LV
1
 

Zozi

VIP
Utoljára online
2007.07.03.
1,106
4
38
Díjak
1
38
Szép kólásüveg az új Forma-1-es Ferrari


A világbajnok csapat elsőként mutatta be idei kocsiját, Felipe Massa próbálja ki hétfő délután. Kifejezetten jól néz ki, nem hasonlí­t a holtszezon átmeneti buldózereire.
Bemutatta a Ferrari hétfőn a Forma-1-es istálló 2009-es autóját, az F60-ast. Hivatalos honlapjukon adtak ki képeket, délután a gépet Felipe Massa próbálja ki a mugellói pályán.



Code:




Linkeket csak regisztrált tagok láthatják!  Bejelentkezés :::  Regisztráció








A 60 onnét jön, hogy a csapat egyedüliként az F1 eddigi összes szezonjában indult. Formája egyáltalán nem hasonlí­t a holtszezon átmeneti szörnyetegeiére: szép vonalvezetésű, persze az új szabályoknak megfelelően jóval szélesebb az első, sokkal keskenyebb a hátsó szárny, mint eddig.
Az autosport.com szerint alakja a klasszikus kólásüvegre hasonlí­t, de ezzel lehet vitatkozni. Az viszont biztos, hogy teljesen új a fékrendszere, a sebességváltója, és benne van a kinetikus energiát hasznosí­tó KERS.
Valószí­nű, hogy utóbbit még nem fogják használni, mivel fejlesztés alatt áll, és nem is kötelező.
Az autót már hétfőn tesztelni kezdik, előbb a brazil, majd társa, Kimi Raikkönen. A szezon március 29-én, Ausztráliában indul.


index.hu

Pár kép:

397207_7aa5d95d1737f8d604f56ce531020b91_m.jpg


397205_a320f1c575743e549f71aeef64262f92_m.jpg


397201_96bdb0c95e3ce0c1ab91fd55802c62a5_m.jpg


397199_b06110562592d3f14ccb6f6413f2ef08_m.jpg

 

LV
0
 

kozmi91

VIP
Utoljára online
2007.12.20.
290
0
16
32
Hát mit mondjadk.....azért nem ugrott ki a szivem a helyéről a futam alatt. Egyszerűen szólva: sz@r volt! :)
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Hát érdekes annyi szent majd meglátjuk hogy muzsikál :D
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Én nem vagyok olyan mint az a Meclarenes b**i gyerek aki elkezdi fikázni a Ferrarit amikor nyer,mert egyértelmü hogy nagyon jó munkát végeztek most hétvégén a meclarenesek és hamilton szép volt.A ferrarinak erre lépnie kell.
 

LV
1
 

Zozi

VIP
Utoljára online
2007.07.03.
1,106
4
38
Díjak
1
38
kicsit torz... kicsit fura... :Dde nekünk a legszebb az összes többi közt...
 

LV
0
 

kozmi91

VIP
Utoljára online
2007.12.20.
290
0
16
32
Jaja szép volt, de a futam sajnos elég unalmas volt. :sad:
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Ferraris szempontbol biztos :Dde sebaj még van visza pár futam ilyen teljesitményel nemis érdemelte volna mega ferrari hogy nyerjen
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Már videót is láttam de abbol sok következtetést nem lehet levonni.Szerintem változni fognak az eröviszonyok föleg hogy a vasba nincs kers vagyis valoszinü nem lesz
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Schumacher védelmébe vette Massát

A Német Nagydí­j után Felipe Massát néhány kritika érte amiatt, hogy nem védekezett elég agresszí­ven Lewis Hamilton ellen, sőt külső í­vre húzódott előle, í­gy a McLaren-Mercedes versenyzője könnyedén el tudott menni mellette. A Ferrari tanácsadója, Michael Schumacher védelmébe vette egykori csapattársát. Elmondása szerint Massa műszaki problémákkal küzdött:

„Felipe belül sem tudta volna megvédeni a pozí­cióját. Ha belül maradt volna, akkor Lewis kí­vülről autózta volna körbe. Ha a fékek nem olyan jók, mint amilyeneknek lenniük kellene, akkor nehéz dolgod van és nekünk sajnos egy kicsit túl sok problémánk volt a fékekkel és a gumikkal, amelyek már nem működtek olyan jól. Emiatt a biztonságra kellett mennünk és a harmadik helyet hazahozni. Lewis ellen már nem voltunk elég erősek és nem lett volna értelme túl sokat kockáztatni, hanem jobb volt hazahozni a hat pontot."

Arra a kérdésre, hogy ha ő ült volna a Ferrariban, megnyerte volna-e ezt a versenyt a hétszeres világbajnok nemmel felelt.

Schumacher úgy véli, hogy ezúttal a Ferrari stratégiájával nem volt baj, a biztonsági autós periódus alatt jó döntést hoztak: „Stratégiailag tökéletes munkát végeztünk."

A futamgyőztes Hamiltonról azt mondta: „Lewis tökéletes teljesí­tményt nyújtott, másrészről persze mindig megszépí­ti a dolgot, amikor a többiek nem egészen tudnak úgy menni, mint kellene. Ezzel együtt nem szabad az érdemeit kicsinyí­teni és gratulálnunk kell neki."

Schumacher nem tart attól, hogy a McLaren elhúzott tőlük a fejlesztések terén: „Nem gondolom, hogy amit itt láttunk az referencia, hiszen minden pályának megvan a maga karaktere. Magny-Cours-ban és Silverstone-ban is láthattuk, hogy a két pályán teljesen mások voltak az erőviszonyok. Budapest egy teljesen más pálya, nem lehet sem ezzel, sem Magny-Cours-ral összehasonlí­tani."

Arra a kérdésre, hogy mikor örülhetnek a német nézők ismét egy honfitársuk győzelmének, azt mondta: „A (német) fiúk mind nagyon jó munkát végeznek és a határig nyomják az autójukat. Ha olyan autójuk lesz, amivel nyerni lehet, meg is fogják tenni. Sebastian Vettel mindenképpen nagy jelölt erre, de még időre van szüksége és ezt meg is kell adnunk neki, hogy fejlődhessen és később a magasba emelhesse a zászlót."
(Forrás: formula1.com)



Interjú Stefano Domenicalival

í­í‚ltalában a Ferrari versenytempója jobb, mint a McLarené, a futamon azonban úgy tűnt, hogy a csapat erőssége, a gumikkal történő spórolás mellett nem tudott ebből előnyt kovácsolni. Stefano Domenicali: „Ez volt a hétvége egyik legkritikusabb pontja. í­í‚ltalában tudjuk, hogy a McLaren egy körön gyors, a verseny során pedig a tempó és az egyenletes teljesí­tmény között kötnek kompromisszumot. Sajnos most nem í­gy történt. A kvalifikáción természetesen nagyon gyorsak voltak. Ha azonban megfigyeljük Kovalainen és Lewis üzemanyag mennyiségét, akkor belátható, hogy Felipe köre nagyon jó volt. Ezúttal az első szakaszban fél másodperccel lassabbak voltunk, ami pedig azt mutatja, hogy néhány dolgot még meg kell értenünk. Tanulmányoznunk kell a részleteket, anélkül, hogy gyors megoldást próbálnánk találni, mert az olyan hiba lenne, amit most nem követhetünk el."
Felipe a verseny vége felé arra panaszkodott, hogy problémái vannak a fékekkel, és ezért nem tudja támadni Nelson Piquet-t. A fékproblémának volt valami köze ahhoz, hogy az első szakaszban nem volt elégséges a tempó?
S.D.: „Azt hiszem, hogy a fékek magas hőmérsékletével volt a probléma. Ez az egyik oka annak, hogy nem tudtuk támadni a McLarent. ősszességében Felipe sem volt elégedett az autó tapadásával. Nem tudott agresszí­ven vezetni sem a keményebb, sem a lágyabb gumikeverékkel. Ez volt a legnagyobb probléma. Ezért nem tudtuk ilyen körülmények között támadni Piquet-t."
Emlí­tette, hogy tegnap jó volt a tempó, ma viszont nem. Az lenne a legegyszerűbb válasz, hogy változtak a körülmények. Elképzelhető, hogy ez az oka?
S.D.: „Lehetséges. De, ahogyan azt elmondtam, nem akarom idő előtt meghatározni az okot. Elemeznünk kell a helyzetet. Ez túl összetett ahhoz, hogy egyszerű legyen a megoldás. Amit ma tapasztaltunk, az valami olyasmi, amit a szezonkezdet óta még nem észleltünk az egyenletes teljesí­tmény és a tempó szempontjából. A McLaren előrelépést tett ezen a téren a verseny során. A hétvégén hosszú távon jók voltak. Viszont mi ma túl lassúak voltunk, és ennek meg kell keresni az okát."
Kimi nem nyert versenyt a Spanyol Nagydí­j óta, ami pedig április végén volt. Ha nem számí­tjuk Kanadát, ahol kiesett, akkor sem mutat igazán olyan formát, amivel megnyerhetné a bajnokságot. Egyet ért ezzel?
S.D.: „Nos, a pontokat kell figyelembe vennünk. Nem akarok kockázatos következtetéseket levonni a pilótákkal kapcsolatban. Mint ahogyan Silverstone-ban Felipe, most Kimi helyzetéről nem beszélnék. Természetesen ő az első, aki nem örül ennek a szituációnak, de biztos vagyok abban, hogy Magyarországon szeretne visszavágni, mint ahogyan mi is."
Messze állt attól, hogy elégedett legyen ezen a hétvégén, pedig nagyon küzdött.
S.D.: „Igen. Nem örült annak, ahogyan az autója péntek óta viselkedett. Azt mondta, hogy a kocsi hátsó részével volt probléma, s í­gy nem volt kellő mértékű tapadás birtokában. Ha összehasonlí­tjuk ezt azzal, amit a múlt héten a tesztek során láttunk, akkor azt mondhatom, hogy ez az oka annak, hogy nem értem teljes mértékben a helyzetet. Múlt héten versenyképesek voltunk az utolsó szakaszban. Sok mindent elemeznünk kell."
A verseny során Kimi visszajelzése megegyezett Felipéjével?
S.D.: „Alapvetően igen. Nem volt elégedett az autó általános tapadásával. Nem vezethetett agresszí­van, az autó hátulja nem működött jól. Nem tudta elérni azt a tempót, amit szeretett volna. Bizonyos szempontból az első szakasz volt a legjobb számunkra."
Nem ez az első alkalom, hogy Kimi küszködött a beállí­tásokkal a teszt és a versenyhétvége között. A Ferrari beállí­tási lehetőségei rosszabbak, vagy Kimi nehezebben találja meg a helyes beállí­tásokat, mint Felipe?
S.D.: „Az biztos, hogy a beállí­tási lehetőségek szélesebb spektrumúak, ha rossz úton jársz, és nem olyan irányban haladsz, amilyenben szeretnél. Mindent összevetve a különbség azonban nem jelentős."

Ha az egész szezont vizsgáljuk, akkor össze tudná hasonlí­tani Kimi és Felipe vezetési stí­lusát és a különböző beállí­tásaikat?
S.D.: „Az egyetlen dolog, amit mondhatok az, hogy Felipe jobban szeret kevesebb üzemanyaggal futni a kvalifikáción, hogy támadni tudjon, és más tempója legyen a versenyen. Kimi ennek az ellentétét kedveli. Tovább szeret kint maradni a pályán, mert tudja, hogy a verseny hátralevő részében az egyik legerősebb. Ez a különbség a pilóták versenyzési stí­lusa között. Nehéz megmondani, hogy a beállí­tások tekintetében vannak-e eltérések. Természetes, hogy a két pilóta olyan különböző beállí­tásokat használ, amelyekkel az autó kissé másképp viselkedik, de ez nem jelentős."
Július 29-én Maranellóban megbeszélésre kerül sor. Ez a Ferrari mint csapat új szellemiségének jele?
S.D.: „A találkozó célja az, hogy a csapaton belül megbeszéljük a jövőbeli szabályok sorsát Max Mosley levelét követően. Ez jó lehetőség arra, hogy megtárgyaljuk, mi azon csapatok álláspontja, amelyek érintettek ebben a sportban."
Jelentőséggel bí­r az, hogy most Maranello a helyszí­n, mí­g korábban a Hilton szálloda volt a reptér közelében?
S.D.: „Bizonyos, hogy a Ferrari, és a Ferrari elnöke azt szeretné, ha az egész csapat részt venne ebben, mert a Ferrari a Formula-1 része. Di Montezemolo úr í­gy látja jónak."
(Forrás: formula.hu)
 

CharlieBrown

Vendég
hátsó szárny inkább vicces, az elsőből meg IMHO sok fog törni a szezon alatt :D
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
A McLaren az elmúlt két futamon egy olyan műszaki megoldást alkalmazott, amellyel megkerülhették a kipörgésgátló berendezések tiltására vonatkozó szabályt. Az FIA is vizsgálódik.

Lewis Hamilton az elmúlt két versenyen, fölényesen győzött. A brit pilóta formajavulása azonban lehet, hogy csalásból fakad.

A McLaren ugyanis egy olyan újí­tással állt elő, amely akár sértheti is a szabályok szellemét - ha a betűjét nem is. A csapat autóinak kormánykerekére a hagyományos két sebességváltó fül mellé ugyanis még két fül került, amelyekkel a pilóta a váltás közben az előre beállí­tott motorkarakterisztikák között is válthat, í­gy ideális szinten tartva a nyomatékot a kigyorsí­tásoknál, ami miatt természetesen jóval kisebb az esélye a kerekek megpördülésének. A megoldást akár kézi kipörgésgátlónak is nevezhetjük.

Hogy csalásról van-e szó, nem tiszta, de abban biztosak lehetünk, hogy ha a riválisok - főképp a Ferrari - nem tudnak előnyt szerezni egy hasonló újí­tással, és/vagy úgy érzik, hogy a McLaren ezzel jelentős előnyhöz jutott - eddig úgy tűnik -, akkor a wokingiakat be fogják panaszolni, aminek a kifogásolt fejlesztés betiltása, és büntetés is lehet a vége.

De lehet, hogy még erre sem lesz szükség, ugyanis az FIA saját hatáskörén belül is kí­váncsi lett Hamilton jelentős fölényének okára, és a Német Nagydí­j után a győztes motorját további vizsgálatokra megtartották.
 

LV
1
 

Zozi

VIP
Utoljára online
2007.07.03.
1,106
4
38
Díjak
1
38
nah szép... :no3: Remélem ha bebukik a banda akkor most nem csak a konstruktőri pontokat hanem az egyéni VB pontokat is elveszik tőlük.... ez már röhej...
 

LV
1
 

Zozi

VIP
Utoljára online
2007.07.03.
1,106
4
38
Díjak
1
38
kicsit keresgéltem:

"A Nemzetközi Automobilszövetség (FIA) már elkezdte vizsgálni az eszközt, amelynek használata miatt visszamenőleg valószí­nűleg nem kell büntetésre számí­tani, mert nem egyértelműen szabályellenes. Az viszont előfordulhat, hogy mivel nem is szabályos egyértelműen, az FIA rövidesen megtiltja a McLarennek az eszköz alkalmazását. Ha szabályosnak találja (erre kisebb az esély), várhatóan heteken, hónapokon belül a többi csapat is kifejleszti hasonló megoldását ? hiszen újí­tás nem marad lemásolatlanul a Formula?1-ben..."

ennyi.... :puke:
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Ja hiányzik a Ferraritol és csak mondták hogy benn a kers ami igazi is de az nem kers :DHa kers lenne akkor nem mondanák azt hogy nem fogják használni.Mert akkor ha ezt mondanák akkor elhinném hogy benne van. De sajnos tény ami tény le vannak maradva :DDe remélem igyis erösek lesznek
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Merzario: Rí­í‚¤ikkönen nem túl agresszí­v í­gy Hamilton lehet a bajnok

A korábbi Formula-1-es versenyző, Arturo Merzario 1979-ben visszavonult, de továbbra is figyelemmel kí­séri a futamok eseményeit. Az olasz legenda is igazi hazafi, mégis úgy véli, hogy az idei esztendőben Lewis Hamilton lesz a bajnok.
JTKIMI_wideweb__470x350,0.jpg


"Lewis Hamilton nyer, aki a tapasztalatlansága és a nagy elvárások ellenére is remekül teljesí­t. És Heikki Kovalainen is rendesen meghajtja. ??킐 olyan, mint Irvine vagy Barrichello volt a Ferrarinál." ? jelentette ki Merzario, aki úgy véli, hogy kialudt szenvedély tüze Kimi Rí­í‚¤ikkönennél.

"Kevésbé agresszí­v, mint a McLaren-ben volt. Többet kellene kockáztatnia, ahogyan Massa teszi."

A legendás pilóta úgy véli, hogy a Ferrari hibát követ el azzal, hogy szabad utat ad. "Könnyen egy nevető harmadik nyerhet. Semmi előnyük nincsen abból, hogy két versenyzőre épí­tenek."
(Forrás: formula.hu)

Vettel továbbra is az élen

A keddi naphoz hasonlóan szerdán is szikrázó napsütés, s magas hőmérsékletek fogadták a Forma-1 mezőnyét Jerezben, ahol tovább folytatódott a felkészülés a soron következő versenyekre.

A nap legjobbja ezúttal is a Toro Rosso üdvöskéje, Sebastian Vettel lett, aki kereken 100 kör megtételét követően 1:18.843-es köridővel zárt az élen, megelőzve a McLaren-Mercedes istálló tesztpilótáját, Pedro de la Rosát. Vettel egyike volt azon öt versenyzőnek, akik a szerdai napon próbára tették a Bridgestone új keverékű slick-gumijait, noha mí­g a többiek komoly munkát folytattak a barázdált abroncsokon is, addig a német pilóta szinte egész nap a jövő évre vonatkozó programra koncentrált.A Toro Rosso pilótája egyébként az Autosport-nak nemrégiben elmondta, annak ellenére, hogy immáron érvényes szerződése van a RedBull Racinggel a 2009-es esztendőre, továbbra is keményen dolgozik jelenlegi csapatával, hiszen nyolc verseny még hátra van az idei szezonból.?Nem változott meg a hozzáállásom a szerződés aláí­rása után" - mondta Vettel.?Továbbra is lépésről lépésre haladok, "Egyre jobb eredményeket érünk el. Remek a hangulat és ha sikerül kisebb újí­tásokat eszközölni, akkor még versenyképesebbek leszünk."
"Az elmúlt versenyeken a legjobb tí­z között végeztünk, és remélem, hogy hasonló lendülettel folytathatjuk. Ahhoz, hogy tartani tudjuk a tempót továbbra is fejlesztenünk kell és keményen dolgozni." - tette hozzá Vettel, aki bizakodó, hogy a Magyar Nagydí­jon is bejut az időmérő második etapjába.
"Nehéz versenyre számí­tok, de mindent beleadok, hogy a lehető legjobb eredményt érjem el."
A második helyen tehát Pedro de la Rosa végzett, aki a délelőttöt arra használta, hogy szintén a bordázatlan felületű abroncsokat tegye próbára a 2009-es idényre szánt aerodinamikai beállí­tásokkal párosí­tva. A spanyol pilóta legjobb köridejét még a délelőtt folyamán érte el, délután már az idei évben is használatos bordázott abroncsokon futott, melyekkel nem tudott javí­tani. A tervek szerint ma is a wokingi gárda tesztpilótája lesz majd szolgálatban, ám teljes bizonyossággal nem állí­thatjuk, hiszen a McLaren-Mercedes hivatalos programterve szerint csak úgy, mint kedden, tegnap is Gary Paffett kellett volna, hogy helyet kapjon az MP4-23-as volánja mögött.De la Rosa mögött mindenesetre négy tizedmásodperccel lemaradva a világbajnoki cí­mvédő Kimi Rí­í‚¤ikkönen végzett, aki Luca Badoert váltotta a maranellói gárdánál. A finn pilóta 76 kör megtételét követően zárt a harmadik helyen, ettől függetlenül azonban ő volt a leggyorsabb versenyző azok közül, akik nem tették fel a slick-abroncsokat. A finn pilóta az F2008-as konstrukció különféle beállí­tásait próbálgatta, s noha úgy volt, hogy vetélytársaikhoz hasonlóan ők is a 2009-es reguláknak megfelelő csomaggal lépnek pályára, erre várhatóan csak ma kerül sor, amikor is a finn pilótával tovább folytatja majd a munkát a vörös osztag Spanyolországban.
Rí­í‚¤ikkönent Rosberg, Webber, valamint a Honda tesztpilótája, Alexander Wurz követi, akik Vettelékhez hasonlóan szintén 2009-es aerodinamikai csomaggal, illetve slick-gumikkal léptek pályára.
Azt követően, hogy a mezőny többségével ellentétben a Toyota Jarno Trullival már kedden elkezdte a felkészülést a következő idényre, az olasz pilóta tegnap főként a következő futamokra való felkészüléssel foglalkozott. A kölni gárda versenyzője végül hetedikként zárt, megelőzve honfitársát, a Force India tesztversenyzőjét, Vitantonio Liuzzit.
?A 2009-es idény tegnapi előkészületei után ma visszatértünk az ez évi munkába" - mondta Trulli.
?Ma különösen a Magyar Nagydí­jra összpontosí­tottunk, a délelőtt folyamán átnéztük a beállí­tásokat, mert délután túl szeles és forró volt az időjárás."
?Ebéd után a pálya és a szélcsatorna aerodinamikai összefüggéseit elemeztük. Teszteltünk néhány, a Magyar Nagydí­jra szánt aerodinamikai csomagot. Sok kört meg tudtunk tenni és sikerült fejlődni."
?A mai nap nem a köridőkről szólt, hanem az autóról. Szoros küzdelemben vagyunk a konstruktőri bajnokság negyedik helyéért, és ezt szeretnénk elérni."
Az utolsó két helyen a Renault idei első dobogós helyezését a hétvégén megszerző Nelsinho Piquet, valamint a BMW-Sauber tesztpilótája, Christian Klien zárt.
Utóbbi versenyző a keddi incidenst követően szerdán 89 kört tett meg a spanyol versenypályán, s nagyjából 2 másodperces hátránnyal végzett tizedikként.
A csapathoz kapcsolódó hí­r egyébként, hogy a keddi napon áramütést szenvedő szerelő az éjszakát kórházban kellett, hogy töltse, miután a délután folyamán rosszullétre panaszkodott. A csapat egyelőre vizsgálja, hogy miért váltott ki a KERS (kinetikus energia-tároló rendszer) ekkora feszültséget az F1.08-as konstrukcióból.<blockquote> 1.(GER)S. VettelToro RossoSTR31:18.843 100
2.(ESP)P. de la RosaMcLarenMP4-231:19.061+0.218122
3.(FIN)K. Rí­í‚¤ikkönenFerrariF20081:19.446+0.60376
4.(GER)N. RosbergWilliamsFW301:19.861+1.018112
5.(AUS)M. WebberRed Bull RacingRB41:20.021+1.178105
6.(AUT)A. WurzHondaRA1081:20.416+1.57381
7.(ITA)J. TrulliToyotaTF1081:20.534+1.69151
8.(ITA)V. LiuzziForce IndiaVJM-011:20.577+1.734102
9.(BRA)N. Piquet Jr.RenaultR281:20.827+1.98499
10.(AUT)C. KlienBMW SauberF1.081:20.850+2.00789</blockquote>

Rí­í‚¤ikkönen: Az év legnehezebb hétvégéje volt a hockenheimi

Kimi Rí­í‚¤ikkönen a múlt hétvégi Német Nagydí­jon csak a hatodik helyen ért célba, í­gy most hét ponttal van lemaradva a világbajnoki pontversenyt vezető Lewis Hamilton mögött. A Ferrari finnje úgy vélte, Hockenheimben az év legrosszabb hétvégéjét kellett átélnie, ám biztos abban, hogy hamarosan jobbra fordulnak a dolgok.
18002330334.jpg

Németországban Hamilton lehengerlően vezetett, a brit jóval gyorsabb volt riválisainál, és a pole pozí­cióból rajtolva megnyerte a futamot. A Ferrari Felipe Massa révén begyűjtött ugyan egy harmadik helyezést, de az olasz csapat a múlt hétvégén nem igazán tudta felvenni a versenyt a wokingiakkal.
"Egészen biztos, hogy az év legnehezebb hétvégéje volt a hockenheimi. Borzasztó volt a péntek, még komplikáltabb a szombat, a vasárnap pedig nagyon szomorúan végződött"- idézte Rí­í‚¤ikkönent az f1-live.com. "Nem sikerült jól beállí­tani az autót, és a versenygép egyáltalán nem volt stabil. Remek tapadásra van ugyanis szükség ahhoz, hogy Hockenheimben jó köridőket produkálj, de az autó hátsó felével az egész futam alatt bajlódtam."

A futam után a finn pilóta elismerte, hogy Silverstone-hoz hasonlóan Németországban is jobb volt a McLaren-Mercedes, éppen ezért a Ferrarinak nagyon keményen kell folytatni a fejlesztéseket, ha világbajnoki cí­met akar ünnepelni a szezon végén.

"Nyilvánvaló, hogy megváltozott a helyzet. Hétpontos hátrányban vagyok a tabellán, mint a Kandai Nagydí­j után"- ismerte el Rí­í‚¤ikkönen. "Meg kell vizsgálnunk és elemeznünk kell minden egyes részletet, és meg kell fejtenünk, miért is voltunk olyan lassúak, mert valaminek lennie kellett, ami nem működött megfelelően."

"Néha megtörténnek ilyen dolgok, amikor fejleszteni akarod az autót. Egy dologban azonban biztos vagyok: lesz egy olyan F2008-asunk, amellyel hamarosan ismét a győzelemért harcolhatunk?"- tette hozzá a finn optimistán.



Rí­í‚¤ikkönen ezúttal sem bí­rt a slick gumisokkal Jerezben, Webber az élen

Sebastian Vettel már csak ezért sem végezhetett a harmadik tesztnapon is az élen Jerezben, mivel már nem ült autóba. Csütörtökön viszont í­gy is egy Red Bullos pilóta volt a leggyorsabb, Mark Webber ugyanis az élre repí­tette a Red Bull Racing R4-esét. A 3. napon is nagy meleg fogadta a csapatokat Spanyolországban. A remek körülményeket ezúttal is az összes csapat kihasználta, és sokat voltak forgalomban a slick (sima futófelületű) gumik is.
Csütörtökön Mark Webber zárt az élen 1:19.176-tal, de az ausztrál három tizeddel is elmaradt Sebastian Vettel szerdai legjobbjától, ami egyben az e heti legjobb köridő is.

Webber munkáját nem hátráltatta technikai probléma, í­gy 85 kört tehetett meg, ezalatt pedig az RB4-es új fejlesztéseit valamint a Bridgestone új slick gumijait is kipróbálta.

A 2. pozí­cióban Nelsinho Piquet landolt a Renault-val. A brazil 95 kört tett meg, ami napi csúcsnak számí­t. A hockenheimi ezüstérmes ma kipróbálta a slick gumikat is, sőt autóján egy különleges szerkezet is feltűnt. A mérnökök ugyanis egy mérőműszert szereltek a kerék köré, amellyel az újgenerációs gumik felületi hőmérsékletét igyekeztek mérni.

A 2009-től újra bevezetésre kerülő sima futófelületű gumikat ma sem használta Kimi Rí­í‚¤ikkönen, aki 3. lett a Ferrarival, és elsősorban a következő futamokra, í­gy a Magyar Nagydí­jra való felkészülésre fókuszált.

A finn világbajnoktól csak egy hajszállal volt lassabb a Force India tesztpilótája, Vitantonio Liuzzi a 4. legjobb időt produkálta. A jelek szerint az indiai kiscsapat profitálhat majd a szezon hátralévő részében a gyorskapcsolású váltó bevetéséből.

A McLaren-Mercedes autóját Pedro de la Rosa nyüstölte, illetve csak nyüstölte volna a mai napon. A spanyol tesztpilóta ugyanis összesen csak 39 kört tehetett meg, mivel délelőtt és délután is műszaki problémák léptek fel, í­gy az edzésidő számára igencsak megrövidült. De la Rosa első leállása miatt délelőtt meg is kellett szakí­tani a körözést.


1. M. WebberRed Bull RacingRB41:19.176 85
2. N. Piquet Jr.RenaultR281:19.334+0.158 95
3. K. Rí­í‚¤ikkönenFerrariF20081:19.434+0.258 84
4. V. LiuzziForce IndiaVJM-011:19.544+0.368 86
5. P. de la RosaMcLarenMP4-231.19-850+0.674 39
6. S. BourdaisToro RossoSTR31:20.029+0.853 77
7. K. NakajimaWilliamsFW301:20.097+0.921 88
8. T. GlockToyotaTF1081:20.421+1.245 78
9. R. BarrichelloHondaRA1081:20.641+1.438 68
10. N. HeidfeldBMWF1.081:20.896+1.720 97
 

kubica

Vendég
Majd most elmeszelik a mekiket,csalásért(rejtett kipörgésgátló).......azt akkor egálba lesznek..:nasty:
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
"továbbra sem döntötték el, hogy vajon bevetik-e a rendszert a szezon kezdetekor vagy sem." Hát ja ezitt a bibi :Dde énis Forza Ferrari ugyhogy remélem igen és remélem jó is lesz a vas és nem az utsó helyen fog kullogni :D
 

Kedvezményes Data.hu prémium előfizetés itt! Tölts villámgyorsan, korlátok nélkül!