LV
1
 

Orpheus

Admin
Tag
Utoljára online
2007.04.02.
1,315
214
63
Díjak
2
47
hhw.hu
Az Ericsson frissen kiadott, 5G-vel kapcsolatos fogyasztói elvárásokról szóló
A tartalom megtekintéséhez szükséges: Bejelentkezés vagy Regisztráció to view URLs content!
világszerte 800 millió okostelefon-felhasználó véleményét reprezentálja. Az 5G-alapú fogyasztói jövő felé (Towards a 5G consumer future) cí­mmel megjelentetett iparági elemzés egy fogyasztói véleményekből levezetett, hat elemű feladatlistát mutat be, amelynek mentén az 5G technológia bevezetését a szolgáltatóknak biztosí­taniuk kellene.
?Legújabb felmérésünkben az 5G-vel kapcsolatos fogyasztói véleményeket nem elkülöní­tve vizsgáltuk, hanem azokat a még beteljesí­tetlen felhasználói elvárásokat igyekeztünk feltárni, amelyeknek a szolgáltatóknak a technológia bevezetése során meg kellene felelniük. A vásárlók sokféle változást akarnak a vásárlási élmény könnyedségétől kezdve a tényleges hálózati teljesí­tmény javí­tásáig, és azt is szeretnék, ha ezek a változások akár már most is megvalósulnának.? ? mondta el Jasmeet Sethi az Ericsson Consumer & Industry Lab vezető tanácsadója.
A felmérés alapján a fogyasztói kí­vánságlista í­gy néz ki.

5g_1.jpg



[h=3]Adatcsomagoknál jóval több kell[/h]A piacon jelenleg szokásos adatcsomagoknál a fogyasztók fontosabbnak tartják a széles sávú adatátvitel gyorsaságát, illetve a méltányosabb mobilszerződéseket. A szolgáltató és a szolgáltatási csomag kiválasztásánál egyre fontosabb szerepet játszanak a hozzáadott videótartalmak és az innovatí­v szolgáltatások. A fogyasztók ezzel párhuzamosan azt várják el a szolgáltatóktól, hogy folyamatosan fejlődjenek, és képesek legyenek személyre szabott szolgáltatáscsomagok kialakí­tására.
[h=3]Több szolgáltatást az 5G-vel[/h]Létezik olyan vélekedés, hogy a fogyasztókat nem érdekli az 5G. Ezzel szemben az 5G szolgáltatások ötlete globálisan az okostelefon-felhasználók 76 százaléka számára vonzó; 44 százalék pedig ténylegesen fizetni is hajlandó lenne az 5G-ért. A fogyasztók arra számí­tanak, hogy az 5G az indulástól számí­tott 3-4 éven belül technológiai fő irányzattá válik, és több mint 50 százalék úgy tervezi, hogy az indulástól számí­tott két éven belül használni fog 5G-alapú szolgáltatásokat.
Több mint harmaduk szerint az 5G a sebességen, a hálózati lefedettségen és az alacsonyabb árakon túlmenően új képességeket is fog kí­nálni: pl. hosszabb akkumulátorhasználati időt, vagy az IoT eszközök csatlakoztathatóságát. A fogyasztók arra számí­tanak, hogy a felhasznált gigabájtokon alapuló elszámolás korszaka lejár, ehelyett minden 5G szolgáltatásért vagy csatlakoztatott eszközért kell majd egyedi dí­jakat fizetni.
[h=3]Gigabájtok mint fizetőeszköz[/h]Jelenleg egy átlagos okostelefon-felhasználó évente 31 gigabájtnyi mobil adatforgalmat hagy kihasználatlanul. Ez 65 órányi videóhí­vásra, 517 óra streaming zenehallgatásra vagy éppen a Trónok harca sorozat hat évadjának a megtekintésére is elegendő lenne, és mindez élettartamra vetí­tve nem kevesebb mint 1,5 terabájtot tesz ki. Ötből kettő ? majdnem minden második ? fogyasztó szí­vesen használná fizetőeszközként ezt a felesleget, akár úgy, hogy elteszi későbbre, akár úgy, hogy eladja vagy elajándékozza.
[h=3]Erőfeszí­tésektől mentes, könnyed vásárlási élmény, érthetőbb szolgáltatói csomagok[/h]Tí­z okostelefon-felhasználóból hat túlságosan összetettnek tartja a mobil adatátviteli szolgáltatáscsomagokat, ráadásul jelentős eltérés van a felhasználók által megvásárolt és ténylegesen fel is használt szolgáltatásmennyiségek között. Tí­z okostelefon-felhasználóból mindössze három elégedett a szolgáltatáscsomagok online bemutatásával. A digitális távközlés élménye ma túl bonyolult, és túl sok erőfeszí­tést igényel.
[h=3]A korlátlanság érzése[/h]A fogyasztók nem korlátlan adatcsomagokat akarnak, viszont a korlátlanságot szeretnék érzékelni. A fogyasztók sokkal inkább a nyugalom miatt vásárolnak korlátlan adatcsomagokat, és nem a tényleges felhasználás miatt. A szolgáltatóknak alternatí­v módokat kell kitalálniuk, hogy ezt a szabadságélményt biztosí­tani tudják.
[h=3]Valós hálózati teljesí­tményt[/h]A fogyasztók szerint az 5G-alapú jövő felé haladva a szolgáltatóknak el kellene kerülniük a minden alapot nélkülöző marketingszlogeneket. Ehelyett a tényleges hálózati élményre kellene törekedniük, és arra, hogy marketingjükben becsületesebbek legyenek. A jelentés szerint a fogyasztóknak mindössze négy százaléka hiszi el a szolgáltatók által a saját hirdetésekben közölt információkat és a hálózati teljesí­tményre vonatkozó saját statisztikáikat.

forrás: IT café
 

Kedvezményes Data.hu prémium előfizetés itt! Tölts villámgyorsan, korlátok nélkül!