Hát ennél már nem, mert a BMW már az összes újtást tesztelte most.
Hát ennél már nem, mert a BMW már az összes újtást tesztelte most.
De nem jelenti azt hogy a többi is igy fog kinézni legalábbis remélem
Szerintem normálisabban fog az majd kinézni..., ha meg nem akkor meg egyszer csak hozzá szokunk...
Én igazábol az eröviszonyokra leszek kiváncsi :S
Eddie Jordan szerint Bernie Ecclestone terve egyszerűen ostobaság
Az egykori Formulaí¢?Âí¢??1-es csapatfőnök, Eddie Jordan szerint Bernie Ecclestone terve, miszerint a világbajnokságon töröljék el az egyéni pontversenyt, és minden viadalon érmeket adjanak a dobogósoknak, és csak a helyezéseket számolják, teljes ostobaság.Eddie Jordan a BBC-nek adott nyilatkozatában kritizálta Bernie Ecclestone felvetését, amely megreformálná a mostani egyéni pontrendszert. Egészen pontosan nem is megreformálná, hanem el is törölné azt, és a jövőben csak a megszerzett helyezések számtanának.
„??gy hiszem, hogy ez ostobaság. Jelen helyzetben mindenkinek a költségvetéssel és annak a megnyirbálásával kellene foglalkoznia, semmi mássalí¢?Âí‚ í¢?Âí¢?? kezdte gondolatmenetét Jordan.
Az egykori csapatvezető a folytatásban azt ecsetelte, hogy miért lennének vesztesei annak, ha törölnék a mostani pontszámtási rendszert.
„Szükség van a pontozásos rendszerre. Az egyike voltam azoknak a csapatvezetőknek, akik annak idején támogatták, hogy az első nyolc helyezett kapjon pontot, illetve pontokat. Tisztában kell lenni azzal, hogy vannak olyan csapatok, amelyeknek egy megszerzett pont annyit jelent, mint a Ferrarinak, vagy a McLarennek egy győzelemí¢?Âí‚ í¢?Âí¢?? tette hozzá az egykori csapatfőnök, aki szerint a két pont és a semmi között óriási különbség van.
Jordan szerint a középcsapatoknak lenne csak igazán végzetes az új szisztéma, amelyeknek gy nem lesz érdekük harcolni, hogy a pilótái bekerüljenek a legjobb nyolcba.
„Az olyan versenyzők, mint például Felipe Massa, aki lentről jött és onnan dolgozta fel magát a legjobbak közé, tudják csak igazából, hogy mennyire fontosak a mezőny hátsó felének a megszerzett pontok. Mindenki, akinek van rálátása a pénzügyi helyzetre, tudja, hogy mennyire fontos, és hogy mekkora izgalmat jelent egy-egy pont megszerzése a csapatoknakí¢?Âí‚Â.
„Ecclestone azt hiszi, hogy mindenkit csak az érdekel, hogy ki nyeri meg a versenyt. Sajnálom, de ez igencsak hibás gondolatí¢?Âí‚ í¢?Âí¢?? tette hozzá Jordan, aki szerint az összes csapat belegyezésére lenne szükség ahhoz, hogy bevezessék ezt a (szerinte hibás) új szabályt.
http://www.nemzetisport.hu/............csak tagoknak! Regisztráció itt
Ez alapján csak a konstruktőri versenyben maradna meg az eddigi pontozásos rendszer, az egyéniben senki sem kapna külön pontokat, ugyanakkor a helyezéseket számon tartanák a rangsorolás miatt. Az összetettben végül az lenne a világbajnok, aki több győzelmet ért el a szezonban. Ha két versenyzőnél ez egyenlő, akkor a második helyezések száma döntene, és gy tovább.
Természetesen az összetett verseny további helyezéséről is hasonlóképpen döntenének.
Ecclestone ezen javaslata még messze áll a konkrétummá válástól, mivel az FIA tanácsa csak decemberben tárgyalja majd. Az üzletembernek azonban igencsak nagy beleszólása van a dolgok menetébeí¢?Âí‚?
A Toro Rosso is a partnerautó szabály miatt kerülhet nehézségbe
Gerhard Berger már az évad elején fontolóra vette, hogy elhagyja a Toro Rossot, amikor Dietrich Mateschitz bejelentette, hogy szándékában áll eladni a tulajdonrészét.
"Nem nehezteltem rá emiatt, de ettől erősödött bennem a gondolat, hogy visszaadom neki a Toro Rosso teljes iránytását, hogy saját belátása szerint léphessen. A partnerautók bizonytalan helyzete Didi számára is megnehezti a munkát és emiatt a Red Bull Racinget helyezi előtérne, ami érthető." - idézi a Tiroler Zeitung Bergert.
A Toro Rosso munkáját eddig is a Red Bull finanszrozta, de hosszú távon nem volt garancia az előrelépésekre. ??j partnert (Mateschitz helyett) pedig nem sikerült találni. "Nem sokan engedhetnek meg maguknak egy Formula-1-es istállót, és még kevesebben vannak, akik be akarnak szállni az üzletbe. Egyedül is tovább vittem volna a csapatomat, de nem tudtam volna állni a költségeket."
Korábban felmerült annak lehetősége, hogy a csapat a Honda támogatásával indul jövőre -Takuma Satóért cserébe, de Berger nem akarta alárendelni a Toro Rossót egy gyártóknak. "Az ilyen cégóriásoknak sajátos elképzeléseik vannak, de hosszútávon ez nem mindig kifizetődő."
Továbbra sem lehet tudni, hogy Mateschitz-nek milyen tervei vannak a csapattal, de nem kizárt, hogy a ProDrive és a Super Aguri után a Toro Rosso is a partnerautó szabály áldozata lesz. Az új Concorde Egyezmény továbbra sem került alárásra.
Kincsre lelt a Ferrari F1-es csapata
A jelek szerint csiszolatlan gyémántot talált a Ferrari istálló azon a szerdai F1-es tesztelésen, amelynek keretein belül az olasz F3-as bajnokság első három helyezettje kipróbálhatta az együttes F2008 kódjelű modelljét.
Mg a 29 kört teljestő Edoardo Piscopo 1:00,336, a 33 kört repesztő Salvatore Cicatelli pedig 1:01,243-as időt ment a fioranói ringen, addig a bajnok Mirko Bortolotti 40 kört teljestett és szenzációs, idei pályacsúcsot jelentő 0:59,111-es időt ért el. Ez Michael Schumacher 2004-ben felálltott 0:55,999-es eredményétől jócskán elmarad, de azóta a kocsik is megváltoztak.
„??gy gondolom, hogy a legjobb körömben vétettem egy apró hibát a hajtűnél és vesztettem pár tizedet, de a teszt ezzel együtt is csodálatos és élvezetes tapasztalt volt.í¢?Âí‚ í¢?Âí¢?? áradozott a Gazzetta dello Sport hasábjain Bortolotti.
Az olasz tehetség hozzátette: „Délelőtt az esőben szembetaláltam magam pár nehézséggel, de száraz pályán azonnal magabiztos voltam a kocsiban. Elérzékenyültem-e? Amikor lecsukod a sisakrostélyt, minden elszáll. Hogy ez kiindulópont volt-e vagy sem, majd a jövő megmondja, de nagyon remélem, hogy igen!í¢?Âí‚Â
A juniorprogram elindtásával kacérkodó Ferrari főmérnöke, Luca Baldiserri dicséretben részestette fiatal honfitársait. A szakembert elsősorban az ifjoncok felkészültsége nyűgözte le.
„Elképesztőnek tartom, hogy egyetlen nagyobb hibát sem vétettek, azonnal gyorsak voltak és megmutatták, hogy milyen komoly potenciál rejlik bennük. Csodálatos volt hallgatni a srácok kommentárjait és benyomásait.í¢?Âí‚ í¢?Âí¢?? fogalmazott Baldiserri.
Bortolottiék tesztje az olasz autósportot felügyelő testület, az ACI-CSAI szervezésében valósult meg.
Jelenleg 1 felhasználó böngészi ezt a témát. (0 regisztrált és 1 vendég)