LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
í­í‚llí­tólag még a saftycar is nehezen vergődött át a ví­zátfolyásokon.De mondjuk szerintem simán újra indí­thatták volna .Lett volna izgalom :D
 

LV
1
 

Zozi

VIP
Utoljára online
2007.07.03.
1,106
4
38
Díjak
1
38
Bosszankodik a Ferrari és a Renault, mert a McLaren alkatrészét kell használnia az idei Forma-1-es bajnokságban: az angol cég gyártja az autók egységes elektronikus irányí­tó rendszerét (SECU).

Hátrányban lesz a Ferrari és a Renault a McLarennel szemben az idei Forma-1-es bajnokságban, állí­tja az olasz és a francia istálló főnöke. A 2008-as idénytől kezdve egységes elektronikai rendszert kell használniuk a csapatoknak, és mivel az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) tenderét a McLaren Electronics nyerte, az angolok készí­tik a kocsi agyát jelentő dobozt. "Hogyan bí­zhatnék egy olyan cégben, ami kémügybe keveredett?" - idézte a német bild.de Flavio Briatore Renault-menedzsert, aki a McLaren tavalyi, kémperbeli szerepére utalt.Kiderült, később bebizonyosodott, majd a McLaren is elismerte, titkos adatokat szerzett a Ferrari versenyautójáról. Az FIA büntetésképp kizárta a gárdát a 2007-es konstruktőr-bajnokságból és 100 millió dollárra büntette. Jean Todt Ferrari-főnök szerint egyértelműen hátrányt jelent a beszállí­tó, de ezen nem lehet változtatni. "Azt szerettük volna, ha az egységes alkatrészt egy független cég épí­ti, de el kell fogadnunk, hogy üzletileg a McLaren és a Microsoft adta a legjobb ajánlatot" - mondta az autosport.com-nak. Todt szerint riválisuknak kedvez a szituáció: "Résen kell lennünk. A McLaren nyilvánvalóan előnyben lesz, a bajnokság elején legalábbis mindenképp". A SECU (Standard Electronic Control Unit) egy A4-es méretű, öt centiméter vastag doboz, ami az autóba épí­tve irányí­tja a kocsi összes rendszerét, illetve összegyűjt minden információt. A Ferrari a kémügy óta mindenféle biztonsági intézkedését megszigorí­totta, attól tartva, hogy az eset megismétlődhet. index.hu



Nahhh ez szerintem is kicsit geccaság.... nem tom mé nem lehet valami független céget megbí­zni evvel!
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
A Ferrarinál az incidens ellenére sem lesz újra nyalókás ember
61146_080037eur_1000.jpg

A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali meg van győződve arról, hogy a Valenciában történt incidensek után sincs szükség arra, hogy a maranellói gárda visszatérjen a nyalókás ember alkalmazásához a boxutcában. Az Európa Nagydí­jon a Ferrari finnje, Kimi Rí­í‚¤ikkönen második szervizelésére érkezett, amikor nagy igyekezetében a megengedettnél korábban indult el, és magával rántotta a tankolócsövet tartó szerelőt, aki szerencsére csak könnyebben sérült meg. A finn ugyanis ekkor akarta egy rövid kiállással megelőzni a McLarenes Heikki Kovalainent, akitől a 4. helyet szerette volna elvenni.
Mindemellett Felipe Massa esetében is volt egy kis zavar a boxutcában, a brazilt ugyanis korábban, szintén a 2. kiállásnál kissé figyelmetlenül engedték el, és emiatt majdnem összeütközött a Force India pilótájával, Adrian Sutillal. Az eset miatt a Ferrarit 10 ezer euróra bí­rságolták a futam után.

Az olasz csapatnál egyébként a többi istállóval ellentétben nem egy úgynevezett nyalókás ember irányí­tja a pilótákat, hanem egy elektronikus berendezés, ami az autó felett van elhelyezve. A valenciai esetek után többen is úgy vélték, hogy a Ferrarinak talán vissza kellene térnie a hagyományos módszerhez. Stefano Domenicali csapatfőnök azonban nem ért egyet ezzel a javaslattal.

A berendezést vezető beosztásban lévő szerelők működtetik, ők nyomják meg a gombokat, és í­gy adják a piros, illetve zöld jelzéseket a versenyzőknek. A zöld fény felvillanásakor hagyhatják el a szervizelés helyét a pilóták. Domenicali a futam után azt is elmondta, hogy külön egy szerelőnek csak az a dolga, hogy késleltesse a szabad jelzés felvillanását, amennyiben úgy látja, hogy a versenyző nem tud biztonságosan kihajtani a boxból.

Rí­í‚¤ikkönen egyébként elismerte, hogy figyelmetlen volt, és emiatt gázolta el a szerelőt, de Domenicali is leszögezte, hogy biztonságos az elektronikus rendszer: "Amikor piros a lámpa, akkor piros a lámpa, olyan mintha a nyalókát még nem emelték volna fel"- idézte a csapatfőnököt az f1-live.com.




Valencia Ferrari-győzelemmel és - pokoljárással debütált
82536542_1000.jpg

őriási várakozás előzte meg az idei Forma-1-es Európa Nagydí­jat, ami nem is csoda, hiszen a mezőny első í­zben vendégszerepelt a vadonatúj valenciai utcai pályán. A futam a vártnál egy fokkal talán lagymatagabb lett, de dráma volt ezúttal is. A futamot a mérföldkőhöz érkező Felipe Massa nyerte. Az Európa Nagydí­j - bármennyire is közhely - ugrás volt az ismeretlenbe. A mostani hétvége előtt ugyanis a Forma-1-es mezőny semmiféle kézzelfogható adattal nem rendelkezett a teherkikötőben felépí­tett pályáról, pusztán néhány szimuláció, valamint a tesztversenyen mások által megszerzett tapasztalatok voltak a csapatok segí­tségére.
í­í‚gy a pénteki szabadedzések az ismerkedés jegyében teltek. A pilóták többsége szimulátor segí­tségével már szerzett némi virtuális tapasztalatot az aszfaltcsí­król, az első tréningen pedig lehetőségük volt összevetni azt a valósággal.

A tanulási folyamatot nehezí­tette, hogy az új, tükörsima aszfalt igencsak poros volt, tehát a tapadás eleinte meglehetősen alacsony volt. A pilóták azért megoldották a feladatot különösebb incidens nélkül, egyedül David Coulthard amortizálta le autóját, de szerencsére a korelnök esete sem volt komoly.

A leggyorsabban viszont Sebastian Vettel sajátí­totta el a tananyagot, ami nem is csoda, hiszen a szupertehetség nemrégiben még ténylegesen az iskolapadot koptatta. Arról nincs információnk, hogy ott milyen sikereket ért el, de a valenciai pályán jelesre vizsgázott, az első másfélórás tréning után ő birtokolta a legjobb köridőt.

A sok pilóta által leginkább az észak-amerikai utcai versenypályákhoz hasonlí­tott, betonfalakkal körbevett ringen a Toro Rosso másik sofőrje, Sébastien Bourdais is elemében volt. Mondhatjuk, hogy a francia hazai pályán mozgott, hiszen ő a ChampCar szériában, ahol mindenkit leiskolázott, sokszor versenyzett hasonló tí­pusú pályán.

Persze az élcsapatok versenyzői sem tűntek el, a McLaren és a Ferrari sofőrjei ott ólálkodtak az élmezőnyben, közülük Kimi Rí­í‚¤ikkönen volt a "leggyengébb", a finn csak a hetedik időt autózta.

A délutáni edzésen már javultak a körülmények, ezzel párhuzamosan pedig a köridők is, sőt, Rí­í‚¤ikkönen is. A ferraris világbajnok az élre ugrott, ahol szinte az utolsó pillanatokig Fernando Alonso tanyázott. A renault-s versenyző részsikere némi lelkesedésre adott okot a madridi légikatasztrófa miatt igencsak szomorú spanyol közönségnek.

A kvalifikáció előtti, szombati szabadedzéseknek egyébként sincs túl nagy jelentőségük, ez pedig különösen igaz volt a mostanira. Robert Kubica mögött a Williamsek által közrefogott Bourdais futotta a legjobb időket, a többiek vélhetően pusztán bemelegí­tésre használták ezt az egy órácskát.
GEPA_full_4981_GEPA-220808109_1000.jpg

Vettel ismét megmutatta, miért is jósolnak neki szép jövőt

A kvalifikáción Sebastian Vettel ismét reflektorfénybe került. A német szenzációs volt, olyannyira jól szerepelt, hogy a harmadik etapnak pole pozí­cióra esélyesként vágott neki! Végül azonban a legelőkelőbb rajthelyezésekről lemaradt, de í­gy is egyéni legjobbját jelentette a hatodik helyezés. Előle a vb-pontverseny legjobbjai rajtolhattak, í­gy egy rossz szó sem érhette a ház elejét. Az ifjonc utólag bevallotta, rontott utolsó gyors körén, tehát lehetett volna még jobb is, de emiatt ő sem kesergett.

A pole pozí­cióért folytatott versenyben az utóbbi időben Kimi Rí­í‚¤ikkönen egyszer sem tudott labdába rúgni, ezúttal sem volt ez másként. A finnt hárman is megelőzték, í­gy csak Kubica mellé kvalifikálta magát a második sorba. Az első rajtkockáért - amelyet a szervezők időközben áthelyeztek az ideális, és éppen ezért kevésbé poros í­vre - Felipe Massa és Lewis Hamilton ví­vott meg egymással, és ezúttal a brazil nyerte kettejük meccsét. A 100. nagydí­jára készülő Massa tehát kiváló előjelekkel várhatta a jubileumot.

Massa diadalmenete

82534797_1000.jpg

A vasárnapi rajt előtt már sokkal többet tudtunk a pályáról. Kiderült például, hogy az előzetesen beharangozott több előzési pont közül egyik sem rejt valós lehetőséget a pozí­ciószerzésre, í­gy a kvalifikációs eredmények felértékelődtek.

A többség azonban még ekkor is biztos volt benne, hogy a biztonsági autó sofőrje, Bernd Maylí­í‚¤nder zsúfolt délután elé néz, ez pedig zűrös körülményeket és kiszámí­thatatlan versenyt í­gért. A felfokozott várakozásokhoz képest az első Valenciában megrendezett Forma-1-es Európa Nagydí­j majdhogynem unalmas lett, persze azért volt látnivaló í­gy is.

A rajtnál a mezőny simán eljött, mindenki tartotta pozí­cióját az élmezőnyben, egyedül Heikki Kovalainen lépett egyet előre Rí­í‚¤ikkönen kárára, az élen pedig Massa hamar elkezdte hí­zlalni előnyét Hamiltonék előtt.

A rajtnak azért volt egy kárvallottja, és az éppen Fernando Alonso volt, aki a rosszul sikerült időmérő után nagyon elszántan vágott neki az 57 körnek, de Kazuki Nakajima hátulról felöklelte. A Renault szerelői nem tudták megjaví­tani a hátsó szárnyát teljesen elvesztő versenyautót, Alonso számára í­gy idei második és egyben utolsó hazai futama is kieséssel ért véget.
A futam innentől kezdve csendes mederben csordogált, bár a figyelem egy pillanatra sem lankadt, hiszen egyik pillanatról a másikra, egy esetleges balesettel minden megváltozhatott volna a teherdaruk között kí­gyózó pályán.

A pilóták azonban hiba nélkül autóztak, és a kerékcserék első köre sem hozott változást, egyedül Trulli tudta megelőzni az addig előtte autózó Vettelt. Timo Glock is szépen felzárkózott, a német ugyanis egykiállásos taktikát választott, í­gy törvényszerű volt, hogy előrébb lép a 13. helyről.

A többiek viszont a rajt után kialakult sorrendben vonatoztak tovább, az előzés gondolata látszólag senkiben sem fogalmazódott meg. Illetve ez nem teljesen igaz, David Coulthard ugyanis még a verseny elején bevállalt egy manővert, de a skót számára nem sok babér termett, nekikoccant Adrian Sutilnak, majd megpördült. Igaz, folytatni tudta, de ezek után ő is belátta, felesleges ficánkolni.
lrg-2501-f1gp12valencia4670.jpg

A második szervizkör elsősorban a Ferrariról szólt. Az olaszok garázsa előtt mindkét pilótával problémák adódtak. Előbb Massa érkezett, aki simán vissza tudott állni az élre, í­gy kapkodniuk sem kellett. Ennek ellenére a brazilt kissé figyelmetlenül ráengedték a már kifelé hajtó Sutilra. A koccanás szerencsére elmaradt, de a versenybí­róság tetszését nem nyerte el a balesetveszélyes jelenetsor, ezért vizsgálni kezdte az ügyet.

Sutil Massa előtt tért vissza a pályára, de gyorsan elengedte a futamgyőzelemre hajtó brazilt. Ennek tehát nem lett következménye, de a futam után kiderült, hogy a csapat 10.000 eurós büntetést kapott a baki miatt.

Hat körrel később érkezett Kimi Rí­í‚¤ikkönen, aki addig Kovalainen mögött autókázott, és esélye sem volt előrébb kerülni. A cí­mvédő nyilván a boxban akart előnyt kovácsolni magának, ám a nagy akarásnak nyögés lett a vége. Kimi egy szemernyivel előbb indult a kelleténél, és magával rántotta a tankolást vezénylő szerelőjét, akit a tankolócső a földre rántott, ráadásul a kerék is megtolta hátulról. Néhány másodperc után aztán a finn is folytathatta útját, de pechjére nemhogy előnyt nem tudott szerezni mclarenes honfitársával szemben, de még Jarno Trulli is elment mellette, í­gy már csak hatodikként folytathatta. Ezzel azonban még nem volt vége Rí­í‚¤ikkönen kálváriájának. A finn két kört ha megtett a gyatra kerékcsere után, visszapillantó tükrében máris sűrű füstfelhőt pillanthatott meg, amely a lelkét kilehelő Ferrari-motorból csapott fel. Ezzel a döcögős hétvége csúfos véget ért. Rí­í‚¤ikkönen idén már harmadik hétvégéjét zárta pont nélkül, ezzel pedig újra nehéz helyzetbe került összetettben.

'http://java script: OpenPictureGallery(']
82536123_1000.jpg
A hibáját elismerő bajnok persze elmondása szerint nem tört meg - a tavalyi események után hihetünk is neki -, a hátralévő hat futamon pedig még valóban van esélye a javí­tásra, bár ehhez látványos formajavulásra lesz szüksége.

Az élen mindeközben a Ferrari erőforrásának megbí­zhatatlansága miatt három hete már csúnyán pofára eső Massa szélsebesen száguldott a győzelem felé, de magyarországi emlékei és Rí­í‚¤ikkönen mostani esete után bizonyára meg sem fordult a fejében, hogy már csak sétagalopp lesz a számára a hátralévő néhány kilométer.

A sors azonban ezúttal kegyes volt a dél-amerikaihoz, aki ráadásul 100. Forma-1-es versenyén nyert Valenciában, í­gy öröme még szebb lehetett.

A kockás zászló előtt Hamilton haladt el másodikként, Kubica lett a harmadik. Mindketten a rajtpozí­ciójukban értek célba, ám nem volt unalmas versenyük, mivel a brit náthásan és beinjekciózva vezetett, a lengyel pedig egy nejlonzacskóval ví­vott ádáz csatát még a verseny elején. Kár, hogy a szurkolóknak egyik tett sem volt kifejezetten látványos...

Kovalainen negyedikként hasí­tott át a célvonalon, tehát azok után, hogy a rajtnál valami véletlen folytán legyorsulta Rí­í‚¤ikkönent (a mclarenes nem a jó rajtjairól hí­res), nála is megállt a tudomány, Kubicát megközelí­teni sem tudta.

Jarno Trulli a Toyotát az 5. helyen gurí­totta át a célvonalon, mögötte pedig Rí­í‚¤ikkönen balszerencséjének haszonélvezői következtek. Vettel a kiváló hatodik helyet csí­pte el, Timo Glock újabb két ponttal és remek versenyzéssel nyomatékosí­totta, hogy helye van a Forma-1-ben, nyolcadikként pedig a legutóbb 105 napja, Törökországban pontot szerző Nico Rosberg végzett.

A pontversenyben továbbra is Hamilton vezet, csak éppen már Massa, és nem Rí­í‚¤ikkönen előtt. A brit előnye 6 illetve 13 pont a két ferraris előtt, de Kubica is csak 15-re van tőle. Az ötödik helyen immáron Kovalainen tanyázik, aki megelőzte Heidfeldet. A konstruktőrök között továbbra is a Ferrari az éllovas, de már csak nyolc pont az előny.

'http://java script: OpenPictureGallery(']
82536464_1000.jpg
Sokak szerint az idei már csak róluk szól...

Valenciában 17 pilóta ért célba, vagyis mindössze hárman estek ki. A pályán történt előzéseket egy kezünkön meg tudnánk számolni, és a sokak által biztosra vett biztonsági autós fázisok is elmaradtak. Az Európa Nagydí­j tehát biztosan nem nyerne év végén a szezon legizgalmasabb futama szavazáson, de az újdonság ereje és az impozáns környezet mégis emlékezetessé tette a hétvégét. Folytatás két hét múlva a jó öreg Spa-Francorchamps-ban!
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Illegális kipufogóval nyert a Brawn GP?

A legújabb hí­r az, hogy az Ausztrál Nagydí­jon Jenson Button és Rubens Barrichello autójának kipufogócsöve nem felelt meg az előí­rásoknak.

Lassan az egész mezőny illegálisnak tartja a Brawn GP autóját, a BGP 001-et. Két héttel ezelőtt „kisebb meglepetésreí¢?í‚ az istálló kettősgyőzelmet szerzett.

Button az első, addig veterán brazil csapattársa, Barrichello a második helyen ért célba Melbourne-ben.

A BGP 001 kipufogócsöve 10 centiméterre kilógott a karosszréiából, ami a szabályok értelmében nem megengedett. Minő furcsaság, a Maláj Nagydí­jon a kipufogó már módosí­tva volt.

A diffúzor után újabb botrány van kialakulóban. Korábban a Ferrari F60-as versenygépe keveredett hasonló ügybe. Akkor a FIA kérte a kipufogó módosí­tását. Ez végül az első privát teszt előtt meg is történt.
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Én ezt már az elején mondtam föleg a tavaji év után ijet megengednek ez egy vicc ezt alapbol sem szabadna Csalo banda az egész nem kell csodálkozni ha A McLaren lessz a befuto.De remélem a Ferrari megelözi ennek ellenére is.
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Európa Nagydí­j: nemzetközi sajtóvisszhang
20182461162.JPG

Felipe Massa meghódí­totta Valenciát. A Ferrari versenyzője egy mesterhármassal búcsúzott Spanyolországtól. Lewis Hamilton egészségügyi problémákkal küzdve harcolt a második pozí­cióért, mí­g Kimi Rí­í‚¤ikkönen reményei füstbe mentek. Olaszország
La Gazzetta dello Sport: "Massa újra sikeres. A bajnokság fordulóponthoz érkezett. Massa Hamilton ellenfele. A finn problémát jelent. A Ferrarinak döntenie kell."
Tuttosport: "Micsoda Massa győzelem. A brazil pilóta uralta a versenyt. Kimi övön aluli ütést kapott."
Corriere dello Sport: "Massa győzött. A Ferrarinak új egyes számú versenyzője van."
Il Tempo: "Felipe bosszúja olyan édes, mint egy olimpiai aranyérem."
L'Unita: "Massa Hamilton ellenfele. Rí­í‚¤ikkönen rosszul szerepelt."
La Repubblica: "Kimi nem érzi biztonságban magát."
Libertá: "Szuper Felipe a Ferrari új egyes számú versenyzője? Massa győzelme és Rí­í‚¤ikkönen katasztrofális szereplése."
Anglia
The Sun: "Hamilton a fájdalmaival harcolt a versenyen és második lett."
The Daily Express: "Massa megmutatta Lewis Hamiltonnak, hogy végig üldözni fogja."
The Daily Mail: "Massa mesteri visszatérése Valenciában."
The Daily Telegraph: "Felipe Massa elégtételt vett. Enyhí­tette a Magyar Nagydí­jon elszenvedett fájdalmát."
The Times: "Lewis Hamilton fájdalommal küzdve továbbra is a bajnoki cí­mért harcol."
 

LV
0
 

Rocky

VIP
Utoljára online
2008.02.19.
400
0
16
48
Ez mondjuk nem magyarázat a Ferrarik sz@r szereplésére.Nem értem miért kerí­tenek ekkora feneket ennek a dolognak.Nem volt ez akkora szabálytalanság.Persze,hogy hazudtak.Ez a forma 1,itt senki nem mond igazat!!!
:D
 

LV
0
 

wicked

Uploader
Utoljára online
2007.12.15.
325
3
18
Megfelezték a motorfejlesztések befagyasztásának idejét

A Forma-1 csapatai és az FIA megállapodtak, hogy megfelezik a motorfejlesztés befagyasztására megszabott időszakot, és egyéb olyan radikális terveket is fontolóra vettek, mint például a költségvetési rendszerük teljes újraszervezése.

A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) pénteken Párizsban, a Forma-1-es csapatvezetőkkel tárgyalt, többek közt az FIA további költségcsökkentő terveiről is, aminek kivitelezését egyöntetűen a lehető leghamarabb szeretnék véghezvinni.

Habár a legradikálisabb javaslatot, ami a szélcsatornák betiltására vonatkozott, nem fogadták el a csapatok, a résztvevők úgy vélik, nagy előrelépés mutatkozik, habár konkrét megállapodások nem születtek.

A vezetők ugyanakkor abban megegyeztek, hogy a korábban meghatározott tí­zről öt évre csökkentik a motorfejlesztések korlátozásának időtartamát, az FIA pedig elkezd dolgozni az új koncepción, amely a tervek szerint a 2013-as szezonra lesz kész. Az új motorok sokkal környezetbarátabbak és költséghatékonyabbak lesznek, mint a jelenlegi 2,4 literes V8-asok, az új erőforrás-szabályozó tervezetet két éven beül az istállók elé tárják.

Amikor legutóbb téma volt a büdzsé átszervezése, Nick Fry a Honda Racingtől úgy nyilatkozott az autosport.comnak, hogy szerintük egy átfogó reformot kellene végrehajtani az F1 bevételi-kiadási rendszerén.

"Mi úgy gondoljuk, hogy a költségvetési szisztémát komolyan át kellene vizsgálni"- mondta Fry az autosport.comnak decemberben. "Ha bármelyik angliai bázisú csapat bankszámláját megvizsgálnánk, azt mutatná, hogy a kiadások egyre csak felfele szöknek."

"Eddig, amit sikeresen csináltunk, az volt, hogy a csapat egyik területéről a másikra tologattuk a pénzt. Az éppen aktuális szabályoknak megfelelően, a pénzt a motorokról az aerodinamikára vándoroltattuk, mert ez a másik leghatékonyabban működő terület, ahol teljesí­tményben előnyökre lehet szert tenni."

"Sok javaslatot tettünk az aerodinamikai szigorí­tásokra, de még ekkor is fennáll a veszélye annak, hogy a pénzt valahol máshol költik el. Több lesz a pilóták vagy a mérnökök fizetése, vagy az autó más részének fejlesztésére költik, de ez nem fogja összességében csökkenteni a csapat által elkölt pénzt. í­??gyhogy ahelyett, hogy a farkunkat kergetjük, valami olyat kellene kitalálnunk, ami a kiadásainkat egészében csökkenti. Habár nehéz munka lenne ellenőrizni, de szerintünk eredményes lehetne"- nyilatkozta még a tavalyi szezon végén Nick Fry, a Honda vezetője.

Forrás: f1hirek.hu
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Mostmár egyértelmü hogy a Ferrari akkor jobb ha melegebb az aszfalt a mercedes akkor ha hidegebb ennyi ha nagyonagy elörelépést nem produkál egyik csapat sem akkor ez fog dönteni :DMert akkora különbség nincs a két autó közt talán egy hajszálnyi a Ferrarinak de tényleg csak egy hajszálnyi a motorhibárol meg nemis beszélek :D
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Az F1-es csapatok a nyári szünet megmentésén fáradoznak
82534909_1000.jpg


2009-ben az ideinél eggyel több futam lesz a Forma-1-ben, a szezon pedig elég hosszúra nyúlik majd, í­gy az előzetes tervek szerint a hagyományos háromhetes nyári szünetre sem kerül sor. A csapatok szerint azonban mindenképpen szükség van a pihenésre, ezért megpróbálnak megoldást találni a problémára. 2009-ben az ideinél eggyel több futam lesz a Forma-1-ben, a szezon pedig elég hosszúra nyúlik majd, í­gy az előzetes tervek szerint a hagyományos háromhetes nyári szünetre sem kerül sor. A csapatok szerint azonban mindenképpen szükség van a pihenésre, ezért megpróbálnak megoldást találni a problémára.
Az autosport.com értesülése szerint a 10 istálló Valenciában ült össze többek között arról is egyeztetni, hogy miként lehetne megvalósí­tani azt, hogy 2009-ben se maradjon el a nyári pihenő. A kérdésben a csapatmenedzsereknek kellene dűlőre jutniuk a Forma-1 kereskedelmi jogainak birtokosával, Bernie Ecclestone-nal.

19 helyszí­nre látogat el a Forma-1 mezőnye 2009-ben, a jövő évi szezon március 29-én Ausztráliában kezdődik, és egészen november 15-ig tart majd, a jövőre debütáló Abu Dzabi zárja a sort. Júniusban és szeptemberben három verseny is lesz, augusztusban pedig nem lesz pihenő, és mindeközben még számos tesztet is rendeznek. A feszí­tett tempó miatt pedig már most sok csapat aggódik, és különböző megoldásokon gondolkozik.

A McLaren-Mercedes csapatfőnöke, Ron Dennis például nemrégiben elárulta, hogy a wokingiak az alkalmazottak rotációjával igyekeznek orvosolni a problémát, de mások is hasonlót terveznek, amennyiben nem születik egyezség a szünetről.

A versenyek időpontjain minden bizonnyal lehetne változtatni, elsőként pedig az az ötlet merült fel, hogy a szezonnyitó Ausztrál Nagydí­j korábbi időpontban kerüljön megrendezésre. Ecclestone azonban megvétózta ezt a javaslatot, méghozzá a kedvezőbb televí­ziós nézettségre hivatkozva. A brit szerint ugyanis a mostani, március 29-i időpont azért jó, mert akkor már nyári időszámí­tás lesz.

Az autosport.com tudomására jutott az, hogy a legújabb verzió szerint most a Német (július 12.), a Magyar (július 26.) és a Török Nagydí­jak (augusztus 9.) időpontjainak módosí­tását érhetik el a logisztikáért és utazásért felelős csapatmenedzsereknek. A megoldás ebben az esetben az lehet, hogy a hockenheimi és a hungaroringi futamokat egymást követő hétvégén rendeznék, július 12-én és 19-én, Isztambulban pedig augusztus 2-án versenyeznének. A törökországi megmérettetés után pedig három hét szünetet követően, az eredeti tervek szerinti időpontban lehetne a valenciai Európa Nagydí­j augusztus 23-án.
 

LV
0
 

Rocky

VIP
Utoljára online
2008.02.19.
400
0
16
48
Dennis végleg felhagy a McLaren F1-es projektjével

Dennis végleg felhagy a McLaren F1-es projektjével




A McLaren Group elnöke, a McLaren-Mercedes korábbi csapatfőnöke, Ron Dennis csütörtökön hivatalosan is bejelentette, hogy a jövőben teljesen felhagy a Forma-1-gyel kapcsolatos feladatokkal, és a jövőben teljes egészében a sportautó-gyártásra koncentrál majd.

Dennis helyét a Forma-1-es alakulatnál jobbkeze, Martin Whitmarsh vette át, akinek csapatfőnökké való kinevezését még a 2009-as versenygép bemutatóján jelentették be, most pedig Whitmarsh a McLaren Racing elnök-vezérigazgatója is lett egyben.

Ron Dennis a csütörtöki wokingi bejelentéskor elmondta, hogy mostantól az új sportautó üzlet, a McLaren Automotive (jelenleg a McLaren Group része) vezetése tölti ki az idejét, amely az év későbbi szakaszában önálló társasággá válik, és tervei szerint a cég 2011-ben dobja piacra a McLaren sportautóinak első modelljét.

Dennis, aki több mint húsz évig vezette az F1-es csapatot, az Ausztrál Nagydí­jra még elutazott, bár már nem úgy tartózkodott a garázsban, mint a csapat egyik felelős tisztviselője, a Maláj Nagydí­jat pedig már a televí­zióból követte figyelemmel. A brit nem tagadta, hogy annyi év után különös érzés volt mindez, de leszögezte, senki sem kényszerí­tette arra, hogy teljesen felhagyjon a Forma-1-es projekttel.

"Arra számí­tottam, hogy sokkal érzelmesebb lesz, miután sok éven át töretlenül ott voltam a nagydí­jakon"- utalt Dennis arra, hogy a sepangi futamot már nem a helyszí­nen tekintette meg.

"Elismerem nem mindig volt könnyű kijönni velem, és elismerem, hogy mindig keményen harcoltam a McLarenért a Forma-1-ben. Kétlem, hogy Max Mosley vagy Bernie Ecclestone bosszankodni fognak a döntésem miatt, de senki sem kért arra, hogy í­gy tegyek. Ez az én döntésem volt. Hasonlóképpen én voltam az épí­tésze a McLaren Group mai újra átrendezésének, és ennek megtételére ugyaní­gy nem kért senki sem. Ez is az én döntésem volt"- olvashatók Dennis gondolatai a McLaren internetes oldalán. "Rendkí­vül lelkesnek érzem magam a McLaren Group és a McLaren Automotive kilátásai miatt, és nem aggódom amiatt, hogy Martinra hagyom a Forma-1-es ügyekkel kapcsolatos jelentéstételt."

Mindezek mellett azt is nyilvánosságra hozták, hogy Richard Lapthorne június 1-jétől tiszteletbeli elnöke lesz a McLaren Groupnak, illetve ugyanilyen formában tevékenykedik ügyvezető igazgatóként a McLaren Automotive-nál. Lapthorne több jelentős vállalatnál töltött be vezető pozí­ciót az elmúlt években, és jelenleg tanácsadóként tevékenykedik a HMRC-nél, illetve kurátor a Királyi Botanikus Kerteknél (Royal Botanic Gardens).
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Ezt a pofátlanságot ba*zák meg hogy csak most érdekes mikor tavaly kezdett elöjönni ez az ügy még azt mondták hogy 2 év a McLarennek azaz kivül tágasabb bezzeg ha a Ferrarirol lett volna szó na mindeggy rohadjanak meg
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Blundell: A Ferrari álljon Massa mögé, ha győzni akar!
82536425_1000.jpg

Az ITV kommentátora, Mark Blundell szerint az utolsó futamokon egyre inkább érezhető lesz a Ferrari fölénye, ám ha a csapat célja a világbajnoki cí­m, akkor jobban teszik, ha a valenciai futamgyőztes Felipe Massát kezdik el támogatni. „Hat versennyel a világbajnokság befejezése előtt a Ferrari vészjóslóan gyorsnak tűnik" -mondja Blundell. „A forróbb hőmérsékletű pályákon kiütközik a Ferrari, gumiabroncsot illető előnye. Magas hőmérsékleten többet hoznak ki a Bridgestone-okból, mint ellenfeleik, és úgy vélem nekünk van néhány forró versenyünk még a szezonban."
„Hamiltonnak egészségügyi problémái voltak Valenciában, de azt hiszem, ha nincsenek, akkor sem tudta volna befogni a Ferrarit. Azt gondolom Spa-ban szintén ugyanez a helyzet áll majd elő."
„Azonban a Ferrarinak Felipe Massa mögé kell állnia, ha valóban meg akarják nyerni a bajnokságot. Felipe egyetlen hibája az egyenetlen teljesí­tmény. A Ferrarinak mindenben támogatnia kell őt, hogy meg tudja nyerni a cí­met."
„Az év elején is ő volt a tippem és most is kitartok emellett. Ha nincs a motorproblémája Magyarországon, akkor már vezetne a pontversenyben."



Az FIA szerint jó döntés született Massa ügyében
82535861_1000.jpg

A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnökének hivatalos helyettese, Alan Donnelly szerint a versenybí­rók jól döntöttek az Európa Nagydí­j után, amikor pénzbüntetést szabtak ki a Ferrarira a versenyen történt bokszutcai incidens miatt. A veterán pilóta, Sir Jackie Stewart ugyanis úgy vélte, engedékenyek voltak az olaszokkal. Valenciában a maranellói szerelők kissé figyelmetlenül engedték el Felipe Massát a 2. szervizelése után, aminek az lett az eredménye, hogy a brazil majdnem összeütközött a Force India autóját vezető Adrian Sutillal. A ferraris végül időben fékezett, a körhátrányban lévő német pedig nem sokkal később a pályán maga elé engedte az első helyen autózó brazilt.
A versenybí­rók már futam közben jelezték, meg fogják vizsgálni az esetet, a leintés után pedig nem sokkal úgy határoztak, az olaszok pilótáját figyelmeztetésben részesí­tik, és a csapatot 10 ezer euróra büntetik. A Ferrarinál egyébként nem látták veszélyesnek a helyzetet, ennek ellenére elfogadták a bí­rságot.

Az f1-live.com ugyanakkor idézte a Daily Mail cí­mű lapnak nyilatkozó veterán versenyzőt, Sir Jackie Stewartot, aki úgy vélte, túlságosan enyhe büntetést szabtak ki a Ferrarira, és szerinte nem ez az első eset, hogy az egyébként "részmunkaidős amatőr versenyfelügyelők, akiket nem fizetnek meg rendesen, engedékenyek az istállóval.

Max Mosley hivatalos helyettese, Alan Donnelly azonban határozottan visszautasí­totta a kritikát, és elmondta, hosszasan vizsgálták a Valenciában történteket, és úgy vélte, a megfelelő döntés született az ügyben.

"Minden szögből megnéztük az esetet. Tökéletesen elégedett vagyok a döntéssel, hiszen emlékezzenek csak vissza, Massa nem jutott semmiféle előnyhöz"- szögezte le az FIA munkatársa.




Monzában hangol a mezőny a belga és az olasz futamra
55681_070032ita_1000.jpg

A Forma-1-es mezőnynek nem sok ideje maradt arra, hogy emésztgesse a valenciai Európa Nagydí­j eseményeit, hiszen szerdától a csapatoknak már Monzában van jelenésük, ahol kollektí­v teszten vesznek részt. Az olaszországi gyakorlás egyben a soron következő belga és olasz futamokra való felkészülést szolgálja. Utóbbira nem is lehetne jobb helyszí­nt találni, hiszen az Olasz Nagydí­jnak is a monzai aszfaltcsí­k ad otthont három hét múlva.
Mint arról már kedden mi is beszámoltunk, a Ferrari megelőzte a többieket, a legutóbbi két futamon komoly motorproblémákkal küzdő olaszok a GT-versenyző Andrea Bertolini segí­tségével már pályára vitték az F2008-as modellt, elhasználva ezzel a hivatalos tesztnapokon felül engedélyezett négy plusznapból egy újabbat.

A nagyüzem azonban ma veszi kezdetét, az összes csapat jelezte részvételi szándékát, és az előzetesen leadott névsorok szerint, amelyet a monzai pálya honlapja jelentetett meg, megállapí­thatjuk, hogy ez nem a tesztpilóták hete lesz. A Force Indiát leszámí­tva ugyanis mindenki a versenyzőit ülteti majd a volán mögé. Az indiaiaknál természetesen Vitantonio Liuzzi vezet majd, de az olasz is csak a nyitó napon kap lehetőséget.

A teszt minden nap 9 órakor kezdődik, a délelőtti adagot pedig fél egyig teljesí­thetik a sofőrök. A másfélórás ebédszünetet követően a délutáni szakasz este 6 óráig tart.

A monzai teszt napi beosztása: szerdacsütörtökpéntek
FerrariF. MassaF. MassaK. Rí­í‚¤ikkönenBMW SauberN. HeidfeldN. HeidfeldR. KubicaRenaultN. PiquetN. PiquetF. AlonsoWilliamsN. RosbergN. RosbergK. NakajimaMcLarenH. KovalainenH. KovalainenL. HamiltonRed BullM. WebberM. Webber/D. CoulthardD. CoulthardToyotaJ. TrulliJ. TrulliT. GlockToro RossoS. VettelS. Vettel/S. BourdaisS. BourdaisHondaJ. ButtonJ. Button/R. BarrichelloR. BarrichelloForce IndiaV. LiuzziA.SutilG. Fisichella
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Az utóbbi időbe igen rájár a rúd a Mclaren -re kezdem unni igazán békén hagyhatnák őket annak ellenére mondom hogy nálam jobban senki nem becsüli kevesebbre őket de akkor is ez már sok.
 

Kedvezményes Data.hu prémium előfizetés itt! Tölts villámgyorsan, korlátok nélkül!