Aprilia RXV enduró
Na ezt szivesen kipróbálnám.
A világ egyik leginkább forradalmi off-road motorkerékpárja, az Aprilia RXV tovább fejl?dött 2008-ra. Az Aprilia a korábbi négyszeres enduró világbajnok Stefan Merriman személyében idén már gyári támogatású csapattal szerepelt a sorozatban. A világbajnokságban szerzett tapasztalatokkal felvértezve a gyár tovább fejlesztette az RXV-t a következ? szezonra. Küls?re az RXV új matricázást kapott, valamint az új üzemanyagtank több mozgásteret ad az enduró gép pilótájának. A szintén új Magura kormányon a kapcsolókat az endurós világ követelményeinek megfelel?en gondolták újra. Az Aprilia endurók egyik legérdekesebb darabja a blokk maga. A V2-es er?forrás az endurózás világában manapság már egyedi, de az olasz gyár m?köd?képesnek látja ezt a technikát itt is.
A 45.2 számmal ellátott 449 köbcentis blokk az 55.2-es 549 köbcentis nagyobb testvérével szolgál az RXV endurókban. A 77 fokos hengerszög? V2-es motoroknak valamelyest n?tt a teljesítménye, és csökkent a vibrációja. Ennek eredményeképpen nincs szükség kiegyenlít? tengely alkalmazására, amely tovább csökkenti a blokk tömegét. Az Aprilia állítása szerint, a kis V2-es még így is jóval kevésbé ráz, mint az egyhengeres vetélytársaik. A legfontosabb változtatás 2008-ra az elektronikus motorvezérlés terén történt. Az új elektronikával a kormányról válthatunk két üzemmód közt. Az egyik a keményebb talajra, jó tapadás mellé, a másik lágyabb vezérlés a nehezebb, csúszósabb terepre javasolt. Az RXV elektromos önindítóját egy új indítókapcsolóval látták el.
A befecskendezés ellenére kézi szívató megmaradt az RXV-n, a sportcélú felhasználásnál ez jól jön sokszor. A légsz?r? anyagát egyenesen a gyári versenygépekr?l kölcsönözték a 2008-as modellekhez. Szériában az ülés alatt kivezetett egyedi, igen halk kipufogódob jár a motorhoz, de a gyári extrák közül megrendelhet? az Arrow dob is. Az acél-alumínium térhálós hídvázon történtek kisebb változtatások, és ezzel, valamint a blokkon végzett egyéb módosításokkal az új RXV 4 kilóval könnyebb lett. A hátsó Sachs rugóstag beállítása változott csupán, most jobban fogja a talajt durvább felületen is, mint korábban. Az els? teleszkópokat a nagy sebességen való jobb stabilitás érdekében hangolták újra. A fék lényegében nem változott. Elöl 270, hátul 240 mm átmér?j? tárcsák szolgálnak hullámos kivitelben, Nissin féknyergekkel.