LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Látom nem tetszik nehéz elviselni mi.Szarügy hihihihihihi :D
 

LV
1
 

Zozi

VIP
Utoljára online
2007.07.03.
1,106
4
38
Díjak
1
38
Csak Kubica érdemel 5-öst az F1-év felénél

Feléhez érkezett a Forma-1 2008-as idénye, nem kevesebben, mint hárman vezetik azonos pontszámmal a világbajnokságot. Megjósoplhatatlan, hogy ki nyer a végén, nem is próbálkozunk, ehelyett félévi értesí­tőt osztottunk a 10 legjobb pilótának. És mondják meg önök, hogy ki lesz a bajnok.
Féltávnál értékelni akartuk a Forma-1-es szezont, a versenyeket, a látványt, az izgalmat, okoskodni akartunk az esélyekről, ki nyerhet itt, ki győzhet ott, és legfőképp, hogy ki lesz a világbajnok.
Aztán ránéztünk a vb állására: Hamilton 48 pont, Massa 48 pont, Raikkönen 48 pont, Kubica 46 pont. Azaz a jósolgatás felesleges, bárki nyerhet bárhol, bármelyikük lehet világbajnok.í­??


Code:




Linkeket csak regisztrált tagok láthatják!  Bejelentkezés :::  Regisztráció






Fél év alatt semmivel sem kerültünk közelebb a megfejtéshez, ahhoz, hogy ki örül a legvégén, ezért inkább megnéztük, hogyan nem kerültek előrébb a pilóták. A pontegyenlőség miatt a vb akár most is kezdődhetne, mindenki nulláról indul akkor is, ha kilenc nagydí­j már mögötte van.


A legjobb tí­zet értékeljük, kiosztjuk a félévi értesí­tőt.


1. Lewis Hamilton (48 p.)
Vezeti a pontversenyt, mégsem kaphat ötöst. Remek győzelem Ausztráliában, visszaesés Európában, szép siker Monacóban, ostobaság Kanadában, totális kudarc Franciaországban, zseniális győzelem Silverstone-ban. A legmagasabb szintű profi teljesí­tményekből képes visszaesni a legamatőrebb hibákba, szép előnnyel vezethetne, ha képes lenne megállni a pirosnál. Valószí­nűleg Sir Jackie Stewartnak van igaza: 23 esztendősen, másodévesként még tapasztalatlan. Ha képes gyorsan felnőni, bajnok lehet.

Érdemjegy: 4.

2. Felipe Massa (48)
Nagyjából, mint Hamilton, ha a klasszis megmozdulásokat és a dilettáns hibákat nézzük. Két kiesés az első futamon, azóta három győzelem, a szokásos bahreini és a török, legutóbb, Franciaországban már a szerencse is mellé állt. Utána váratlan összeomlás Silverstone-ban, öt megpördülés, két kör hátrány, 13. hely. í­í‚gy is partiban van világbajnok csapattársával, sőt több futamot nyert nála. Ha helyrerázódik és kiegyensúlyozott lesz, összejöhet a cí­m.

Érdemjegy: 4.

3. Kimi Raikkönen (48)
Két legnagyobb vb-ellenfeléhez hasonló hibák, teljes kihagyás Ausztráliában és Monacóban. Két győzelem, de április vége óta semmi, a Francia GP-n a szerencse is elpártolt tőle, sőt már korábban, amikor Kanadában Hamilton kiütötte. Az utóbbi két hónapban mclarenes önmagára emlékeztet, ha remekül vezet, akkor sem tud nyerni. Neki is állna a jó osztályzat, de világbajnoki cí­me miatt magasabbak az elvárások, í­gy csak közepest kap. Ebből persze még ötös is lehet év végére.

Érdemjegy: 3.

4. Robert Kubica (46)
Senki nem számí­tott rá, senki nem várta, hogy cí­mközelben lesz féltávnál, hogy közben vezet is egy ideig, sőt nyer egy futamot. A motorfék és a kipörgésgátló betiltása mintha életre keltette volna, de legalábbis kihozta belőle azt a plusz tehetséget, amire az új szabályok miatt szükség van. Szinte eltüntette csapattársát, Nick Heidfeldet, és ha a Brit GP-n nem csúszik ki, csillagos ötöst érdemelne. í­í‚gy 4,5-re rontott, de kerekí­tsünk fölfelé.

Érdemjegy: 5.

5. Nick Heidfeld (36)
Félévét meghatározta Kubica feltörése, képtelen volt megállí­tani a lengyel tehetséget, egyértelműen háttérbe szorult mögötte a BMW-nél. Nem nyert futamot, nemcsak idén, még soha, de a dobogós helyeket gyűjti, ezért akár ő is esélyes lehet a világbajnoki cí­mre. Sansza a felzárkózásra a következő futamon jöhet el, Németországban, ahol csapata is otthon lesz, és ő is.

Érdemjegy3.

6. Heikki Kovalainen (24)
Néhány fellángoláson és a silverstone-i pole pozí­ción kí­vül semmi, dobogó is alig. Mindössze egyszer végzett az első háromban, még a szezon elején, Malajziában. Kétségtelen, Lewis Hamilton csapattársának lenni a McLarennél nem könnyű, de ennél azért többre számí­tottunk tőle. Ron Dennis csapatfőnök szerint eljön az ideje, de addig marad az, aminek szerződtették: tökéletes másodpilótának az angol mögött.

Érdemjegy: 3.

7. Jarno Trulli (20)
Meglepetés, bár közel sem akkora, mint Kubica. Hasonlí­t a lengyelhez abban, hogy őt is a kipörgésgátló betiltása ébresztette. Leí­rták a szezon elején, de visszatért, Franciaországban remek harmadik helyet szerzett a még mindig csak közepes Toyotának. újra élvezi a Forma-1-et, ez látszik is.

Érdemjegy: 4.

8. Mark Webber (18)
A Red Bullal néha zseniális, de összességében lúzer. őt pontszerző hely zsinórban, a Brit GP-n szenzációs vezetéssel a második rajthelyet csí­pi el az időmérőn, de az ötödik kanyarban már szemben áll a forgalommal, fújhatja a versenyét. A hétvégi eset pontosan jellemzi őt és eddigi szezonját, de mivel a csapatától sokat nem vártak, benne meg ennél több van, ösztönzésképp megajánljuk a közepest.

Érdemjegy: 4.

9. Fernando Alonso (13)
Az a tanuló, akinek már megvan a nyelvvizsgája, de időkitöltőként bejár az órákra a társaság miatt. Alonsónak valószí­nűleg már ferraris szerződése van 2010-re, addig el kell ütnie az időt valahogy. A Renault idei kocsija is maximum önszórakoztatásra jó, és az sem segí­ti, hogy főnökei dilettáns módjára szúrják el a versenyeit, előbb Kanadát, majd Silverstone-t. Még ezzel a gyenge kocsival is az első sorból indult Barcelonában, harmadikként Franciaországban. Az esőben legutóbb csodásan ment, de valószí­nűleg jobban élvezte a Real Madrid bajnoki-, a spanyol válogatott Eb- és Rafa Nadal Wimbledon-győzelmét. Motiváció nélkül is klasszis.

Érdemjegy: 4.

10. Rubens Barrichello (11)
Megdöntötte Riccardo Patrese GP-indulási rekordját, rátalált korábbi főnökére, Ross Brawnra, és Silverstone-ban újra dobogóra került, annak ellenére, hogy már csak levezet a Hondánál. Ha jól aládolgoznak, még mindig képes fölvillantani tehetségét, a harmadik hely abszolút meglepetés tőle és a Hondától is.

Érdemjegy: 4.

Mi tehát nem mertünk tippelni a fent részletezett okok miatt, viszont értesí­tőink kiosztása után, kilenc nagydí­jjal a vége előtt azt kérjük önöktől, merjék megmondani, ki lesz a világbajnok az öt legesélyesebb klasszis közül: Hamilton, de akár a jelenleg csupán ötödik Heidfeld is befuthat.


index.hu
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
A Honda kiszáll a Forma-1-ből

A 2008-as volt a Honda utolsó évada a Forma-1-ben, jelentette be Fukui Takao, a japán autógyártó elnök-vezérigazgatója egy tokiói sajtótájékoztatón. Péntektől árulják a csapatot, ha nem akad vevő, eltűnnek a sorozatból.
Fukui Takao a világgazdasági válsággal indokolta a döntést. A megemelkedett költségek és a gépkocsik iránti kereslet visszaesése miatt kényszerül arra a vállalat, hogy kivonuljon az évente több tí­zmilliárd dolláros költséggel járó sportágból.
Az istálló - amely az idei szezon során 294 millió dolláros költségvetéssel szerepelt a Forma-1-ben - legutóbb a konstruktőrök versenyében az utolsó előtti helyen végzett, a pilótáknál Rubens Barrichello a 14., Jenson Button a 18. lett.

Az év elején fiókcsapatukat, a Super Agurit megszüntették anyagi okokra hivatkozva, de a távozás í­gy is nagyon váratlan. A Honda kiválása azt jelenti, hogy jövőre - amennyiben a többi csapat marad - már csak 18 autó indul.
A japán cég - amelynek eddig 760 dolgozójától kellett megválnia, az autógyártást pedig világszerte 140 ezer darabbal csökkentette - tárgyalásokba kezd Forma-1-es csapatával annak további sorsáról, beleértve lehetséges eladását is.
Az értékesí­tés nagyon nehéz lesz, mert az utóbbi két év környezetvédelmi filozófiája miatt az istállónak nincsenek nagy, tőkeerős szponzorai, í­gy kvázi az egészet szinte a nulláról kellene felépí­tenie egy vállalkozónak.
388267_f553e6f9cf82fba52b4a795a91fd5033_wm.jpg


A visszavonulófélben lévő 37 éves Rubens Barrichello és a még csak 28 éves Jenson Button marad kocsi nélkül.
A márka a 80-as években motorjaival uralta a sorozatot, Alain Prosttal és Ayrton Sennával világbajnokságokat nyert. A gazdasági világválság hatásait viszont, úgy tűnik, csak úgy vészelheti át, ha megszabadul az évi 250 milliós eurós kiadást jelentő F1-projekttől.
Hozzájárul a távozáshoz az is, hogy 2006-os, gyári csapatkénti visszatérésük óta - előtte évekig a jogelőd BAR-csapatnak szállí­tottak motorokat - gyengén szerepelnek, csak egy futamot nyertek, a 2006-os Magyar Nagydí­jat, Jenson Buttonnal. Az utóbbi két évben pocsékul mentek, mindössze egy dobogós helyezést értek el, Barrichellóval, az idei esős Angol GP-n.
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
fhat.jpg
Code:




Linkeket csak regisztrált tagok láthatják!  Bejelentkezés :::  Regisztráció




lg.php

Code:




Linkeket csak regisztrált tagok láthatják!  Bejelentkezés :::  Regisztráció




fhat.jpg
A Ferrari Amerikában készül a 2009-es idényre

Megbí­zható források szerint a Ferrari minden eddiginél keményebben készül a következő idényre, amit az is bizonyí­t, hogy az olasz gárda több szakembere is Amerikába utazott, ahol a csapat kibérelt egy hipermodern szélcsatornát.Mivel az elmúlt évek legösszetettebb és legnagyobb szabálymódosí­tási csomagja kerül bevezetésre a Forma-1-ben a következő idényben, a csapatoknak szinte mindent a nulláról kellett kezdeniük a jövő évi autóik tervezésekor.

Ezért is fontos a téli felkészülési időszak, mert aki most jól dolgozik, akár előnybe is kerülhet a többiekkel szemben.

Természetesen a Ferrari sem szeretne lemaradni, ezért is utazott el Amerikába, ahol egy 1:1 arányú (egyes feltételezések szerint a Moog birtokában lévő) szélcsatornában készül a 2009-es idényre.

A világbajnok csapat eddig a saját, illetve a Dallara szélcsatornáját használta az aerodinamikai fejlesztésekre, ám kinőtte azt, ezért kellett más lehetőség után néznie.

Eközben olyan hí­rek kaptak szárnyra, melyek szerint a Ferrari megoldást talált azokra a problémákra, amik hátráltatták a KERS fejlesztésében, ám most azon serénykednek a mérnökök, hogy 10 kilogrammal könnyebbé tegyék az új autót.

A Ferrari a jövő héten megrendezésre kerülő jerezi teszteken Kimi Raikkönennel és Felipe Massával gördül majd pályára, akiknek először nyí­lik lehetőségük arra, hogy kipróbálják az új szárnycsomagot, értesült a finn Turun Sanomat.
 

LV
0
 

kozmi91

VIP
Utoljára online
2007.12.20.
290
0
16
32
Code:




Linkeket csak regisztrált tagok láthatják!  Bejelentkezés :::  Regisztráció





Ezek mien hülyék???
Nem is ez lesz az első éjszakai futam.
 

LV
1
 

Zozi

VIP
Utoljára online
2007.07.03.
1,106
4
38
Díjak
1
38
én sem csak másoltam.. :Dén Kiminek alapból 5-t adnék.... :DMassa 4, a többi meg 2... :D
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Montezemolo: Sajnálom, ami a Hondával történt

Ahogyan arról a tegnapi napon beszámoltunk, a Honda csapata hivatalosan is bejelentette, hogy a gazdasági válság miatt azonnali hatállyal felfüggeszti Formula-1-es projektjét, s távozik a sportból.A megerősí­tést követően számos találgatás kapott szárnyra, melyek elsősorban a Formula-1 jövőjével állnak összefüggésben.
Sajtóértesülések szerint a csapatok által nemrégiben létrehozott szövetség, a FOTA rendkí­vüli megszorí­tásokat tervez.
A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo ezzel együtt sajnálatát fejezte ki a japánok kivonulásával kapcsolatban, s elárulta, hogy londoni ülésükön sikerült számos fontos döntést meghozniuk a Száguldó Cirkusz jövőjével kapcsolatban.
„Nagyon sajnálom, ami a Hondával történt" - kezdte Montezemolo.
„Ebben a nehéz pillanatban őszintén együttérzek a csapat tagjaival. Sajnos megtörténhetnek ilyen dolgok a hasonlóan nehéz időkben. Az évek során számos gyártót láttunk, akik érkeztek vagy éppen távoztak."
„Először is szeretném elmondani, hogy nagyon elégedett voltam a találkozó rendkí­vül segí­tőkész hangulatával. Egyhangúan sorra vettünk néhány fontos döntést, akár a 2009-es és 2010-es, akár a 2011-es idényről legyen szó. Ez utóbbival kapcsolatban előterjesztettünk egy, a motorokról szóló indí­tványt is."
„Adtunk néhány ötletet a költségcsökkentésre, melyek elsősorban a kisebb csapatok elősegí­tésére szolgálnak."
„Azt gondolom, hogy sikerült választ adnunk az FIA számos kérdésére és bebizonyí­tottuk, hogy igenis tudunk reagálni ezekre és tudunk megfelelő javaslatokkal előállni."
„Rövidesen szeretnénk összehozni egy találkozót Max Mosley-val, hogy beavassuk a javaslataink részleteibe. Valamint abban is egyetértettünk, hogy találkoznunk kell Bernie Ecclestone-nal is, hogy a bevételek elosztásáról is szó essen."
 

LV
0
 

Fish_BASC

Power User
Utoljára online
2006.01.29.
66
0
6
40
Nem hinném hogy nem lesz Honda... elég jó embereik vannak, hogy megmaradjon a csapat szerintem. Ha mégis az érdekes lesz...felettébb
 

LV
0
 

kozmi91

VIP
Utoljára online
2007.12.20.
290
0
16
32
Hát én annyira nem sajnálom, igaz Kimi drukker vagyok ezért örülnék ha nem lenne, viszont az új Hockenheim egy olyan suar pálya, hogy eső nélkül aligha láthatnánk jó versenyt. Én aszondom legyen eső, és ne kúrják el a Ferrarisok.
 

LV
0
 

Fish_BASC

Power User
Utoljára online
2006.01.29.
66
0
6
40
Én csak annyit tudok hozzászólni a témához, hogy: HAJRí­í‚ ALONSO!!!!!! :D
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Ja meg annyi hogy a legtöbb leggyorsabb kör szerintem nem 74 hanem 76
legtöbb első soros rajthelyezés (114) szerintem 115


Na jól van nem í­rogatom itt van egészen


 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Semmi baj hogy rosszul í­rtad ki csak ha már ki í­runk valamit akkor az legyen pontos azért í­rtam csak ki :D
 

LV
1
 

Zozi

VIP
Utoljára online
2007.07.03.
1,106
4
38
Díjak
1
38
A McLaren-Mercedest erősí­tő Lewis Hamilton remek utolsó körének köszönhetően, 1:15.025-tel lett a leggyorsabb a Formula-1-es Német Nagydí­j második szabadedzésén. Közvetlenül mögötte a Ferrari két klasszisa, Felipe Massa (1:15,722) és Kimi Rí­í‚¤ikkönen (1:15,760) végzett.

A délelőtti gyakorláson a McLaren diktálta a tempót, Hamilton (1:15,537) mögött Kovalainen (1:15,666) végzett, í­gy az ellenfelek számára adott volt a feladat a folytatásra. Természetesen mindenki azt várta, hogy majd a Ferrari viaskodik a wokingiakkal, de természetesen a BMW szurkolói is javulást vártak.
A pénteki második edzés elején Vettel 1:17,142-vel vezetett, mögötte a néhány órával korábban nagyot bukó Kubica következett 1:17,547-tel. A jövőre már a Red Bullnál szereplő 21 éves német versenyző hamarosan 1.16,830-ra, mí­g a lengyel pilóta 1.17,146-ra javí­tott. Röviddel később alaposan átalakult az élmezőny: Hamilton 1:15,817-et repesztett, mí­g Massa 1:16,781-gyel, Heidfeld 1:16,810-zel mutatkozott be. Kovalainen (1:16,816) és Alonso (1:17,031) is bekerült a legjobb hat közé.
Néhány perccel később a Ferrari brazil ásza 1:16,310-zel erősí­tette meg pozí­cióját, mögé került Vettel 1:16,478-cal. Massa folyamatosan araszolt Hamilton felé, a második félóra elején már 1.15,826-nál járt, mí­g a cí­mvédő Rí­í‚¤ikkönen 1:16,572-vel az ötödik helyen állt. Hamarosan már 1:16,045-nél tartott a maranellóiak finn csillaga, vagyis egyre közelebb került a brit pilótához.
Negyven perccel a leintés előtt megtörtént a helycsere az élen: Massa 1:15,722-vel előzte meg Hamiltont. Hosszú szünetet követően a brit csillag is javí­tott, 1:15,739-re. A hajrá kezdetén Rí­í‚¤ikkönen 1:15,981-nél járt, biztosan őrizte a harmadik helyet.
í­??gy tűnt, rendkí­vül izgalmasak lesznek az utolsó percek, de sokáig semmi lényeges nem történt. Hamilton a legvégén megemberelte magát, 1.15,025-ös Pazar idővel vette vissza a vezetést. Rí­í‚¤ikkönen 1:15,760-nal válaszolt, de ezzel nyilván nem lehetett maradéktalanul elégedett.
Folytatás szombaton a harmadik szabadedzéssel és az időmérővel.





0_4.jpg
0_4.jpg


0_4.jpg


59. FORMULA-1-ES VILí­í‚GBAJNOKSí­í‚G, NÉMET NAGYDí­í‚J, 2. SZABADEDZÉS
<blockquote>1. Lewis Hamilton Nagy-Britannia McLaren-Mercedes 1:15.025 p 37 kör
2. Felipe Massa Brazí­lia Ferrari 1:15.722 31
3. Kimi Rí­í‚¤ikkönen Finnország Ferrari 1:15.760 34
4. Heikki Kovalainen Finnország McLaren-Mercedes 1:15.990 37
5. Mark Webber Ausztrália Red Bull-Renault 1:16.017 25
6. Fernando Alonso Spanyolország Renault 1:16.230 38
7. Nico Rosberg Németország Williams-Toyota 1:16.355 41
8. Robert Kubica Lengyelország BMW-Sauber 1:16.363 36
9. Nick Heidfeld Németország BMW-Sauber 1:16.377 40
10. David Coulthard Nagy-Britannia Red Bull-Renault 1:16.378 35
11. Sebastian Vettel Németország Toro Rosso-Ferrari 1:16.422 41
12. Jarno Trulli Olaszország Toyota 1:16.530 45
13. Jenson Button Nagy-Britannia Honda 1:16.542 38
14. Rubens Barrichello Brazí­lia Honda 1:16.677 28
15. Nelsinho Piquet Brazí­lia Renault 1:16.734 42
16. Timo Glock Németország Toyota 1:16.781 44
17. Kazuki. Nakadzsima Japán Williams-Toyota 1:16.829 21
18. Sebastien Bourdais Franciaország Toro Rosso-Ferrari 1:16.860 14
19. Adrian Sutil Németország Force India-Ferrari 1:17.008 39
20. Giancarlo Fisichella Olaszország Force India-Ferrari 1:17.047 37

</blockquote>sporthirado.hu
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Honda: A Ferrari igent mondott a motorokra

Az olasz istálló az idei szezonban kész motorokat szállí­tani a nagy nehézségekkel küszködő 'Honda' istállónak. Ross Brawn hosszú éveken át dolgozott a Ferrari szakembereként, ám a 2008-as esztendőt már a Hondánál kezdte meg.
A japán istálló egy igen gyenge szezont zárt. Később a gazdasági válságnak köszönhetően a japán gyár bejelentette, hogy kivonul a Formula-1-ből.

A Ross Brawn és Nick Fry vezette gárda márciusig kapott haladékot. Három hónapuk maradt, hogy vevőt találjanak.
Brawn még mindig nagyon jó kapcsolatot ápol az olasz istállóval, ezért felkereste korábbi munkahelyét, és segí­tséget kért.

A Ferrari egyik szóvivője megerősí­tette a hí­reket, de megállapodás még nem született.

"Megkérdeztek minket, hogy hajlandóak lennénk-e őket motorokkal ellátni, és mi igent mondtunk". í¢?í¢?? mondta a szóvivő a német SID hí­rügynökségnek.

„Ez minden, semmi több.í¢?í‚ í¢?í¢?? tette hozzá.

Ennek értelmében az új csapat autójában 2.4 literes V8-as erőforrás í¢?í¢??tombolnaí¢?í¢?? - már csak vevőt kell találnia Brawn-éknak.

Nem mellesleg a Ferrari a Toro Rosso-nak is szállí­t motorokat, és legutóbb a Force India is az olaszoktól kapta a fő erőforrást, de az indiai kezekben lévő istálló autóit idén már McLaren-Mercedes motorjai fogják hajtani.


A McLaren megelőzte a Ferrarit


A nagy rivális Ferrari egy globális felmérés alapján csak a második legnépszerűbb csapat a McLaren-Mercedes mögött a Formula-1-ben.

Egy globális felmérés szerint a rajongók legnagyobb százalékának a szí­ve McLaren-Mercedes-ért dobog, í­gy a Ferrari hosszú évek után, de lekerült az első helyről.

Egy évvel a kétszeres világbajnok spanyol, Fernando Alonso távozása, és a kémbotrány után jelenleg a McLaren-Mercedes a legnépszerűbb csapat a Formula-1-ben.
A felmérést a Renault istálló cí­mszponzora az ING készí­tette, amit az F1 Racing magazinban jelentettek meg.

160 ország vett részt a szavazásban, és végül a McLaren 29%-al, de elvitette a prí­met. Az eredmény a két évvel összehasonlí­tott felméréssel szemben jóval magasabb, hiszen akkor csupán 21%-ot kapott a világbajnok csapat. Lewis Hamilton két éve tagja a Formula-1-nek. Az 23 éves brit érkezése egyértelműen jó hatással volt a wokingi csapat hí­rnevére.

A Ferrari két esztendővel ezelőtt a rajongók 30%-át í¢?í¢??birtokoltaí¢?í¢??, mí­g 2008-ban ez 28%-ra csökkent.

A felmérésben a szavazók legnagyobb százaléka már több mint 10 éve figyeli a Formula-1 minden történését, és legalább egy futamot a helyszí­nen tekintett meg.





Tí­z kérdés a kinetikus energia visszanyerő rendszerről


Az idei esztendőben az egyik legnagyobb ismeretlen a kinetikus energia visszanyerő rendszer bevetése lesz a Formula-1-ben, amely számos kérdést vet fel. Az Auto Motor und Sport a legfontosabbakra adott választ.

Mennyi plusz teljesí­tmény áll a versenyzők rendelkezésére?
Mivel a motorok percenkénti fordulatszámát tizennyolcezerre csökkentették, közel ötven lóerővel csökkent a teljesí­tmény is. A kinetikus energia visszanyerő rendszer aktiválása után plusz 82 lóerő áll a versenyző rendelkezésére 6,7 másodpercig.

Mikor alkalmazható a kinetikus energia visszanyerő rendszer?
100 kilométeres óránkénti sebesség felett, de javasolt a kilencven százalékos gázpedálhasználat.

Egyszerre el kell használni a plusz teljesí­tményt?
Nem, a versenyző eloszthatja.

Honnan tudja egy versenyző, hogy mennyi plusz teljesí­tmény áll még a rendelkezésére?
A kijelző százalékos arányban kií­rja neki. 50 százalék annyit jelent, hogy még 3,35 másodpercig áll rendelkezésére a plusz 82 lóerő.

Mi történik, ha nem aktiválják a plusz teljesí­tményt?
Az akkumulátorok túltöltődhetnek.

Mi történik, ha a kinetikus energia visszanyerő rendszer gombját egy versenyző hosszabb ideig nyomja, mint 6,7 másodperc?
Az egységes elektronika 6,7 másodperc után blokkolja a rendszert. Az újabb kör megkezdésével feltöltődik a plusz-teljesí­tmény egyenleg.

Az időmérő edzésen is használható a KERS?
Nem. A parc-fermé szabályok értelmében nincsen lehetőség arra, hogy a kinetikus energia visszanyerő rendszer elemeit ballasztokkal helyettesí­tsék. A KERS a fedélzeten marad, de nem üzemel.

Melyik csapatok haladnak a legjobban a fejlesztésekkel?
A McLaren-Mercedes és a BMW-Sauber teljesí­tette a legtöbb kilométert a hibridrendszerrel. A nevezett csapatok a beállí­tási szakaszba érkeztek, és azt tesztelik, hogy hogyan lehet optimálisan kihasználni az elektromotort, és elérni azt, hogy ne befolyásolja nagy mértékben a fékegyensúlyt.

Kik vannak lemaradva?
A Ferrari, a Williams és a Renault rendelkezik kinetikus energia visszanyerő rendszerrel, de késében vannak. A Ferrari párhuzamos fejlesztéseket végez, mí­g a Renault partnere, a Magneti Marelli problémákba ütközött. A Williams lendkerekes megoldása sem tökéletes. A Toyota az idei esztendőben még nem használja a hibrid technológiát."

Milyen hosszú távú tervek léteznek?
Az FIA folyamatosan növelné a visszanyerhető teljesí­tményt, mí­g néhány csapat 2010-től egységesí­tené a rendszert.





3 vagy akár több hí­r is belefér egy hozzászolásba :D
 

Kedvezményes Data.hu prémium előfizetés itt! Tölts villámgyorsan, korlátok nélkül!