Hayden és Pedrosa csak szenvedett
2008. március 7.
A Repsol Honda versenyzőinek, Nicky Haydenek és Dani Pedrosának meglehetősen nehéz első estéje volt a losaili aszfalton, ahol csak a 13., és 10. helyet tudták megszerezni. Mindketten arra használták a két tréninget, hogy felkészítsék a motort a vasárnapi futamra, miközben a tavalyi és a 2008-as RC212V-t is használták, amivel aztán a spanyol és az amerikai is megfutotta leggyorsabb körét.
Az igencsak harmatos teljesítményt rontotta, hogy a második szabadedzésen Pedrosa kissé érdekes körülmények között ??í‚?í‚? az egyik kanyarban utolérve Rossit egyszerűen hátulról nekiment - bukott, és rásérült a jobb kezére. ??í‚?í‚?A két motor között érezhető a különbség, de még korai lenne eldönteni melyiket vetjük majd be a versenyen.??í‚?í‚? ??í‚?í‚? kezdte Pedrosa. ??í‚?í‚?A baleset akkor történt, mikor Rossi mögött haladtam, hozzáértem, és valami váratlant tett, ezért nem is tudtam kikerülni. Sajnos így már nem folytathattam az edzést, pedig nem így terveztem. Most beszélni fogok a szerelőimmel, mielőtt holnap újra kimegyünk a pályára. A mai motorozás után, a jobb kezemben és a karomban is elég nagy fáradtságot érzek, de ami ennél nagyobb baj, hogy megint fájni kezdett.??í‚?í‚?
De nem csak a spanyol, a 2006-os világbajnok Hayden sem remekel egyelőre. Az amerikai szinte végig az első tízen kívüli időket tudott csak menni, ráadásul az utolsó percekben a pályát is elhagyta, de rajta maradt a motoron és nem lett semmi baja. ??í‚?í‚?Nem volt igazán jó napunk de ezt tudtuk, hogy nem lesz egyszerű az itteni helyzetünk, mert már a teszteken is szenvedtünk. Az este folyamán egy teljesen más beállítást néztünk meg, éppen ezért az éjjel mindenképp le kell ülnünk, hogy eldöntsük, melyik motorral lehetünk versenyképesebbek holnap.??í‚?í‚? ??í‚?í‚? nyilatkozta Hayden. ??í‚?í‚?Mostanáig a 2007-es motor jobban viselkedik a fékezéseknél, de az időkben alig van különbség a két motor között. Azt kell, hogy mondjam, a körülmények jobbak voltak, mint amikor itt teszteltünk legutóbb, piszkosabb pályára számítottam. A gumik is jól dolgoztak, és reméltem, hogy az utolsó körömben javíthatok, de olyan keményen húztam a gázt, hogy elég nagy tempónál elhagytam az aszfaltot. Ugyan a kavicságyban kötöttem ki, de szerencsére a motoron tudtam maradni, és nem történt semmi.??í‚?í‚?