DSF MInden szabadedzést közvetit
Bahreini Nagydíj, Első szabadedzés
1. Massa Ferrari (
1:32.233 20
2. Raikkonen Ferrari (
1:32.350 + 0.117 15
3. Rosberg Williams-Toyota (
1:32.415 + 0.182 23
4. Hamilton McLaren-Mercedes (
1:32.705 + 0.472 21
5. Kovalainen McLaren-Mercedes (
1:32.868 + 0.635 20
6. Nakajima Williams-Toyota (
1:33.121 + 0.888 24
7. Kubica BMW Sauber (
1:33.333 + 1.100 16
8. Trulli Toyota (
1:33.539 + 1.306 27
9. Coulthard Red Bull-Renault (
1:33.788 + 1.555 20
10. Alonso Renault (
1:33.815 + 1.582 19
11. Glock Toyota (
1:33.929 + 1.696 28
12. Webber Red Bull-Renault (
1:33.950 + 1.717 20
13. Piquet Renault (
1:33.981 + 1.748 24
14. Heidfeld BMW Sauber (
1:34.106 + 1.873 17
15. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (
1:34.235 + 2.002 27
16. Vettel Toro Rosso-Ferrari (
1:34.321 + 2.088 32
17. Fisichella Force India-Ferrari (
1:34.892 + 2.659 20
18. Button Honda (
1:34.915 + 2.682 16
19. Barrichello Honda (
1:35.174 + 2.941 12
20. Sutil Force India-Ferrari (
1:35.429 + 3.196 22
21. Davidson Super Aguri-Honda (
1:36.145 + 3.912 6
22. Sato Super Aguri-Honda (
1:36.536 + 4.303 6
Bahreini Nagydíj 2. szabadedzés
Poz Pilóta Csapat Idő Kör
1. Felipe Massa Ferrari 1:31.420 30
2. Kimi Rí키ikkönen Ferrari 1:32.327 +0.907 30
3. Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1:32.752 +1.332 30
4. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:32.847 +1.427 26
5. Robert Kubica BMW Sauber 1:32.915 +1.495 29
6. Nico Rosberg WilliamsF1 1:33.022 +1.602 34
7. David Coulthard Red Bull Racing 1:33.048 +1.628 27
8. Kazuki Nakajima WilliamsF1 1:33.098 +1.678 33
9. Sébastien Bourdais Scuderia Toro Rosso 1:33.197 +1.777 37
10. Nelsinho Piquet Renault F1 1:33.247 +1.827 37
11. Jenson Button Honda Racing 1:33.710 +2.290 33
12. Fernando Alonso Renault F1 1:33.755 +2.335 26
13. Mark Webber Red Bull Racing 1:33.782 +2.362 34
14. Jarno Trulli Toyota 1:33.822 +2.402 38
15. Timo Glock Toyota 1:33.856 +2.436 30
16. Rubens Barrichello Honda Racing 1:33.966 +2.546 35
17. Nick Heidfeld BMW Sauber 1:34.023 +2.603 36
18. Giancarlo Fisichella Force India 1:34.388 +2.968 35
19. Adrian Sutil Force India 1:34.405 +2.985 34
20. Sebastian Vettel Scuderia Toro Rosso 1:34.787 +3.367 30
21. Takuma Sato
Super Aguri 1:35.288 +3.868 24
22. Anthony Davidson Super Aguri 1:35.712 +4.292 25
Most nem azért mert nem szeretem a meclarent de én ezt már akkor mondtam mikor behozták ezt a szárnyat szabályosan lehetett látni mennyire mozog az egyenesben meg szinte lelepult
Vizsgálat indulhat a McLaren ellen
Már a Bahreini Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén sokaknak feltűnt, hogy a McLaren orrkúpja felett átívelő szárnyelem túlságosan hajlékony, a gyors egyenesekben lefelé, míg a lassabb szekciókban felfelé mozog.
A második edzésen pedig nyilvánvalóvá vált, hogy a hídszárny "önálló" életet él, amit a belső kamerás felvételek még inkább alátámasztottak. Hogy a szóban forgó elem elhajlása a megengedett tűréshatáron belül esik-e, azt az FIA vizsgálata derítheti ki, amire viszont csak abban az esetben kerül sor, ha valamelyik csapat azt kérvényezi.
Egyes források szerint többen is jelezték már a versenyigazgatóság felé aggályukat a McLaren első vezetőszárnyával kapcsolatban, de hivatalos lépésre még egyik csapat sem szánta el magát.
A tavalyi és az azt megelőző években számos botrány robbant ki a hajlékony szárnyelemek miatt.
(forrás: f1vilag.hu)
Massa szerint a Ferrarinak nem lesz tetemes előnye
Felipe Massa elismeri, hogy remekül sikerült az a köre, amellyel kilenc tizedmásodpercet vert Kimi Raikkönenre a Bahreini Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén, s noha vasárnap a győzelemre fog törekedni, egy dobogós helyezéssel is elégedett lesz.
A Ferrari elsöprő fölénnyel kezdte a Bahreini Nagydíjat: pénteken mindkét szabadedzésen Felipe Massa és Kimi Raikkönen voltak a leggyorsabbak, és délután a sakhiri pálya mindhárom szektorában ők érték el a két legjobb részidőt, valamint az egyenesben ők érték el a legnagyobb végsebességet is.
A tavalyi győztes Massa, aki 1:31.420-as körével még saját csapattársára is 0.907, a Ferrari legközelebbi ellenfelére, a McLaren-es Heikki Kovalainenre pedig 1.332 másodpercet vert, ugyanakkor nem számít rá, hogy a maranellói istállónak a vasárnapi versenyen is ennyire tetemes előnye lesz.
"Ezt nehéz lenne elképzelni. Az egyes napok különbözőek, és ma koszos volt a pálya" - mutatott rá Massa. - "Ez még csak az első nap volt, és ahhoz képest nem mentünk rosszul, de ilyenkor bajosan lehet összehasonlítani a csapatok teljesítményét. Az autónk jobb, mint a télen volt. Majd vasárnap derül ki, hogy eredményes munkát végeztünk-e."
"A mai köröm nagyon jól sikerült. Természetesen nem árulja el a teljes igazságot, hiszen Kimi és én különböző feladatokat végeztünk el. Kellemes előérzettel várom a hétvégét. Biztosan kemény lesz a küzdelem, Kiminek és nekem gondoskodnunk kell róla, hogy a helyes irányba induljunk el. Az alapok jónak tűnnek."
Mivel két forduló után még egyetlen pontja sincs, Massa a győzelemnél szerényebb eredménnyel is beérné, hogy megnyissa a számláját.
"Valóban szeretem ezt a pályát, mindig jól mentem itt" - mondta. - "Ezt remélhetőleg még vasárnap után is elmondhatom majd magamról. Imádom ezt a helyet, és az emlékeim is szépek róla."
"Szerintem azt nézve, hogy még egy pontom sincs, egy dobogós helyezés is jó eredménynek számítana, de természetesen ennél is jobb lesz, ha képesek leszünk harcba szállni a győzelemért, és 10 pontot tudunk gyűjteni. "
A címvédő Raikkönen mindkét edzésen lemaradt csapattársától, de így is elégedett volt.
"ősszességében elégedett vagyok a délelőtt történtekkel, a délutániakkal pedig még inkább. Különféle beállításokkal kísérleteztünk, azokból kiindulva, amiket még a februári teszten dolgoztunk ki. Rengeteg adatot gyűjtöttünk az időmérőhöz és a versenyhez" - mondta.
"Az autónk jól megy, és szerintem ütőképesek leszünk, még ha ilyenkor mindig nehéz is megítélni, hogyan állunk a többiekhez képest. A kétféle gumi jellemzői nagyon hasonlóak egymáshoz."
A Ferrari vezető versenymérnöke, Luca Baldisserri megjegyezte, hogy az erős szél délelőtt homokot fújt a pályára, amely azonban délutánra már jobb állapotba került. "Kétségkívül hasznos volt, hogy februárban már teszteltünk itt, de észben kell tartanunk, hogy akkor más volt az időjárás" - tette hozzá.
(Forrás: a5.hu)
Következő >
Rí키ikkönen beteg?
Kimi Rí키ikkönen az időmérő edzésen sem tudta legyőzni csapattársát, Felipe Massát. A háromszoros bajnok, Niki Lauda az RTL-en kijelentette: "í??gy hallottam, hogy Kimi középfül-gyulladásban szenved. Tisztázni kell, hogy ez mennyire zavarja és mennyiben befolyásolta az idejét."
Massa szerint a Ferrari készen áll a győzelemre
Felipe Massa úgy gondolja, hogy könnyedén megszerezhette volna a pole pozíciót, ha nem hibázik utolsó gyorskörén a mai időmérő edzésen. A Ferrari brazil pilótája azonban ennek ellenére magabiztosan várja a folytatást.
Massa mindössze 27 ezredmásodperccel maradt csak el a pályafutása első pole pozícióját megszerező Robert Kubica mögött a Bahreini Nagydíj szombati időmérő edzésén, így be kellett érnie a második hellyel.
A Ferrari versenyzője ugyan fantasztikusan kezdte utolsó gyorskörét, a középső szektorban hibázott, így nem tudta megszerezni az első helyet.
Massa azonban úgy gondolja, hogy még semmi nincs veszve, minden esélye megvan arra, hogy megnyerje a holnapi versenyt.
"Saját magamnak köszönhetem, hogy nem sikerült megszereznem a pole pozíciót" ? mondta Massa. "Az egész hétvégén folyamatosan jó időket mentem, aztán a végén, mikor a legfontosabb lett volna, nem sikerült úgy összerakni a kört, ahogy akartam volna."
"Az időmérő harmadik etapjában mindig valaki mögött autóztam. Az első gyorsköröm ugyan kiváló volt, de végig Nico Rosberg mögött voltam, míg a második mért köröm sem sikerült túl jól, mert nagy volt előttem a forgalom. Bosszantó, mert nagyon jó az autónk, és szerintem holnap is nagyon erősek leszünk."
Massa csapattársa, Kimi Rí키ikkönen a negyedik helyről, Lewis Hamilton mellől várhatja a vasárnapi futam rajtját.
Ferrari: A pole elmaradt, de nincs veszve semmi
elipe Massa pénteken dominált Bahreinben, így csalódást jelentett számára, hogy az időmérő edzésen néhány századdal elmaradt a pole pozíciótól. Kimi Rí키ikkönen a negyedik helyet szerezte meg.
Felipe Massa (2. hely): ?Mindent összevetve magabiztos vagyok ezután az időmérő edzés után. Tudjuk, hogy egy nagyon jó autóra hagyatkozhatunk, amint az eddig is látható volt itt, Shakirban. A Q3-ban mindig forgalomban voltam, de ez előfordul. Tovább kell koncentrálnunk, a lehető legjobb munkát végeznünk, amit csak tudunk és a legtöbbet kihozni a forrásainkból. Gratulálok Robertnek, igazán jól vezetett."
Kimi Rí키ikkönen (4. hely): ?Nem vagyok túl boldog a mai nappal, de a negyedik hely még mindig jó rajtpozíció a versenyre figyelembe véve az autónk potenciálját. Az autó egyensúlya reggeltől kezdve nem volt tökéletes, kicsit szenvedtem és nem tudtam olyan gyors lenni, mint szerettem vagy tudtam volna. Meg kell néznünk az adatokat és megtudni, hogy miért. í??gy gondolom, hogy a holnapi versenyen, amikor pontokért kell küzdeni nagyon erős leszek. Lehet, hogy más stratégiát választottunk másokhoz képest, de majd a versenyen meglátjuk, hogy tényleg így van-e."
Rí키ikkönen negyedik rajtpozíciója ellenére sem aggódik
Kimi Rí키ikkönen bahreini kvalifikáción nyújtott visszafogott teljesítményéből nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni. Legalábbis a 4. rajtkockában végző világbajnoki címvédő állítja, remek formában várja a vasárnapi Bahreini Nagydíjat.
A finn klasszis a vélhetően különböző stratégiákra alapozza optimizmusát, és egyáltalán nem bánkódik amiatt, hogy Kubica, Massa és Hamilton is előle indul.
"Nem vagyok túl boldog a mai nap után, de ha arra gondolok, hogy mennyi potenciál van bennünk, akkor a 4. hely is egy ró rajtpozíciónak számít"- kezdte az idei bajnokságban jelenleg a 2. helyen álló pilóta.
"Az autó egyensúlya a reggeli edzés óta nem volt tökéletes, így nehézséget okozott jó tempót diktálni. Rá kell jönnünk, hogy ennek mi lehet az oka. í??gy érzem, hogy a holnapi versenyen nagyon jó leszek"- folytatta optimistán a finn bajnok.
"Szerintem különböző stratégiákat dolgoztak ki az élen állók, de hogy kiderüljön, ez valóban így van-e, meg kell várnunk a holnapot"- fejezte be Rí키ikkönen, aki tavaly harmadik lett Szahírban.
Szabályos a McLaren hídszárnya
Információink szerint több csapat is jelezte, indítványozni fogja, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség vizsgálja meg a McLaren első légterelőit, melyek a pénteki edzéseken egyértelműen meghajlottak az egyenesekben.
Már a Bahreini Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén sokaknak feltűnt, hogy a McLaren orrkúpja felett átívelő szárnyelem túlságosan hajlékony, a gyors egyenesekben lefelé, míg a lassabb szekciókban felfelé mozog.
A második edzésen pedig nyilvánvalóvá vált, hogy a hídszárny "önálló" életet él, amit a belső kamerás felvételek még inkább alátámasztottak.
A McLaren azonban megerősítette, teljesen szabályosak első légterelői, és nem tudnak arról, hogy a többi csapat óvást fontolgatna ellenük.
"Nem tudunk arról, hogy bármelyik csapat is óvást fontolgatna ellenünk. Az első szárnyelemeink átmentek az FIA kötelező vizsgálatán, és minden szabályt kielégítenek, így nem tartunk attól, hogy vizsgálat indulna ellenünk" ? mondta Wolfgang Schattling, a Mercedes-Benz sajtóreferense az F1világ.hu-nak.
Michael Schumacher: Felipe Massa még világbajnok is lehet idén
Felipe Massát nagyon sokan kritizálták amiatt, hogy az első két futamon egyetlen pontot sem szerzett. A nemzetközi sportsajtó már az utódját is megtalálta Fernando Alonso személyében, de a héten a Ferrari elnöke Luca di Montezemolo megvédte a brazil pilótát, és most Schumacher is kiállt egykori csapattársa mellett.
?Rosszul kezdett Massa, de ezen nagyon gyorsan változtatni tud ? fogalmazott Schumacher. ? Szerintem a következő versenyeken már sokkal jobban fog szerepelni. Sőt, arra is képesnek tartom, hogy világbajnoki címet nyerjen.?
Felipe Massa tavaly sem kezdte jól az idényt, hiszen Ausztráliában akkor is kiesett, míg Malajziában csak ötödik lett, de azt követően Bahreinben győzni tudott.
Erre a hétszeres német világbajnok is utalt a bbc.com-on megjelent nyilatkozatában: ?Felipére most nagy nyomás hárul, de ez a Formula-1 világában természetes. Tavaly is hasonló helyzetben volt, de akkor bahreini győzelmével bizonyítani tudott. Bízom benne, hogy ez idén is így lesz.?
A héten Luca di Montezemolo is kiállt a brazil pilóta mellett. A Ferrari elnöke cáfolta azokat a híreket, hogy Fernando Alonso, vagy esetleg Michael Schumacher váltaná az istállónál Massát.
A tavalyi világbajnokságon negyedik helyen végzett versenyzőnek egyébként 2010-ig van szerződése az olasz csapattal.
Schumacher még mindig izgalmasnak találja a Forma-1-et
A héten Michael Schumacher Belgiumban járt, hogy megnyissa a Bacardi ittas vezetés elleni kampányát. A kampányhoz számos reklámfilmet és fotót készítettek vele - utóbbiakat az a fotós, Michel Comte, aki már korábban is sokszor fényképezte Schumachert és családját különböző publikációk számára.
Schumi egy interjúban így beszélt a fotózásról: "Nagyon könnyű volt. Egyrészről, mert bizonyos szempontból hozzá vagyok szokva. Másrészről pedig Michellel olyan dolgozni, mint egy baráttal. Sok-sok éve ismerem és természetes módon érintkezünk. Tudja, hogy mit tudok és mit nem tudok. Az olyan művészek, mint Michel, sokszor azt a bizonyos tökéletes valamit próbálják megtalálni és ő meg tudja ítélni, hogy megtalálható-e bennem ez, vagy sem."
Arról, hogy mit csinál most és mik a tervei azt mondta: "Sok dolgot csinálok: motorozok, focizok, síelek. Szeretem a sportot. Jelenleg átmeneti időszakban vagyok és próbálom megtalálni, hogy mit akarok csinálni a következő életemben."
A hétszeres világbajnok tizenhat évet töltött el a Forma-1-ben, de most, kívülről is nagy érdeklődéssel figyeli a sport eseményeit: "A Forma-1 mindig izgalmas, nem számít melyik évről beszélünk, hiszen sosem tudhatjuk mi fog történni. Nagyszerű a verseny magas színtű csapatok között. Amit én nagyon érdekesnek találok az, hogy az időmérő edzés végén - és főleg ezt tartom referenciának - ott van 20 különböző autó, amelyet 10 különböző csapat épített és 20 különböző pilóta vezet, rengetegféle döntési lehetőség van és ezek után az élcsapatok néhány tized másodpercen belül vannak egymáshoz képest. Számomra ez egy csoda. Hiszen, ha belegondolunk mennyi mindent lehet rosszul, vagy éppen jól csinálni, és hogy mennyi különböző úton lehet eljutni ehhez az utolsó szakaszhoz - minden csapat más-más utat választ -, a végén mégis nagyon közel vannak egymáshoz. Természetesen egyik jobb valamivel, mint a másik, de ez mindig izgalmas. Minden évben újak az autók, teljesen újak a folyamatok és izgalmas lesz ezt újra látni."
Az idei esélyekről azt mondta: "Véleményem szerint ismét a Ferrari lesz az egyik legegyenletesebben teljesítő csapat, harcban lesznek a győzelemért. Hogy sikerül-e nyerni vagy sem, az egy másik történet. Jelenleg a McLaren, a Renault és a BMW - ez a három másik csapat játszhat szerepet a bajnokságban. Természetesen a Ferrarit, mint bajnokot kell az első helyre tenni és a többiek a kihívók."
Klien lekoppintotta Kimi menő tetkóját
A BMW tesztpilótája, Christian Klien annyira menőnek találta Kimi Rí키ikkönen legújabb ("Iceman", vagyis Jégember feliratú) tetoválását, hogy amikor hazalátogatott Ausztriába, ő is csináltatott magának egy hasonlót a bal bicepszére.
A terjedelmes műalkotás egy kereket, hengereket, néhány lángnyelvet és egy kockás zászlót ábrázol, azzal a szöveggel, hogy "living on the edge" (azaz, hevenyészett szabad fordításban, "a határon élni"). Klien nem titkolta, hogy honnan vette az ötletet. "Kimi nagyon menő" - mondta Bahreinben. - "Gondolkodom rajta, hogy a csuklómra is csináltatok egyet.
Rí키ikkönen kemény küzdelemre számít a versenyen
A világbajnoki címvédő, Kimi Rí키ikkönen biztos benne, hogy jól fog majd szerepelni a holnapi versenyen, miután halovány teljesítményt nyújtott a szombati időmérő edzésen, ahol csak a negyedik helyen végzett.
A Ferrari finn versenyzője az egész hétvégén csapattársa, Felipe Massa árnyékában autózott, aki az első pole pozícióját megszerző Robert Kubica mellől, az első sorból vághat neki a vasárnapi megmérettetésnek.
Rí키ikkönen szerint a különböző stratégiák kulcsszerepet kapnak majd a versenyen, és biztos benne, hogy jól fog szerepelni a hétvége további részében, bár bevallotta, nem volt megelégedve mai teljesítményével.
"Nem vagyok túlzottan elégedett a mai nappal, azonban nem olyan rossz a negyedik hely a holnapi versenyre, ebből még bármi lehet" ? mondta Rí키ikkönen. "Az autó egyensúlya már a reggeli edzésen sem volt tökéletes, és egyszerűen nem tudtam azt a tempót autózni, amit szerettem volna, és amit kellett volna."
"Most át kell tanulmányoznunk az adatokat, hogy megtaláljuk, mi okozta a problémát. Azonban úgy gondolom, hogy a holnapi versenyen, ahol a pontokért harcolunk majd, nagyon erős leszek. Szerintem más és más stratégián vagyunk, de majd meglátjuk, mit hoz a holnapi futam" ? tette hozzá a finn versenyző.