyan, mint a sr. Ha menni kell, hát menni kell!" Azaz forma-nyelvre lefordtva: ha üres a tankod, akkor be kell menned a bokszba, ha nem szabad, akkor is! Nico Rosberg és Robert Kubica tehát bement, vállalva a veszélyt, és meg is kapták a maguk "Stop and go" büntetését, amellyel a "kis Keké-" től élete első győzelmének esélyét vették el, Kubicát meg elküldték a vert mezőnybe.Az életben azonban ez már úgy van, ha elvesznek valakitől valamit, azt biztos odaadják valaki másnak. Ezúttal, egyébként teljesen megérdemelten, Fernando Alonso volt ez a "kedvezményezett". Azért mondom, hogy megérdemelten, mert szombaton, az edzésen, amikor egyértelműen a leggyorsabb volt a mezőnyben, egy ostoba műszaki hiba megfosztotta attól a lehetőségtől, hogy gyorsaságát az első rajthelyre váltsa, sőt, csak a tizenötödikről indulhatott! Akkor letérdelve "imádkozott", s arról beszélt, hogy ezzel elúszott minden lehetősége. 킁m vasárnap reggel már, miután kiderült, hogy az autójának semmi baja, mert csak a benzinadagoló kisebb zűrje volt a megállás oka, azt pedig azonnal kijavtották, már arról beszélt, hogy: "Megvan a követendő stratégiánk. Akkor van némi esélyem, ha lesz a versenyben biztonsági autós rész!" És lőn. Az eset pedig világosan mutatja, hogy a szerencse mindig csak azt támogatja (meg az "Isteni Gondviselés"), aki okosan és alaposan felkészül annak fogadására.

      Briatore tehát minimális benzinnel küldte ki a pályára Fernandót, mégpedig azért, hogy a 15. helyről indulva, az első néhány körben előzzön meg mindenkit akit csak lehet a könnyű, gyors autójával. Mivel a rajtnál a legrövidebb a mezőny, s attól kezdve egyre nyúlik. Alonso meg is tette ami tőle tellett, és amikor (nagyon hamar a többiekhez képest) elfogyott az üzemanyaga, ahogy tervezték, bement a bokszba tankolni. 킍gy azután, amikor Piquet balesete bekövetkezett, néhányan nagyon szorult helyzetbe kerültek, mások pedig csak némi várakozás után tudtak tankolni, a ferrarisok pedig hozzáfogtak "saját srjuk kiásásához" (hogy itt ezt a formulát használjam), - addig Alonso, mint a nevető egyetlen, az élre keveredett, illetve először annak közelébe. A nagy truváj az volt, amikor Rosberg megkapta a büntetését, attól kezdve nem lehetett megálltani a kétszeres világbajnokot. Illetve mégis.

      Amikor ugyanis utoljára járt bent a biztonsági autó, s mögüle utoljára, immár harmadszor rajtolt el a mezőny, akkor még Hamiltonnak, és Rosbergnek is volt elméleti esélye a győzelemre. Különösen Hamiltonnak, ha elfogadjuk, hogy az ő autója volt a leggyorsabb a három közül. Egy ilyen repülőrajtnál sok minden bekövetkezhet, ezért a fineszes Alonso is nagyon vigyázott, felkészült egy rohamra, és amikor lehetett, azonnal kilőtt, mint a förgeteg, és úgy látszott meg is szándékozik tartani ezt a sebességet. 킁m ekkor a fülére szólt Briatore: "Ne pánikolj! Mire ez a nagy sietség!...", és akkor Alonso azonnal visszavett az esztelen rohanásából...Nico Rosberg, mint utóbb elmondta, eredetileg meg akarta támadni Fernandót, de aztán úgy döntött, hogy Alonso sokkal dörzsöltebb annál, hogy a hátralévő mintegy három körben elengedje, s az autója is nagyon megy, ezért úgy döntött, inkább vigyáz a második helyére, eddigi legjobb eredményére.

      Lewis Hamiltont is megksértette az ördög, de neki is volt annyi intelligenciája, (és "igyekeztem tanulni a korábbi hibáimból is" , mint mondta), hogy erőt vett magán, és az adott helyzetben még azt is eltűrte, hogy Rosberg kissé feltartotta őt, nem vállalt semmi kockázatot az adott helyzetben. Kerek egy másodperccel ment lassabb köröket, mint a versenybeli leggyorsabb köre volt!...

      De nem gy R키ikkönen. Aki a verseny, még normális részében sokat gérően haladt, de akit a Ferrari, ha nem is annyira, mint Massát, de szintén a partra tett, és ekkor az ötödik helyen autózott, elkövette szokásos utolsó percek-beli hibáját. Belőle ugyanis gyárilag hiányzik az a fajta óvatosság, amelyet fentebb lertam, és talán éppen ez teszi vonzóvá, szerethetővé. De ahogy "anno" makacsul végigcipelte a foszlott gumijú kerekét egészen a defektes bukásig, a verseny vége felé, és ahogy szinte minden versenyen éppen az utolsó körökben rázza meg magát és futja a verseny leggyorsabb körét, mintegy jelzéseket küldve a külvilágba, most is úgy látszott, mintha az utolsó négy körben akarná megnyerni a versenyt, száguldott, mint a szélvész - és ez lett a veszte! Egyetlen hiba - és vége idei minden reményének. (Mégpedig, Christian Danner: "Tisztán vezetői hiba!" )

      Sajnálom.
      Persze, éppen ettől, és mindattól amit fentebb rtam, lett, s marad emlékezetes az első Szingapúri verseny, az első villanyfényes Forma-1-es futam. Amely ellentétben a városban futott, de mégsem teljes értékű "városi" valenciai versennyel, igazi, reprezentatv városik verseny volt. Olyan, amely még Monte-Carlóval is vetekedhet, persze nem az európaiak számára, mert ahhoz kissé messze van tőlünk. A képeken is látszott, és a kiegésztő képes beszámolókban is, hogy Szingapúr milyen gyönyörű város, amihez csupán annyit tennék hozzá, hogy valóban Monacóhoz hasonló környezet, példás tisztaság, egetverő gazdagság, csak sokkal nagyobb méretekben, s a világ legnagyobb konténer kikötőjével a háttérben. Engem a Forma-1-es motorcsónakos magyar barátaim vittek el oda, amikor ennek a pályának természetesen még hre sem volt, de a város, a Sentosa sziget látványosságai, (különösen az éjszakai safari az állatkertben) feledhetetlen nyomot hagytak bennem. Mint ahogy nyomot hagytak a Forma-1-es futam résztvevői is, nyilván az egész világban. Hogy mennyibe került a verseny arra nem emlékszem, de egy adat ezért megragadt a fejemben (s remélem nem értettem félre): minden további évben a pálya felálltására és világtására tovább százmillió eurót kell költeni.

      Mindezt természetesen a legszigorúbb takarékosság jegyében.

    Oldal: 52 / 96 ElsőElső ... 2 42 50 51 52 53 54 62 ... UtolsóUtolsó


    Téma információ

    Témát böngésző felhasználók

    Jelenleg 1 felhasználó böngészi ezt a témát. (0 regisztrált és 1 vendég)

    Hasonló témák

    1. Killmask Munkái
      By Killmask in forum Bemutató terem
      Válaszok: 3
      Utolsó hozzászólás: 2008-03-02, 11:28

    Hozzászólás szabályai

    • Új témákat nem hozhatsz létre
    • Válaszokat nem küldhetsz
    • Fájlokat nem csatolhatsz
    • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
    •  
    • BB code is Bekapcsolva
    • Pofik Bekapcsolva
    • Az [IMG] kód Bekapcsolva
    • [VIDEO] code is kikapcsolva
    • A HTML kód kikapcsolva
    BACK TO TOP