LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Massa elégedett a Ferrari első tesztjével

Felipe Massa hétfőn pályára vitte a Ferrari új versenygépet, amely az F60 kódjelet kapta. A brazil pilóta első alkalommal csak egy kört teljesí­tett, majd egy rövid szünet után újra pályára gördült. ősszesen száz kilométert teljesí­tett. Az új első szárny a kerékvetőn és az aszfalton is megsérült, ami hátráltatta a munkát.

"Az új autó első tesztnapja mindig nagyon kemény. Teljesen normális, hogy ennyi újí­tás után nem zökkenőmentes a teszt. De a kinetikus energia visszanyerő rendszer tetszik. Azt gondoltam, hogy csúnya lesz az autó. Jobb egy csúnya autó, ami gyors, mint egy szép és lassú. De ez az autó szép és gyors." í¢?í¢?? jelentette ki Massa.

"Ha néhányszor már láttad a gépet, hozzászoksz. De jól néz ki." í¢?í¢?? tette hozzá Rí­í‚¤ikkönen.




na ki is probálták és tetszik massának a kinetikus baromság ami közel sem mondahtó kölséghatékonynak meg takarékosnak ez tény neszeneked költségcsökkentés
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Nem érdekes hanem tény hogy a meclaren csak és kizárolag csalásal tud oylan autót épiteni amivel versenyképes egyedül nem képesek erre ezt bizonyitja az is mogy nem csak Mercedes a csapat ha meclaren mercedes ugye az meg nem egy cég hanem kettö :Dcsaló banda
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
A Ferrari 056 motor technikai adatai
Tí­pus:
056
Hengerek száma:
8
A hengerek elrendezése:
V 90??í‚°
Szelepek száma:
32
Szelepműködtetés:
Pneumatikus
??í‚°rtartalom:
2398 cm3
Dugattyú méret:
98 mm
Súly:
>95 kg
Digitális elektronikus befecskendező rendszer:
Magneti Marelli
Statikus elektronikus gyújtás:
Magneti Marelli
Üzemanyag:
Shell V-Power ULG-66L/2
Kenőanyag:
Shell
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Az olaszok legújabb szerzeményét illető névadó hátterében nem más áll, mint hogy az F60-as versenyautó a 66-dik együléses versenygép, amellyel a Ferrari pályára lépett a száguldó cirkusz 1950-es fennállása óta. A Ferrari által az új konstrukció megépí­tésére létrehozott projekt elnevezése is ezen mérföldkőhöz igazodott. A 660-as projektben résztvevő szakemberek kitartó munkájának eredményeképpen született meg végül az a négykerekű, amely az idei szezonra előí­rt Technikai Szabályoknak maradéktalanul megfelel, és számos új fejlesztésű elemből áll össze.
Code:




Linkeket csak regisztrált tagok láthatják!  Bejelentkezés :::  Regisztráció




A Ferrari F60 első légterelő szárnya
(2009.01.12.)
A sima futófelületű slick abroncsok újbóli bevezetése és a környezettudatos technológia alkalmazásának tükrében bevezetett KERS mellett a külső szemlélő számára a legnagyobb változások az autó aerodinamikai elemeit érintően mentek végbe. Ez utóbbi módosí­tások hátterében az Előzési Munkacsoport (OWG) és az FIA együttműködése kapcsán megszületett új előí­rások állnak, amelyektől a szabályalkotók egyértelműen több előzést, és egyben látványosabb futamokat várnak.
Az új szabályok végleges bevezetése előtt természetesen az OWG számtalan vizsgálatot és tesztet végzett, és hamar felismerték annak jelentőségét, hogy a versenyautó elülső és hátsó traktusa kiemelt szerepet kell, hogy kapjon. Az új első légterelő szárny fesztávja 1800mm, amely megegyezik az autó teljes szélességével, és 75mm-rel a referencia-sí­k felett helyezkedik el. Az FIA utasí­tására az orrkúp alatt 500mm hosszan egy ún. semleges szekciót kellett kialakí­tani. Ahogyan azt az F60-as esetében lehet látni, az első légterelő szárny két függőleges lezáró lemezének belső felületén egy-egy ví­zszintes kiegészí­tő szárnyacska kapott helyet. Az autó ezen részére vonatkozóan a csapatok eltérő fejlesztésekkel rukkolhatnak elő, hiszen az FIA nem limitálja a véglezáró elemek és a középső szekció között használható légterelő lemezek számát.
Az első szárny ví­zszintes részének végein lévő lemezek dőlésszöge egy speciális mechanizmusnak köszönhetően 6 fokos határon belül állí­tható, melyet a pilóta végezhet majd el a kormánykeréken elhelyezett kapcsolóval, és egy körön belül ezt maximum két alkalommal teheti majd meg. Az orrkúp felett tilos hí­dszárnyat alkalmazni, de a külső szárnyfelületek felett az ún. lépcsős szárnyak használata megengedett, mint ahogyan azt a Ferrari által bemutatott konstrukció esetében is lehet látni. A szárny véglezáró elemeivel kapcsolatban a szabályzat annyit azonban meghatároz, hogy azoknak 100mm-rel a referencia-sí­k felett kell lenniük. Ahogyan azt az F60-as külső megjelenése is mutatja, a Ferrari által az elmúlt évben használt, az orrkúpon átvezető légcsatorna is megszűnt, amelynek használatát az új előí­rásoknak megfelelően szintén mellőzniük kell az olaszoknak.
Code:




Linkeket csak regisztrált tagok láthatják!  Bejelentkezés :::  Regisztráció




A Ferrari F60 hátsó légterelő szárnya
(2009.01.12.)
Az első fékek hűtőnyí­lásától kezdve semmiféle extra légterelő elemet nem lehet alkalmazni. A monocoque- és az oldalsó kocsiszekrény elülső élének kialakí­tása befolyásolja a légáramlást az autó ezen részénél, továbbá az első légterelő szárny és az első kerekek közötti területen sem lehet extra légterelő idom. A karosszéria oldalirányú ütközés elleni védelmét az oldalsó kocsiszekrény teljes hosszára vonatkozóan meg kellett növelni, és a külső felületnek legalább 75mm-es rádiuszban kellett elkészülni. A Ferrari F60-as igencsak leegyszerűsí­tett kocsiteste természetesen nem a hanyag mérnöki tervezés eredménye, hiszen az FIA megtiltotta a kiegészí­tő szárnyacskák és a ?kémények" kialakí­tását is. A versenyautó ezen részére vonatkozóan ugyanis előí­rás, hogy az oldalsó kocsiszekrény mindkét oldalán mindössze egy-egy szellőzőnyí­lást lehet elhelyezni. Mivel drasztikusabb mértékben korlátozzák a karosszérián kialakí­tható hűtőnyí­lások számát, az F60-as esetében a lehető legnagyobb méretben készí­tették el a kipufogónyí­lásokat. Ennél a területnél igyekeztek úgy eljárni, hogy a motorból távozó forró levegő akadálytalanul el tudjon haladni a hátsó kerékfelfüggesztés felső lengőkarja felett. Az előzőekben ismertetett változtatások mellett további újdonságként jelent meg az autót megépí­tő szakemberek számára, hogy a hátsó kerekek előtti teret is szabadon kellett hagyni.
Az autó aerodinamikai viselkedését jelentősen befolyásoló hátsó légterelő szárny sem maradt érintetlenül, amelynek fesztávja 750mm-re csökkent, magassága viszont 950mm-re nőtt. A felső ví­zszintes elem és az alsó szárnyelem beépí­tési helyzete szintén módosult, mí­g a véglezáró lapok mérete önmagukban véve változatlanok maradnak.
Code:




Linkeket csak regisztrált tagok láthatják!  Bejelentkezés :::  Regisztráció




A Ferrari F60 módosí­tott oldalsó kocsiszekrénye
(2009.01.12.)
A menetstabilitás és az egymás mögött haladó versenyautók esetén a hátsó autóra ható aerodinamikai viszonyok szempontjából jelentős szerepet betöltő diffúzor méretei is igencsak megváltoztak az elmúlt években alkalmazott megoldásokkal szemben. A diffúzornak ezúttal a hátsó tengelyvonal mögött 330mm-rel kell ugyanis kezdődnie, mí­g hossza mindössze 350mm, magassága pedig 175mm lehet. Annak ellenére, hogy a korábbi kivitelhez képest az új elem magasabb lett, rövidebb mérete miatt lecsökken az általa kialakí­tott légcsatorna kapacitása is, vagyis csökken a diffúzor hatékonysága. Az új geometriai méreteknek köszönhetően kisebb lesz a hátsó felfüggesztés és a hátsó szárny legalsó ví­zszintes elemének kölcsönhatása is egyben.
Annak ellenére, hogy az OWG előzetes terveiben a homloklemezeket érintő drasztikus változtatására készült, a Ferrari F60-as autóján összesen három ponton, kisebb-nagyobb méretű légterelő idom kapott helyet. Két kisebb méretű fordí­tólemez helyezkedik el a karosszéria alatt, az első kerékfelfüggesztés alsó keresztlengőkarja közelében, amelyet az oldalsó kocsiszekrény előtt egy-egy nagyobb terelőlemez követ.
A 2009-es évben egyébként a versenyautók oldalsó kocsiszekrénye előtti tér lesz az a terület, amely az aerodinamikai fejlesztések szempontjából a legnagyobb szabadságfokkal rendelkeznek majd. Ehhez a lehetőséghez igazodva a Ferrari az oldalsó kocsiszekrény elülső részét a lehető legrövidebbre igyekezett megépí­teni, hogy az í­gy nyert területtel jobban gazdálkodhasson majd az egyes futamokra kidolgozandó aerodinamikai csomagok tekintetében.
Az oldalsó kocsiszekrényen további érdekes újí­tást lehet felfedezni. Az elülső légbeömlő alatt egy extra hűtőnyí­lás figyelhető meg, amely az elektronikai rendszer megfelelő üzemi hőmérsékleti viszonyait hivatott majd fenntartani.
A Ferrari F60-as teljesen új fejlesztésű Brembo fékrendszerrel büszkélkedhet, amelyhez egy új geometriával rendelkező első kerékfelfüggesztési rendszer is társul. Ezen újí­tások párosí­tása révén a csapat abban reménykedik, hogy maximálisan ki tudják majd használni a Bridgestone slick gumiabroncsaiban rejlő adottságokat.
Code:




Linkeket csak regisztrált tagok láthatják!  Bejelentkezés :::  Regisztráció




Extra hűtőnyí­lás a Ferrari F60 kocsiszekrényén
(2009.01.12.)
Az új regulákhoz való alkalmazkodásnak megfelelően az F60-as felfüggesztési rendszerét és a teljes felépí­tését úgy igyekeztek kialakí­tani, hogy az egyes elemek minimalizált súlyával és a fedélzeten elhelyezkedő Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszerrel a lehető legjobb súlyelosztást biztosí­tsák. A 2009-es évben bevezetésre szánt KERS kifejlesztésében a Magneti Marelli kulcsfontosságú szerepet játszott a Ferrari számára. Az új rendszer az autó erőforrásának hátsó középvonalában, a versenyautó hátsó karosszériaelemei alatt kapott helyet.
Az erőátviteli rendszerrel kapcsolatban a Ferrari F60-as sebességváltójánál a szénszálas anyagok felhasználása továbbra is döntő szerepet kaptak, í­gy végül egy 7 fokozatú, hosszanti beépí­tésű váltómű biztosí­tja majd a motorerő továbbvitelét. A 2009-es idényre bevezetett szabálymódosí­tások hátterében áll továbbá az FIA és a FOTA közös célja, mégpedig a csapatok működési költségeinek leredukálása is. Ennek megfelelően az idény 17 nagydí­ján összesen 8 motort lehet majd használni. A V8-as erőforrások percenkénti fordulatszámát lecsökkentették a 18.000-es értékre, és a motoroknak körülbelül 2.500km-t kell majd meghibásodás nélkül megtenni. Az F60-as motorjával kapcsolatban érdemes még megemlí­teni, hogy a szí­vónyí­lások, az injektorok elhelyezési módja és a kipufogórendszer konfigurációja is teljesen más, mint a tavalyi megoldásnál. A megbí­zhatóság fokozása érdekében a Ferrari és a Shell továbbra is szoros együttműködésben dolgozott az elmúlt időszakban, hogy a 056-os kódszámmal rendelkező motor és a sebességváltó egyaránt megfelelő kenőanyagokkal legyen ellátva.
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
A Ferrari is teszteli a cápauszonyszerű motorborí­tást


Utolsó napjához érkezett a spanyolországi Jerezben kedden kezdődött kollektí­v teszt, amelyen a Forma-1-es csapatok számos újí­tást próbálgattak. A záró napon a Ferrarin is szembetűnő változás lesz, a maranellói csapat autójára ugyanis a több istálló által már kipróbált úgynevezett cápauszonyszerű motorborí­tás kerül majd. Mivel tehát a Ferrari is teszteli az új elemet, í­gy már csak két csapat, a BMW Sauber és a Williams "lógnak ki a sorból", csütörtökön ugyanis a Honda is hasonlóval kí­sérletezett, adta hí­rül az f1-live.com.
A Ferrarinál szerdán és csütörtökön tesztelő Kimi Rí­í‚¤ikkönen egyébként bár egyik nap sem tudta a leggyorsabb időt produkálni, meg volt elégedve a Spanyolországban elvégzett munkákkal: "Most tisztább a kép arról, hogy mi is történt Hockenheimben." A maranellóiaknál Felipe Massa vezet majd a záró napon.

Mint ahogyan pedig arról már a tesztösszefoglalókban beszámoltunk, a McLaren-Mercedes a BMW Sauber és a Honda által már régóta használt szarvas orrkúppal kí­sérletezett, mí­g a Force India bevetette új, gyorskapcsolású váltóját, amely a jelek szerint, illetve a csütörtöki eredmények láttán, remekül működik, Vitantonio Liuzzi ugyanis tegnap a negyedik legjobb időt autózta.

Az indiai csapathoz kapcsolódik a hí­r, hogy Giancarlo Fisichella pénteken, vagyis ma tesztelt volna, ám az olasz pilóta elkapott egy kisebb ví­rust, í­gy kihagyja a gyakorlást, az f1-live.com pedig úgy tudja, Adrian Sutil vezet majd csapattársa helyett.
(Forrás: f1hirek.hu)



Rí­í‚¤ikkönen sokkal optimistább lett a teszt után

A Forma-1-es mezőny számára ma, vagyis pénteken véget ér a Jerezben zajló kollektí­v teszt. A Ferrarinál Kimi Rí­í‚¤ikkönen szerdán és csütörtökön kapott lehetőséget, és a finn úgy érezte, sikerült előrelépniük, ezért a csapattal karöltve sokkal optimistábban várja a Magyar Nagydí­jat. Az olasz alakulat a legutóbb Németországban nem igazán tudta tartani a lépést az egyre jobb formába lendülő McLaren-Mercedesszel, amelynek pilótája, Lewis Hamilton meg is nyerte a futamot, és vezeti is a világbajnoki pontversenyt.
A Ferrari pedig amellett, hogy a következő versenyre és a jövő évre is folytatta a felkészülést Jerezben, arra is igyekezett választ kapni, hogy miért voltak lassabbak Hockenheimben a legfőbb riválisnál.

"Sok dolgot kipróbáltunk, és legalább most már tisztábban látunk. Az autó csütörtökön jobb volt, mint szerdán, de nem tudjuk, hogy vajon ugyanez lesz-e a helyzet a következő versenyen is. Még mindig sok a kérdőjel, de már boldogabbak és pozití­vabbak vagyunk"- ismerte el a 28 éves sofőr, akit az autosport.com idézett.

Rí­í‚¤ikkönentől azt is megkérdezték Jerezben, hogy tehát a Német Nagydí­j után jó pár nappal tudják-e már a Ferrarinál, hogy mi volt a probléma a múlt hétvégén, a finn pedig a következőt mondta: "Nem voltunk gyorsak, ezért megnéztük, hogyan fejlődhetnénk."

"Már nem vezetjük a világbajnokságot, de ez csak egyetlen verseny volt. Remélhetőleg az autónk ismét olyan lesz, mint a korábbi futamokon, és akkor rendben kellene lennünk"- vélte a világbajnok, aki jelenleg hét pont hátrányban a harmadik a tabellán. "Sok verseny van még hátra, az azonban biztos, hogy a McLaren erős volt a legutóbbi két futamon. Ezért nekünk újra a megfelelő csomagra van szükségünk, illetve meg kell próbálnunk újra versenyeket nyerni. Még hosszú a szezon."

A Forma-1 mezőnye jövő hétvégén megérkezik hazánkba, ahol tavaly a McLaren-Mercedes pilótája, Lewis Hamilton nyerte a futamot éppen Rí­í‚¤ikkönen előtt. A 2007-es világbajnok azonban bí­zik abban, hogy idén visszavághatnak a wokingiaknak.

"A McLaren tavaly nagyon erős volt hozzánk képest, de az az aszfaltcsí­k olyan, mint a monacói pálya, és mi idén elég erősök voltunk ott. Ezért remélhetőleg kihí­vóik lehetünk, és megnyerhetjük a versenyt"- tette hozzá a Jégember.
(Forrás: f1hirek.hu)





Megtalálta a Ferrari a gyengélkedés méregfogát?

Noha sokan úgy vélték, hogy Hockenheim karakterisztikájából adódóan inkább a Ferrari versenyautóinak fekszik majd, mintsem a rivális, McLaren-Mercedes kocsijainak, Lewis Hamilton meghökkentően nagy dominanciát tudott felmutatni a Német Nagydí­j futamán. A Ferrarinál úgy vélik, hogy a hirtelen fordulat az erősorrendben nem a brit gárda fejlesztési ütemére, hanem az F2008-ban rejlő potenciál nem megfelelő kihasználására vezethető vissza. A Scuderia éppen emiatt a jerezi teszteken rengeteg elemet vett nagyí­tó alá illetve számtalan beállí­tást kipróbált, hogy rájöjjenek, mi okozta a drámai visszaesést.
A Turun Sanomat szerint a legnagyobb gondot a hátsó felfüggesztés jelentette, melyet közvetlenül a hockenheimi hétvége előtt mutattak be. Ez akár magyarázat is lehet arra, hogy miért volt akkora lemaradása a két Ferrarinak a német pálya harmadik szektorában, ahol a közepes tempójú kanyarok és gyors irányváltások kombinációjában elengedhetetlen a tökéletes felfüggesztés illetve futómű. A finn lap úgy tudja, hogy az olasz gárda Magyarországon visszatér a kérdéses elem korábbi verziójához.
Emellett a legfrissebb információink szerint a Ferrari is pályára viszi a jerezi tesztek zárónapján a Red-Bull Racing által kifejlesztett cápauszonyra hasonlí­tó motorborí­tást.


Rí­í‚¤ikkönen az abroncsokat okolja a gyengébb teljesí­tményért

Kimi interjú a hockenheimi sajtótájékoztatóról.
Kimi, mi az oka a teljesí­tmény-ingadozásnak?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen
: "Ez pályafüggő. Az egyiken mi vagyunk jobbak, máshol a McLaren. Tavaly még észrevehetőbb volt. Szerencsére idén egy olyan pálya sincs, ahol nem boldogulunk."
Idén nagyobb problémát jelent az abroncsok felmelegí­tése az időmérőn?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen
: "A pálya karakterisztikája, az aszfalt felülete, a hőmérséklet és a gumikeverékek is meghatározó szerepet játszanak. Bizonyos helyzetekben a McLaren gyorsabban tudja üzemi hőmérsékletre melegí­teni az abroncsokat. Emiatt fordul elő, hogy gyakrabban tudják már az első körben kihozni a maximumot. De a versenyen nagy árat fizetnek ezért, mert hamarabb elkopnak a gumik. Emiatt kiegyenlí­tett a dolog. A legjobb lenne egy olyan autó, amely mindkettőre képes. De ez nem megy. Mivel az időmérő és a verseny között nem lehet változtatni az autón, választani kell."
Az időmérőn is nagyok a különbségek az egyes etapok között.
Kimi Rí­í‚¤ikkönen
: "Két szett gumi között is nagy lehet a különbség, még akkor is ha semmit sem változtatunk az autón. Amikor még több gumiszállí­tó volt, nem volt ilyen teljesí­tmény-ingadozás. Mivel egységesek az abroncsok, a Bridgestone ügyel a költségekre. Ez kihatással van a gyártási folyamatokra. Mivel a szettek között nagy a különbség, nehéz jó időt futni az edzésen. Soha nem tudod mire számí­thatsz."
Nehéz a felmelegí­tés?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen
: "Igen. Egyes helyszí­neken csak lassabb kanyarok vannak a célegyenes előtt, ahol szinte lehetetlen felmelegí­teni a gumikat. De az is előfordul, hogy valaki előtted lassan megy, mert teret akar hagyni az előtte haladóhoz. Gyakran nem lehet a szükséges tempóban autózni. Ilyenkor hideg gumikkal kell teljesí­teni az első kanyarokat az időmérőn. A csapat számára nehéz úgy kiküldeni a versenyzőt, hogy ne kerüljön forgalomba."
Mennyire fontos, hogy a Ferrarinál szabadabb vagy?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen
: "Nagyon fontos. Ez volt az egyik oka annak, hogy elhagytam a McLarent. A csapattagokkal jól kijöttem, de volt néhány dolog, ami nem tetszett."
Másképp élnél, ha nem versenyeznél?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen
: "Passzolok. Azt teszem, amihez kedvem van. Van akiknek ez nem tetszik. De nem foglalkozom azzal, hogy mit gondolnak."
El tudod képzelni az életedet Formula-1 nélkül?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen:
"Akkor egy másik sorozatban vennék részt. Talán raliban. Az egész életem az autósportról szól. Soha nem gondoltam arra, hogy valami mást kellene csinálnom."
Mikor gondoltál arra először, hogy bekerülhetsz a Formula-1-be?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen
: "Tizennyolc éves korom előtt semmiképp. Amikor Angliába mentem, nagyon sokan segí­tettek. A gokartos időszakban soha. Nem volt annyi pénzünk."
Mit tanácsolsz a gokartosoknak?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen
: "Nem vagyok jó tanácsadó. Fontos, hogy olyan emberekkel tudják felvenni a kapcsolatot, aki felismerik a tehetségeket és támogatják őket. Minden más a szerencsén múlik. A megfelelő időben kell a megfelelő helyen lenned."
Mennyire fontos a lazaság ebben a szakmában?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen:
"Nem akarok aggódni, csak élni az életemet. Eddig bejött ez a hozzáállás és sikeres voltam. Pozití­van gondolkozom. Silverstone vagy Magny Cours után is bosszankodhattam volna, hogy nem használtam ki a lehetőséget. De nem érek el vele semmit. Inkább azt mondom, hogy legalább néhány pontot sikerült szerezni. Lehetett volna rosszabb is."
Néhány kollegád olyan benyomást kelt, mintha a nap 24 órájában a munkája körül forogna minden gondolata.
Kimi Rí­í‚¤ikkönen
: "Ez csak kitaláció. Mindenki örül, ha valami másra gondolhat, amikor kilép a paddockból. Nem lehet eredményes, ha valaki mindig a munkájára gondol. A különbség köztem és a többiek között annyi, hogy a téli időszakban nem szí­vesen tesztelek. Inkább olyan dolgokkal foglalkozom, aminek semmi köze a munkámhoz. Szükségem van erre. Ha nem tudnám egy kis időre elfelejteni az autósportot, csökkenne az érdeklődésem."
Mi a legrosszabb a munkádban?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen
: "Legszí­vesebben csak a versenyzéssel foglalkoznék. De elég rutinos vagyok ahhoz, hogy tudjam, a többi is hozzátartozik."
Jobban élvezed a munkát mint két esztendővel ezelőtt?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen
: "Igen. A Ferrarinál remek helyem van. Itt hagynak lélegezni."
Alonso tudni szeretné, hogy 2009 után versenyezni fogsz-e.
Kimi Rí­í‚¤ikkönen
: "Nekem van időm."
Mire vársz?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen
: "Miért kellene sietnem? 2009-re érvényes szerződésem van. Eleget fogok tenni az abban foglaltaknak, mindegy mit találgatnak. Tartom magam ehhez."
A Ferrari nem akarja tudni, hogy milyen terveid vannak 2009 után?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen
: "Nem hiszem, hogy bármi is sürgetné a Ferrarit. Nem szoktak ilyen gyorsan dönteni egy szerződéshosszabbí­tásról. Itt több dolgot is figyelembe kell venni. Ha eljön az ideje, dönteni fogok."
Nem tartasz attól, hogy unatkozni fogsz ha visszavonulsz?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen
: "Nem szoktam unatkozni. Ha visszavonulok a Formula-1-ből, más versenyeken fogok részt venni. Egyszer a ralit is ki fogom próbálni. Minden terepen jónak kell lenned."
A ralivilágbajnokság is szóba jöhet?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen
: "Ezt nem tudom megmondani, mert nem vettem részt komolyan egy ralin sem. Aszfalton valószí­nű jól menne, de nem tudom, hogy mennyire tudnám követni egy navigátor utasí­tását. Nem szoktam hozzá."
Gyorsabb vagy mint a testvéred Rami, aki a finn bajnokságban indul?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen
: "Nem tudtuk összemérni a tudásunkat."
Igaz, hogy néha unatkozol az autóban?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen
: "Csak akkor, ha toronymagasan vezetek, mint tavaly Ausztráliában. Ilyenkor előfordul, hogy más dolgokra gondolok, vagy a gombokkal játszom a kormányon. De fennáll a veszély, hogy eltéveszted a féktávot. Idén sajnos nem voltak ilyen versenyek."
Formula-1-es autót a legjobb vezetni?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen
: "A legjobban az első évben élveztem. Minden új volt nekem. Az autó, a pályák. Tavalyról idénre szinte semmi sem változott, csak eltűntek az elektronikus segédeszközök. De az autók jobbak lettek. Csak néhány kanyarban tűnik fel, hogy nincsen kipörgésgátló."
Mit teszel a legszí­vesebben? Videojátékozol, motorozol vagy elmész a barátaiddal szórakozni?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen
: "Motorozás után elmenni a haverokkal."
Ismered Olaszországot?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen
: "A gokartos időszakban sok időt töltöttem ott. De akkoriban még autóval közlekedtünk. A benzinkutakon, a hoteleken és a pályán kí­vül akkor sem sokat láttam belőle."
Mit csinálsz Sharon Stone autójával, amit Monte Carlóban vettél egy aukción?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen
: "Még nem kaptam meg az autót. Azt sem tudom, hogy most hol van. Lehet küldik, de lehet hogy elkell hozni. De nem szórakozásból vettem, jótékony célra ment az összeg."
Forrás: Hockenheim sajtótájékoztató



Kovalainen nyerte a zárónapot


Heikki Kovalainen végzett az élen a Forma-1-es csapatok jerezi tesztsorozatának negyedik, egyben utolsó napján. A McLaren-Mercedes versenyzőjét Sebastien Bourdais és David Coulthard követi. A nap érdekessége, hogy a Ferrari alakulata is kipróbálta a RedBull Technology által kifejlesztett 'cápauszony-szerű' motorborí­tást. A jerezi tesztsorozat negyedik, egyben utolsó napján is verőfényes napsütés, illetve 30??í‚°C körüli hőmérséklet fogadta a csapatokat, akik tovább folytatták a munkát, hogy megfelelően felkészüljenek a jövő hétvégi Magyar Nagydí­jra, illetve a 2009-es idénytől bevezetésre kerülő módosí­tásokra.

A spanyol versenypályán pénteken Heikki Kovalainen zárt az első helyen, aki mögött a Toro Rosso versenyzője, Bourdais, valamint az idény végén visszavonuló David Coulthard végzett.

A wokingi gárda finn pilótája 116 kör megtételét követően 1:18.385-es köridővel zárt az élen, közel négy tizeddel maga mögé utasí­tva a francia Sebastien Bourdaist.

Kovalainen a nap részében tovább folytatta a munkát a csapat új fejlesztésű orrkúpjával, mely a BMW-Sauber és a Honda autóin látott 'szarvak' egy továbbfejlesztett változata. Ennek ellenére a finn pilóta legjobb köridejét ezek nélkül, még a délelőtt folyamán futotta meg (információink szerint slick abroncsokon és a 2008-as idénynek megfelelő aerodinamikai beállí­tásokkal). A csapat továbbra sem biztos abban, hogy beveti-e az emlí­tett elemeket a hungaroringi futamon.

Kovalainen mögött tehát Sebastien Bourdais végzett, aki - csakúgy, mint Kovalainen - a bordázatlan felületű abroncsokkal utasí­totta maga mögé a RedBull Racing veterán versenyzőjét, David Coulthardot.

??킐ket a Renault tesztpilótája, Romain Grosjean, valamint a Ferrari versenyzője, Felipe Massa követi.

A maranellói gárda a mai napon pályára vitte a mezőny szinte valamennyi csapata által (a BMW és a Williams kivételével) kipróbált ún. cápauszonyt. A csapat brazil pilótája több, mint 1 másodperces hátránnyal végzett az ötödik helyen, megelőzve Kazuki Nakajimát és Nick Heidfeldet.

Finn hí­rügynökségek egyébként úgy értesültek, hogy a Ferrari megtalálta a magyarázatot a hockenheim-i hétvégén mutatott gyenge teljesí­tményre. A Turun Sanomat nevű hí­rügynökség úgy értesült, hogy a fő problémát az a hátsó felfüggesztés okozta, melyet a vörösök közvetlenül a Német Nagydí­j előtt mutattak be. Jelentések szerint Kimi Rí­í‚¤ikkönen és Felipe Massa csapata a jövő hétvégi Magyar Nagydí­jon visszatér az emlí­tett elem korábbi változatához.

A BMW-Sauber német pilótája, Nick Heidfeld 453 km-t tett meg ma, s főként az F1.08-as versenygép aerodinamikai illetve mechanikai beállí­tásaira fókuszált. A nagy hőségnek köszönhetően a csapatnak sikerült megfelelően felkészülni hazánk versenyére, ahol a meteorológusok előrejelzése szerint szintén 30 ??í‚°C körüli hőmérsékletek várhatóak. Heidfeld napja mindazonáltal nem volt problémamentes, a német alatt még a délelőtt állt meg az autó, a csapat tájékoztatása szerint az egyik szenzor hibásodott meg a német-svájci istálló versenygépében.

Ma egyébként BMW pilótáján kí­vül kétszer kellett még megszakí­tani piros zászlóval a körözést, mindkét a Toyota tesztversenyzője, Kamui Kobayashi (aki ma utolsóként zárt) miatt, aki fél órával az edzés kezdetét követően kicsúszott a pályáról, mí­g délután műszaki hiba hátráltatta.

"Sűrűn napot zártunk ma, ennek ellenére minden jól ment" - értékelt Kobayashi.

"A nap nagy részében a jövő hétvégi budapesti futamra való felkészüléssel foglalkoztunk és úgy gondolom, sikerült sokat fejlődni. Később kipróbáltuk a Bridegstone 2009-es idényre szánt abroncsait is."
A japán versenyzőt a hondás Jenson Button, valamint a Force India német pilótája, Adrian Sutil előzte meg a zárónapon.

1.(FIN)H. KovalainenMcLarenMP4-231:18.385 116
2.(FRA)S. BourdaisToro RossoSTR31:18.746+0.361 113
3.(GB)D. CoulthardRed Bull RacingRB41:19.494+1.109 93
4.(FRA)R. GrosjeanRenaultR281:19.561+1.176 90
5.(BRA)F. MassaFerrariF20081:19.611+1.226 92
6.(JP)K. NakajimaWilliamsFW301:19.724+1.339 100
7.(GER)N. HeidfeldBMW SauberF1.081:19.915+1.530 99
8.(GER)A. SutilForce IndiaVJM-011:19.965+1.580 72
9.(GB)J. ButtonHondaRA1081:20.532+2.147 98
10.(JP)K. KobayashiToyotaTF1081:20.878+2.493 90
 

LV
1
 

Zozi

VIP
Utoljára online
2007.07.03.
1,106
4
38
Díjak
1
38
a hátsó szárnyat leszámí­tva gyönyörűen néz majd ki idén is a Ferrari... :Dde mivel a hátsó szárny kinézetéről nem tehetnek í­gy az is megbocsájtható... :D
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Szerintem nemis annyira ronda csak furcsa ha forditott lenne ahelyzet akkor most az eddig megszokott lene ronda vagy furcsa kinek mi :D
 

LV
0
 

Rocky

VIP
Utoljára online
2008.02.19.
400
0
16
48
A tartalom megtekintéséhez szükséges: Bejelentkezés vagy Regisztráció to view quote content!
Az hogy műszakilag fejlettebbek mint a ferrari azért meg kell büntetni?A ferrari csalásait mindig elsimí­tják,soha nem derülnek ki.Ez kökemény üzlet.Minden csapat a szabályok adta kiskapukat keresgéli és ez nem csalás.Azért vannak a mérnökök,hogy ezt megoldják.Egyébként az már nagyon feltűnő,hogy ha valakinek jobban megy mint a ferrarinak akkor meg kell büntetni!!!
:puke:
 

LV
1
 

Zozi

VIP
Utoljára online
2007.07.03.
1,106
4
38
Díjak
1
38
az biztos hogy furcsa... :Dde meg lehet majd szokni... csak jó eredmények legyenek... az a lényeg
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
De cimbora Scuderia Ferrari az egy cég nemugy mint a Meclaren is gyárt sz@r autókat meg a mercsedes is gyárt sz@r autókat akkor ugymondom hogy két autógyártó Ja hogy a Scuderia is autó szegényem ezt nemis tudtam :DJa igazad van müszakilag fejletteb az elmult két futamon :D:D:D:D:D erre képes hogy kétes dolgokal elönyhöz jussanak mint annakidején a röno az ellensujos lengéscsillapitokal :Dcsalo banda a meclareny mercedes na meg a ron a kis kétszinü fapofa aki aszmondta semmit nem tudok a a titkos Ferrari anyagrol aztán a végén meg kiderül az egész meclaren tudott rola nézd meg a meclaren klubbokba menyi tag van meg nézd meg a Frrari-t ez ugyanolan egyértelmü minthogy ki nyert több egyéni és konstruktöri cimet öszesitettben otsem a meclaren az elsö nagyon nem sött gáááááááááááááááááááááááz :D
 

LV
1
 

Zozi

VIP
Utoljára online
2007.07.03.
1,106
4
38
Díjak
1
38
Sisakkamerából az új Ferrari első köre


Felipe Massa próbálta ki először a hétfőn bemutatott F60-as F1-kocsit, a csapat levideózta és feltette az internetre, amit a pilóta látott.
Kamerát szerelt Felipe Massa sisakjára, és megörökí­tette az új Forma-1-es Ferrari, az F60-as első körét az istálló, majd föltette saját Youtube-oldalára. Az autót hétfő délelőtt fél tizenegy után néhány perccel küldték aszfaltra a mugellói pályán, a videón a forduló nagyjából fele látható. Massa és az istálló feladata a különböző rendszerek ellenőrzése volt, biztosan sokat beszéltek egymással, de ezeket kivágták.

A gépet természetesen még nem hajtotta meg a tavalyi vb-második brazil, miután visszatért a depóba, 20 perces szünet következett.
Az autóbemutató napján a kisebb hibákat igyekeznek kiderí­teni a mérnökök, hogy a következő hetekben már zavartalanul folyhasson a felkészülés a március 29-i nyitófutamra.


http://www.youtube.com/watch?v=O3SpsV_9Uns
1:00-tól kezdődik a lényeg!
 

LV
0
 

Rocky

VIP
Utoljára online
2008.02.19.
400
0
16
48
A Scudéria az egy csapat és nem autógyártó!A McLaaren nem gyárt önállóan autókat az is egy csapat.A ferrari a legnagyobb csaló az F1-ben csak mindenki őket nyomja mert megkentek nagyon sok embert.Soha nem fog lebukni a ferrari.Érdekes minden csapatot rajtkaptak már csaláson de a ferrarit nem.Ez több mint érdekes.Én örülök akármelyik csapat sikerének csak az ne a ferrari legyen.Ha a ferrarinak jól megy ő a király ha megverik egyből csalónak kiáltják ki az adott csapatot.Leszállhatnának már a földre a ferrari seggnyalói.Van egy munkatársam aki a benettonos időktől sumahher rajongó.Minden magyar F1 futamon ott volt!!!Amikor sumahhert visszatolták a pályára a pályabí­rók akkor azt mondta a srác:"Ha ezzekel a pontokkal fog nyerni a Shummahher akkor többet nem nézek F1-et mert nem tudom elviselni ezt a csalást amivel a ferrarit segí­tik"Azóta nem néz F1-et a srác.Bevallotta,hogy szerinte már másik évben is csalással nyert a csapat.Szerinte a 7 VB cí­mből minimum 2 csalás volt!!!Ezt nem én mondom hanem egy REí­í‚LISAN GONDOLKODő Sumahher fan.
 

LV
1
 

Zozi

VIP
Utoljára online
2007.07.03.
1,106
4
38
Díjak
1
38
Az új Toyota a Ferrarinál is szebb

Az olaszok után itt a japán gyár gépe, a TF109: módosí­tott szárnyak és forma, külsőre mindent eltaláltak. Internetes oldalán mutatta be csütörtök délben 2009-es Forma-1-es autóját, a TF109-est a Toyota. A csapat a hagyományokkal ellentétben idén nem rendezett ünnepélyes leleplezést, a gazdasági válság a japán céget is elérte. A weben több képet közölnek, illetve a kocsi technikai adatait. A gép talán a hétfőn kipróbált Ferrarinál is jobban néz ki, abszolút nem emlékeztet a holtszezon csúnya átmeneti járműveire. A szokásos pontok a feltűnőek: széles első, keskeny hátsó szárny, ahogy a szabálymódosí­tások megkövetelik. Az orrkúp hegye távolabb van a légterelőtől, mint az F60-asnál, de nem tűnik rossz megoldásnak. Kifejezetten szép a formája, kicsit teltebb, masszí­vabb, mint a Ferrari, ez fölülről látszik igazán. Az istálló nyolcadik szezonját kezdi az F1-ben, még mindig az első futamgyőzelmére hajt, ugyanazokkal a pilótákkal, mint tavaly, Jarno Trullival és Timo Glockkal. Mindenképpen javí­tani akarnak tavalyi eredményükön, amikor a 9., illetve a 10. helyen végeztek a világbajnokságban. A TF109-et jövő hétfőn az új portimaói pályán kezdik tesztelni Portugáliában. A nyitófutam március 29-én lesz.
A következő autóbemutató a McLarené, az MP4-24-es pénteken érkezik.


399029_1be366123a08c6012aae4770839c826e_m.jpg

 

LV
1
 

Zozi

VIP
Utoljára online
2007.07.03.
1,106
4
38
Díjak
1
38
mindegy a lényeg hogy ha netán a Ferrarinál lenne sumákolás... az is kiderülne... de hát a McLaaren nem bí­rja lemosni magáról a kémbotrányt... és most jön ez a ki "csalás" aminek hála a kis Lújí­z esőben,szárazon,viharban,hóban-fagyban meg sem csúszik.... ez azért már sok... nah meg ott van a kis Lújí­z.... Sennához hasonlí­tják a 2. (második) idényében... nah ez nekem már nagyon sok! :sad: Majd ha letesz valamit az asztalra 3-4 éven keresztül akkor.... de ez a kis Lújí­z addigra úgy ki fog égni mint a szösz....
 

LV
0
 

Rocky

VIP
Utoljára online
2008.02.19.
400
0
16
48
A tartalom megtekintéséhez szükséges: Bejelentkezés vagy Regisztráció to view quote content!
A ferrari is ugyanúgy kémkedik mint minden csapat.A forma 1 az ipari kémkedés fellegvára.Valaki lebukik valaki nem.A ferrari sohasem fog lebukni mert az F1 vezetés is benne van a Bundában!Sok ferrari szurkoló van a világon(talán belőluk van a legtöbb,persze nagy része "divat ferraris")nem fogják a nézetséget és a sportág népszerűségét kockáztatni ezért nem kapnak büntit soha!??킐k játszák az F1-ben a fehér ninja szerepét(jófiú) :) Sajnos soha nem lesz Fairplay az F1-ben.
Az a gusztustalan,hogyha valakinek jobban megy mint nekik azon egyből fogást keresnek és megpróbálják ráhúzni a vizes lepedőt.
:gatekeeper: :puke:
 

LV
1
 

Zozi

VIP
Utoljára online
2007.07.03.
1,106
4
38
Díjak
1
38
Masszí­v, menő, McLaren-Mercedes



A Ferrari és a Toyota után pénteken az angolok is bemutatták új F1-autójukat, ami ugyanolyan jól fest, mint a riválisok gépei, de sok mindenben különbözik tőlük. Szombaton már gurulni fog.
A McLaren-Mercedes péntek délben, London melletti központjában leleplezte idei Forma-1-es autóját, az MP4-24-est. A csapat világbajnoka, Lewis Hamilton és társa, Heikki Kovalainen segédkezett a bemutatásnál.
A kocsi hétfőn érkezett Ferrarihoz, és a csütörtöki Toyotához hasonlóan gyönyörű, bár testesebb, mint a másik kettő. Oldaldobozai vaskosabbak, orra í­veltebb, lefelé bukik, és szélesebb, mint riválisaié.

gpb_mclaren3.jpg


Az első és a hátsó szárnyak aránya megegyezik a másik két gépével, mivel ezt í­rják elő az új szabályok. Feltűnőek az oldalsó levegőbeömlők, amik az eddigiekkel ellentétben ví­zszintesek. A kipufogó kialakí­tása művészi, nem is látszik, csak egy nyí­lás, teljesen körülöleli a kasztni, ami nem megszokott.
Az autó Hamilton szerint csodálatosan néz ki, Kovalainennel együtt ők is a külsőt dicsérték. Egyikük sem vezette még, a tesztelő Pedro De La Rosa fogja kipróbálni szombaton.

gpb_mclaren2.jpg



 

LV
1
 

Zozi

VIP
Utoljára online
2007.07.03.
1,106
4
38
Díjak
1
38
rólam nem mondhatod hogy "divat ferraris" vagyok... :Dmert olyan 10 éve Ferrari 4ever van nálam! :D
 

LV
1
 

Zozi

VIP
Utoljára online
2007.07.03.
1,106
4
38
Díjak
1
38
Egyszerre jött a Williams és a Renault



Hétfőn ugyanott, ugyanakkor mutatta be új Forma-1-es gépét a két csapat. Mindkettő új formát és szí­nt kapott. Egymás mellett, egy időben mutatta be új Forma-1-es autóját hétfőn a Williams és a Renault a portugáliai Portimaóban. Reggel előbb az angolok autóját, az FW31-est gurí­tották ki a garázsból a fotósok elé, néhány perc múlva jött az R29-es, amiről Fernando Alonso és Nelsinho Piquet rántotta le a ponyvát. A Williams mellett csak a tesztelő Nico Hulkenberg pózolt, de nem is a pilóta volt a lényeg, hanem az autó: a szí­ne átmenetileg sötétkék, a kasztni teljesen új, kivétel a hátsó szárny, amit a múlt év végén már láthattunk az átmeneti kocsin. A gép orra széles, oldaldobozai szinte szögletesek, szemben az eddig bemutatott Ferrariéva és Toyotáéval, de a McLarennél is jóval kockább. A legnagyobb eltérés viszont a karosszéria alatt van, a Williams ugyanis a többiekkel ellentétben nem elektromos, azaz akkumulátoros, hanem mechanikus, vagyis lendkerekes KERS-t, kinetikus energiatároló rendszert fejlesztett. A Mclarenről pontosan nem tudni, milyenje van ? még az is lehet, hogy mindkettő ? de a Williamsé mindenképp praktikusabb, mert nem környezetszennyező.

gpb_renault1.jpg


gpb_williams1.jpg

A Renault vonalvezetése jóval egyedibb, kerekebb, az eleje viszont szintén széles, lapos, de sokkal vastagabb, mint a többieké.
Változott a fényezés is, dominál az istálló régi, klasszikus szí­ne, a citromsárga. A Williams-Toyotát Hülkenberg, a Renault-t Piquet vitte pályára már hétfőn, a teszt az algarvei pályán csütörtökig folytatódik.

index.hu
 

LV
0
 

Rocky

VIP
Utoljára online
2008.02.19.
400
0
16
48
A tartalom megtekintéséhez szükséges: Bejelentkezés vagy Regisztráció to view quote content!
Nem rólad van szó. :) Sok olyan van aki akkor lett ferraris amikor jól ment a csapatnak.Persze a legjobb a győztesnek szurkolni akkor nem érhet csalódás.
Én Montoya drukker voltam amí­g ki nem szállt.Nem érdekelt,hogy nem világbajnok nekem az ő stí­lusa tetszett.Most meg a Hamiltoné.Ha nem lenne a Hamilton akkor a Mclaaren Mercinek szurkolnék. :)
:D
 

LV
1
 

Zozi

VIP
Utoljára online
2007.07.03.
1,106
4
38
Díjak
1
38
Nem szabályos a Ferrari autója?

<div align='left'>
Az új aerodinamikai szabályok értelmében tilos olyan elemet elhelyezni a burkolaton, amelynek rádiusza kisebb, mint 75 milliméter. A Technikai Szabályzat szerint a kipufogócső is a burkolat részét képezi.
 

LV
0
 

Dada

VIP
Utoljára online
2007.11.26.
1,464
1
38
39
Én akkor néztem elöször forma 1 et mikor senna meghalt kb és azóta Schumacher drukker vagyok na meg utánna Ferrari és akkor is szarul ment a Ferrarinak annak ellenére hogy egyesek szarint lekentek mindenkit tudod rocky ezeket azok találják ki mint te egyszerüen nem birjátok elviselni hogy szarok vagytok nem tudtok csalás nélkül jó autót csinálni én nem mondom hogy a töbi csapat nem csal tuti de nem akkora mértékben hogy ki is derüljön :Dés ha mégis akkora mértékben akkor megintcsak a Meclareny a balfsz hogy nálik kiderült és ezt meg hogy a ferrari mellet áll az egész fia innét látszik igazán hogy nem birjátok hova tenni hogy Mindig a Ferrari az ellenfél és nagyritkán tudtok vb nyerni :Dde mindenki szt gondol amit akar ha az fia a ferrari mellet áll akkor miután a sumi meg a ferrari sorba nyerték a világbajnokságot miért változtattak a szabályokon azért mert a Ferrari mellet álltak vagy azért mert olyan egyoldalu volt a forma 1 hogy halálra untad magad mert mindig a ferrari nyert. Szerintem ha annyira a ferrari mellet állnak akkor még mindig ugyanazok a szabályok lennék amikkel halmozták a vb sikereket és ezek után mit vársz talán a mercedes mellé álljanak csalnak öszavisza :Dbéna bagázs sok olyan ember van aki nem birja elviselni hogy jobbak nála ez tény mejik csapat is van a lagrégebb ota a forma 1 ben???? erröl ennyit enyi tapasztalattal simán a Ferrari a legjobb és képzeld nem azota szurkolok nekik miota jók hanem akkor is szurkoltam nekik mikor sumi kezdte öszerakni a csapatot meg mikor szarok voltak és a renault lett kétszer vb .Ugyhogy mondhattok nekem akármit az öszes meclarenesböl az irigység beszél :D:Dbeis fejezem mert meclarenessel hiába vitatkozol rájuk kell hagyni :DRemélem idén nyernek és akkor énis mondhatom hogy melletük áll az fia :Dna pá témát lezártam :D
 

LV
0
 

Fish_BASC

Power User
Utoljára online
2006.01.29.
66
0
6
40
Toyotan néz ki szerintem a legjobban, de remélem, hogy a Renault megy a legjobban, vagyis hogy Alonso lesöpör mindenkit...:D
 

Kedvezményes Data.hu prémium előfizetés itt! Tölts villámgyorsan, korlátok nélkül!