LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Szerintem nincs közel a meclaren a Ferrarihoz elfelejti azt Hamilton hogy kétszer bejött a biztonsági autó ?? Ami majd 20 másodperc veszteség volt a Ferrarinak ha az nincs akkor sehol nem lett volna a Hamilton a végén. Lágy gumival a különbség 0.686 tal volt gyorsabb kb a Ferrari Kemény kecerékkel meg ugyanazt a tempot tudja mint a mercédes csak lassaban melegszik mert jobban kiméli a gumit az autó de mikor ment egy gyorsat hamilton kimi egyböl nyomott rá 0.500 másodpercet ennyi Lehet hogy közelebb lesznek de ezen a versenyen ez volt ha nincs biztonsági autó akkor hailton sehol nics ilyen közel :D

Rí­í‚¤ikkönen elárulta, nem autózott ki magából mindent

Kimi Rí­í‚¤ikkönen elmondta, szükség esetén gyorsabban is mehetett volna, azonban egy pillanatig sem érezte magát veszélyben a hétvégi Spanyol Nagydí­jon, ahol magabiztos győzelmet aratott.

A Ferrari finn versenyzője idei második győzelmét ünnepelte, mellyel csapata zsinórban második kettős diadalát aratta a 2008-as szezonban.

Rí­í‚¤ikkönen ezzel kilenc pontos előnyre tett szert a bajnokságban a McLaren brit versenyzője, Lewis Hamilton előtt, aki a harmadik helyen fejezte be a mai futamot.

A világbajnoki cí­mvédő elmondta, nem is kérhetett volna többet, különösen azután, hogy jó barátja, Heikki Kovalainen sérülés nélkül megúszta hatalmas balesetét.

"Nem sikerült túl jól a rajtunk, azonban mégis elég volt ahhoz, hogy az élen maradjunk" ? mondta Rí­í‚¤ikkönen. "Természetesen gyorsabbak is lehettünk volna, de nincs értelme túl keményen hajtani, mikor arra nincsen szükség. Szorosabb volt a küzdelem, mint amire számí­tottunk."

"Remek nap volt, és nagyon örülök, hogy Heikki úgy tűnik, rendben van balesetét követően, í­gy ennél többet nem is kérhetnék. A srácok tökéletes munkát végeztek. A második kiállásom alkalmával forgalomba ütköztem, és várnom kellett, de minden rendben volt."

A Ferrari versenyzője, akinek csapata a mai kettős győzelemmel átvette a vezetést a konstruktőrök versenyében, elmondta, kulcsfontosságú volt, hogy az élről vághatott neki a Spanyol Nagydí­jnak.

"Ezen a pályán nagyon nehéz az előzés, í­gy a rajtpozí­ciónak kiemelkedő szerepe van. Mikor pályára küldik a biztonsági autót, szerencse kell ahhoz, hogy ne csússz vissza, de ha az élről rajtolhatsz, jóval nagyobb esélyed van a győzelemre."

A Forma-1-es mezőny most Törökországba veszi útját, ahol a Ferrari az elmúlt két évben verhetetlennek bizonyult, í­gy Rí­í‚¤ikkönen biztos benne, hogy csapata idén is erős lesz.

"í­??gy gondolom, hogy autóink versenyképesek lesznek Törökországban. Már alig várom a futamot. Remek hétvégénk volt, és bí­zom benne, hogy ezt Törökországban is megismételhetjük."

?Nem hiszem, hogy ma láthattuk a Ferrari igazi teljesí­tményét. í­??gy érzem ma takaréklángon mentek és sokkal gyorsabbak is lehettek volna. Ma egyszerűen csak óvták a technikát és bebiztosí­tották a kettős győzelmet. Ha szükséges lesz, akkor majd megmutatják az igazi arcukat is. í­??gy gondolom, hogy még nagy tartalékaik vannak." - mondta Rosberg a Premiere televí­zió csatornán.
 

LV
0
 

kozmi91

VIP
Utoljára online
2007.12.20.
290
0
16
32
Azér, mert nem értnek hozzá, főleg a Gyula, má igen ölegem van belle. Inkább benyomathatnának Palik-Wéber párost, vagy a jó öreg Dávid Sándort Palik mellé

Fisichella törte össze Barrichello autóját

A Spanyol Nagydí­j közvetí­tése során nem derült ki, hogyan tört le az első vezetőszárny Rubens Barrichello Hondájáról, a brazil azonban a leintés után elárulta: Giancarlo Fisichella volt a ludas, méghozzá a boxkiállások első hulláma során. Abból, amit láttunk, ez csak egy volt a szerencsétlen ütközések közül" - mondta Barrichello. - "A csapat felhí­vta a figyelmem a forgalomra, í­gy a gyors sávban maradtam. Fisichella megelőzött, és átvágott előttem a tankolóhelyére, letörve az első vezetőszárnyamat. Sikerült körbeérnem az autóm alá begyűrődött légterelővel, de a folytatáshoz sajnos túl nagy volt a sérülés az autóban, í­gy feladni kényszerültem. Kár, mert szerezhettem volna néhány értékes pontot."

A Honda első idei pontjait í­gy Jenson Button gyűjtötte be, aki az eredményt Ross Brawn csapatfőnök hozzájárulásának tulajdoní­tja. "A csapat nagyon jó munkát végez, sokat profitálunk Ross technikai menedzseléséből" - jelentett ki a 6. helyen végző versenyző. - "Igazán jó érzésem volt a verseny során az új aero-csomaggal kapcsolatban, mert ez mindenképp előrelépés. Az a jó, hogy látjuk, amint az autó a szélcsatornákból nyert információkra reagál.. Maga Brawn ugyancsak elégedett a Barcelonában debütáló fejlesztésekkel. "A mai eredmény kiválóan tükrözi a csapat minden tagjának erőfeszí­tését" - fogalmazott a Ferrari egykori technikai igazgatója. - "í­??gy érzem, lassacskán minden tényező, a kasztni és a motor is kezd összekovácsolódni a gárdánál." Brawn hozzátette: a Honda következő átfogó fejlesztései a júliusi Brit Nagydí­jra esedékesek.

Az istállók többsége Mosley ellen fordult

A Ferrari, a Williams és a Red Bull vétója mentette meg Max Mosley-t attól, hogy az F1-es istállók közös nyilatkozatban í­téljék el a Spanyol Nagydí­j versenyhétvégéjén - számolt be a BBC. A csapatfőnökök eredetileg azért gyűltek össze szombat reggel a barcelonai paddockban, hogy megtárgyalják a 2009-ben bevezetendő KERS körüli aggodalmakat, de többségük egy olyan nyilatkozatot is megfogalmazott, amely lemondásra szólí­totta fel az FIA szexbotrányba keveredő elnökét. A dokumentumot azonban az emlí­tett három csapat képviselői nem í­rták alá. A kezdeményezést állí­tólag Bernie Ecclestone kezdeményezte, az F1 üzleti vezére azonban ezt később a sajtó kitalációjának minősí­tette. Frank Williams és partnere, Patrick Head valószí­nűleg azért nem akart hozzájárulni Mosley elí­téléséhez, mert attól tartanak, hogy utódja Jean Todt lenne, és a brit csapatok szemében szálka lehet, hogy a francia éveken át a Ferrarit irányí­totta. A BBC szerint erre reális az esély: egy bennfentes névtelenül azt nyilatkozta a brit adónak, hogy a Ferrari egykori csapatfőnöke szinte biztosan elfoglalja Mosley székét, ha az megüresedik. Az istállók elí­télő nyilatkozata egyébként csupán formális jelentőséggel bí­rt volna: az FIA-elnök sorsáról a szövetség rendkí­vüli közgyűlése fogja kimondani a végső szót június 3-án.
 

LV
0
 

kozmi91

VIP
Utoljára online
2007.12.20.
290
0
16
32
Hát ennél már nem, mert a BMW már az összes újí­tást tesztelte most.
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Kicsit szánalmas nem :D

Domenicali: Kimi nem gondol a visszavonulásra

Az elmúlt hetek során többször is felreppent a hí­r, hogy Kimi Rí­í‚¤ikkönen egy sikeres cí­mvédés esetén az év végén visszavonul. A finn pilóta azonban nem gondol a búcsúra. "Egészen addig szeretnék versenyezni, amí­g örömömet lelem benne."

A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali elmondta: "Hallottunk a hí­rekről, és annyit mondhatok: butaság! Semmi sem igaz az egészből. Kí­váncsi lennék arra, hogy ki az aki ilyet kitalál. Lehet, hogy valaki viszályt akar szí­tani. De ez nem fog menni."

"Kimi jól érzi magát, motivált és tudom, hogy nem gondol a visszavonulásra. Nincs értelme arról se beszélni, hogy kit ültetünk a helyére. A szerződése a 2009-es év végén jár le." ? jelentette ki Domenicali.

A Spanyol Nagydí­jat megelőzően Fernando Alonsot több alkalommal is összefüggésbe hozták a csapattal.

Rampf: le fogják másolni a Ferrari orrkúpját

A Ferrari új fejlesztésű orrkúpja kettős győzelmet hozott a Spanyol Nagydí­jon. Mí­g a kémkedés tilos, a másolás szabad a Formula-1-ben, í­gy a hamarosan a vetélytársak is próbára teszik az új elemet.







A BMW-Sauber technikai igazgatója, Willy Rampf elmondta, hogy "az új elem hatékonynak tűnik. Az aerodinamika nagyon fontos szerepet játszik a Formula-1-ben, í­gy mindenki nagy hangsúlyt fektet a fejlesztésekre. A Ferrari új orrnyí­lása révén az első légterelő hatékonyabban működik, í­gy biztos, hogy minden csapat próbára fogja tenni a szélcsatornában."

"Egy élcsapatnak mindössze néhány napra van szüksége ahhoz, hogy egy új elemet teszteljen a szélcsatornában. De problémát jelenthet, hogy egy új orr új törésteszteket tesz szükségessé, í­gy hat hét is szükséges lehet ahhoz, hogy a pályán is próbára lehessen tenni az újí­tást." ? folytatta a szakember, aki biztos abban, hogy az orrnyí­lás hamarosan több autón is megjelenik.
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
De nem jelenti azt hogy a többi is igy fog kinézni legalábbis remélem
 

LV
0
 

kozmi91

VIP
Utoljára online
2007.12.20.
290
0
16
32
Mégis megmenekülhet a Super Aguri

Az utolsó szalmaszálba kapaszkodhat a megszűnés szélére sodródó Super Aguri, mert a hí­rek szerint egy német befektetőcsoport hajlandó lenne az év végéig pénzügyi támogatást nyújtani a kongó pénztárcájú csapat számára. Az autosport.com értesülései szerint a Weigl autógyártó cég az, amely rövid távon megoldaná a Spanyol Nagydí­jon is már csak a Honda segí­tségével rajthoz álló csapat problémáit. A cég főnöke, Franz Joseph Weigl állí­tólag már Barcelonában is a Super Aguri vendége volt, és a hí­rek szerint 8,2 millió eurót utalna át a japán csapat számlájára az év végéig. A gyorssegély lehetőséget nyújtana az istálló csapatfőnöke, Aguri Suzuki számára, hogy hosszabb távon is tőkeerős befektetőket találjon, amely rendezné a zilált körülményeket a japán gárdánál. Suzuki ugyanakkor továbbra is tárgyal a Hondával, és tervei szerint szerdán dűlőre is juthat az anyavállalattal. "Szerdán találkozok a Honda képviselőivel, és ez kulcsfontosságú lesz a csapat jövője szempontjából. Jelenleg semmilyen fejlesztés nincs az autón, és ez nagyon komoly gond. Mindenképp megoldást kell találnunk, hogy tovább folytathassuk" - mondta a japán még hétvégén.

A Ferrari nem mindenhol veti be a lyukas orrkúpot?

A Ferrarinál a korábbiakban is minden alkalmat megragadtak, hogy lecsillapí­tsák a kedélyeket a radikális kinézetű lyukas orrkúppal kapcsolatban, és most kijelentették, a Barcelonában jól vizsgázó elemet nem biztos, hogy minden futamra magukkal viszik. A csapatfőnök, Stefano Domenicali szerint az új orr rész csak bizonyos pályákon hoz előnyt a Ferrari számára. "Ezt még nem becsültük meg. Ami a balanszot illeti, ezen a pályán szerves részét alkotta az egész csomagnak. Azt azonban még nem tudom megmondani, hogy vajon mindenhol használjuk-e majd. Elméletileg a közepesen gyors pályák azok, ahol igazán ki tudjuk használni. A nagyon gyorsak még kétségesek. Ezt még ki kell értékelnünk" - mondta a csapatfőnök. Az istálló technikai igazgatója, Aldo Costa ugyanakkor a labdarúgásból jól ismert "győztes csapaton ne változtass" elvet alkalmazná, í­gy a barcelonai kettős győzelem után Törökországban mindenkép bevetné a radikális újí­tást. "A két hét múlva megrendezésre kerülő Török Nagydí­jra is fejlesztünk még. Ezek főleg aerodinamikai jellegűek lesznek, és ugyanúgy észrevehetőek, mint ez a lyuk, amit egy jó ideig biztos, hogy nem fogunk betömni. Bolondok is lennénk az az eredmény után, amelyet a konyhánkra hozott" - fogalmazott.


Az a5.hu-n egy ilyen kommentet láttam alatta:

Rohognek ha csak lyukasnak nezne ki, de valojaban nem lenne lyukas. Aztan rohogne a sok olasz latvan a tobbi csapatot lazasan orrkupot furkalni! haha!!

:D:Dhát az mekkora volna.. :D
 

LV
0
 

Fish_BASC

Power User
Utoljára online
2006.01.29.
66
0
6
40
Szerintem normálisabban fog az majd kinézni..., ha meg nem akkor meg egyszer csak hozzá szokunk...
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Haug: A Ferrari a Török Nagydí­j legnagyobb esélyese

A Mercedes motorsport-főnöke, Norbert Haug elismerte, azok után, hogy a Ferrari nyerte az előző három futamot, a maranellói gárda várhatja a legkedvezőbb helyzetből a hétvégi Török Nagydí­jat. Haug azonban hozzátette, a wokingi gárda autója is sokat javult, ezért az a céljuk, hogy a következő versenyekig tovább javuljanak.
highres_00000401283275_1000.jpg


A Török pályán az elmúlt két esztendőben ugyancsak Ferrari-siker született Felipe Massa révén, illetve az első versenyen, 2005-ben még Kimi Rí­í‚¤ikkönen nyert a McLaren-Mercedesszel, aki azóta már a maranellóiakat erősí­ti.

"A múltban nem igazán villogtunk ezen a pályán, és ezúttal sem a mi csapatunkhoz kell mérni a szintet. Annyi pontot akarunk szerezni, amennyit csak lehet, de nyilvánvaló, hogy három egymást követő győzelem után a Ferrari a favorit Törökországban"- nyilatkozta Haug a csapat által kiadott előzetesben.

"Barcelona volt az európai szezon első versenye, és ez a kihí­vásokat tartogató pályának egészen biztosan nagy jelentősége lesz az elkövetkező versenyeken is. A kvalifikáción kevesebb, mint három tizedmásodperccel maradtunk le a pole pozí­cióról, habár egy kicsivel több üzemanyaggal is mentünk, í­gy nehezebb volt az autó"- folytatta a motorsport-főnök. "Mindenesetre, még ha meg is egyezett volna az üzemanyag mennyisége a versenygépekben, akkor sem lettünk volna elég gyorsak ahhoz, hogy legyőzzük a Ferrarit. A szezonnyitó melbourne-i győzelmünk óta az autónk fokozatosan javult, és jelentősen gyorsult is."

Haug azonban hozzátette, sajnos az előrelépések ellenére sem tudtak annyi pontot szerezni, amennyit akartak az eddigi négy futamon, ami miatt a legtöbb esetben csak magukat okolhatják. A német szerint emiatt lehet az is, hogy az élen álló Ferrari több mint tí­z pontra elhúzott a második helyen álló BMW Saubertől, illetve a harmadik McLarentől.

"Az a célunk, hogy tovább fejlődjünk az elkövetkezendő néhány versenyre, bár talán a Török Nagydí­j kihí­vást jelent majd a csapat számára"- mondta a Mercedes motorsport-főnöke.
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Én igazábol az eröviszonyokra leszek kiváncsi :S
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Török Nagydí­j - Hivatalos program

2008. május 09. (péntek)

Pénteki első szabadedzés 09:00-10:30
Pénteki második szabadedzés 13:00-14:30

2008. május 10. (szombat)

Szombati szabadedzés 10:00-11:00
Időmérő edzés 13:00-14:00

2008. május 11. (vasárnap)

Verseny 14:00-16:00

Török Nagydí­j - tv-közvetí­tés

RTL KLUB - RTL "német"

Pénteki első szabadedzés * nem közvetí­ti - nem közvetí­ti

Pénteki második szabadedzés * nem közvetí­ti - nem közvetí­ti

Szombati szabadedzés * nem közvetí­ti - 2008. 05. 10. - 12:00 (összefoglaló)

Időmérő edzés * 2008. 05. 10. - 12:45 (élő) - 2008. 05. 10. - 12:30 (élő)

Verseny * 2008. 05. 11. - 13:30 (élő) - 2008. 05. 11. - 14:00 (élő)




:DJaví­tva Aszem :D
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Eddie Jordan szerint Bernie Ecclestone terve egyszerűen ostobaság

Az egykori Formulaí¢?í¢??1-es csapatfőnök, Eddie Jordan szerint Bernie Ecclestone terve, miszerint a világbajnokságon töröljék el az egyéni pontversenyt, és minden viadalon érmeket adjanak a dobogósoknak, és csak a helyezéseket számolják, teljes ostobaság.Eddie Jordan a BBC-nek adott nyilatkozatában kritizálta Bernie Ecclestone felvetését, amely megreformálná a mostani egyéni pontrendszert. Egészen pontosan nem is megreformálná, hanem el is törölné azt, és a jövőben csak a megszerzett helyezések számí­tanának.

„í­??gy hiszem, hogy ez ostobaság. Jelen helyzetben mindenkinek a költségvetéssel és annak a megnyirbálásával kellene foglalkoznia, semmi mássalí¢?í‚ í¢?í¢?? kezdte gondolatmenetét Jordan.

Az egykori csapatvezető a folytatásban azt ecsetelte, hogy miért lennének vesztesei annak, ha törölnék a mostani pontszámí­tási rendszert.

„Szükség van a pontozásos rendszerre. Az egyike voltam azoknak a csapatvezetőknek, akik annak idején támogatták, hogy az első nyolc helyezett kapjon pontot, illetve pontokat. Tisztában kell lenni azzal, hogy vannak olyan csapatok, amelyeknek egy megszerzett pont annyit jelent, mint a Ferrarinak, vagy a McLarennek egy győzelemí¢?í‚ í¢?í¢?? tette hozzá az egykori csapatfőnök, aki szerint a két pont és a semmi között óriási különbség van.

Jordan szerint a középcsapatoknak lenne csak igazán végzetes az új szisztéma, amelyeknek í­gy nem lesz érdekük harcolni, hogy a pilótái bekerüljenek a legjobb nyolcba.

„Az olyan versenyzők, mint például Felipe Massa, aki lentről jött és onnan dolgozta fel magát a legjobbak közé, tudják csak igazából, hogy mennyire fontosak a mezőny hátsó felének a megszerzett pontok. Mindenki, akinek van rálátása a pénzügyi helyzetre, tudja, hogy mennyire fontos, és hogy mekkora izgalmat jelent egy-egy pont megszerzése a csapatoknakí¢?í‚.

„Ecclestone azt hiszi, hogy mindenkit csak az érdekel, hogy ki nyeri meg a versenyt. Sajnálom, de ez igencsak hibás gondolatí¢?í‚ í¢?í¢?? tette hozzá Jordan, aki szerint az összes csapat belegyezésére lenne szükség ahhoz, hogy bevezessék ezt a (szerinte hibás) új szabályt.

Code:




Linkeket csak regisztrált tagok láthatják!  Bejelentkezés :::  Regisztráció




Ez alapján csak a konstruktőri versenyben maradna meg az eddigi pontozásos rendszer, az egyéniben senki sem kapna külön pontokat, ugyanakkor a helyezéseket számon tartanák a rangsorolás miatt. Az összetettben végül az lenne a világbajnok, aki több győzelmet ért el a szezonban. Ha két versenyzőnél ez egyenlő, akkor a második helyezések száma döntene, és í­gy tovább.

Természetesen az összetett verseny további helyezéséről is hasonlóképpen döntenének.

Ecclestone ezen javaslata még messze áll a konkrétummá válástól, mivel az FIA tanácsa csak decemberben tárgyalja majd. Az üzletembernek azonban igencsak nagy beleszólása van a dolgok menetébeí¢?í‚?
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Hu Zozi kösz hogy szoltál. ahol néztem rosszul volt í­rva én meg nemis olvastam végig :D

A Ferrari nem veti be az új orrkúpot Törökországban

A Ferrari istálló a Spanyol Nagydí­jon prezentálta először az új orrkúpját, amely kettős győzelmet hozott az olasz istállónak. Az új aerodinamikai elemek hatékonyan üzemelt, Törökországban mégsem kerül bevetésre.
80857596_1000.jpg

Luca Baldisserri elmondta: "Az elem sokkal hatékonyabban működik az olyan helyszí­neken, ahol közepes és nagy leszorí­tó erővel haladunk, de Törökországban az alacsony leszorí­tó erőt részesí­tjük előnyben. Barcelonában hasznos volt az új elem, de ahogy emlí­tettük, csak olyan helyszí­neken kerül bevetésre, amelyeken előnyt hozhat."

A csapat célja a kettős győzelem.
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
A Toro Rosso is a partnerautó szabály miatt kerülhet nehézségbe

Gerhard Berger már az évad elején fontolóra vette, hogy elhagyja a Toro Rossot, amikor Dietrich Mateschitz bejelentette, hogy szándékában áll eladni a tulajdonrészét.

"Nem nehezteltem rá emiatt, de ettől erősödött bennem a gondolat, hogy visszaadom neki a Toro Rosso teljes irányí­tását, hogy saját belátása szerint léphessen. A partnerautók bizonytalan helyzete Didi számára is megnehezí­ti a munkát és emiatt a Red Bull Racinget helyezi előtérne, ami érthető." - idézi a Tiroler Zeitung Bergert.

A Toro Rosso munkáját eddig is a Red Bull finanszí­rozta, de hosszú távon nem volt garancia az előrelépésekre. új partnert (Mateschitz helyett) pedig nem sikerült találni. "Nem sokan engedhetnek meg maguknak egy Formula-1-es istállót, és még kevesebben vannak, akik be akarnak szállni az üzletbe. Egyedül is tovább vittem volna a csapatomat, de nem tudtam volna állni a költségeket."

Korábban felmerült annak lehetősége, hogy a csapat a Honda támogatásával indul jövőre -Takuma Satóért cserébe, de Berger nem akarta alárendelni a Toro Rossót egy gyártóknak. "Az ilyen cégóriásoknak sajátos elképzeléseik vannak, de hosszútávon ez nem mindig kifizetődő."

Továbbra sem lehet tudni, hogy Mateschitz-nek milyen tervei vannak a csapattal, de nem kizárt, hogy a ProDrive és a Super Aguri után a Toro Rosso is a partnerautó szabály áldozata lesz. Az új Concorde Egyezmény továbbra sem került aláí­rásra.
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Jól beszélsz Zozi :D

Török Nagydí­j: id?járás-jelentés

A Török Nagydí­j a szokottnál korábban kerül megrendezésre az idei esztend?ben, í­gy alacsonyabb h?mérsékletek várhatóak. Az el?rejelzések szerint a teljes hétvégén 7 és 19 fok között alakul a h?mérséklet.
A meteorológusok szerint pénteken és szombaton is eshet az es? a pálya felett. Az Auaturk adatai szerint pénteken 65-, szombaton 45 százalék a csapadék valószí­n?sége.

A futamon 25 km/h-s északkeleti széllel kell számolnia a csapatoknak.

Lauda szerint Rí­í‚¤ikkönen és Massa tökéletes párost alkotnak

Az egykori Forma-1-es világbajnok, Niki Lauda úgy véli, hogy a Ferrari tökéletes versenyz?párossal rendelkezik, és éppen ezért nem tartaná jó ötletnek, ha a Renault-val két világbajnoki cí­met nyer? Fernando Alonsót ültetnék Felipe Massa helyére a következ? szezonban. Már az el?z? idény végén szárnyra kapott az a pletyka, amely szerint Alonso csak egy évre szeretne lehorgonyozni valamely csapatnál, mivel 2009-ben a Ferrarihoz készül. Az idei szezon elején pedig, miután Massa az els? két futamon nem szerzett pontot, újra arról kezdtek el suttogni, hogy Alonso érkezik a brazil helyére Kimi Rí­í‚¤ikkönen mellé jöv?re.

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo ugyanakkor néhány héttel ezel?tt kijelentette, a Ferrari csak ártana magának a Rí­í‚¤ikkönen-Alonso párossal, amivel az egykori ferraris, Lauda is egyetértett.

"Rí­í‚¤ikkönen és Alonso együtt? Tavaly Kimi volt a bajnok, és most ? az els? számú pilóta. Miért kell most azt fejtegetni, hogy vajon Alonso odamegy-e?"- idézte a német DPA hí­rügynökség a háromszoros világbajnokot. "Már van egy tökéletes felállásuk Massával."

A Ferrari rajtol a legjobban, állí­tja Alonso

Fernando Alonso nem csodálkozott, hogy Barcelonában Felipe Massa simán lerajtolta, mivel a Renault házi számí­tásai szerint az F2008 képes a legdinamikusabb startokra. Hiába kvalifikálta magát az els? sorba Barcelonában Fernando Alonso, az els? kanyarba már a két Ferrari mögött fordult be, ami nem lepte meg a spanyolt.
A kétszeres világbajnok Törökországban elárulta: a Renault-nál el?re tudták, hogy Felipe Massa a pálya poros oldaláról is lerajtolja az R28-at.
"Tudtuk, hogy a Ferrari sajnos sokkal jobb indulásra képes, mint mi" - idézi Alonsót az autosport.com. - "Elvégeztünk néhány kalkulációt, és már az els? három futam után láttuk, hogy a Ferrari a legjobb autó a rajtrácsról való elrugaszkodás terén."
"Az els? 30-40 méteren még rendben voltunk, de túlpörögtek a kerekeim, és onnantól kezdve alig gyorsultam. Ezen mindenképp dolgoznunk kell - s?t az összes többi csapatnak is, kivéve a Ferrarit. (Robert) Kubicához, (Lewis) Hamiltonhoz és a többiekhez nagyon hasonlóan sikerült a rajtom, csupán a két Ferrari kezdett fürgébben, úgyhogy fejl?dnünk kell."
Spanyolországban kétségkí­vül fejl?dött a Renault, egyel?re azonban kérdéses, egyszeri fellángolást vagy egy tartós javulás els? felvonását látott-e Alonso lelkes hazai közönsége.
"Kellemes meglepetés volt a barcelonai tempónk, és nem szeretnénk azt hinni, hogy csak egyetlen különleges versenyr?l volt szó, ahol a pálya feküdt az autónknak" - mondta a 26 éves pilóta. - "Itt, Törökországban szeretnénk bizonyí­tani, hogy tényleg versenyképesek vagyunk, másrészr?l a pozí­ciónk egyáltalán nem olyan jó, hiszen most is csak a 7. helyért harcolunk, mí­g a három élcsapat még mindig el?ttünk van."
Az azonban már most biztos, hogy a Renault kezelhet?bb autó lett a Barcelonában bevetett aerodinamikai és mechanikai frissí­téseknek - például az új, J-damper néven emlegetett lengéscsillapí­tónak - köszönhet?en.
"Olyan, mintha nagyobb leszorí­tó er?vel rendelkeznénk, kevésbé pörögnek túl a kerekek, és a kanyarokban könnyebb vezetni, í­gy kevesebbet hibázunk, és nagyobb a tapadás" - mondta Alonso. "Még sok munka vár ránk, ha fel akarunk zárkózni az élmen?kre, de egyértelm?en könnyebb dolgunk van, mint három héttel ezel?tt."





Török Nagydí­j 1. szabadedzésPozPilótaCsapatId?Kör1.Felipe MassaFerrari1:27.323 162.Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes1:27.456+0.133173.Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes1:27.752+0.429254.Fernando AlonsoRenault1:28.284+0.961165.Jenson ButtonHonda1:28.919+1.596126.Kazuki Nakajima Williams1:29.002+1.679197.Nick HeidfeldBMW Sauber1:29.024+1.701218.Rubens BarrichelloHonda1:29.068 +1.745119.Nelsinho PiquetRenault1:29.082+1.7592310.Timo GlockToyota1:29.103+1.7801911.Jarno TrulliToyota1:29.329+2.0062412.Robert KubicaBMW Sauber1:29.330 +2.007713.Nico RosbergWilliams1:29.367+2.0442014.Adrian SutilForce India1:29.756+2.4332315.Giancarlo FisichellaForce India1:29.811 +2.4882316.Mark WebberRed Bull Racing1:30.088+2.7652117.David CoulthardRed Bull Racing1:30.340+3.0171318.Sébastien BourdaisToro Rosso1:30.388+3.0651919.Sebastian VettelToro Rosso1:30.426+3.1032120.Kimi Rí­í‚¤ikkönenFerrari1:30.732+3.4093



A Ferrari fölénye a motorbefagyasztás ellenére szembet?n?

A szezon legutóbbi három futamán a Ferrari dominanciája egyértelm?en megmutatkozott, Kimi Rí­í‚¤ikkönen kett?, Felipe Massa pedig egy gy?zelmet szerzett. A 2013-ig tartó motorbefagyasztási szabályok bizonyos fokú változtatásokat engedélyeztek a tél folyamán, és a jelek szerint ezt az olaszoknak sikerült legjobban kihasználniuk. A legtöbb motorgyár élt az apróbb átalakí­tások jogával, természetesen szigorúan az FIA felügyelete és engedélye mellett, a Ferrari mégis kiemelked? teljesí­tménynövekedést ért el. Az Auto Motor und Sport szerint azonban nem tiszta minden, és a maranellói gárda megbí­zhatósági problémákra hivatkozva végezte el a fejlesztéseit.
"A szabályok nem engednek meg semmilyen komoly változtatást. í­í‚gy ha egy fejlesztés mégis azért történt, hogy növelje a teljesí­tményt, azt én í­gy nem tudom megí­télni. De felteszem, hogy a normális procedúrát követték. Nem gyanakszom"- ezt már a BMW Sauber csapatvezet?je, Dr. Mario Theissen tette hozzá az ügyben, a Török Nagydí­jra készül?dve, Isztambulban, értesült az f1-live.com.

A motorfejlesztések befagyasztását korábban tí­z évre határozta meg a Nemzetközi Automobil-szövetség, ám ezt a tél folyamán megfelezték, í­gy az új koncepciók már 2013-ban bevethet?ek lesznek.


Török Nagydí­j 2. szabadedzésPozPilótaCsapatId?Kör1.Kimi Rí­í‚¤ikkönenFerrari1:27.543 302.Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes1:27.579+0.036313.Felipe MassaFerrari1:27.682+0.139294.David CoulthardRed Bull Racing1:27.763+0.220245.Heikki KovalainenMcLaren-Mercedes1:27.954+0.411276.Robert KubicaBMW Sauber1:28.431+0.888297.Jarno TrulliToyota1:28.619+1.076298.Kazuki Nakajima Williams1:28.664+1.121279.Fernando AlonsoRenault1:28.681+1.1382610.Nick HeidfeldBMW Sauber1:28.817+1.2743111.Jenson ButtonHonda1:28.826+1.2832812.Timo GlockToyota1:28.849+1.3062613.Nico RosbergWilliams1:28.907+1.3642914.Giancarlo FisichellaForce India1:29.008+1.4653515.Rubens BarrichelloHonda1:29.024+1.4812216.Nelsinho PiquetRenault1:29.212+1.6692617.Sebastian VettelToro Rosso1:29.462+1.9193018.Sébastien BourdaisToro Rosso1:29.630+2.0873219.Mark WebberRed Bull Racing1:29.633+2.090420.Adrian SutilForce India1:30.832+3.2899
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Kincsre lelt a Ferrari F1-es csapata

A jelek szerint csiszolatlan gyémántot talált a Ferrari istálló azon a szerdai F1-es tesztelésen, amelynek keretein belül az olasz F3-as bajnokság első három helyezettje kipróbálhatta az együttes F2008 kódjelű modelljét.
Mí­g a 29 kört teljesí­tő Edoardo Piscopo 1:00,336, a 33 kört repesztő Salvatore Cicatelli pedig 1:01,243-as időt ment a fioranói ringen, addig a bajnok Mirko Bortolotti 40 kört teljesí­tett és szenzációs, idei pályacsúcsot jelentő 0:59,111-es időt ért el. Ez Michael Schumacher 2004-ben felállí­tott 0:55,999-es eredményétől jócskán elmarad, de azóta a kocsik is megváltoztak.

„í­??gy gondolom, hogy a legjobb körömben vétettem egy apró hibát a hajtűnél és veszí­tettem pár tizedet, de a teszt ezzel együtt is csodálatos és élvezetes tapasztalt volt.í¢?í‚ í¢?í¢?? áradozott a Gazzetta dello Sport hasábjain Bortolotti.

Az olasz tehetség hozzátette: „Délelőtt az esőben szembetaláltam magam pár nehézséggel, de száraz pályán azonnal magabiztos voltam a kocsiban. Elérzékenyültem-e? Amikor lecsukod a sisakrostélyt, minden elszáll. Hogy ez kiindulópont volt-e vagy sem, majd a jövő megmondja, de nagyon remélem, hogy igen!í¢?í‚

A juniorprogram elindí­tásával kacérkodó Ferrari főmérnöke, Luca Baldiserri dicséretben részesí­tette fiatal honfitársait. A szakembert elsősorban az ifjoncok felkészültsége nyűgözte le.

„Elképesztőnek tartom, hogy egyetlen nagyobb hibát sem vétettek, azonnal gyorsak voltak és megmutatták, hogy milyen komoly potenciál rejlik bennük. Csodálatos volt hallgatni a srácok kommentárjait és benyomásait.í¢?í‚ í¢?í¢?? fogalmazott Baldiserri.

Bortolottiék tesztje az olasz autósportot felügyelő testület, az ACI-CSAI szervezésében valósult meg.
 

LV
0
 

kozmi91

VIP
Utoljára online
2007.12.20.
290
0
16
32
170 millió dollárra korlátoznák a csapatok költését

Az FIA értesí­tette a Forma-1 csapatait, hogy három éven belül 170 millió dollárra kell szorí­taniuk költségvetésüket, az összeget azonban több istálló is túlzottnak tartja - más és más oldalról.

Három lépcs?ben 110 millió euróra, azaz 170 millió dollárra szorí­taná vissza az F1-es istállók éves kiadásait az FIA - tudta meg az Autosport.

A csapatok Tony Purnell FIA-tanácsadó leveléb?l értesültek a limitr?l, amely jöv?re 175 millió euró (270 millió dollár), 2010-ben pedig 140 millió euró (216 millió dollár) lenne, és 2010-re érné el a javasolt végösszeget. A sapka azonban nem terjedne ki a motorokra, a KERS rendszerre, a marketingre, valamint a versenyz?k és a csapatf?nökök fizetésére.

ősszehasonlí­tásképp: a jelenlegi legtehet?sebb istállók - a Ferrari, a McLaren és a Toyota - több, mint 400 millió dollárt költenek el egyetlen szezon során.

Az FIA tavaly t?zte zászlajára a költségvetési sapka bevezetését, amelyet a Ferrari és a Force India kezdett?l fogva ellenez. Most, hogy kiderültek a konkrét számok, még több istálló emelte fel a hangját, köztük a javaslatot eredetileg megfogalmazó Honda is.

"A jöv? évi számok m?köd?képesek, de a Hondát kissé aggasztja a további útiterv, amelyr?l még mindenképp tárgyalni kell" - nyilatkozta az Autosportnak Nick Fry, a japán gárda vezérigazgatója. - "Ha túl alacsonyra nyomjuk az összeget, akkor amellett, hogy kisebb csapatokat vonzunk, elidegení­thetjük azokat, akik fejlett technológiákat akarnak fejleszteni."

Nem tetszik a korlát a Renault-t irányí­tó Flavio Briatorének sem, igaz, teljesen más okból.

"Már most is 40 százalékkal kevesebbet fizetünk, mint a sapka. Ha lépést akarok tartani a limittel, akkor többet kellene költenem. Ez nonszensz" - méltatlankodott az olasz csapatf?nök, hangsúlyozva: a nehéz világgazdasági helyzett?l az autógyártók és a szponzorok sem tudják függetlení­teni magukat, í­gy elkerülhetetlen a kiadások csökkentése.

A pesszimisták táborát gyarapí­tja Ron Dennis is, de a McLaren els? emberének nem az 170 millió dolláros összeggel, hanem a költségvetési sapka betarthatóságával kapcsolatban vannak kétségei.

"Nem tudom, lehetséges-e ellen?rizni a költségeket ilyen bonyolult vállalatok esetében, amelyek sokszor különböz? országokban végzik kutatás-fejlesztési tevékenységeiket, nehezen érthet? nyelveken és dokumentációval" - vetette fel Dennis. - "Aggaszt a kiadások nyomon követhet?sége, elvégre Németországban, Kí­nában vagy Japánban kell betartatni a szabályokat. Hogyan lehetséges ez? Mindent támogatunk, ami segí­t csökkenteni az F1 költségeit, de csak akkor, ha a gyakorlatban is megvalósí­tható."

Az FIA tervei szerint a költségvetési sapka betartását egy újonnan létrehozandó számviteli részleg felügyelné.

Sebességkorlátozás válthatja a tankolási tilalmat

A csapatf?nökök legutóbbi találkozóján felcsillant a remény a Safety Car mögötti tankolást tiltó, sokat szidott szabály eltörlésére. Az alternatí­va a sebességkorlátozás lehet, amit az egységes motorelektronika tesz lehet?vé.

A Forma-1 Isztambulban egy lépéssel közelebb került ahhoz, hogy eltörölje a sorozat egyik legtöbbet kritizált szabályát.

Arról a reguláról van szó, amely a megtiltja a tankolást mindaddig, amí­g a mez?ny fel nem sorakozik a pályára küldött Safety Car mögé - és í­gy alkalomadtán vétlen versenyz?ket sújt 10 másodperces büntetéssel.

A Török Nagydí­jon senki sem esett áldozatul a szabálynak, de a téma ett?l függetlenül napirendre került a csapatf?nökök isztambuli megbeszélésén, ám az eddigi parttalan vita helyett ezúttal életképes alternatí­va is felmerült.

Az autosport.com birtokába jutott javaslat szerint a Safety Car beküldése után is szabadon lehetne tankolni, de szigorú sebességkorlátozás lépne életbe. Ezzel teljesülne a vitatott szabály alapvet? célja, azaz a pilóták nem száguldanának árkon-bokron a boxutcába, fittyet hányva a biztonsági autót kiváltó balesetre is.

Egy efféle limit betartatás korábban nehézkes lett volna, az idén azonban egységes motorvezérl? elektronikát (ECU) tett kötelez?vé az FIA, amelyen keresztül viszonylag könnyen ellen?rizhetné az autók sebességét.

Az ECU szoftverének szezon közbeni módosí­tása persze nem egyszer? feladat, az FIA szakért?i azonban lehetségesnek tartják - alapos tesztelés után. Ez azt jelenti, hogy a szabályváltozás legkorábban a júliusi Francia Nagydí­jon léphet életbe, a rendszerint sok Safety Car-t hozó Monacóban és Montrealban maradna a jelenlegi szisztéma.

Ez persze nem lehet akadálya a változásnak, hiszen a tilalmat már a melbourne-i évadnyitó után összt?z alá vették a csapatok. "Olyan ez, mint a lottó. A stratégia tervezésekor csak reménykedni tudunk, hogy nem velünk történik meg" - mondta a BMW Saubert irányí­tó Mario Theissen, miután Barcelonában Nick Heidfeld ráfázott a szabályra.

A GPDA elnöke, Mark Webber pedig "amat?rnek" nevezte az el?í­rást, és márciusban tárgyalást kezdett Charlie Whiting versenyigazgatóval a módosí­tásról.
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Fernando Alonso visszavonul, ha egységesí­tik a motorokat

"A V10-es fantasztikusan izgalmas volt a pilóták számára, súroltuk a határokat, de most folyamatosan haladunk visszafele"
Fernando Alonso, a Renault kétszeres világbajnok spanyol pilótája is csatlakozott azokhoz, aki hevesen tiltakoznak a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) terve ellen, miszerint 2010-től egységesí­tenék a motorokat a Forma-1-ben.

"Az lenne az utolsó csepp a pohárban, ha ugyanolyanok lennének a motorok. Akkor el kellene gondolkodnom a visszavonuláson" - nyilatkozta Alonso, aki szerint a sportág 2005-ben már í­gy is visszalépett egyet, amikor a V10-es motorokat V8-asra "redukálták" a vezetők.

"A V10-es fantasztikusan izgalmas volt a pilóták számára, súroltuk a határokat, de most folyamatosan haladunk visszafele" - tette hozzá a spanyol világbajnok.

Alonso mellett korábban már több pilóta és csapat - többek között a Ferrari és a Toyota is - hevesen tiltakozott a FIA ötlete ellen.
 

LV
0
 

kozmi91

VIP
Utoljára online
2007.12.20.
290
0
16
32
Alonso aláí­rt a Ferrarihoz a hétvégén? :new_shocked::new_shocked:

A monacói paddockban az a hí­r járja, hogy Fernando Alonso a hétvégén szerz?dést kötött a Ferrarival, melynek értelmében 2010-t?l a maranellói istálló versenyz?jeként folytatja a pályafutását - í­rja a grandprix.com, már el?re rámutatva, hogy a megállapodást valószí­n?leg még legalább egy évig cáfolni fogják. Alonso, akir?l nem titok, hogy a McLarent?l való hirtelen távozása után szükségmegoldásként választotta korábbi csapatát, a Renault-t, nyí­ltan elismerte, hogy a Ferrarit szemelte ki célpontjául. Amí­g Jean Todt állt a csapat élén, nem volt sok esélye hozzájuk igazolni, az új, Stefano Domenicali által irányí­tott menedzsment azonban más irányvonalat képvisel, és nem kizárt, hogy szí­vesen látná Alonsót a Ferrarinál. Amióta Juan-Pablo Montoya aláí­rt a McLarenhez, nem ritka, hogy évekkel el?re megkötnek egy versenyz?i szerz?dést - például Kimi Rí­í‚¤ikkönen is 2005 októberében állapodott meg a Ferrarival arról, hogy 2007-t?l náluk fog dolgozni, Alonso pedig 2005 decemberében kötött egyezséget a McLarennel, szintén 2007-t?l.

Az általában megbí­zható háttérinformációkkal szolgáló grandprix.com tényként számol be az Alonso és a Ferrari között megkötött szerz?désr?l, ami - ha igaz - felveti a kérdést, hogy 2009 végén a jelenlegi versenyz?k közül vajon Rí­í‚¤ikkönennek vagy Felipe Massának kell-e elhagynia a csapatot. A meglep? helyzet az, hogy a tények Rí­í‚¤ikkönen távozását sugallják, a Ferrari ugyanis tavaly októberben hivatalosan is bejelentette, hogy Massa szerz?dését 2010 végéig meghosszabbí­tották, mí­g finn csapattársáé jöv?re lejár. Elképzelhet?, noha egyel?re pusztán feltételezés, hogy Rí­í‚¤ikkönen, aki korábban többször hangoztatta, hogy nem az F-1-ben akar megöregedni, valamiért úgy döntött, 2009 végén szögre akasztja a bukósisakját. Ebben az esetben logikus is lenne, hogy a Ferrari egy másik nagyágyút keresett a helyére, s í­gy kézenfekv? módon jutott el Alonsóhoz.
 

LV
0
 

kozmi91

VIP
Utoljára online
2007.12.20.
290
0
16
32
jogos....ha bevezetik az egyenmotorokat én is visszavonulok :D
 

LV
1
 

Zozi

VIP
Utoljára online
2007.07.03.
1,106
4
38
Díjak
1
38
jó onnan jött a dominó... ha hemilton ovatosabban jön akkor valszí­n mögötte is kapcsoltak volna... :sad: amúgy meg számomra az az érdekes hogy Kimi és Kubi látta hogy mi van... :sad: mindegy egy bünti minimum járna neki.. .mert ez nem verseny baleset volt...

"Hol van ez Sutil esetét?l, ahol Kimi a vizes pályán megcsúszott? Az sima versenybaleset volt... ez viszont egy amat?r Hamiton hiba."

A Kanadai Nagydí­jon a McLaren-Mercedes versenyz?je, Lewis Hamilton a bokszutcában ütötte ki a ferraris Kimi Rí­í‚¤ikkönent és magát is egyben a versenyr?l, miután nem vette észre a piros lámpát, és beleszállt a finn versenygépébe. A brit elismerte, hogy hibázott, és elnézést kért riválisától.


81492689_1000.jpg


<div align='left'> A verseny harmadánál Adrian Sutil versenygépének lerobbanását követ?en kellett a biztonsági autót a pályára küldeni, ilyen esetben pedig - a jelenlegi szabályok értelmében - nem lehet mindaddig a bokszba hajtani, amí­g erre engedélyt nem adnak. Miután azonban újra kinyitott a bokszutca, az élmez?nyben haladók közül többen be is hajtottak, köztük Hamilton és Rí­í‚¤ikkönen is. A gyors szervizt követ?en a pilóták már mentek is kifelé, ám a bokszutca lámpája pirosan világí­tott, í­gy Robert Kubicamellett Rí­í‚¤ikkönen is megállt.[/CENTER]


A mögöttük érkez? Hamilton azonban nem vette észre a tilos jelzést, és mclarenes a lengyelt még ki tudta kerülni, ám a finnt már nem és autójával hátulról belecsattant Rí­í‚¤ikkönen versenygépébe. A világbajnoki pontverseny addigi els? két helyezettje számára pedig ott ért véget a futam. Hamilton, akinek a ferraris rögvest dühösen jelezte is, hogy legközelebb figyeljen jobban, elismerte, kés?n vette észre a tilos jelzést.

"Nem ez volt a legjobb megállásom. Láttam a két fiút el?l csatázni a bokszutcában, majd hirtelen megálltak. Láttam, hogy piros a lámpa, de mire lassí­tottam, már kés? volt"- idézte a kanadai pályán nyilatkozó Hamiltont az autosport.com. "Teljesen más dolog, ha azért vagy mérges, mert nekimész a falnak, ez nem ugyanaz. Bocsánatot kérek Kimit?l, de ilyen el?fordul. Jobb lett volna, ha egyikünk sem esik ki, mert gyorsak voltunk, és én az élen álltam. Legközelebb jobb lesz."

f1hirek.hu


Jobb lett volna, ha egyikünk sem esik ki, mert gyorsak voltunk, és én az élen álltam. Legközelebb jobb lesz. hahaha de meddig lett volna ott? Kimi kicsit jött rájuk... simán meglett volna....

Más... Hemi apuja egy Porsche Carrera GT-vel állt bele a sövénybe... a kicsi poronyt meg a világbajokbe... :) ennyi Láma és kész!

mondja ezt az aki a verseny elött ezt nyilatkozta:
"...gyorsan alkalmazkodok a körülményekhez, ma én nyerek..."
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
A Hondánál elmarad a karácsony és a sajtófogadás



Code:




Linkeket csak regisztrált tagok láthatják!  Bejelentkezés :::  Regisztráció




Továbbra is az újságí­rók a gazdasági világválság legnagyobb vesztesei a Forma-1-ben. Miután a Toyota lemondta új autójának sajtóbemutatóját, a Honda két nappal szokásos évadzáró vacsorája előtt arról értesí­tette a meghí­vott 40 tudósí­tót, hogy sajnálatos módon mégsem tudja vendégül látni őket szerdán. Az újságí­rók, akik a Honda brackley-i gyárához közel, egy oxfordi étteremben faggathatták volna az istálló vezetését, a pitpass.com szerint következő emailt kapták Nick Fry vezérigazgatótól: "Akárcsak más gyártóknak, a Hondának is csökkentenie kellett termelését. Ennek fényében szerintünk nem lenne helyénvaló megtartani a vacsorát." Az évi 539 ezer fontot kereső Fry azonban nemcsak a sajtó munkatársaival szúrt ki: a portál információi szerint a Honda csapatának karácsonyi partija is elmarad
 

LV
1
 

Zozi

VIP
Utoljára online
2007.07.03.
1,106
4
38
Díjak
1
38
f1hirek.hu</span>[/i]

hehe Lúí­sz szerencsétlenkedését a youtube elkezdte törölgetni! :) Erre reméljük nem találnak rá:


http://www.youtube.com/watch?v=http://www.youtube.com/watch?v=mS-_dsLgO0w
 

LV
0
 

Rocky

VIP
Utoljára online
2008.02.19.
400
0
16
48
Jó ez az aláí­rás csak oda kellene í­rni minden év alá,hogy mennyibe került(??í¢?¹í‚?,$ stb.)!!!
:D:D:D
 

Kedvezményes Data.hu prémium előfizetés itt! Tölts villámgyorsan, korlátok nélkül!