LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Rí­í‚¤ikkönen szerint sok van még a Ferrariban
49906_080010eur_1000.jpg

A Ferrari finn versenyzője, Kimi Rí­í‚¤ikkönen biztos benne, hogy még jobb teljesí­tményre lesz majd képes csapata a hétvége hátralévő részében, jóllehet ő volt a leggyorsabb a pénteki edzéseken az utcai pályán Valenciában. A világbajnoki cí­mvédő, aki az elmúlt futamokon rendre alulmaradt csapattársával, Felipe Massával szemben az időmérő edzéseken, elmondta, most mindent el fog követni annak érdekében, hogy előkelőbb helyről kezdhesse meg a vasárnapi versenyt, mert attól tart, kevés előzési pont van az utcai ringen.

"Előzni? Nagyon nehéz lesz, ahogy mindig. Éppen ezért bí­zom benne, hogy nem lesz szükségem az előzésre, és a lehető legjobb helyen végzek majd az időmérő edzésen" í¢?í¢?? mondta a finn pilóta. "Nem rosszak a mai beállí­tások, bár még rengeteg hely van a fejlődésre."

Rí­í‚¤ikkönen azt is elmondta, hogy nagyon élvezte az új pályán való körözést, és már alig várja a hétvége további részét.

"Szeretek vezetni ezen a pályán. Teljesen más, mint az eddig ismert utcai pályák. Már tegnap, mikor végigsétáltam a ringen, tudtam, hogy élvezetes lesz, amit a mai edzések be is igazoltak. Vannak nagyon gyors szekciók, és szinte mindenhol nagy hely van, hasonlóan, mint a korábban használt észak-amerikai pályákon."

"A szervezők kiváló munkát végeztek. Jól kezdtük a hétvégét, azonban még túl korai lenne megmondani, hol is állunk valójában legközelebbi ellenfeleinkhez képest" í¢?í¢?? tette hozzá a finn versenyző.

Massa a negyedik helyen fejezte be a mai napot, két tizeddel lemaradva csapattársa mögött, azonban elégedetten nyilatkozott az első két szabadedzést követően.

"A burkolat még mindig nagyon piszkos, könnyű hibázni, ami értékes tizedekbe kerülhet. Ahhoz pedig, hogy tökéletes kört teljesí­ts, nem szabad hibáznod. Szeretem a pályát, kiváló a légkör, a szervezők pedig fantasztikus munkát végeztek" í¢?í¢?? mondta a brazil pilóta. "Fontos volt, hogy azonnal megtaláljuk a megfelelő beállí­tásokat, ami végül sikerült."

A Ferrari csapatvezetője, Stefano Domenicali ugyan elégedett volt csapata teljesí­tményével, figyelmeztetett, hogy az eddig látottakból még nagyon nehéz messzemenő következtetéseket levonni a hétvége hátralévő részére nézve.

"Egyelőre azt mondhatjuk, hogy versenyképesek vagyunk, bár a pénteki edzésekből még semmire nem lehet következtetni. Az, hogy sikerül-e elérnünk céljainkat, csak a holnap délutáni időmérő edzésen és a versenyen fog eldőlni" í¢?í¢?? magyarázta a szakember.
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Na ezt nem hiszem el,jó vicc biztos nem fog autóba ülni. Amugy meg hajrá Ferrari talpra kell állni.
 

LV
0
 

kozmi91

VIP
Utoljára online
2007.12.20.
290
0
16
32
na ezt én se hinném, hogy igaz....de azért örülnék neki...hátha valaki kidőlne és schumi ülne a helyére :D:D
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Ahogy mondod Kubica :Dés Kubica is jól szerepelt :DRemélam Kimi holnap jobb lesz :D
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Amúgy meg szerintem 2010 től tuti megválik egyik pilótájától a Ferrari és Alonso vagy Vettel érkezik de elöbbutobb mindkettő a Ferrarinál fog kikötni.
 

LV
1
 

Zozi

VIP
Utoljára online
2007.07.03.
1,106
4
38
Díjak
1
38
Hát igen ... :Dha Kubica jól szerepel akkor Kubica is.. :D:D igaz Dada
 

LV
0
 

Fish_BASC

Power User
Utoljára online
2006.01.29.
66
0
6
40
Alonsoban nagyon reménykedem, mert már rá férne egy jó kocsi...Bár a Renault jobban áll neki...
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
:D:D:DKozmit akartam a kubica helyet csak mivel igy humoros volt gondoltam nem javitom ki :D
 

LV
0
 

700727

Member
Utoljára online
2006.06.15.
6
0
1
53
Kí­vánom, hogy Kubica valami maradandót (dobogós helyezést) alakí­tson a 7végén.:bananadance: forever BMW
Remélem a Ferrari véglegesen eltűnik a süllyesztőben (úgyí­ mint a 90-es években ):shoot:
 

Guest

Vendég
Forma-1 2008-tól


 
Utoljára szerkesztette egy moderátor:

LV
0
 

wicked

Uploader
Utoljára online
2007.12.15.
325
3
18
Az FIA nyilvánosságra hozta az F1 2008-as nevezési listáját

A felsorolás nem tartalmaz meglepetéseket, az egyes szám Kimi Rí­í‚¤ikkönen Ferrarijára kerül, miután a finn 2007-ben megnyerte az egyéni világbajnoki cí­met. A McLaren viszont a huszonkettes és a huszonhármas számok gazdája lesz, miután a csapatot kémkedés miatt kizárták az előző évi konstruktőri bajnokságból.

A nevezési lista alapján a Super Agurinál 2008-ban is Anthony Davidson vezet majd Takuma Szato mellett, mí­g a Force Indiánál egyelőre továbbra sem tudni, ki irányí­thatja majd Adrian Sutil mellett a gárda másik versenygépét.

A 2008-as Forma-1-es világbajnoki sorozat nevezési listája:

Ferrari:
1. Kimi Rí­í‚¤ikkönen
2. Felipe Massa

BMW Sauber:
3. Nick Heidfeld
4. Robert Kubica

Renault:
5. Fernando Alonso
6. Nelson Piquet

Williams:
7. Nico Rosberg
8. Kazuki Nakadzsima

Red Bull Racing:
9. David Coulthard
10. Mark Webber

Toyota:
11. Jarno Trulli
12. Timo Glock

Toro Rosso:
14. Sébastien Bourdais
15. Sebastian Vettel

Honda:
16. Jenson Button
17. Rubens Barrichello

Super Aguri:
18. Takuma Szato
19. Anthony Davidson

Force India:
20. Adrian Sutil
21. Még nem ismert

McLaren-Mercedes:
22. Lewis Hamilton
23. Heikki Kovalainen
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Kimi Rí­í‚¤ikkönen: "az autó nem teljesen olyan, mint szeretném"
2063712%20Canadian%20F1%20Grand%20Prix_resize.jpg

Az alábbiakban egy rövid interjút olvashattok az Európa Nagydí­jon motorhiba miatt kiesett világbajnoki cí­mvédővel, Kimi Rí­í‚¤ikkönennel.

Kimi, mi történt a boxban?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen: "Erről nem lehet túl sokat mondani. Túl korán indultam el, az én hibám volt."

Volt valami előjele a motorhibának?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen: "Nem, csak az utolsó kanyarokban. Nem tudom pontosan, hogy mi történt, de ki fogjuk elemezni. Lehet, hogy hasonló probléma volt, mint múltkor Felipénél. Kiderí­tjük."
Nem tudtál jó tempót diktálni. Mi volt az oka?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen: "Az időmérő nem a tervek szerint sikerült, í­gy viszonylag hátulról kellett rajtolni. Innen nehéz volt. Igyekszem gyorsan elfelejteni ezt a hétvégét. Bí­zom benne, hogy sikerül javí­tani a megbí­zhatóságon."

Hogy érzed magad?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen: "Jól. A hétvége nem volt eredményes, mert újabb hátrányba kerültem. De behozhatjuk a lemaradásunkat."

Nem sikerült az elvárások szerint teljesí­tened. Miért?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen: "Az időmérő után nehéz helyzetben voltunk. A versenytempó nem volt olyan rossz, de a többiek mögött nehéz megí­télni. A boxban is probléma volt. De semmiképp nem értem volna célba."

Milyen esélyeid vannak a bajnoki küzdelemben?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen: "Javí­tanunk kell, különösen az időmérőn. De van esélyünk, és mindent bele fogunk adni. Bí­zom benne, hogy a soron következő versenyek jobban sikerülnek."

Hogyan lehet, hogy egyszer Te vagy, máskor Felipe a gyorsabb?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen: "Tudjuk mi a probléma, de eddig nem tudtunk megoldást találni. Talán a következő versenyen sikerül. Az időmérőn olykor nehézségeim vannak. De meg kell oldani."

A gumi vagy a csapat hibája?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen: "Egy csapat vagyunk. Az autó nem teljesen olyan, mint szeretném, de dolgozunk rajta. Tavaly is hasonló volt a helyzet. Remélem megoldjuk és elfoglaljuk a minket megillető pozí­ciót."

Nem szenvedett súlyos sérülést a Ferrari szerelője
82536182_1000.jpg

Nem sérült meg súlyosan az a szerelő, akit Kimi Rí­í‚¤ikkönen sodort el az Európa Nagydí­jon. A Ferrari dolgozóját azonnal a pálya melletti orvosi központba szállí­tották, az elsődleges vizsgálatok szerint azonban megúszta az esetet. Elővigyázatosságból mindenesetre a helyi kórházban is megvizsgálják. A baleset Rí­í‚¤ikkönen második boxkiállásakor történt, a finn már elindult, amikor autójáról még nem csatlakoztatták le a tankolócsövet. Az a szerelő pedig, aki a csövet tartotta a földre zuhant, miután elsodorta őt az F2008-as jobb hátsó kereke.
A dolgozót az aszfaltcsí­kon szolgálatot ellátó orvosok azonnal megvizsgálták, és megállapí­tották, hogy szerencsére csak a lábán sérült meg, bár a szerelő hátfájdalmakra is panaszkodott. Az autosport.com mindemellett arról is beszámolt, hogy a Ferrari szóvivője közölte, a szerelőt elővigyázatosságból és további vizsgálatok elvégzése miatt a helyi kórházba is beszállí­tják.

Rí­í‚¤ikkönen egyébként azért igyekezett a szokottnál jobban, mert a McLaren-Mercedes pilótájával, Heikki Kovalainennel ví­vott pozí­cióharcot, akivel egyszerre érkeztek a boxba. A Ferrari pedig szerette volna a szervizeléskor megelőzni a wokingiak finnjét. Rí­í‚¤ikkönennek végül a 46. körben fel kellett adnia a versenyt, autójában ugyanis elszállt a motor.
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Miért bántod csak azért mert nem annak a csapatnak szurkol mint mi azért nem kell bántani csak leí­rta a véleményét neki is van joga hozzá szerintem. Meg hogy reméli eltűnik a Ferrari a süllyesztőben véglegesen úgy mint ... hát ha véglegesen eltűnt volna akkor nem lenne a legsikeresebb csapat az f1 ben. Annyit lehetne vitatkozni ezen valamikor neki lenne igaza valamikor nekünk Ferrarisoknak de a számok a bajnoki cí­mek magukért beszélnek.Ezt sokan nem bí­rják elviselni.Mindörökké Ferrari sosem fog eltűnni a a süllyesztőben.A bmw nek vagy minek még jó pár évet meg kellene nyerni hogy azon a szinten legyen a történelem könyvekben mint a Ferrari meg a többi nagy múltú csapat, akár mclaren.

A tartalom megtekintéséhez szükséges: Bejelentkezés vagy Regisztráció to view quote content!
Szerintem előbb utóbb mindkettő ott fog kikötni.De ez csak az én véleményem.:thumbup:
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Schumacher: Felipe brilliáns teljesí­tményt nyújtott!
610x.jpg

Felipe Massa tökéletes hétvégét tudhat maga mögött Valenciában: pole pozí­ció, leggyorsabb kör, futamgyőzelem. Ennek a teljesí­tménynek a Ferrari helyszí­nen tartózkodó tanácsadója, Michael Schumacher is elismeréssel adózott. "Nagy kő esett le a szí­vünkről, hogy ma ilyen jól sikerült Felipe versenye, hiszen már Magyarországon is csodálatosan vezetett. Ma is briliáns teljesí­tményt nyújtott, nem is lehetett volna jobban csinálni. Magyarországért kár, de itt szerencsére minden kitartott a célig. Azt a kiegyensúlyozott teljesí­tményt és precizitást, amelyet Magyarországon mutatott itt sikerült még egyszer felülmúlnia, úgyhogy le a kalappal előtte!"
A Ferrari boxban elkövetett hibáit nem akarta kommentálni, de úgy vélte, hogy Massa nem fog büntetést kapni: ?Erről mások azt hiszem többet tudnak mondani, de nem hiszem, hogy bármi is történni fog, mivel senkinek sem származott hátránya a dologból."

A hétszeres világbajnok azt is elmondta, hogy a Kimi Rí­í‚¤ikkönen által elütött szerelő jól van: ?Nem szenvedett súlyos sérülést. Természetesen ilyenkor az ember először aggódik a szerelőkért, akik a földön fekszenek és sérültek, hiszen sosem lehet tudni mennyire súlyos a sérülés. Annál jobb érzés, amikor aztán halljuk, hogy a körülményekhez képest jól van."

A Ferrari versenyzői közül úgy tűnik idén Massa van jobb formában, de Schumacher elhárí­totta azt a kérdést, hogy mitől teljesí­t mostanában a brazil jobban, mint a cí­mvédő: ?Olyan jó szakértők vannak, akik ezt valószí­nűleg jobban tudják analizálni nálam... Még hat verseny hátravan, ez még mindkét versenyző számára hosszú utat jelent. Majd meglátjuk."




Felipe Massa: meg kell oldani a problémákat
2600882535928_10_resize.jpg

Felipe Massa megszerezte a Magyar Nagydí­jon elvesztett győzelmét, és az első pozí­cióban haladt át a célvonalon Valenciában. őröme mégsem lehet felhőtlen, mivel a Ferrari megbí­zhatósági gondokkal küzd. Két futamon belül két motorhiba, ami szokatlan az olasz istállótól. A feltételezések szerint ismét egy rossz minőségű elem okozta a problémát, akárcsak három héttel ezelőtt. "Ki kell elemezni, hogy pontosan mi történt és keményen kell dolgoznunk. Mindenki a problémamegoldásra összpontosí­t."
A bajnoki tabella második helyezettje bizakodó, hogy Spa-ban kibí­rja a motor a második futamát és tovább harcolhat a bajnoki cí­mért.
A boxutcában történt Adrian Sutil eset kapcsán elmondta: "Megálltam mögötte és együtt hagytuk el a boxutcát. Egymás mellett haladtunk. ??킐 körhátrányban volt, és el kellett volna engednie. Furcsa volt, hogy harcolnunk kellett. A fal közel került, í­gy csak később tudtam lehagyni."




:moon:
 

LV
0
 

Fish_BASC

Power User
Utoljára online
2006.01.29.
66
0
6
40
Durva lenne ha Alonso és Vettel ferrariba ülne egyszerre... szerintem nem lenne jó vége, mert mindketten nagyon jók.

Viszont ez a futam brutális volt kár hogy nem indí­tották újra...izgi lett volna nagyon. Habár azt nagyon élveztem ahogy Alonso maga mögött tartotta Barichello-t a Brawn-al (ami sokkal gyorsabb) és a többieket:thumbsup:, persze sajna mindennek vége szakad egyszer és a végeredmény nem tükrözte, azt amit véghezvitt....:cry2:
 

LV
0
 

wicked

Uploader
Utoljára online
2007.12.15.
325
3
18
Schumacher elárulta, mi lesz a feladata a Ferrarinál

Michael Schumacher és a Ferrari végre sikeresen megállapodott abban, hogy milyen szerepet is tölt majd be a hétszeres világbajnok az alakulatnál. A német klasszis egy olasz lapnak pénteken el is árulta, hogy a versenyautók fejlesztéséért felel majd a jövőben, és tesztelni is fog.

A 39 éves pilóta a 2006-os szezon után fejezte be aktí­v versenyzői pályafutását a Forma-1-ben. A hétszeres világbajnok az előző idényben tanácsadóként tűnt fel a maranellóiaknál, majd részt vett a szezon utáni teszteken is, a jövőben pedig a Ferrari motorsport részlegének (Gestione Sportiva) munkáját segí­ti, és az autók fejlesztéséért felel majd.

Schumacher a La Gazzetta dello Sport cí­mű lapnak elmondta, újra tesztelni fog, hogy segí­tsen korábbi csapatának az új gép fejlesztésében: "Egy kis időbe beletelt, amí­g kitaláltuk a feladatomat, de a Ferrarin belüli szerepem most már egyértelmű. Rá kellett jönnünk arra, hogy mely területen végezhetném a leghasznosabb munkát."

"A Gestione Sportiván belül én foglalkozom az autó fejlesztésével. Még nem egyeztünk meg abban, hogy mikor is vezetem a gépet, egyelőre tehát semmi sincs eldöntve. Helyzettől függően hozunk majd döntést: ha a csapatnak szüksége van rám, akkor vezetek, de azért nem túl gyakran"- folytatta a német. "S hogy milyen az F2008-as? Az autó biztatónak tűnik, de még nincs a végleges formájában. Részletesebben még nem tudok beszélni róla, mert előbb meg kell néznünk, hogy riválisaink mire jutottak."


Forrás: f1hirek.hu
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
A Ferrari szerint Rí­í‚¤ikkönen már készül a visszavágásra
82536857_1000.jpg

A Ferrari csapatvezetője, Stefano Domenicali elmondta, az olasz alakulat egyáltalán nem aggódik Kimi Rí­í‚¤ikkönen teljesí­tménye miatt, aki az elmúlt versenyeken rendre alulmaradt csapattársával szemben, és április óta nem szerzett futamgyőzelmet. A bajnoki cí­mvédő immáron nyolc verseny óta nem tudott felállni a dobogó legmagasabb fokára, és az elmúlt futamokon rendre alulmaradt Massával szemben, aki eddig kétszer annyi győzelmet aratott, mint Rí­í‚¤ikkönen az idei évben.

A brazil pilóta a pole pozí­ciók tekintetében is veri csapattársát, ugyanis mí­g ő négy, addig Kimi két rajtelsőséggel büszkélkedhet, és az elmúlt versenyeken egyszerűen képtelen volt felvenni a versenyt Massával az első körökben.

Rí­í‚¤ikkönen számára még ennél is borzalmasabban végződött a hétvége Valenciában, ugyanis miután elütötte szerelőjét a boxban, nem sokkal a futam vége előtt felrobbant motorja, í­gy a verseny feladására kényszerült.

A finn pilóta ezzel visszacsúszott a bajnokság harmadik helyére, és jelenleg 13 pontos a lemaradása a listavezető Lewis Hamiltonnal szemben.

Azonban a nehézségek ellenére Domenicali elmondta, a Ferrari teljes mértékben Rí­í‚¤ikkönen mögött áll, és hozzátette, hogy továbbra is hisz a finn versenyző képességeiben.

"Könnyű, mikor a dolgok jól mennek, mert akkor a körülötted lévők megpacskolják a válladat, és folyamatosan azt hangoztatják, te vagy a legjobb, te vagy a legjobb, ám mikor hirtelen nehéz helyzetbe kerülsz, azon veszed észre magad, hogy mindenki rád mutogat" í¢?í¢?? mondta Domenicali az Európa Nagydí­j után.

"??킐 a világbajnok, mi pedig egy csapat vagyunk, és természetesen a csapat összes tagját támogatni fogjuk, különösen Kimit, mert teljes mértékben bí­zunk benne. Ilyen nehéz helyzetben a csapatnak együtt kell maradnia. Nem rendült meg a bizalmunk versenyzőnkben, és biztosak vagyunk benne, hogy vissz fog térni, és egészen a szezonzáróig harcban lesz a bajnoki cí­mért."

"Egy versenyzőnek először magába kell néznie, és meg kell értenie, mi megy jól, és mi megy rosszul. Mi is mindent megteszünk annak érdekében, hogy megértsük, min tudnánk javí­tani, hogy segí­tsünk neki, mert ahogy azt már mondtam, egy csapatként dolgozunk együtt a siker érdekében."

"Ahogy azt már emlí­tettem, biztos vagyok benne, hogy teljes mértékben elkötelezett a csapat iránt, és egészen a végéig harcban lesz a bajnoki cí­mért, mert ő is és mi is meg akarjuk mutatni, hogy ő a bajnok, higgyenek nekem" í¢?í¢?? tette hozzá a Ferrari csapatvezetője.




Massa nem akar foglalkozni a Ferrari pilótadilemmájával
61138_080031eur_1000.jpg

Egyre többen vélik úgy, hogy a Ferrarinak végre döntenie kellene arról, melyik pilótáját támogatja a világbajnoki cí­mért folytatott harcban, ugyanis Felipe Massa és Kimi Rí­í‚¤ikkönen egymástól vesznek el pontokat. A brazil idén több győzelemnél jár, mint a világbajnok, ennek ellenére nem vár más bánásmódot, mint eddig és továbbra is csak a feladatára koncentrál. A 27 éves pilóta megnyerte a hétvégén rendezett Európa Nagydí­jat, í­gy 100. Forma-1-es futamát győzelemmel koronázta meg, idén pedig már négy első helynél jár, csakúgy, mint a világbajnoki pontversenyt vezető Lewis Hamilton.
A brazil már hét pontra leszakí­totta magáról Rí­í‚¤ikkönent, aki Valenciában motorhiba miatt kiesett, aminek köszönhetően visszacsúszott a 3. pozí­cióba a tabellán, Hamilton és Massa mögé. Ráadásul a finn az áprilisi Spanyol Nagydí­j óta nem is tudott nyerni. Éppen ezért többen úgy vélik, hat futammal a szezon vége előtt a Ferrarinak és Rí­í‚¤ikkönennek is Massát kellene támogatnia. A planetf1.com ugyanakkor arról számolt be, hogy a brazil nem kí­ván ezzel a kérdéssel foglalkozni.

"Nekem ezzel semmi dolgom. Én csak a tőlem telhető legjobb teljesí­tményt nyújtom. Ha valakinek ebben a kérdésben döntenie kell, az nem én vagyok"- reagált a kérdésre Massa, akinek nem fontos az, hogy elsőszámú pilóta legyen, mert őt csak az érdekli, hogy a lehető legjobban vezessen.

"Én mindig le akartam győzni a pilótákat a pályán, legyen szó bárkiről. Nem számí­t, hogy az illető a csapattársam vagy sem, ezért ez a kérdés számomra semmin sem változtat"- folytatta a brazil. "Én mindig a lehető legjobb teljesí­tményt akartam nyújtani, és sok jó eredményt értem el ebben a szezonban, ugyanakkor sok rosszat is. A mentalitás azonban nem változott."


A Ferrari gőzerővel keresi a motorproblémák okát
82536182_1000.jpg

A Ferrari csapatvezetője, Stefano Domenicali megerősí­tette, az olasz gárda komoly erőket mozgósí­t annak érdekében, hogy mielőbb megoldást találjon azokra a motorproblémákra, amik miatt Massa Budapesten, Rí­í‚¤ikkönen pedig Valenciában kényszerült idő előtt feladni a küzdelmet. A Ferrari egyik szeme sí­r, a másik nevet, ugyanis mí­g Rí­í‚¤ikkönen egy motorhiba miatt a futam feladására kényszerült, addig csapattársa, Felipe Massa í¢?í¢?? aki a három héttel ezelőtt megrendezett Magyar Nagydí­jon volt kénytelen az élről feladni a küzdelmet í¢?í¢?? fölényes győzelmet aratott Valenciában.

A csapat vezetője, Stefano Domenicali dicsérő szavakkal illette Massát, aki elmondása szerint egyetlen egyszer sem nyúlt félre, és megérdemelten szerezte meg idei negyedik futamgyőzelmét, mellyel felugrott a bajnokág második helyére.

"Felipe fantasztikus hétvégét teljesí­tett. Már az időmérőn is nagyon gyors volt, a tegnapi versenyen pedig egyszerűen nem lehetett utolérni" í¢?í¢?? mondta a Ferrari szakembere.

"Egyetlen hibát sem vétett, í­gy abszolút megérdemelten győzött, miután Budapesten fel kellett adnia a küzdelmet. Az egész csapat kiválóan dolgozott, hogy megfelelően felkészüljünk a hétvégére."

Domenicali azonban nem lehetett felhőtlenül boldog, mert csapata másik versenyzője, Kimi Rí­í‚¤ikkönen számára nem úgy alakultak a dolgok, ahogy azt tervezte, nem is beszélve arról, hogy tizenegy körrel a futam vége előtt egy motorprobléma miatt kiesett.

"Sajnálatos módon ismét gond volt autóink megbí­zhatóságával, most Kimi erőforrása mondta fel a szolgálatot, ami miatt értékes pontokat vesztettünk. Meg kell vizsgálnunk, mi történt pontosan, és el kell döntenünk, miként reagálunk a történtekre."

"Egyértelmű, hogy komoly a dolog, í­gy mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy megoldást találjunk arra, miként tudnánk visszahozni azt, amit a gyenge megbí­zhatóságunk miatt elvesztettünk. Folytatnunk kell az autó továbbfejlesztését, és javí­tanunk kell a megbí­zhatóságon, hogy a lehető legjobban felkészüljünk a következő versenyekre" í¢?í¢?? tette hozzá a szakember.

A Ferrari csapatmenedzsere, Luca Baldisserri a következőkkel folytatta: "Sajnálatos módon ismét gond volt a megbí­zhatóságunkkal. Azonban nem csak a technikával volt gondunk, hanem az egyik boxkiállás alkalmával is, hiszen Rí­í‚¤ikkönen elsodort egy szerelőt, aztán pedig felrobbant a motorja. Az első vizsgálatok szerint ugyanaz történhetett, mint Felipe egységével a magyar futamon."

"Az érem mindkét oldalát láthattuk a vasárnapi versenyen. Kiválóan teljesí­tettünk, a csapat és az autó is fantasztikus volt, aminek köszönhetően mindenkit megelőztünk, azonban ismét bizonyosságot nyert, hogy ha nem működik minden elem optimálisan, akkor értékes pontokat veszí­thetünk."

"Nagyon keményen kell dolgoznunk, hogy mielőbb megoldást találjunk a problémákra" í¢?í¢?? tette hozzá Baldisserri.
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Pánik: milliókat költ a Ferrari és a BMW

Sajtóértesülések szerint több eddigi élcsapatnál is kiverte a biztosí­tékot a 60. Formula-1-es világbajnokság eddigi két futama: a Ferrari 20 millió eurót szán a következő hetekben a teljes megújulásra és a McLarennél is több milliót különí­tettek el arra, hogy Lewis Hamilton végre cí­mvédőhöz méltó autóval szerepelhessen. A szezon előtt még az összetett verseny megnyerésére is esélyesnek tartott, pont nélkül álló Robert Kubica pedig az ötödik versenyen, az európai szezonnyitónak számí­tó Spanyol Nagydí­jon versenyezhet majd először azzal az új autóval, amely már tartalmazza majd az energiaátalakí­tó KERS-rendszert.
Az összetettben tavaly második Felipe Massa szerint a Ferrarinak szinte a nulláról kell kezdenie a ?feltámadást?, lassú és nem igazán megbí­zható az új autó, ráadásul a csapat döntései sem megfelelőek. A brazil versenyző szombaton a malajziai időmérőn be sem jutott a második körbe, mert a legfőbb döntéshozók azt gondolták, ideje bőven elég lesz a továbbkerüléshez. Az etap végén pedig már nem maradt idő a javulásra.
0_5.jpg


?Természetesen nem volt jó hétvégénk, immár sorozatban másodszor ? ismerte el Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke. ? Azonnal cselekednünk kell. Minden embernek meg van a felelőssége, ezt vállalni kell, bármely pontról is vizsgáljuk a történteket. A menedzsmentet is érinti. Elfogadhatatlan az eddigi szereplés, nem is fogadjuk el az eredménytelenséget?.

Tény, vasárnap is pocsék döntéssel hí­vta fel magára a figyelmet a Ferrari: Kimi Rí­í‚¤ikkönen ugyanis akkor kapott extrémví­zes-abroncsokat, amikor még nem szakadt az eső Szepangban. í­í‚gy a 2007-es világbajnok esélyei percek alatt a nullára redukálódtak, í­gy a futam félbeszakí­tása idején már nem is volt versenyben. Az viszont furcsának hatott, hogy a kényszerszünet alatt jégkrémet majszolgatott, arcán nyoma sem volt a csalódottságnak.

A McLarennél sem rózsásabb a helyzet, Melbourne után ugyanis belső vihar támadt Lewis Hamilton kizárása okán. A világbajnok szerint hazugságra bí­rta rá a csapatvezetés, de az ?ellenoldal? sem maradt csendben, megbí­zhatatlannak bélyegezte a nemrég még ünnepelt ?csodafiút?. Dave Ryan sportigazgatónak távoznia kell a botrány miatt, de nyilvánvalónak tűnik, ha az eredmények nem javulnak, akkor a világbajnoki cí­mvédő helye is meginoghat. Mindenesetre Wokingban most többmilliót különí­tettek el az autó gyorsí­tására, de kétséges, mennyire lesz sikeres a beavatkozás, lévén a szezon végéig tilos a tesztelés.

A BMW ugyan vasárnap ünnepelhetett Nick Heidfeld második helye után, de Robert Kubica ismét pont nélkül zárt. Ausztráliában még Sebastian Vettel manőverét okolhatta, de Malajziában már az autó mondott csődöt, noha tavaly egyszer sem kellett hasonló kudarcot megélnie. A legfrissebb varsói hí­rek szerint a csapat most a magas lengyel versenyző kocsijának ?fogyókúráját? í­rta elő, hogy a május elején sorra kerülő első európai futamon, Barcelonában már Kubica gépébe is beszerelhessék a teljesí­tménynövelő KERS-t.


A Ferrari F60 túlságosan érzékeny a változtatásokra

Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke elmondta, a gárda eddigi gyengélkedése többek között arra is visszavezethető, hogy idei autójuk mind az üzemanyagmennyiség, mind pedig a gumití­pusok megváltoztatása esetén túl érzékenyen reagál.



A Ferrari F60 túlságosan érzékeny a változtatásokra

Domenicali a leszorí­tó erő hiányára is panaszkodik A5
Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke elmondta, a gárda eddigi gyengélkedése többek között arra is visszavezethető, hogy idei autójuk mind az üzemanyagmennyiség, mind pedig a gumití­pusok megváltoztatása esetén túl érzékenyen reagál.

Sepangi botlása után a Ferrari vezetősége éles kritikákkal szembesült a csapat elbaltázott stratégiai lépései miatt, ám a téli tesztekhez viszonyí­tva a maranellóiak idei autója, az F60 sem hozza azt a tempót, melyre a korábbi várakozások szerint számí­tani lehetett volna.

Steafano Domenicali, a maranellóiak csapatfőnöke elmondta, a két hét múlva megrendezendő Kí­nai Nagydí­jra mindenképp meg akarják érteni, hogy a kocsi különböző beállí­tások mellett miért viselkedik merőben eltérően, mint azt várnák.

"Amit láttunk, abból leszűrtük, hogy aero téren kell változtatnunk. Tehát csupán aerodinamikai szempontból kell igazán fejlődnünk. Több leszorí­tó erőre van szükségünk. Ez az autó eddigi legkritikusabb pontja, amit eddig láttunk" - idézte az olaszt az autosport.com.

"Ez tehát a legfontosabb dolog, amit el kell végeznünk otthon. Éjt nappallá téve kell dolgoznunk, hogy mindent megtegyünk az autó teljesí­tményének fejlesztése érdekében."

"Aztán teljesí­tmény téren van még egy dolog - meg kell értenünk, hogy az autónk például pénteken miért volt olyan nagyon versenyképes jól megtankolva a lágy gumikon. A másik tí­pussal pedig miért volt nehéz a helyzet. A kocsi tehát nagyon érzékeny a különböző üzemanyagszintekre és a gumik karakterisztikájára" - fogalmazott.

Domenicali kitért arra is, hogy a csapat által meghozott hibás taktikai döntések nem ismétlődhetnek meg újra.

"Amit most tennünk kell, hogy azonnal reagálunk. Az embereknek vállalniuk kell a felelősséget, és ez egy fontos pillanat, melyben a dolgok sem teljesí­tményt tekintve, sem pedig a menedzsmentet nézve nem állnak jól. Ez semmiképp sem elfogadható, és én nem is fogadom el."

Noha a Force Indián kí­vül a Ferrari az egyetlen csapat, amely az első két verseny után még pont nélkül szerénykedik, Domenicali szerint a nyafogás helyett itt az idő a cselekvésre.

"A csapat nem boldog. Hogy is lehetne két ilyen nagydí­j után? Nem lehetünk azok. De ez a sport, ez az életünk. Azonnal reagálnunk kell. Nincs okunk rá, hogy egymás vállán sí­rjunk. Reagálni és dolgozni kell" - mondta.

"Tudjuk, hogy az autónk nem elsőrangú, ezért hát minden embernek meg kell értenie, hogy ez egy nehéz szituáció, és reagálnunk kell" - tette hozzá.
 

LV
0
 

Crunker

Power User
Utoljára online
2006.01.23.
86
0
16
32
www.nfl.hu
(wicked @ 2008.01.05. 22:08)
Code:




Linkeket csak regisztrált tagok láthatják!  Bejelentkezés :::  Regisztráció




A tartalom megtekintéséhez szükséges: Bejelentkezés vagy Regisztráció to view quote content!
Fisichella a másik pilóta.
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
A Ferrari nem látta veszélyesnek Massa bokszutcai esetét
82534850_1000.jpg

A Ferrarit 10 ezer euróra büntették az Európa Nagydí­j után, a versenyfelügyelők ugyanis rendkí­vül veszélyesnek í­télték meg a Felipe Massa második bokszkiállása után történt incidenst. Az olasz csapat nem í­gy látta az esetet, Stefano Domenicali csapatfőnök azonban elmondta, elfogadták a büntetést, amelyet nem a pilóta, hanem az istálló kapott. A maranellóiak kissé figyelmetlenül engedték el a brazilt a valenciai pályán a második szervizeléskor, aminek következtében majdnem összeütközött az aszfaltcsí­kra tartó Adrian Sutillal. Utóbbi később a pályán maga elé engedte a futamban vezető brazilt.
"A csapatot bí­rságolták meg, és nem a pilótát. ??킐szintén szólva, mi nem gondoltuk azt, hogy a manőver veszélyes lett volna. Mint ahogyan azt láthatták , nem történt feltartás, senkinek nem kellett fékeznie. Felipe a jobb oldalon volt, és megállt, hogy elengedhesse a Force Indiát. Az FIA azonban másképp látta, és nekünk ezt tiszteletben kell tartanunk"- olvasható Domenicali nyilatkozata a Ferrari internetes oldalán.





Rí­í‚¤ikkönen motorhibáját is a hajtórúd okozta

f1-2008-eur-xp-1000.jpg

Az első vizsgáltok szerint Kimi Rí­í‚¤ikkönen valenciai kiesését is egy törött hajtórúd okozta, akárcsak Felipe Massa motorhibáját a Hungaroringen. A szakemberek az újabb meghibásodás okát keresik, de tény, hogy a finn autójába is a hibás sorozatból származó alkatrész került beépí­tésre. Mivel Rí­í‚¤ikkönen korábban már élt a büntetés nélküli motorcsere lehetőségével, a csapat nem cserélte ki az erőforrást. A tí­z pozí­ciós büntetés túl nagy hátrányt jelentett volna a versenyen.
"Ha kicseréltük volna a motort, Kimi Rí­í‚¤ikkönennek hátulról kellett volna rajtolnia egy olyan versenyen, ahol szinte lehetetlennek tűnt az előzés. Ez is azt bizonyí­tja, hogy a látványos versenyekhez nem elegendő az impozáns helyszí­n." - közölte a csapat.
A monzai tesztek csak szerdán kezdődnek (Massa - Massa - Rí­í‚¤ikkönen beosztással), Andrea Bertolini már kedden pályára viszi az F2008-as konstrukciót.
 

Kedvezményes Data.hu prémium előfizetés itt! Tölts villámgyorsan, korlátok nélkül!