<H1 class=title>A Mercedes hibázott az autó tervezése közben</H1>2010. április 23. 14:26
A Mercedes GP csapatfőnöke, Ross Brawn elárulta, hogy csúnyán elszámtották magukat, és helytelenül választották meg az autó súlyeloszlását, ezért nem tudják még kihozni a W01-es modellben rejlő potenciált, ám komoly módostásokkal készülnek a Spanyol Nagydjra.A brackley-i bázisú gárda számára nem úgy kezdődött az idei év, ahogy azt eltervezte, és a négy élcsapat közül a leggyengébb láncszem, ami Brawn elmondása szerint csakis annak tudható be, hogy helytelenül választották meg a súlyeloszlást az idei abroncsokhoz.
A szakember viszont elmondta, hogy az európai szezon nyitóállomásának helyet adó Spanyol Nagydjra egy átfogó javtócsomaggal készülnek, és többek között meghosszabbtják autójuk tengelytávját, hogy korrigálják korábbi hibájukat.
??„A probléma nem kimondottan a tengelytávval, hanem a súlyeloszlással van. A helyzet az, hogy rosszul választottuk meg a súlyeloszlást??í¢? ??í¢?? magyarázta Brawn.
??„Mikor megkezdtük ezeknek az abroncsoknak a tesztelését, felismertük, hogy nincs meg a helyes súlyeloszlás, gy elmentünk a határig, amit ezzel az autóval el tudtunk érni. Nem kimondottan a tengelytávval van a gond, a súlyeloszlás az, ami nem olyan, amilyennek lennie kellene.??í¢?Â
??„A gumik megváltoztak (az első abroncsok keskenyebbek lettek a tavaly használtakhoz képest ??í¢?? szerk.)??í¢?? lehetőségünk pedig nem volt tesztelni ezeket a gumikat, és nem sikerült olyan jó becsléseket végeznünk, mint a többi csapatnak."
"Ezért lesz ez a módostás az autón Barcelonában, amivel egy jobb súlyeloszlást tudunk majd elérni.??í¢?Â
Brawn azt is elmondta, hogy csapata a következő versenyeken ??í¢?? ha Barcelonában nem, akkor vélhetően a május végi Török Nagydjon ??í¢?? már bevetheti az F-csatornát, miután annak egy kezdeti verzióját már kipróbálta a múlt hétvégén Knában.
??„A McLaren rendszerét, amit a pilóta vezérel, nagyon nehéz megfelelő működésre brni??í¢? ??í¢?? magyarázta. ??„Éppen ezért nincs könnyű dolga a többi csapatnak.??í¢?Â
??„Amit Knában használtunk, egy egyszerű passzv rendszer volt. A versenyzőnek nem volt rá hatása, gy nem is volt olyan hatékony, mint a McLaren rendszere. Keményen dolgozunk egy teljes rendszeren, amit akár már Barcelonában, de legkésőbb Isztambulban bevethetünk.??í¢?Â
??„Nem egyszerű működésre brni a rendszert, azonban az aerodinamikai szakembereink nagyon keményen dolgoznak rajta.??í¢?Â