Merzario: Rí키ikkönen nem túl agresszív így Hamilton lehet a bajnok
A korábbi Formula-1-es versenyző, Arturo Merzario 1979-ben visszavonult, de továbbra is figyelemmel kíséri a futamok eseményeit. Az olasz legenda is igazi hazafi, mégis úgy véli, hogy az idei esztendőben Lewis Hamilton lesz a bajnok.
"Lewis Hamilton nyer, aki a tapasztalatlansága és a nagy elvárások ellenére is remekül teljesít. És Heikki Kovalainen is rendesen meghajtja. ??í‚ olyan, mint Irvine vagy Barrichello volt a Ferrarinál." ? jelentette ki Merzario, aki úgy véli, hogy kialudt szenvedély tüze Kimi Rí키ikkönennél.
"Kevésbé agresszív, mint a McLaren-ben volt. Többet kellene kockáztatnia, ahogyan Massa teszi."
A legendás pilóta úgy véli, hogy a Ferrari hibát követ el azzal, hogy szabad utat ad. "Könnyen egy nevető harmadik nyerhet. Semmi előnyük nincsen abból, hogy két versenyzőre építenek."
(Forrás: formula.hu)
Vettel továbbra is az élen
A keddi naphoz hasonlóan szerdán is szikrázó napsütés, s magas hőmérsékletek fogadták a Forma-1 mezőnyét Jerezben, ahol tovább folytatódott a felkészülés a soron következő versenyekre.
A nap legjobbja ezúttal is a Toro Rosso üdvöskéje, Sebastian Vettel lett, aki kereken 100 kör megtételét követően 1:18.843-es köridővel zárt az élen, megelőzve a McLaren-Mercedes istálló tesztpilótáját, Pedro de la Rosát. Vettel egyike volt azon öt versenyzőnek, akik a szerdai napon próbára tették a Bridgestone új keverékű slick-gumijait, noha míg a többiek komoly munkát folytattak a barázdált abroncsokon is, addig a német pilóta szinte egész nap a jövő évre vonatkozó programra koncentrált.A Toro Rosso pilótája egyébként az
Autosport-nak nemrégiben elmondta, annak ellenére, hogy immáron érvényes szerződése van a RedBull Racinggel a 2009-es esztendőre, továbbra is keményen dolgozik jelenlegi csapatával, hiszen nyolc verseny még hátra van az idei szezonból.?Nem változott meg a hozzáállásom a szerződés aláírása után" - mondta Vettel.?Továbbra is lépésről lépésre haladok, "Egyre jobb eredményeket érünk el. Remek a hangulat és ha sikerül kisebb újításokat eszközölni, akkor még versenyképesebbek leszünk."
"Az elmúlt versenyeken a legjobb tíz között végeztünk, és remélem, hogy hasonló lendülettel folytathatjuk. Ahhoz, hogy tartani tudjuk a tempót továbbra is fejlesztenünk kell és keményen dolgozni." - tette hozzá Vettel, aki bizakodó, hogy a Magyar Nagydíjon is bejut az időmérő második etapjába.
"Nehéz versenyre számítok, de mindent beleadok, hogy a lehető legjobb eredményt érjem el."
A második helyen tehát Pedro de la Rosa végzett, aki a délelőttöt arra használta, hogy szintén a bordázatlan felületű abroncsokat tegye próbára a 2009-es idényre szánt aerodinamikai beállításokkal párosítva. A spanyol pilóta legjobb köridejét még a délelőtt folyamán érte el, délután már az idei évben is használatos bordázott abroncsokon futott, melyekkel nem tudott javítani. A tervek szerint ma is a wokingi gárda tesztpilótája lesz majd szolgálatban, ám teljes bizonyossággal nem állíthatjuk, hiszen a McLaren-Mercedes hivatalos programterve szerint csak úgy, mint kedden, tegnap is Gary Paffett kellett volna, hogy helyet kapjon az MP4-23-as volánja mögött.De la Rosa mögött mindenesetre négy tizedmásodperccel lemaradva a világbajnoki címvédő Kimi Rí키ikkönen végzett, aki Luca Badoert váltotta a maranellói gárdánál. A finn pilóta 76 kör megtételét követően zárt a harmadik helyen, ettől függetlenül azonban ő volt a leggyorsabb versenyző azok közül, akik nem tették fel a slick-abroncsokat. A finn pilóta az F2008-as konstrukció különféle beállításait próbálgatta, s noha úgy volt, hogy vetélytársaikhoz hasonlóan ők is a 2009-es reguláknak megfelelő csomaggal lépnek pályára, erre várhatóan csak ma kerül sor, amikor is a finn pilótával tovább folytatja majd a munkát a vörös osztag Spanyolországban.
Rí키ikkönent Rosberg, Webber, valamint a Honda tesztpilótája, Alexander Wurz követi, akik Vettelékhez hasonlóan szintén 2009-es aerodinamikai csomaggal, illetve slick-gumikkal léptek pályára.
Azt követően, hogy a mezőny többségével ellentétben a Toyota Jarno Trullival már kedden elkezdte a felkészülést a következő idényre, az olasz pilóta tegnap főként a következő futamokra való felkészüléssel foglalkozott. A kölni gárda versenyzője végül hetedikként zárt, megelőzve honfitársát, a Force India tesztversenyzőjét, Vitantonio Liuzzit.
?A 2009-es idény tegnapi előkészületei után ma visszatértünk az ez évi munkába" - mondta Trulli.
?Ma különösen a Magyar Nagydíjra összpontosítottunk, a délelőtt folyamán átnéztük a beállításokat, mert délután túl szeles és forró volt az időjárás."
?Ebéd után a pálya és a szélcsatorna aerodinamikai összefüggéseit elemeztük. Teszteltünk néhány, a Magyar Nagydíjra szánt aerodinamikai csomagot. Sok kört meg tudtunk tenni és sikerült fejlődni."
?A mai nap nem a köridőkről szólt, hanem az autóról. Szoros küzdelemben vagyunk a konstruktőri bajnokság negyedik helyéért, és ezt szeretnénk elérni."
Az utolsó két helyen a Renault idei első dobogós helyezését a hétvégén megszerző Nelsinho Piquet, valamint a BMW-Sauber tesztpilótája, Christian Klien zárt.
Utóbbi versenyző a keddi incidenst követően szerdán 89 kört tett meg a spanyol versenypályán, s nagyjából 2 másodperces hátránnyal végzett tizedikként.
A csapathoz kapcsolódó hír egyébként, hogy a keddi napon áramütést szenvedő szerelő az éjszakát kórházban kellett, hogy töltse, miután a délután folyamán rosszullétre panaszkodott. A csapat egyelőre vizsgálja, hogy miért váltott ki a KERS (kinetikus energia-tároló rendszer) ekkora feszültséget az F1.08-as konstrukcióból.<blockquote> 1.(GER)S. VettelToro RossoSTR31:18.843 100
2.(ESP)P. de la RosaMcLarenMP4-231:19.061+0.218122
3.(FIN)K. Rí키ikkönenFerrariF20081:19.446+0.60376
4.(GER)N. RosbergWilliamsFW301:19.861+1.018112
5.(AUS)M. WebberRed Bull RacingRB41:20.021+1.178105
6.(AUT)A. WurzHondaRA1081:20.416+1.57381
7.(ITA)J. TrulliToyotaTF1081:20.534+1.69151
8.(ITA)V. LiuzziForce IndiaVJM-011:20.577+1.734102
9.(BRA)N. Piquet Jr.RenaultR281:20.827+1.98499
10.(AUT)C. KlienBMW SauberF1.081:20.850+2.00789</blockquote>
Rí키ikkönen: Az év legnehezebb hétvégéje volt a hockenheimi
Kimi Rí키ikkönen a múlt hétvégi Német Nagydíjon csak a hatodik helyen ért célba, így most hét ponttal van lemaradva a világbajnoki pontversenyt vezető Lewis Hamilton mögött. A Ferrari finnje úgy vélte, Hockenheimben az év legrosszabb hétvégéjét kellett átélnie, ám biztos abban, hogy hamarosan jobbra fordulnak a dolgok.
Németországban Hamilton lehengerlően vezetett, a brit jóval gyorsabb volt riválisainál, és a pole pozícióból rajtolva megnyerte a futamot. A Ferrari Felipe Massa révén begyűjtött ugyan egy harmadik helyezést, de az olasz csapat a múlt hétvégén nem igazán tudta felvenni a versenyt a wokingiakkal.
"Egészen biztos, hogy az év legnehezebb hétvégéje volt a hockenheimi. Borzasztó volt a péntek, még komplikáltabb a szombat, a vasárnap pedig nagyon szomorúan végződött"- idézte Rí키ikkönent az
f1-live.com. "Nem sikerült jól beállítani az autót, és a versenygép egyáltalán nem volt stabil. Remek tapadásra van ugyanis szükség ahhoz, hogy Hockenheimben jó köridőket produkálj, de az autó hátsó felével az egész futam alatt bajlódtam."
A futam után a finn pilóta elismerte, hogy Silverstone-hoz hasonlóan Németországban is jobb volt a McLaren-Mercedes, éppen ezért a Ferrarinak nagyon keményen kell folytatni a fejlesztéseket, ha világbajnoki címet akar ünnepelni a szezon végén.
"Nyilvánvaló, hogy megváltozott a helyzet. Hétpontos hátrányban vagyok a tabellán, mint a Kandai Nagydíj után"- ismerte el Rí키ikkönen. "Meg kell vizsgálnunk és elemeznünk kell minden egyes részletet, és meg kell fejtenünk, miért is voltunk olyan lassúak, mert valaminek lennie kellett, ami nem működött megfelelően."
"Néha megtörténnek ilyen dolgok, amikor fejleszteni akarod az autót. Egy dologban azonban biztos vagyok: lesz egy olyan F2008-asunk, amellyel hamarosan ismét a győzelemért harcolhatunk?"- tette hozzá a finn optimistán.
Rí키ikkönen ezúttal sem bírt a slick gumisokkal Jerezben, Webber az élen
Sebastian Vettel már csak ezért sem végezhetett a harmadik tesztnapon is az élen Jerezben, mivel már nem ült autóba. Csütörtökön viszont így is egy Red Bullos pilóta volt a leggyorsabb, Mark Webber ugyanis az élre repítette a Red Bull Racing R4-esét. A 3. napon is nagy meleg fogadta a csapatokat Spanyolországban. A remek körülményeket ezúttal is az összes csapat kihasználta, és sokat voltak forgalomban a slick (sima futófelületű) gumik is.
Csütörtökön Mark Webber zárt az élen 1:19.176-tal, de az ausztrál három tizeddel is elmaradt Sebastian Vettel szerdai legjobbjától, ami egyben az e heti legjobb köridő is.
Webber munkáját nem hátráltatta technikai probléma, így 85 kört tehetett meg, ezalatt pedig az RB4-es új fejlesztéseit valamint a Bridgestone új slick gumijait is kipróbálta.
A 2. pozícióban Nelsinho Piquet landolt a Renault-val. A brazil 95 kört tett meg, ami napi csúcsnak számít. A hockenheimi ezüstérmes ma kipróbálta a slick gumikat is, sőt autóján egy különleges szerkezet is feltűnt. A mérnökök ugyanis egy mérőműszert szereltek a kerék köré, amellyel az újgenerációs gumik felületi hőmérsékletét igyekeztek mérni.
A 2009-től újra bevezetésre kerülő sima futófelületű gumikat ma sem használta Kimi Rí키ikkönen, aki 3. lett a Ferrarival, és elsősorban a következő futamokra, így a Magyar Nagydíjra való felkészülésre fókuszált.
A finn világbajnoktól csak egy hajszállal volt lassabb a Force India tesztpilótája, Vitantonio Liuzzi a 4. legjobb időt produkálta. A jelek szerint az indiai kiscsapat profitálhat majd a szezon hátralévő részében a gyorskapcsolású váltó bevetéséből.
A McLaren-Mercedes autóját Pedro de la Rosa nyüstölte, illetve csak nyüstölte volna a mai napon. A spanyol tesztpilóta ugyanis összesen csak 39 kört tehetett meg, mivel délelőtt és délután is műszaki problémák léptek fel, így az edzésidő számára igencsak megrövidült. De la Rosa első leállása miatt délelőtt meg is kellett szakítani a körözést.
1. M. WebberRed Bull RacingRB41:19.176 85
2. N. Piquet Jr.RenaultR281:19.334+0.158 95
3. K. Rí키ikkönenFerrariF20081:19.434+0.258 84
4. V. LiuzziForce IndiaVJM-011:19.544+0.368 86
5. P. de la RosaMcLarenMP4-231.19-850+0.674 39
6. S. BourdaisToro RossoSTR31:20.029+0.853 77
7. K. NakajimaWilliamsFW301:20.097+0.921 88
8. T. GlockToyotaTF1081:20.421+1.245 78
9. R. BarrichelloHondaRA1081:20.641+1.438 68
10. N. HeidfeldBMWF1.081:20.896+1.720 97