Vizsgázói taktikák a szóbelin
Körülbelül 150 saját letett vizsgán túl tapasztalataim a következők:
Higgyék el, ez sokat jelent.
Oliver Cromwellnek, az angol polgári forradalom egyik vezetőjének mondását szoktam ezzel kapcsolatban idézni: „Bízz Istenben, és tartsd szárazon a puskaport!” – szólt a döntő csata előtti esős estén katonáihoz. Tanuljunk, aztán bízzunk magunkban!
A feleletre legfeljebb 20 perc áll rendelkezésre, ezalatt kell ismertetni a kitűzött feladat megoldását, illetve elmondani a tételt – a vizsgázó által választott sorrendben.
Ha megítélésünk szerint sikerült megoldani az – általában nem túl nehéz – feladatot, akkor érdemes azzal kezdeni, hogy aztán a maradék időt teljes egészében a tétel elmondására fordíthassuk, figyelve arra, hogy az alkalmazások kifejtésére is jusson időnk (erre egyébként felelet közben szoktak is a vizsgáztatók figyelmeztetni).
Ellenkező esetben kezdjük a tétel kifejtésével, előzetesen jelezve a vizsgabizottságnak, hogy a feladattal nem vagy nem teljesen boldogultunk. Ezzel felhívjuk a figyelmüket arra, hogy a feladattal kapcsolatban még dolguk lesz, hogy erre is kell időt szánniuk. Arra az esetre, ha egyik résszel sem boldogultunk, nem igazán tudok jó tanácsot adni… ????
Körülbelül 150 saját letett vizsgán túl tapasztalataim a következők:
- nem lehet minden tételt egyformán jól megtanulni
- tudomásul kell venni, hogy vannak jobb és kevésbé jobb tételek
- nem szabad előre eldönteni, hogy ezt a tételt akarom, a másikat meg nem kihúzni. Ha ugyanis nem jön össze a célom, akkor könnyen leblokkolhatok – és így biztos rossz is lesz az a téte
Higgyék el, ez sokat jelent.
Oliver Cromwellnek, az angol polgári forradalom egyik vezetőjének mondását szoktam ezzel kapcsolatban idézni: „Bízz Istenben, és tartsd szárazon a puskaport!” – szólt a döntő csata előtti esős estén katonáihoz. Tanuljunk, aztán bízzunk magunkban!
A feleletre legfeljebb 20 perc áll rendelkezésre, ezalatt kell ismertetni a kitűzött feladat megoldását, illetve elmondani a tételt – a vizsgázó által választott sorrendben.
Ha megítélésünk szerint sikerült megoldani az – általában nem túl nehéz – feladatot, akkor érdemes azzal kezdeni, hogy aztán a maradék időt teljes egészében a tétel elmondására fordíthassuk, figyelve arra, hogy az alkalmazások kifejtésére is jusson időnk (erre egyébként felelet közben szoktak is a vizsgáztatók figyelmeztetni).
Ellenkező esetben kezdjük a tétel kifejtésével, előzetesen jelezve a vizsgabizottságnak, hogy a feladattal nem vagy nem teljesen boldogultunk. Ezzel felhívjuk a figyelmüket arra, hogy a feladattal kapcsolatban még dolguk lesz, hogy erre is kell időt szánniuk. Arra az esetre, ha egyik résszel sem boldogultunk, nem igazán tudok jó tanácsot adni… ????
Utoljára szerkesztve: