LV
1
 

Orpheus

Admin
Tag
Utoljára online
2007.04.02.
1,315
214
63
Díjak
2
47
hhw.hu
A Facebook dönti el, hol nyaralunk


Az ismerősök facebookos képei alapján dől el, hol nyaral az emberek többsége, állí­tja egy friss kutatás. Dicsekedni pedig egyenesen imádunk, a vakációs fotók nyolcvan százaléka a közösségi médián landol, egy részük kifejezetten azért, hogy irigykedjenek ránk.


Ott nyaralunk, ahol az ismerőseink
Brit kutatók széleskörű felmérésben vizsgálták meg az utazási szokások és a közösségi média kapcsolatát. Eredményeik szerint a nyaralások helyszí­nét ma már 52 százalékban a barátok facebookos fotói alapján választjuk meg. „Nem túlzás azt állí­tani, hogy a turizmust a Facebook mozgatja” – nyilatkozta Matthew Flex, az online turizmus szakértője.
szepkartya.jpg

Dicsekvés és szorongás
Bár egyre tudatosabban használjuk a közösségi médiát az előzetes tájékozódásra, még ennél is nagyobb arányban szeretünk élményeinkkel dicsekedni. A
A tartalom megtekintéséhez szükséges: Bejelentkezés vagy Regisztráció to view URLs content!
szerint az emberek 78 százaléka tölti fel nyaralási fotóit a Facebookra. A megkérdezettek 15%-a kifejezetten azért rak fel képeket, hogy az otthonmaradtak irigykedjenek rájuk, és hasonló arányban vannak azok, akik kifejezetten volt házastársukat akarják bosszantani – í­rja a
A tartalom megtekintéséhez szükséges: Bejelentkezés vagy Regisztráció to view URLs content!
.

Brit pszichológusok szerint veszélyes játszmába kezdtünk, mert egyre nagyobb teret kap a közösségi oldalakon a versengés, és ma már egyre többen szoronganak amiatt, hogy lemaradnak ismerőseiktől.
Bár a hazai Facebookon is népszerű a tengerparti képekkel való dicsekvés, egyelőre a realitás felülí­rja a vágyakat. A KSH adatai szerint az elmúlt évben csak a belföldi turizmus tudott növekedni, az is főként a SZÉP kártyának köszönhetően.

Ha a rossz hí­r szárnyra kap
Az internet teljesen átformáltja a turizmust, már csak azért is, mert egyre pontosabban tájékozódhatunk úticélunkról vagy a szállásról. A felmérésben résztvevők több mint fele változtatta meg nyaralása helyszí­nét a közösségi médián elhangzott vélemények alapján. Az itt elhangzó kritikákat az emberek több mint kétharmada hiteles forrásnak tartja. Mindez azt jelenti, hogy a turisztikai szolgáltatásoknál egyre nagyobb szerepe lesz a minőségnek, hiszen a pozití­v és negatí­v élmények is széleskörű nyilvánosságot kapnak.

Magyarok az élmezőnyben, az állam hátul
Egyre több turizmusban érdekelt cég ismeri fel a közösségi médiában lévő lehetőséget, és ebben mi magyarok az élmezőnyben vagyunk. Mí­g a világ 500 legnagyobb Facebook oldala között csak két turisztikai oldalt találunk, addig a hazai közösségi médiában számos cég került fel az első százba. Az állami szektor egyelőre messze elmarad a magánszektortól, legyen szó akár a SZÉP kártyáról, akár az országimázsról, alig találunk nagyszámú rajongótábort. Velünk ellentétben, Malajzia turizmusra fordí­tott reklámkeretének 80%-át már a közösségi oldalakon költi el.


forrás:
A tartalom megtekintéséhez szükséges: Bejelentkezés vagy Regisztráció to view URLs content!
 

Kedvezményes Data.hu prémium előfizetés itt! Tölts villámgyorsan, korlátok nélkül!