Rí키ikkönen volt a leggyorsabb az év első hivatalos tesztjén
A mezőny többsége, szám szerint kilenc csapat, hétfőn Jerezben megkezdte a 2008-as év első hivatalos tesztjét. A dél-spanyolországi pályán összecsapott egymással a két nagy rivális, a McLaren és a Ferrari, az idei első ütközetet a világbajnoki címvédő gárda pilótái nyerték.
Miután a Ferrari és a McLaren hivatalos bemutatója után a múlt héten Fioranóban, illetve Jerezben végrehajtotta első privát tesztjét, most, 2008-ban először a pályán is összecsaphattak.
Persze egy ilyen teszten még nem az eredmények számítanak, főleg úgy, hogy a McLarent ma a tesztpilóta, Pedro de la Rosa és az új szerzemény, Heikki Kovalainen nyüstölte, míg a ferrarisok már az első napon bevetették versenyzőiket, Kimi Rí키ikkönent és Felipe Massát is.
A spanyol ring kora reggel még vizes volt, így a bátrabbak kipróbálhatták esős gumijaikat is, az aszfalt csak délutánra száradt fel teljesen. A 2008-as esztendő első kollektív tesztjén a Honda és a bemutatóját éppen ezen a napon tartó BMW Sauber kivételével mindenki részt vett. Utóbbi gárda egyébként már kedden munkába áll, de nem csatlakozik a jerezi kontingenshez, hanem Valenciában gyakorol egyedül.
A Ferrari versenyzői a január 6-án bemutatott F2008-as modellt tesztelhették, és a jelek szerint az új autó gyorsaságával nincs probléma. A megbízhatósága viszont még hagy némi kívánnivalót maga után, ugyanis a délelőtt folyamán Massa alatt egy alkalommal megállt a vörös szerkezet.
Ettől függetlenül az ebédszünetig a brazil autózta a legjobb időt. A folytatásban Massa visszaesett ugyan, de a nap végére felkapaszkodott csapattársa, Kimi Rí키ikkönen mögé. A finn világbajnokhoz méltó produkcióval rukkolt elő, egész nap versenyképes időket autózva a nap végén is tabella élén tudott maradni.
A harmadik pozícióban Pedro de la Rosa végzett, aki az MP4-23-as modellel, vagyis a McLaren 2008-as autójával rótta a köröket. A spanyol hét tizeddel volt lassabb a "győztes" Rí키ikkönennél.
A jerezi pályán két ezüstnyíl is körözött, a 23-as számú autóban Heikki Kovalainen ült, aki tovább folytathatta az ismerkedést új munkaadójával. A finn végül ötödik lett, a nap meglepetését okozó Toro Rosso egyik pilótája, Sebastian Vettel ugyanis maga mögé tudta utasítani Kovalainent.
A remeklő kiscsapat még a tavalyi autójával körözött, az olaszok ugyanis már korábban jelezték, hogy a szezont a 2007-es modellel kezdik. A jelek szerint a konstrukció az új fejlesztésű autókkal is fel tudja venni a versenyt, hiszen Vettel márkatársa, az újonc Sébastien Bourdais hatodik lett, tehát csapattársán kívül csak a két Ferrari és a két McLaren tudta megelőzni a franciát. A Toro Rossónál persze még korai lenne örömtáncot lejteni, hiszen az új autók feltehetően egyre jobbak lesznek, így a köridejük is javulni fog a folytatásban.
Az új autójának debütálást egy héttel eltoló Williams is két pilótát foglalkoztatott, Nico Rosberg és Kazuki Nakadzsima egy hibrid járgányt hajtott. Az FW29B-vel a német volt a gyorsabb, a hetedik pozícióban végzett. Az eddig egyetlen nagydíjon rajtoló japán csak a 12. lett.
A McLaren és a Ferrari mellett a Toyota volt az egyetlen csapat, amelyik bevetette 2008-as autóját. A japánok is két versenyzőjükkel dolgoztak, de csak Jarno Trulli vezette a TF108-ast, Timo Glock a tavalyi autóval próbálkozott. Ami jó hír a Toyota számára, hogy az olasz az új autóval jobb volt, mint a nap legszorgalmasabb embere címet elhódító Glock, a német ugyanis csak a Super Aguri-s James Rossitert tudta megelőzni.
A Renault nem fogott ki túl jó napot, a tavalyi autóval köröző Nelsinho Piquet csak kilencedik lett. Az újonc brazilt David Coulthard követte, aki szintén csapattárs nélkül gyakorolt, a rutinos skót mögött pedig a Force India frissen szerződtetett tesztpilótája, Vitantonio Liuzzi végzett.
A pályabíróknak is volt feladata bőven, összesen 8 alkalommal került elő a piros zászló, Massa, Vettel, Bourdais, Nakadzsima, Piquet (2) és Glock (2) okozta az edzések megszakítását.
Teszteredmények - Jerez - 1. nap - 2008. január 14.
Forrás: f1hirek.hu