LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
2009: Formula-1-es versenyzői szerződések
Az évad végéhez közeledve egyre gyakoribbak a találgatások arról, hogy ki hol folytatja pályafutását. Eltekintve a hí­resztelésektől, a szerződésekben foglaltak szerinti helyzet kevés lehetőséget ad a találgatásokra.
Ferrari

Kimi Rí­í‚¤ikkönen: A finn pilóta szerződése a 2009-es szezon végéig érvényes.
Felipe Massa: A Ferrari tavaly év végén 2010-ig hosszabbí­tott Massával.

BMW-Sauber

Nick Heidfeld: A szerződése az évad végén lejár, a csapat élhet a hosszabbí­tás lehetőségével.
Robert Kubica: A kanadai futam győztesének a szerződése szintén lejár, de jó esélye van a hosszabbí­tásra.

Renault

Fernando Alonso: A kétszeres bajnok szerződése a 2009-es év végén jár csak le, de amennyiben a csapat nem tud a negyedik pozí­cióban végezni a konstruktőrök versenyében, Alonso szerződést bonthat.
Nelson Piquet: A brazil pilóta szerződése lejár az évad végén.

Williams-Toyota

Nico Rosberg: A német pilóta tavaly a 2009-es szezon végéig hosszabbí­tott.
Kazuki Nakajima: A Williams csak egy esztendőre igazolta le a japán versenyzőt.

Red Bull Racing

David Coulthard: A mezőny rangidős versenyzője az évad végén visszavonul.
Mark Webber: Szerződése a 2009-es évad végén jár le.

Toyota

Jarno Trulli: Az olasz pilóta szerződése a 2009-es évadban is érvényes.
Timo Glock: A Magyar Nagydí­j második helyezettje 2010-ig hosszabbí­totta meg a szerződését.

Toro Rosso

Sebastien Bourdais: A négyszeres ChampCar bajnok szerződése az év végén lejár.
Sebastian Vettel: A német pilóta 2009-ben a Red Bull Racing szí­neiben versenyezhet.

Honda

Jenson Button: A szerződése az évad végén lejár.
Rubens Barrichello: Akárcsak Button, Barrichello szerződése is lejár.

Force India

Giancarlo Fisichella: A csapat 2009-ben is igényt tart a rutinos pilóta szolgálataira.
Adrian Sutil: A szerződése a 2009-es szezon végéig szól.

McLaren-Mercedes

Lewis Hamilton: A bajnoki tabella éllovasa 2012-ig kötelezte el magát a McLarennél.
Heikki Kovalainen: A finn pilóta nemrég hosszabbí­tott, 2009-ig.
 

LV
0
 

Fish_BASC

Power User
Utoljára online
2006.01.29.
66
0
6
40
Egyetértek...de amióta Hamilton ott van megy a sz.r keverés. És bár nem hiszem , hogy Hamilton tehet róla egyfolytában gáz van körülötte. Nem is bánom, hogy nem megy jól neki...

A másik meg ez a sok húzza-vonna az új szabályok körül...remélem az évad közepére enyhül a dolog.
 

LV
1
 

Zozi

VIP
Utoljára online
2007.07.03.
1,106
4
38
Díjak
1
38
<span style="font-family:Verdana"><span style="color:DarkOrange"><span style="font-family:Verdana">Remélem csak kacsa!</span>
[/CENTER]
 

LV
0
 

Fish_BASC

Power User
Utoljára online
2006.01.29.
66
0
6
40
Érdekes futamnak nézünk elébe... 3 Renault motorral az élen és KERS meg alig!
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
A Ferrari 100 milliós előnye a Forma-1-ben
1-ferrari3.jpg


Nem elég, hogy a tavalyi évben megszerzett bajnoki cí­mekkel lélektani előnyben van a Ferrari a többiekkel szemben, az olasz gárda minden idők legnagyobb költségvetésével vághat neki a 2008-as bajnokságnak a Forma-1-ben, értesült a Formula Money.
Azzal, hogy a Ferrari mindkét bajnoki cí­met bezsebelte a tavalyi évben, illetve még évekkel ezelőtt 2012-ig elkötelezte magát a Forma-1 mellett, az olasz nagyvállalat nem kevesebb, mint 100 millió dolláros plusz bevételre tesz szert az idei évben. Ekkora összeget még egyetlen csapatnak sem fizetett a sportot irányí­tó csoport a Forma-1-ben.

Mindez a Formula Money riportjából derül ki, amely a Forma-1 pénzügyi helyzetét figyeli. A magazin értesülése szerint a Ferrari 68.9 millió dollárt tehet zsebre azért, hogy megnyerte a konstruktőrök versenyét, ami a CVC-vel kötött új kereskedelmi egyezmény miatt közel a duplája annak, amit korábban fizettek a gyártói elsőségért.

A tavalyi volt az első olyan év, mikor a konstruktőrök versenyének első tí­z helyezettje a pályákon lévő reklámokból, a televí­ziós jogdí­jakból, és az egyéb járulékos bevételekből befolyt összeg 50%-án osztozott. Korábban a megosztás alapját a televí­ziós jogdí­jak legfeljebb 47%-a képezte.

A Ferrari idén kapja meg azt az utolsó 33.3 millió dolláros részletet, amivel még a Formula One Management (FOM) tartozik neki, amiért egészen a 2012-es idény végéig elkötelezte magát a Forma-1 mellett. Ezt az egyezséget még 2005 elején í­rta alá az olasz nagyvállalat, amiért 100 millió dollár ütötte a markát, amit három részletben törlesztett a FOM.

A Ferrari továbbá az egyéni bajnoki cí­m megszerzéséért is leakaszt egy kevés pénzt, ami szintén nem elhanyagolható.

A Formula Money riportja szerint már eddig is a Ferrari volt a legjobban szponzorát csapat. Az olaszok bevétele ugyanis meghaladta a 183 millió dollárt a 2007-es idényben. A Ferrari 2001 és 2002 között 196.9 millió dollárról 211.2 millió dollárra növelte bevételét, ami 7.3 %-os növekedés, miközben az anyacég éves növekedése 18.7 % volt.

Kétség nem férhet hozzá, hogy a gazdagok még gazdagabbak lesznek, mí­g a szegény csapatok helyzete egyre nehezebb lesz a Forma-1-ben. A Ferrari már eddig sem panaszkodhatott, azonban az idei évben minden eddiginél több pénzből gazdálkodhat, ami rossz hí­r a rivális McLaren számára, amely a tavalyi évet beárnyékoló kémügy miatt 100 millió dolláros büntetést kapott.


(Forrás: f1vilag.hu)
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Legalább 2 vagy 3 db kép vagy Hí­r egy hszbe is belefér énis igy szoktam beteszek 2 vagy 3 hí­rt 1 hozzászolásba.És akkor még nekem mondtad sumeher hogy összevisza irogatok csak hogy gyüljön a hsz cöcöcöcö .
Tegnap, 19:49
Tegnap, 19:49
Tegnap, 19:48
Tegnap, 19:47
Tegnap, 19:47


De nem kötekedés csak ha már teis szoltál nekem akkor énis neked csak ez kicsit más :D
 

LV
0
 

kozmi91

VIP
Utoljára online
2007.12.20.
290
0
16
32
azér, ha megnézzük az üzemanyagszinteket, megint BGP győzelemre tippelnék...
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Rí­í‚¤ikkönen egyre közelebb a pályacsúcshoz Bahreinben

Bahreinben a Ferrari és a Toyota tovább folytatta felkészülését 2008-ra, és a papí­rformának megfelelően ezúttal is a vörös versenygépek voltak a gyorsabbak. Sőt, az éllovas kiléte sem változott, a harmadik napon is a világbajnok Kimi Rí­í‚¤ikkönené volt a legjobb köridő.
Ráadásul a finn pilóta újfent remekelt, tovább faragott idejéből, ma mindössze 1 perc 30 másodperc és 455 ezred kellett neki, hogy körbeérjen, í­gy néhány ezreddel még közelebb került Michael Schumacher 2005-ös pályacsúcsához (1:30.252).

A családias létszámú mezőny tagjai nem is tudták tartani a lépést Rí­í‚¤ikkönennel, ami azért is meglepő, hiszen a Ferrari másik autóját már a csapattárs, Felipe Massa vezette, de a brazil bő 8 tizeddel lassabb volt. Ami Massa mentségére szól, hogy ő ma állt munkába először, mí­g Rí­í‚¤ikkönen már hétfő óta serénykedik Szahí­rban.

A Toyota 2008-as autóját, a TF108-ast ezúttal Jarno Trulli, és az új autót első alkalommal hétfőn kipróbáló tesztpilóta, Kamui Kobajasi vezette.

Kettejük közül az olasz volt a gyorsabb, de mindketten bő másfél másodpercen kí­vülre kerültek Rí­í‚¤ikkönenhez képest. A csapat sajtóközleményéből kiderül, hogy Trulli elégedett volt a mai nappal, mivel nem volt problémájuk, de azzal is tisztában van, hogy a folytatásban is nagyon keményen kell még dolgozniuk.

A két csapat a hétvégéig pihen, de szombattól újra egy háromnapos tesztprogramot hajtanak majd végre a Bahreini Nagydí­jnak is otthont adó pályán. A Toyotát két versenyzője, Jarno Trulli és Timo Glock fogja nyüstölni.

Üzenj Kiminek és Felipének

Code:




Linkeket csak regisztrált tagok láthatják!  Bejelentkezés :::  Regisztráció




 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
A Ferrari és a McLaren is rekordot dönthet Spa-Francorchamps-ban
kimi-raikkonen-in-his-ferrari-f2007.jpg

A Belga Nagydí­jnak otthont adó Spa-Francorchamps a versenyzők nagy kedvence í¢?í¢?? nemcsak a Formula-1-ben. Belgiumban nagy hagyománya van az autósportnak, már az első világbajnoki szezonban is helyet kapott a versenynaptárban. A legelső győztes Juan-Mauel Fangio volt az Alfa Romeoval. A pálya nagymestere Michael Schumacher, aki hatszor nyert itt. Ayrton Senna ötször, Jim Clark négyszer, Damon Hill, Kimi Rí­í‚¤ikkönen és Fangio háromszor haladt át elsőként a célvonalon. A duplázás Alberto Ascarinak és Alain Prostnak sikerült.

Hazai pilóta még soha nem tudott nyerni ezen a pályán. A legutóbb az 1990-ben megrendezésre került Magyar Nagydí­jon hangzott el a belga himnusz a dobogón - Thierry Boutsen tiszteletére. Pályafutása során összesen három győzelmet szerzett, mí­g honfitársa, Jacky Ickx nyolcat.


Belga Nagydí­j/ Spa-Francorchamps í¢?í¢?? győztesek

1950 ��? Juan-Manuel Fangio (Alfa Romeo)
1951 ��? Giuseppe Farina (Alfa Romeo)
1952 ��? Alberto Ascari (Ferrari)
1953 ��? Alberto Ascari (Ferrari)
1954 ��? Juan-Manuel Fangio (Maserati)
1955 ��? Juan-Mauel Fangio (Mercedes)
1956 ��? Peter Collins (Ferrari)
1958 ��? Tony Brooks (Vanwall)
1960 ��? Jack Brabham (Cooper)
1961 ��? Phil Hill (Ferrari)
1962 ��? Jim Clark (Lotus)
1963 ��? Jim Clark (Lotus)
1964 ��? Jim Clark (Lotus)
1965 ��? Jim Clark (Lotus)
1966 ��? John Surtees (Ferrari)
1967 ��? Dan Gurney (Eagle)
1968 ��? Bruce McLaren (McLaren)
1970 ��? Pedro Rodriguez (BRM)
1983 ��? Alain Prost (Renault)
1985 ��? Ayrton Senna (Lotus)
1986 ��? Nigel Mansell (Williams)
1987 ��? Alain Prost (McLaren)
1988 ��? Ayrton Senna (McLaren)
1989 ��? Ayrton Senna (McLaren)
1990 ��? Ayrton Senna (McLaren)
1991 ��? Ayrton Senna (McLaren)
1992 ��? Michael Schumacher (Benetton)
1993 ��? Damon Hill (Williams)
1994 ��? Damon Hill (Williams)
1995 ��? Michael Schumacher (Benetton)
1996 ��? Michael Schumacher (Ferrari)
1997 ��? Michael Schumacher (Ferrari)
1998 ��? Damon Hill (Jordan)
1999 ��? David Coulthard (McLaren)
2000 í¢?í¢?? Mika Hí­í‚¤kkinen (McLaren)
2001 ��? Michael Schumacher (Ferrari)
2002 ��? Michael Schumacher (Ferrari)
2004 í¢?í¢?? Kimi Rí­í‚¤ikkönen (McLaren)
2005 í¢?í¢?? Kimi Rí­í‚¤ikkönen (McLaren)
2007 í¢?í¢?? Kimi Rí­í‚¤ikkönen (Ferrari)



Ecclestone nem ismer rá Kimire, Mosley-t pedig visszavárja
WIL2008082470065_ALT.jpg

Az F1 kereskedelmi jogainak tulajdonosa, Bernie Ecclestone szerint rá sem lehet ismerni Kimi Rí­í‚¤ikkönenre. A 77 éves brit többek között a korábban megszokott harapósságot hiányolja a Ferrari világbajnokából. A BBC-nek arról is beszélt, visszavárja a fedélzetre régi kollégáját, Max Mosley-t. Fernando Alonso első bajnoki cí­mszerzését követően 2006-ban Ecclestone azt nyilatkozta a spanyolról, hogy világbajnokként nem tesz eleget a sportért. A FOM elnöke ezúttal az angol rádió Sportsweek cí­mű műsorában evezett hasonló területre, szerinte Rí­í‚¤ikkönen jelenlegi versenyteljesí­tménye korántsem olyan, mint amit megszokhattunk tőle.
"Nem nyújt eleget. Persze szupertehetség, de a jelenlegi versenyzését elnézve nem tudom elhinni, hogy ez Kimi. Mindig gyorsabb volt, mint Massa. Massa is gyors persze, de Kiminek nem lenne szabad ennyivel mögötte lennie"- idézte Ecclestone észrevételét az f1-live.com.

Arra a kérdésre, miszerint Rí­í‚¤ikkönen már nem szereti annyira az F1-et, és esetleg ezért estek vissza az eredményei, a brit üzletember őszinte választ adott: "Nem tudom, hogy valaha is imádta-e igazán."

A Nemzetközi Automobil-szövetség hónapokkal ezelőtt szexbotrányba keveredett elnöke, Max Mosley a két hét múlva következő Olasz Nagydí­jon minden bizonnyal meg fog jelenni. Ecclestone szerint már ideje lenne elfelejteni a történteket, és hozzátette, azóta ő maga is változtatott korábbi véleményén: "Az embereknek rá kell ébredniük, hogy akármi is történt, az csak Max-re tartozik. Rövid ideig én is úgy gondoltam, hogy le kellene mondania, de most már nem látnám értelmét."

Ecclestone szerint Mosley-nak mindent a normális kerékvágásban kellene folytatnia: "Üdvözölni fogom újra a fedélzeten. Vissza kell jönnie, és tovább vinni a dolgokat úgy, mint eddig. Néha azonban úgy érzem, hogy a kelleténél egy kicsivel többször beleavatkozik az F1-be, de nem szabad elfelejteni, hogy szörnyen sokat tett az utcai közlekedés biztonságáért is, és erről az emberek szinte semmit nem tudnak."





Kliennél Massa a 2008-as szezon favoritja
A korábban versenyzőként is tevékenykedő, manapság viszont a BMW Sauber tesztpilótájaként dolgozó Christian Klien a Ferrari brazil pilótájára, Felipe Massára tenné a pénzét, ha arra kérnék, fogadjon az idei szezon győztesére. Az osztrák szerint Massa erős és kiegyensúlyozott teljesí­tményt nyújt, és a következő versenyhelyszí­nek szerinte a Ferrarinak fekszenek jobban. A jelenlegi világbajnok Kimi Rí­í‚¤ikkönen helyett, Klien úgy véli, a véghajrában a jelenlegi éllovas, mclarenes Lewis Hamilton lesz Massa fő riválisa.
"Szerintem a szezon második felében Massa jobb lett, sokkal erősebb"- nyilatkozta Klien egy svájci lapnak. Maguk a csapatok is sokszor elemezgetik, hogy az elkövetkező versenyek helyszí­nei, a pályák vonalvezetése, vagy éppen a jellemző időjárási körülmények miatt melyik versenyautóhoz illik jobban az adott pálya, Klien szerint most a Ferrarin van a sor.

Bár a hétvégi Belga Nagydí­jat az általában alacsonyabb hőmérséklet miatt a wokingi istálló sikerével szokták párosí­tani, ennek ugyanakkor tökéletesen ellentmond a Ferrari 2007-es kettős futamgyőzelme.

"Massa megmutatta, hogy idén egyenletesen is tud teljesí­teni. Szerintem nagyon is esélyes, és a jelenlegi állást nézve, én rá tippelek"- mondta Klien.
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
A Ferrari leí­rja 2009-et?​
A Ferrari csapatfőnöke és Michael Schumacher sem zárja ki, hogy a csapatnak érdemesebb lenne a 2010-es idényre koncentrálni.A Ferrari Forma-1-es története egyik legrosszabb idénykezdetét éli, a tavalyi bajnokcsapat három futam után még mindig pont nélkül áll. Lehet, hogy a Brawn példájára ejteniük kellene 2009-et, és már idén - még a kiadási plafon bevezetése előtt - a következő szezonra készülhetnének? Nem kizárt ez a megoldás.


A csapatfőnök, Stefano Domenicali szerint mindenképpen meg kell várni a Spanyol Nagydí­jat, a csapat ugyanis akkor veti majd be az új dupla diffúzort, és az eredményektől függően azután meggondolják majd, hogyan tovább.

"Spanyolország után már tisztán látjuk, hol is állunk. Miután visszatérünk Európába, világosabb lesz a helyzet. De nem csak a diffúzor jelenti a megoldást, a dolog ennél sokkal bonyolultabb. Előnyt jelenthet az alkatrész, de hiba lenne azt hinni, hogy ez jelenti a kulcsot. Láttuk, hogy a (dupla diffúzor nélküli) Red Bull milyen szépen teljesí­tett!" - magyarázta az olasz.

"??킐k (a Brawn, a Williams, a Red Bull) sokkal korábban váltottak a (2009-es) projektre, és lehet, hogy nekünk is meg kell fontolnunk ezt. Másrészt viszont a futam első részében a mi autónk sem volt rossz. Alaposan át kell gondolnunk mindent" - tette hozzá.

A csapat tanácsadója, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher is hasonlóan gondolkodik:

"Az új diffúzor hatása attól is függ, hogy mennyire lesz bonyolult nálunk alkalmazni. Némelyik csapat azonban akkora előnyben van, hogy azt nem lehet csak ezzel behozni. Más változtatásokra is szükség van, és ez időbe telik. Ezért talán érdemes feltenni a kérdést, hogy van-e értelme 2009-cel vacakolni, ha koncentrálhatunk a következő évre is."​
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Rí­í‚¤ikkönen szerint a következő tesztek a döntőek

A bahreini teszt után Kimi Rí­í‚¤ikkönen elégedetten nyilatkozott a Ferrari új autójáról, de a bí­ztató időeredmények ellenére is azt vallja, még mindig van hova fejlődnie a maranellói csapatnak, és szerinte a következő tesztek döntő fontosságúak lesznek.

Kimi Rí­í‚¤ikkönen a hatnapos bahreini teszt során 2335 km erejéig nyüstölte a Ferrari F2008-at, és 1:30.015-ös köridejével nem csak a legszorgalmasabbnak, de a gyakorláson részt vevő hat pilóta közül a leggyorsabbnak is bizonyult.

Noha az ötödik nap során a Ferrari mindkét autójában technikai problémák adódtak, Rí­í‚¤ikkönen elégedetten tekint vissza a mögöttük álló tesztre.

"Jól ment a teszt. A gyakorlás problémákat is felvetett az F2008-cal kapcsolatban, de ezek apróságok voltak. Jobban meg akartuk ismerni az autót, és ezt sikerült is elérnünk" - mondta a finn a Gazzetta dello Sportnak.

"Jó kezdés ez a Ferrari számára, és máris sikerült fejlődést elérnünk. Rengeteg területen javultunk, a továbbiakban pedig az új aerodinamikára fogunk koncentrálni, amelyet a montmelói teszten próbálunk ki. Akkor már a többi rivális is jelen lesz, í­gy tudni fogjuk, hol állunk" - tette hozzá.

Annak ellenére, hogy a Ferrarival tesztelő Toyota az utolsó nap kivételével szinte megközelí­teni sem tudta az olasz csapat pilótáinak tempóját, Rí­í‚¤ikkönen szerint további javulásra van szükség a március 16-i szezonnyitóig.

"Nyilvánvaló, hogy még mindig rengeteget kell fejlődnünk, de számomra a jelenlegi helyzet kedvezőbb, mint 2007-ben, ráadásul az autó is jó rajtot vett. A döntő lépés a következő teszt lesz, aztán pedig Melbourne, mert csak az első futamon tudjuk majd összehasonlí­tani a teljesí­tményünket többi csapattal" - vélekedett a finn.

Noha a Ferrari és a Toyota kivételével idén eddig minden csapat lemondott a bahreini tesztlehetőségről, az olaszok technikai igazgatója, Aldo Costa rendkí­vül elégedett volt a körülményekkel, és a mögöttük álló hat nappal.

"Minden jól, és a terveknek megfelelően haladt. A pályáról bebizonyosodott, hogy ideális a tesztelésre, mert lehetővé teszi a folyamatos munkát, amely egyedülálló ilyen állandó körülmények között. Egyedül a vasárnapi problémákat sajnáljuk" - utalt Costa a Ferrari aznapi meghibásodásaira.

(Forrás: a5.hu)

Ismét csaláson kapták a McLarent,Titkos rajtelektronikával csalna a McLaren?Ha ez beigazolodik márpedig eddig minden jel arra utal hogy igaz A McLarent kizárás fenyegeti


Az olasz sajtó állí­tja, a McLaren gyártotta egységes elektronikus rendszer (SECU), amit minden istállónak használnia kell, szabálytalan, mert egy kis trükkel elérhető benne a tiltott rajtsegí­tő program. Az Autosprint cí­mű lap szerint a Honda jött rá a dologra, és az ügyet már vizsgálja az FIA. Kamu, igazság vagy összeesküvés, egyelőre nem tudni, de az FIA és a Honda eddig nem cáfolt.

Az olasz Autosprint magazin szerint csalni lehet a Forma-1-es autók új elektronikus rendszerével, amit a McLaren fejlesztett ki. Az újság legutóbbi számában "Káosz az elektronika körül: megmutatjuk, hogyan nyernek a rajton" cí­mmel közöl cikket a témáról.

A szintén olasz racingworld.it összefoglalta a lényeget. Idén minden csapatnak egységes ECU-t (Electronic Control Unit, azaz elektronikus irányí­tó rendszer) kell használnia, amit a McLaren gyárt, mert az ő cégük, a MES (McLaren Electronic Systems) nyerte tavaly az FIA pályázatát. A Honda a legutóbbi teszten állí­tólag rájött, ha a rendszerhez kapcsolódó gombok közül hármat egyszerre nyom meg a pilóta a kormányon, az eszköz kvázi startelektronikaként működik, azaz tökéletesí­ti az indulást.

A rendszert tavaly betiltották, idén már illegális. Mivel a SECU-t (Standard Electronic Control Unit, egységes ECU) a McLaren fejlesztette ki, egyértelműen felmerül, tudta, hogy ügyeskedni lehet vele.

A két forrás szerint már az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) előtt van az ügy, a szervezet hamarosan vizsgálatot indí­t.

A sztori vad, főleg, hogy a McLarent hajszál hí­ján kizárták tavaly a Forma-1-ből a kémügy miatt, és később be is ismerte, átvett információkat a Ferraritól. Vagyis az újabb balhé a kitiltásához vezetne.

Az FIA és a Honda eddig nem cáfolt, ami erősí­ti az Autosprint állí­tásait, csakhogy a háromgombos trükk meglehetősen amatőr próbálkozásnak tűnik. Minden mérnök azzal kezdi egy új program használatát, hogy az effajta dolgokat kipróbálja, mi történik, ha alapon.

Innét tovább lehet fűzni a történetet: a folyamatosan pamaszkodó Toyotán kí­vül - Jarno Trulli nemrég felvetette, néhányan csalnak - ki is próbálta mindenki, rájöttek a turpisságra, de nem szóltak. Miért is tették volna, a teszteken nincs rajt, amikor számí­tana a segí­tség, a SECU végső változatát pedig állí­tólag csak március elején kapják meg a csapatok - tökéletes magyarázat bármilyen esetleges vádra.

De akkor miért jelzett mégis a Honda? Abszolút összeesküvés-elmélet, hogy a Ferrari, sejtve, autója gyorsabb a riválisok gépeinél, a japánok csapatfőnökén, az exferraris Ross Brawnon keresztül kiszivárogtatta a startelektronika létezését. ??킐ket vágja meg legkevésbé, ha a rendszert végleg kiszűrik. Ráadásul még a McLarennek is visszavágnak a kémkedésért.

Hogy mi az igazság, illetve, hogy létezik-e egyáltalán a titkolt rajtrendszer, hamarosan kiderülhet.

(Forrás: index.hu)
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Oksa igazad van :D

Gyorshajtáson kapták Schumachert
25284Michael%20Schumacher.jpg


Német és olasz lapértesülések szerint gyorshajtáson kapták Michael Schumachert a németországi Kerpen közelében. A hétszeres világbajnok, aki egy Audi Cabriolet volánjánál követte el a vétséget, 75 eurós bí­rságot és 3 büntetőpontot kapott - í­rja a Gazetta dello Sport. A német Bild szerint 140 km/h sebességgel hajtott egy olyan helyen, ahol 100 km/h volt a megengedett sebesség. Ha a 146 km/h-s sebességet is átlépte volna, akkor automatikusan elveszí­tette volna a jogosí­tványát.

„Nagyon sajnálom, ez nem jellemző rám. Gyorsan hajtani csak a versenypályákon szabad." - idézte Schumachert a Bild.




A Renault menedzsere Massát méltatja
24979Felipe%20Massa05_resize.jpg

A Renault menedzsere, Steve Nielsen kellemesen csalódott Felipe Massában, aki keményen harcol, hogy bajnoki cí­met szerezhessen. Az évad eleji nehézségeket követően a brazil pilóta összeszedte magát és négy alkalommal ünnepelhetett a dobogó legmagasabb fokán. "Nem gondoltam volna, hogy Felipe Massa képes lesz maga mögött hagyni Kimi Rí­í‚¤ikkönent. A Magyar Nagydí­jon is értékes pontokat vett volna el tőle, ha nem füstöl el a motor." í¢?í¢?? vélekedik a szakember.

Mí­g Massa a bajnoki cí­mért, a Renault a konstruktőri negyedik helyezésért harcol. A csapat Spában csökkentené a lemaradását. "Az autónk minden helyszí­nen jól üzemel, és Fernando nagyon szereti ezt a pályát. Mint mindig, most is mindent belead. í­??gy gondolom, hogy jó eredményt érhetünk el."

A csapat minden versenyre kisebb újí­tásokkal készül, mí­g Szingapúrban nagyobb módosí­tásokat végeznek az autón, hogy előnyre tehessenek szert.
 

LV
0
 

Fish_BASC

Power User
Utoljára online
2006.01.29.
66
0
6
40
Felettébb érdekes lenne ha a Ferrari azt mondaná: 2010-re koncentrálunk. De mindenesetre szerintem a világbajnokság eléggé nyitott, meglátjuk ki milyen gyorsan fejleszt...
 

LV
0
 

wicked

Uploader
Utoljára online
2007.12.15.
325
3
18
(Dada @ 2008.02.16. 15:07)
Code:




Linkeket csak regisztrált tagok láthatják!  Bejelentkezés :::  Regisztráció




A tartalom megtekintéséhez szükséges: Bejelentkezés vagy Regisztráció to view quote content!
Már csak ott tartanánk.
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Ha azt vesszük alapul ,hogy nem megy a Ferrarinak az újí­tásokkal akkor valóban nicns több értelme beleölni a pénz inkább koncentrálni kell a 2010 idényre teszteknek használni a versenyhétvégéket és akkor egy olyan ütöképes autót dobhat össze a Ferrari ami méltó a nevéhez,mert igazból most is az a baj részben kevés volt az idő sokáig harcoltak a mecivel a végéig. És ez semmit nem von le a Braun GP érdemeiböl meg a redbull érdemeiböl de ök azok akik már nagyon régota koncentráltak az uj szabályokra lásd nem kis sikerrel :DMindörökké Ferrari :D
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Hát de most nem vazzze ez azért már pofátlanság eddig csak nem szerettem a mclarent de már egyenesen gyülölöm de az ahülye is aki rájuk bizta az egységes elektronik fejleszését hááát
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Massa: a Ferrari Spa-Francorchamps-ban is versenyképes lesz
f1-2008-tes-xp-5021.jpg

Felipe Massa bizakodó, hogy a Ferrari el tudja kerülni az újabb motorhibákat, valamint, hogy a megbí­zhatóság nem áll a bajnoki cí­mszerzés útjába. A brazil pilóta még soha nem nyert Belgiumban, í­gy a hétvégén ezen változtatni akar. "Tavaly második lettem, korábban pedig a negyedik pozí­cióban értem célba a Sauberrel. Akárcsak a többiek, én is úgy gondolom, hogy ez az egyik legjobb pálya a versenynaptárban. Bí­zom benne, hogy a Ferrari idén is kettős győzelmet tud szerezni. Az autóm elég jó ahhoz, hogy a McLarenek előtt végezzek. Kimit szeretném megelőzni, de nem lesz egyszerű, mert ő mindig jó ezen a pályán."

A brazil pilóta elmondta, hogy egy esetleges esős versenytől sem tart. "A Ferrarinál mindenre fel vagyunk készülve. Arra is, hogy a pálya egyik részén esni fog, a másikon nem."

Mivel a pálya hosszú és kí­mélni kell a motorokat, a Ferrari várhatóan csak kevés kört teljesí­t majd a szombati szabadedzésen. A pálya és a boxutca hossza megnehezí­ti a stratégia kidolgozását. "Plusz egy körre való benzin nagyban befolyásolja a köridőt. Itt nagyon fontos lesz, hogy ki mikor áll ki a boxba. Ahhoz, hogy jó eredményt érj el a tehetség mellett a jó autó is fontos. Már nagyon várom, hogy pályára léphessek."
 

LV
0
 

Fish_BASC

Power User
Utoljára online
2006.01.29.
66
0
6
40
Az lesz a durva ha a redbull is beveti az új fajta diffúzort, habár én akkor is Alonsonak szurkolok!!!:D
 

LV
0
 

Fish_BASC

Power User
Utoljára online
2006.01.29.
66
0
6
40
Érdekes módon kezd szépen visszamaradni a Brawn GP. Még mindig az elején van de nem az elsők között...lehet a többiek gyorsabban fejlesztenek.
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Hát de ha ezután sem tiltják be akkor aztán gyilkolok valakit
 

Kedvezményes Data.hu prémium előfizetés itt! Tölts villámgyorsan, korlátok nélkül!