LV
1
 

Orpheus

Admin
Tag
Utoljára online
2007.04.02.
1,315
214
63
Díjak
2
47
hhw.hu
A Macromedia cég Flash nevű szoftverével fejlesztett animációk (és a Flash -sel megvalósí­tott animáció fejlesztés maga) mára önálló technológiává fejlődött, amelyet nem lehet figyelmen kí­vül hagyni a hálózati médiatechnológiák taní­tásakor, illetve tanulásakor.
Már 2003-ban a világ számí­tógépeinek 97%-án volt telepí­tett Flash lejátszó, napjainkra pedig ez a mérőszám közelí­ti a 100%-ot. A Flash állományok használata betört a mobiltelefonok piacára is. Egyre több telefon támogatja a Flash animációk lejátszását.
2006-ban a világon több mint 1 millióan alkalmazzák a Macromedia Flash fejlesztőrendszert tartalmak előállí­tására, alkalmazások fejlesztésére.
A programot eleinte webes felületen használható grafikák, és animációk készí­tésére tervezték, a fokozatos fejlesztéseknek köszönhetően azonban napjainkra teljes értékű webes alkalmazások fejlesztésére vált alkalmassá.
A program alapvetően két nagy összetevőből épül fel.
Fejlesztőrendszer:
A fejlesztőrendszer a Flash technológiának megfelelő, grafikákat, animációkat, hangokat, videókat, valamint számtalan, interakciós lehetőséget magában rejtő állományok előállí­tására alkalmas. A fejlesztőrendszerrel elkészí­tett, FLA kiterjesztésű fájlok szerkeszthetők, de weblapokba nem ágyazhatók be.
Lejátszó:
Az FLA-k a fejlesztőrendszerbe épí­tett compiler segí­tségével SWF kiterjesztésű állományokká fordí­thatók. Az SWF-ek már nem szerkeszthetők, azonban rendkí­vül kicsiny méretűek, és önálló alkalmazásként futó vagy böngészőbe épí­tett plug-in-ként működő lejátszóval megjelení­thetők.
A lejátszható Flash állományok az OBJECT, illetve az EMBED tag-ekkel HTML állományokba illeszthetők, a plug-innel rendelkező böngészőkkel használhatók.
Amikor a Flash szót emlí­tjük, több dologra is gondolhatunk:

  • a Flash, mint fejlesztőrendszer
  • a Flash lejátszó
  • a Flash, mint alkalmazásfejlesztési technika
  • a Flash, mint fájlformátum
[h=2]A Flash alkalmazási lehetőségei[/h]A HTML nyelvet alapvetően statikus weblapok készí­tésére találták ki. Kétségtelen, hogy a nyelv újabb és újabb verziói egyre több lehetőséget teremtenek a weblapok dinamizálására, webes felületű alkalmazások készí­tésekor azonban a HTML még manapság is korlátotokat emel a fejlesztők köré.
E korlátok leküzdésére számos megoldást fejlesztettek, ezek egyike a Flash, amelynek talán legnagyobb erőssége a kompromisszumok nélküli grafikus felület és a programozhatóság rendkí­vül hatékony örvözése.
Egyszerre vagyunk könnyű és nehéz helyzetben, amikor a Flash felhasználhatóságának köréről kell beszélnünk. Ha azt mondjuk, hogy a Flash segí­tségével szinte minden megvalósí­tható, ami egy webes alkalmazás kliens oldalán elképzelhető, bizony nem járunk messze a valóságtól.
Épp ezért vagyunk nehéz helyzetben, ha pontosan kell fogalmazni. A rövid felsorolás talán érzékelteti, mennyi mindenre használhatjuk ezt a fejlesztőrendszert.
A Flash alkalmazás szolgálhat egyszerű, esztétikai élményt fokozó elemként egy weblapon.
Készí­thetünk olyan Flash alkalmazást is, amely interakciós lehetőségeket szolgáltat, és alkalmas az őket befogadó oldal vezérlésére is. Az ilyen Flash dokumentumok tartalmazhatnak menüket, animált gombokat és egyéb, a Flash grafikus és interaktí­v lehetőségeit kihasználó elemeket.
A Flash segí­tségével önálló alkalmazások is fejleszthetők, amelyek a legkülönbözőbb feladatok megoldására készí­thetők fel.
A Flash-sel készí­thetünk játékprogramokat, oktatóprogramokat, ezekhez kapcsolódó tesztfeladatokat megvalósí­tó alkalmazásokat,
banki műveletek lebonyolí­tására alkalmas programokat,
de találkozhatunk Flash-ben megvalósí­tott különböző szimulátor programokkal is.
A lehetőségek valójában korlátlanok.
 

Kedvezményes Data.hu prémium előfizetés itt! Tölts villámgyorsan, korlátok nélkül!